Heiztechnik - Producent kotłów

HT DasPell GL 20 kw

1 miesiąc 1 tydzień temu #14344 przez MateuszZurek
Treść

Tomcioo1993 napisał: Rura preizolowana taką mi hydraulik polecił co montował piec a osobiście dodalem jeszcze od siebie 15 cm styropianu z każdej strony rury no i oczywiście wkopane wszytsko poniżej 1m. I jak sądzisz lepiej włączona pompa C. O?  I co, tym obniżeniem temp na zaworze 4-d po osiągnięciu temp w pokoju? 

Obniżenie działa dobrze, i daje ci szybką reakcję układu w razie spadku temperatury.
Kaloryfery będą cały czas grzały aż do odcięcia przez termostaty tylko wpływać będzie niższa temperatura.
Piec będzie cały czas utrzymywał temperaturę.
U mnie to się dobrze sprawdza ale mam kotłownię w domu.

Tomcioo1993 napisał: No właśnie o to chodzi że kotłownie do tej pory miałem w budynku mieszkalnym i na dodatek to był stary kopciuch. 
Posiadam termostaty na grzejnikach i w miarę możliwości są odpowiednio ustawione w pokoju co jest czujnik oczywiście otwarte na 5 dodam jeszcze że grzejniki też wykryzywoalem w miarę swoich możliwości. Ale czy można jakoś ustawić piec żeby szybciej dom się nagrzewal i dłużej trzymał? 

No od kiedy ustawiłem temp na 21 stopni w domu to piec mi się włącza tylko raz w nocy a później zaraz rano jak się temp podniesie. 

Jeżeli tak ci pasuje, jest dla ciebie komfortowe to bym to na razie zostawił.
Czas reakcji układu będzie wolniejszy ale w termostacie pokojowym możesz ustawić wyprzedzenie albo po prostu wcześniej przejść na wyższą temperaturę.
Czyli jak chcesz o 6:00 mieć 22 stopnie to przestaw na 5:00, czy nawet wcześniej aby dać piecowi czas na rozkręcenie się.

Jeżeli masz ochotę to proponuję zrobić testy co będzie dla ciebie najlepsze.
Przez 2 tygodnie pal tak jak teraz. Zapisz ile spalał i jaki był komfort w domu oraz konfigurację pieca.
Przestaw na obniżenie od termostatu. I zrób kolejne 2 tygodnie ciągłego testu. Tylko zanim zrobisz ten test sprawdź czy pokój z termostatem nie jest przegrzewany. U mnie tak się działo jak nie miałem termostatu na grzejniku.
Tylko, ze mam w miarę nowy dom i wystarcza mi 30 - 40 stopni na kaloryferach.


Jeżeli można wiedzieć, co stało na przeszkodzie aby kotłownia nadal była w domu?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #14345 przez Tomcioo1993
Treść
A o ile ustawić obniżenie? Teraz testy w sumie nie dają.. Bo ten tydzień był w miarę chłodny a ten znowu ma być ciepły.. 
 A ile stopni powinnam. Mieć ustawione na piecu a ile na zaworze?

Stara kotłownia to było bardzo małe pomieszczenie i nie funkcjonalne. 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #14346 przez Tomcioo1993
Treść
W starej kotłowni zostało to co na pierwszym zdjęciu plus boiler.
A drugie zdj to nowa kotłownia nie do końca skończona jeszcze. 
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #14347 przez SERWIS1
Treść
Witam

Sugerowałbym zmniejszenie nadmuchu do tej mocy kotła (18 kW) na około 28-30%. Spowoduje to wydłużenie płomienia  - na pełnej mocy powinien delikatnie dotykać tylnej ściany. W przypadku, gdyby płomień nadal był krótki zmniejszaj nadmuch po kilka procent jednorazowo obserwując wyniki zmian.

Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #14350 przez Tomcioo1993
Treść
A jak mam dom 160 m2 nie ocieplony duży dom to ile kw powinnam ustawić? Instalator mi ustawił 33 % nadmuchu a ja wyczytałem. Gdzieś tu na forum że dla takiej mocy pieca powinno być 70 stopni na piecu i 40% nadmuchu 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu - 1 miesiąc 1 tydzień temu #14351 przez MateuszZurek
Treść

Tomcioo1993 napisał: A jak mam dom 160 m2 nie ocieplony duży dom to ile kw powinnam ustawić? Instalator mi ustawił 33 % nadmuchu a ja wyczytałem. Gdzieś tu na forum że dla takiej mocy pieca powinno być 70 stopni na piecu i 40% nadmuchu 

