Heiztechnik - Producent kotłów

Red one - częste załączanie pieca na CWU

3 miesiąc 3 tygodni temu #14112 przez Edi
Witam - czy to normalne ze piec załącza się koło 5 razy na dobę do podgrzania CWU w trybie lato histeryza 10?

Załącznik nie został znaleziony

Rodzina 4 osobowa woda używana trochę rano i wieczorem. Jak czytam na forum inni piszą ze załącza się Max 2 razy a czasem raz na dobę. Dodam ze zupełnie nie znam się na tym. Dodatkowo nie wiem czemu ale do popielnicą nie wpada mi popiół tylko kawałki nie spalonego pelletu natomiast popiół jest wszędzie dookoła ... zdjęcia w załączeniu 
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

3 miesiąc 3 tygodni temu #14113 przez MateuszZurek
Treść
Cześć,
Tak częste załączanie się ładowania CWU może wynikać z dwóch przyczyn
1) masz słabo zaizolowany pojemnik CWU i temperatura szybko spada o te 10 stopni,
2) czujnik masz na dole pojemnika. Tak umiejscowiony czujnik szybko jest zalewany zimną wodą.

Jak trafisz na ładowanie cwu to sprawdź temperaturę wody w pojemniku.

Nie napisałeś jaki masz pojemnik i jak podpięty.

Pellet w popielniku prawdopodobnie wynika z nie wypalenia w czasie wygaszania.
Musisz podregulować podawanie. U ciebie chyba tyko wydajnością podajnika lub mocą pieca można to zrobić.
Na początek wykonaj przeważenie podawania i skoryguj ustawienia w sterowniku.

3 miesiąc 3 tygodni temu #14114 przez Edi
Treść