Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
Fenr1rUczestnik
Rozwiązałem problem u mnie występujący. W sterowniku OPS kondensator 25V 2200uF był lekko wybrzuszony, wymieniłem więc na nowy. Dodatkowo wykręciłem sondę lambda z kotła, przeczyściłem wszystkie otworki w jej głowicy i wyciągnąłem zabrudzenia odkurzaczem. Wszystko działa prawidłowo, poprawiły się odczyty i przestały wyświetlać awarie sondy tlenu. Status modułu OPS podczas pracy kotła wyłącznie zielony.
Fenr1rUczestnikPtah, czy udało się rozwiązać problem?
U mnie zachowanie było identyczne – znikające okienko z tlenem + komunikaty o błędzie sondy tlenu, sporadyczne powroty ikony i wyświetlanie odczytu. Na module OPS migała czerwona dioda AWARIA. Odłączyłem od modułu OPS sondę (zielone szerokie złącze). Od tego momentu okienko z tlenem już nie znika, nie pojawiają się też komunikaty o awarii sondy tlenu. Odczyt tlenu oczywiście stałe 0%. Podczas pracy kotła na module OPS świeci się zielona dioda STATUS, brak sygnalizacji awarii.
Serwisanci HT – jakieś sugestie, gdzie leży problem? Czy sonda po 3 sezonach dokonała żywota?
7 października 2022 o 23:20 W odpowiedzi na: Ciągły alarm kocioł HT One Basic 11 kV – brak paliwa #79211Fenr1rUczestnikW menu użytkownika funkcja „poziom paliwa” musi być aktywna. Po uzupełnieniu paliwa do zbiornika należy zresetować licznik zapełnienia zbiornika opcją „ustaw 100%”.
Fenr1rUczestnikMotoreduktor wymieniony na nowy. Jest zdecydowana poprawa głośności pracy i generowanych przez silnik wibracji.
Pełne zadowolenie z rozwiązania problemu 🙂
Fenr1rUczestnikZgłoszenie wysłane.
Przy okazji mała uwaga – w formularzu serwisowym na liście wyboru brakuje poprzednich wersji kotłów ONE, są tylko nowe wersje ONE Plus. Dodatkowo w archiwum z plikami nie ma możliwości pobrania do poprzednich wersji instrukcji obsługi.
Fenr1rUczestnikGdyby ktoś poszukiwał zasilacza do takiego rozwiązania – regulator bez problemu działa na 5V. Polecam zasilacz z modułem HLK-PM01
Fenr1rUczestnikTemat lekko odkopię, ale może to komuś pomoże.
W moim przypadku, gdy panel przestawał reagować na dotyk lub gubił punkt dotyku i nie dało się przewinąć ekranu, pomogło poluzowanie śrubek trzymających go w otworze na korpusie kotła. Widocznie docisk był na tyle mocny, że pojawiały się naprężenia na warstwie dotykowej albo nawet płycie PCB, które miały negatywny wpływ na działanie.
Fenr1rUczestnikMoże jakieś alternatywy dla obniżenia kosztów palenia pelletem?
Myślałem nad mieszaniem dobrego certyfikowanego z tańszym bez certyfikatów albo nawet słonecznikowym itp. Próbował ktoś podobnych rozwiązań? Ma to jakiś sens?
Przy aktualnych cenach wychodzi ok 10k zł na sezon ogrzewania, zaporowa kwota.
Fenr1rUczestnikCzekam zatem w nadziei z niecierpliwością 🙂 Czy można wyprowadzić ze sterownika kotła sygnał, który uruchomi przy alarmie przegrzania CWU (>80st) zasłonięcie automatycznych rolet? Wystarczyłoby do tego wyjście programowalne NC / NO. Dobrze wtedy byłoby w oprogramowaniu zadanie zakresu temperatur, w których wyjście zmieniałoby stan, np przekroczenie 80stC – zasłonięcie, spadek poniżej 60stC – odsłonięcie.
Fenr1rUczestnikJeśli kocioł podczas pracy przy zmniejszaniu mocy na modulacji nagle przechodzi w rozpalanie, przed osiągnięciem temperatury zadanej, to problem może leżeć w złych ustawieniach podawania, nadmuchu i modulacji, ale nie tylko. Czas detekcji braku płomienia może być nieodpowiedni, przez co sterownik nagle stwierdza, że „wygasło” i zaczyna procedurę czyszczenia i rozpalania.
Fenr1rUczestnikW moim przypadku z takim samym kotłem, przy nadmuchu mocy maksymalnej 45% wartość tlenu była w okolicach 14%. Płomień w komorze był 'ostry, szybki, poszarpany’. Po zmianie nadmuchu przy mocy maksymalnej do 15% wartość tlenu zeszła na 8%. Płomień zrobił się bardziej 'miękki i łagodniejszy”.
Przy okazji pytanie do SERWISu – opcja wzrost obrotów dmuchawy – jak powinna być ustawiona i od czego zależy? Mam ustawione na 5% i mimo nadmuchu przy max mocy ustawionego na 15%, dmuchawa potrafi pracować np na 19%.
Fenr1rUczestnikOczywiście, dosłałem mailowo informację o danej sytuacji.
Fenr1rUczestnikZgłosiłem sprawę do serwisu, czekam zatem na kontakt ze strony techników. Dziś podczas jednego czyszczenia z ciekawości otworzyłem drzwi komory spalania – w tym momencie piszczenie ustaje, a po ich szczelnym zamknięciu wraca. Im drzwi są mocniej dociśnięte, tym głośność piszczenia narasta. Wychodzi na to, że chyba problem nie tyczy się stricte samej dmuchawy.
-
AutorWpisy