Ogólne warunki sprzedaży i dostaw (OWS) dla Przedsiębiorców
Heiztechnik Sp. z o.o.
z dnia 18-10-2022 r.
1. Zakres stosowania OWS
- Dostawy, usługi, oferty i inne świadczenia dla Przedsiębiorców tj. podmiotów zawodowo trudniących się prowadzeniem działalności gospodarczej (zwanych dalej Kupującym lub Klientem) realizowane są przez firmę Heiztechnik Sp. z o.o. NIP 5922141734 (zwanym dalej HT) wyłącznie na podstawie niniejszych OWS, które obowiązują także dla wszystkich przyszłych stosunków handlowych.
- Oferty i zamówienia będą podlegały OWS obowiązującym w momencie składania zamówień. Warunki są publikowane na stronie internetowej HT.
- HT zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych OWS w dowolnym czasie. Klienci i użytkownicy będą informowani o zmianie warunków w bieżących ofertach. Składając zamówienie Klient oświadcza, że zapoznał się z niniejszymi warunkami i, że je akceptuje.
- Strony mogą odstąpić od zasad OWS lub je zmodyfikować w drodze umowy o charakterze indywidualnym zawartej pod rygorem nieważności w formie pisemnej. Zawarcie w/w umowy skutkuje wyłączeniem odpowiednich postanowień OWS, w miejsce których stosuje się zapisy nowego porozumienia między Stronami. Strony pozostają związane postanowieniami OWS w pozostałym zakresie
2. Zamówienie towaru, usługi oraz oferty
- Zamówienie może być złożone przez Kupującego pisemnie lub drogą elektroniczną (EDI, mail). Dla zamówienia składanego w formie elektronicznej właściwy adres email to: zamowienia@heiztechnik.pl
- Kupujący zobowiązany jest do podania na zamówieniu:
- dane kupującego
- dokładny adres dostawy (imię i nazwisko osoby upoważnionej do odbioru dostawy, nazwa ulicy, numeru budynku, kod pocztowy i miejscowość, numer kontaktowy)
- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wskazanie kodu katalogowego produktu, ilości zamawianych produktów.
Brak wskazania kodu katalogowego może skutkować wydłużeniem realizacji zamówienia, jak również dostawą urządzeń z wyposażeniem standardowym
- HT do 48h (dwóch dni roboczych) wysyła w formie maila potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. Heiztechnik jest uprawniony do dokonania modyfikacji i zmian w stosunku do złożonego przez Kupującego zamówienia, które to zmiany zawarte będą w potwierdzeniu zamówienia. Brak odpowiedzi na potwierdzenie zamówienia ze strony Kupującego w ciągu 24 godzin (jeden dzień roboczy) od jego wysłania przez HT jest uważane za akceptację warunków zamówienia określonych przez HT.
- Wysłanie przez HT potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji lub wystawienie przez niego faktury jest równoznaczne z zawarciem przez Strony umowy kupna-sprzedaży na warunkach określonych w niniejszych OWS oraz w treści potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
- W przypadku wystąpienia przez Kupującego z propozycją jakichkolwiek zmian, co do zamówienia przyjętego już przez HT do realizacji, do skutecznego ich uwzględnienia wymagana jest zgoda HT wyrażona w formie pisemnej lub mailowej.
- Klient może anulować zamówienie produktów standardowych z katalogu „Pomp ciepła”, „Części zamiennych” i „Kotłów grzewczych (w wykonaniu standardowym)” do momentu wysłania zamówionych produktów przez HT.
- Zamówienia obejmujące:
- urządzenia w wykonaniu niestandardowym
- produkty i towary wykonywane wg indywidualnych wytycznych Klienta
mogą być anulowane maksymalnie w ciągu 24 godzin od otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez HT. Po tym czasie, w zależności o momentu anulowania zamówienia, Klient zostanie obciążony kwotą proporcjonalną do stanu zaawansowania realizacji zamówionego towaru.
- Jakakolwiek oferta przedstawiona przez HT, zachowuje ważność przez okres 7 dni, chyba że oferta stanowi inaczej.
- Oferta przedstawiona przez HT może być przyjęta jedynie bez zastrzeżeń.
- Przyjęcie przez Klienta oferty z zastrzeżeniem jakiejkolwiek zmiany wymaga przedstawienia nowej oferty przez ML.
3. Ceny produktów / warunki płatności
- Aktualny „Cennik” jest zawsze dostępny w biurze Sprzedawcy lub na stronie internetowej: www.Heiztechnik.pl
- HT zastrzega sobie prawo do korekty „Cennika” bez konieczności każdorazowego, uprzedniego informowania o tym fakcie Kupującego.
- Nowy Cennik staje się wiążący dla Stron każdorazowo od momentu jego doręczenia Kupującemu lub też z chwilą umożliwienia Kupującemu zapoznania się z treścią nowego Cennika przez co rozumie się m.in. publikację Cennika na stronie internetowej: www.Heiztechnik.pl
- HT zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany ceny określonej w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji w przypadku:
- nagłego wzrostu cen surowców używanych do produkcji w szczególności cen: stali, aluminium, miedzi o więcej niż 15% w stosunku do ceny tych materiałów z dnia potwierdzenia transakcji.