Temperatura zadana pieca powinna być co najmniej 70 stopni. 
Nadmuch dobierasz do ciągu swojego komina. 
Jak już wspominałem. Na początek ustaw moc maksymalną pieca na to co fabryka dała. Obserwuj i wtedy podejmij decyzję czy to jest za dużo.
Ustawienie na 20 Kw skończy się tylko tym, że piec szybko się rozgrzeje i jak zacznie sobie modulować moc.
U ciebie, przy wyłączaniu pompy czy nawet pieca od termostatu ważna będzie szybkość reakcji pieca na sygnał startu a tu im więcej mocy będziesz miał tym szybciej ciepła woda popłynie na kaloryfery.

Jakbyś pracował w trybie ciągłym to ta początkowa szybkość nagrzewania nie była by tak istotna ponieważ na starcie piec w większości przypadków moiałby te 50 stopni i mógłbyś sobie pozwolić na zbijanie mocy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #14353 przez Tomcioo1993
Treść
Zaczynam testy. 
Temperatura pieca 70 stopni, moc palnika 18 kw,
nadmuch 30%, temperatura na zaworze przy plus 10 - 45 stopni, a przy minus 10 - 60 stopni
obniżenie temperatury na zawożę o 15 stopni 
Pompa C.O caly czas wlaczona. 
pelet po przewazeniu ustawiony na 8,4 kg/h i kaloryczność peletu 4,9 (na worku napisane więcej lub równe  4,6 - takie oznaczenie mnie bawi, jak dla nie powinno być konkretnie ile ma kalorii a nie jakieś więcej lub równe)  
Czy coś byś zmienil? 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #14354 przez Tomcioo1993
Treść
Jeszcze pytanie co do termostatu na grzejnikach w pokoju gdzie jest czujnik pokojowy czy powinien być rozkręcony na maxa? 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #14355 przez MateuszZurek
Treść

Tomcioo1993 napisał: Zaczynam testy. 
Temperatura pieca 70 stopni, moc palnika 18 kw,
nadmuch 30%, temperatura na zaworze przy plus 10 - 45 stopni, a przy minus 10 - 60 stopni
obniżenie temperatury na zawożę o 15 stopni 
Pompa C.O caly czas wlaczona. 
pelet po przewazeniu ustawiony na 8,4 kg/h i kaloryczność peletu 4,9 (na worku napisane więcej lub równe  4,6 - takie oznaczenie mnie bawi, jak dla nie powinno być konkretnie ile ma kalorii a nie jakieś więcej lub równe)  
Czy coś byś zmienil? 

Wiesz z tą kalorycznością jest problem.
Każda partia ma inną więc pewnie wzięli średnią czy coś takiego.
Natomiast jakby napisali 5.2 Kw/kg to mógłbyś się czepiać, żądać badań, z których by wynikło, że tyle nie ma itd itp.

Wpisz jak ci się podoba. Najwyżej piec będzie przekłamywał w tym co będzie pokazywał.

Jeszcze pytanie co do termostatu na grzejnikach w pokoju gdzie jest czujnik pokojowy czy powinien być rozkręcony na maxa? 

W teorii tak, z tym, że musisz tak dobrać obniżenie aby temperatura w pokoju nie rosła w nieskończoność.

U siebie korzystam z termostatu pokojowego w trochę inny sposób.
Mam ten termostat w przedpokoju z oknem dachowym i reaguje on w sumie na ładną pogodę i pracuje jako zabezpieczenie przed niepotrzebnym grzaniem domu. Dom zyskuje energię w czasie ładnej pogody i nie ma sensu grzać na pełną parę.
Na kaloryferach man termostaty i są tak ustawione aby nigdy nie przekroczyć temperatury na termostacie.

W sumie mógłbym wrzucić termostat pokojowy do łazienki gdzie mam podłogówkę i od jej temperatury obniżać temperaturę na mieszaczu. Ale jakoś nie chciało mi się z tym kombinować.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 miesiąc 1 tydzień temu #14357 przez Tomcioo1993
Treść
Już pierwszej nocy zauważyłem że temperatura w domu niczym się nie zmieniła od poprzedniej po mimo ciągłego chodzenia pompy C.O
 Myślałem że jak bd chodziła non stop to dom bd chodź troszkę bardziej nagrzany w czym istnieje problem?
Mam 45 stopni przy plus 10 na dworze i obniżenie o 15 stopni czy coś koło 30 stopni w nocy na moje grzejniki to za mało? 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.