Heiztechnik - Producent kotłów

RedDasPell 20 kw. Czyszczenie pieca.

6 miesiąc 4 tygodni temu #9236 przez Robson1916
Witam. Dzisiaj pytanko troszkę z innej beczki a mianowicie... Co jaki czas należy czyścić piec? A może ktoś używa odkurzacza do czyszczenia piec a popiolu itp? Bo bez tego to raczej pieca nie da sie dokladnie wyczyscic? U mnie oprocz paleniska jest tez ruszt i komora w ktorej z pieca jest wyjscie na komin, i tam tez popiol sie zbiera, na drzwiczkach itp... Przydalby sie odkurzacz bo ciezko dobrze wszystko wybrac. Taki zwykly odkurzacz bezworkowy zda egzamin? Oczywiscie nie na gorący popiol... Odkurzaczem powybieralby wszystko i potem wszystko do kosza i po robocie. Podzieli się ktos swoimi doswiadczeniami w tym temacie?

Red DasPell 20 kW, + 250 L zbiornik CWU

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu #9237 przez MateuszZurek

Robson1916 napisał: Witam. Dzisiaj pytanko troszkę z innej beczki a mianowicie... Co jaki czas należy czyścić piec? A może ktoś używa odkurzacza do czyszczenia piec a popiolu itp? Bo bez tego to raczej pieca nie da sie dokladnie wyczyscic? U mnie oprocz paleniska jest tez ruszt i komora w ktorej z pieca jest wyjscie na komin, i tam tez popiol sie zbiera, na drzwiczkach itp... Przydalby sie odkurzacz bo ciezko dobrze wszystko wybrac. Taki zwykly odkurzacz bezworkowy zda egzamin? Oczywiscie nie na gorący popiol... Odkurzaczem powybieralby wszystko i potem wszystko do kosza i po robocie. Podzieli się ktos swoimi doswiadczeniami w tym temacie?

Witam,

Ja czyszczę piec co parę załadunków lub co miesiąc. Ale jakoś z tym nie szaleję. Mam Q Pellet Duo i to się syfi bardzo szybko.
Popiół wybieram jak mam pełną tackę. Raczej używam do tego szufelki.
Sadza w piecu wpływa na jego sprawność ale według mnie nie ma co się spalać nad cotygodniowym czyszczeniem.

Odkurzacz:
Ja używam odkurzacza do kominka z Lidla a także mam separator popiołu.
Ten drugi wymaga odkurzacza i raczej nie nadaje się do pieca na pellet. Zbyt drobny popiół aby został w separatorze. Duża część zostaje zassana do odkurzacza i zapycha filtr lub worek.
Sam odkurzacz do kominka jest o tyle spoko, że ma system czyszczenia filtra. Nie jakiś super ale przy takim pyle filtr zatyka się strasznie szybko.

Więc jeżeli szukasz odkurzacza do takiej roboty to patrz za czymś co ma filtr, który zatrzyma drobny pył oraz ma jakiś system czyszczenia filtra w czasie pracy.

Ja samą procedurę czyszczenia zaczynam od góry zeskrobując wszystko za pomocą narzędzi z pieca i schodzę w dół.
Jak już wszystko mam na dole to wybieram większość szufelką a całość kończę odkurzaczem.

A i pamiętaj aby zaopatrzyć się we w miarę dobrą maskę z zaworkiem i dobre rękawiczki, takie w całości gumowane.
Pył w piecu jest tak drobny, że bez problemu przedostanie ci się przez zwykłe materiałowe rękawiczki.
Latarka czołówka też może się przydać.
Oczywiście nie ma co przesadzać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu #9238 przez Robson1916
Aaa no wlasnie, ten moj piec za wesoly do czyszczenia nie jest... I dlatego zastanawiam sie nad odkurzaczem;) bo taki zwykly z workiem to troche lipa ale takie bezworkowe z jakims tam filtrem( nie pamietam jakim) moglby zdac egzamin;) w tej piwnicy mojej to strasznie pyli sie... Czlowiek czarny wychodzi normalnie... Przez to ruszanie tymi narzedziami;)

Red DasPell 20 kW, + 250 L zbiornik CWU

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu - 6 miesiąc 4 tygodni temu #9240 przez MateuszZurek

Robson1916 napisał: Aaa no wlasnie, ten moj piec za wesoly do czyszczenia nie jest... I dlatego zastanawiam sie nad odkurzaczem;) bo taki zwykly z workiem to troche lipa ale takie bezworkowe z jakims tam filtrem( nie pamietam jakim) moglby zdac egzamin;) w tej piwnicy mojej to strasznie pyli sie... Czlowiek czarny wychodzi normalnie... Przez to ruszanie tymi narzedziami;)


Ja używam takiego odkurzacza z Lidla . Ma pokrętło do czyszczenia filtra, który pierońsko szybko oblepiany jest przez drobny pył.

