Q Pellet Duo 25kW

Strona główna Forum Pomoc techniczna Q Pellet Duo 25kW

Oglądasz 7 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #68295

      Dzień dobry
      Jestem nowicjuszem na forum. Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o obsługę JAKIEGOKOLWIEK kotła, w związku z tym pewien brak wiedzy (który mam nadzieję zostanie tu uzupełniony, przynajmniej jeśli chodzi o mój kocioł) i nerwowość związana z tym, że chciałbym już zacząć mieszkać sprawią, że będę miał trochę pytań.
      Męczyłem panów serwisantów spod dostępnych w instrukcji obsługi kotła o pewne rzeczy, pomagali na bieżąco już nieraz, za co bardzo dziękuję.
      Najważniejsza odpowiedź serwisu dotyczyła zbyt dużego spalania w wietrzny dzień, piec wtedy zjadł cały zasobnik (max 100kg) w dwie doby i wyłączył się z braku paliwa. Od tamtej pory zachowuje się znośnie, ale…
      Czy normalne jest, że przy ustawionej żądanej temp. kotła 65C, podczas osiągnięcia 50C kiedy to kocioł załącza się w tryb pracy, po 10 min nawet temp. wciąż jeszcze spada i potrafi spaść do 35 – 37C. Nie stoję przy piecu całą dobę, więc zaznaczam, że są to wyrywkowe obserwacje, podczas których kręcę trochę zaworem czterodrogowym (tak to się chyba nazywa) AFRISO o mniej więcej 10% w górę lub w dół. Innej regulacji póki co nie ma, a zawór i pompa reguluje podłogówkę. Temp na dworze to +1C nocą, w dzień około 5C. Podczas wietrznych dni zaobserwowałem min temp nawet 32C

    • #68303
      Sławomir Bociek
      Uczestnik

      Co do spalania, masz dom już docieplony? Może wiatr gdzieś hula.
      Druga sprawa, taki spadek temperatury na kotle może świadczyć o tym, że masz niską temperaturę powrotu. W całym domu masz ogrzewanie podłogowe?

    • #68302
      Patrol
      Uczestnik