Myślałem nad kupnem czegoś w stylu ODKURZACZ KOMINKOWY AD 2 .
Też ma przycisk czyszczenia filtra i tą zaletę, że filtr jest płaski a nie walcowaty oraz da się go łatwo dokupić. Niestety jest sporo droższy.

Ciekawy także jest ten odkurzacz . Ma dodatkowy filtr zakładany na ten główny. Jeżeli dobrze to rozumiem to ten dodatkowy filtr złapie większość drobnego pyłu i wystarczy go zdjąć i wytrzepać.

A i co jest mega ważne. Końcówka węża musi być co najmniej ścięta pod kątem 45 stopni lub zakrzywioną rączkę.
Ułatwia to sprzątanie.

Jak ci się pyli przy zdrapywaniu sadzy to możesz przyłożyć rurę odkurzacza do wejścia komory, którą sprzątasz i powinien ci wciągnąć część pyłu, który będzie wylatywał przez drzwiczki.
U mnie jest taki ciąg w kominie, że w miarę sprawnie zacięga część pyłu wznieconego przy sprzątaniu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu #9241 przez Robson1916
Kolego a wspomniałeś coś u siebie o tym, że " jak masz pełną tackę popiołu ". ja też mam taką tackę ale ten gościu co mi montował piec mówi, że ta tacka nie jest do tego, żeby stała tam w palenisku aby palnik popiół na niego zsypywał tylko to jest tacka pod piec...że jak będę wygarniał z tego " popielnika " to na nią ma spadać:/

Red DasPell 20 kW, + 250 L zbiornik CWU

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu #9244 przez MateuszZurek

Robson1916 napisał: Kolego a wspomniałeś coś u siebie o tym, że " jak masz pełną tackę popiołu ". ja też mam taką tackę ale ten gościu co mi montował piec mówi, że ta tacka nie jest do tego, żeby stała tam w palenisku aby palnik popiół na niego zsypywał tylko to jest tacka pod piec...że jak będę wygarniał z tego " popielnika " to na nią ma spadać:/

Ciekawe.
Mi niestety nikt nie mówił do czego jest ta tacka.
Założyłem, że tam powinna być.
Może serwis wyjaśni do czego została przewidziana.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu #9246 przez Robson1916
Haha a no własnie... ale to tak troszkę dziwnie jakby to stawiać pod piec:) a z drugiej strony może i tak powinno być:) Serwis musi przedstawić swoje zdanie :)

Red DasPell 20 kW, + 250 L zbiornik CWU

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu #9272 przez jackjj
Tiaaa wystawcie tackę na zewnątrz i niech popiol Wam spada na płaszcz kotła
;)

w podłodze kotła również płynie woda to Wam się szybciej płaszcz kotła przedziurawi jak będzie traktowany bezpośrednio gorącym popiołem bez popiolki !!!
Popiół jakby nie było ma jakieś tam właściwości żrące i po to jest tacka żeby chronić blachę kotła.

DasPell 15kW, Xmini+RControl EM890 ogrzewanie wyłącznie 100% podłoga, ecoNET 300, Moduł internetowy EcoNET 300, Termostat pokojowy Salus
Projekt Fistaszek GL124 w lustrzanym odbiciu z poszerzonym 2 stanowiskowym garażem

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu #9277 przez Robson1916
Ooo widzisz. Ktos sie wypowiedzial w koncu. Ide to wstawiac skoro to do tego jest;) nie wiem czemu ten co mi piec zakladal tak mowil...

Red DasPell 20 kW, + 250 L zbiornik CWU

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 3 tygodni temu #9311 przez SERWIS1
Witam

Kocioł warto czyścić regularnie przy każdym zasypywaniu zasobnika - zeskrobanie warstwy osadu, która działa jak izolator.

Szufladę do popiołu należy przechowywać na zewnątrz kotła, aby nie uległa spaleniu. Podczas czyszczenia podstawiamy szufladę pod przód kotła i wygarniamy popiół.

Podłoga kotła DasPell jest wypełniona wodą więc przepalenie jej nie grozi. Szkodliwa dla podłogi jest niska temperatura powrotu, która może powodować skraplanie się wody na wymienniku i korozję.

Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.