- nagłego wzrostu cen energii elektrycznej, gazu o więcej niż 30% w stosunku do ceny nośników z dnia potwierdzenia transakcji.
- nagłego wzrostu cen paliw (ropa, benzyna) o więcej niż 30% w stosunku do ceny nośników z dnia potwierdzenia transakcji.
- Wszystkie ceny podane w „Cenniku” są cenami netto (bez podatku VAT) oraz zostały skalkulowane przy założeniu odbioru zamówienia przez Klienta w magazynie HT (ceny loco magazyn HT).
- Cena netto nie obejmuje żadnych dodatkowych usług takich jak koszty transportu, montażu, uruchomienia itp.
- Faktury firmy HT muszą być zapłacone w całości w uzgodnionym terminie podanym na fakturze. Po upływie terminu płatności Klient będzie automatycznie dłużny HT tzw. rekompensatę za koszty odzyskania należności obliczoną na podstawie art. 10 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 403 z późn. zm.) i odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych. W przypadku, gdy Klient opóźnia się z zapłatą wymagalnej należności, HT zastrzega sobie prawo do wstrzymania dalszych dostaw. Potrącenie wierzytelności Klienta w stosunku do HT z wierzytelnościami HT w stosunku do Klienta wymaga uprzedniej pisemnej zgody HT.
- Za dzień otrzymania zapłaty uważa się dzień uznania środków pieniężnych na koncie bankowym HT
- Kupujący upoważnia HT do wystawiania faktur VAT bez podpisu osoby upoważnionej do ich odbierania w imieniu Kupującego i do przesyłania ich na wskazany przez Kupującego adres w wersji elektronicznej.
4. Wydanie towaru, transport i odbiór przez Kupującego
- Wydanie towaru następuje z chwilą wydania go z magazynu HT. Moment ten uznawany jest za datę sprzedaży, co na mocy właściwych przepisów prawa upoważnia i zobowiązuje HT do wystawienia faktury VAT.
- Transport towarów oznacza ich dostarczenie do miejsca wskazanego przez Kupującego w zamówieniu. Jeżeli miejscem dostawy towaru jest miejsce inne niż adres Kupującego, Kupujący zobowiązany jest do wskazania osoby upoważnionej do odbioru towaru.
- W przypadku, gdy towar dostarczany jest za pośrednictwem niezależnego Przewoźnika, odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego z chwilą wydania tego towaru Przewoźnikowi z magazynu HT, jeżeli był on zaangażowany przez Kupującego.
- W wypadku zaangażowania Przewoźnika przez HT odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego z datą wydania tego towaru przez Przewoźnika Kupującemu. Kupujący gwarantuje wjazd i wyjazd z miejsca rozładunku. Jeżeli nie będzie takiej możliwości HT może odmówić wydania towaru w nowe miejsce rozładunku wskazane przez Kupującego. Ryzyko i koszt dostawy w nowe miejsce rozładunku ciąży na Kupującym. Kupujący zostanie też obciążony kosztami dostawy w przypadku nieobecności na miejscu rozładunku osoby umocowanej do odbioru towaru.
- Otrzymanie zamówionego towaru Kupujący lub osoby przez niego upoważnione potwierdzają poprzez złożenie podpisu na dokumencie dostawy.
- Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia dostarczonego towaru przy jego odbiorze. W przypadku zastrzeżeń Kupującego, co do zamówionego towaru, a w szczególności w przypadku stwierdzonych uszkodzeń, dostaw niekompletnych lub wykraczających poza złożone zamówienia Kupujący powinien niezwłocznie powiadomić Heiztechnik i bez zbędnej zwłoki dostarczyć kopie listu przewozowego, protokołu reklamacyjnego i innych dokumentów dostawy oraz odpowiednie oświadczenia przewoźnika o zaistniałych uszkodzeniach lub brakach.
- W przypadku, gdy Kupujący przyjął towar, nie sprawdziwszy uprzednio wraz z przewoźnikiem jego stanu, oraz ilości albo nie zgłosił przewoźnikowi zastrzeżeń wskazujących braki lub uszkodzenia- domniemywa się, że otrzymał towar w stanie opisanym w liście przewozowym.
- Z chwilą wydania towaru Kupującemu, przechodzi na niego odpowiedzialność za uszkodzenia oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty.
- W przypadku zmiany miejsca dostawy przez Kupującego po dokonaniu załadunku, o ile będzie ona możliwa, Kupujący zobowiązany jest do pokrycia wszystkich kosztów wynikających ze zmiany miejsca dostawy.
- Jeżeli Kupujący opóźnia się z zapłatą ceny za dostarczony towar albo jeżeli ze względu na jego stan majątkowy HT poweźmie wątpliwości, czy zapłata ceny za towar, który ma być dostarczony później nastąpi w terminie, HT ma prawo powstrzymać się z dostarczeniem towaru oraz realizacją zamówień dopóki Kupujący nie uiści wszelkich należnych kwot lub nie zabezpieczy ich płatności w sposób uzgodniony przez Strony.
- HT ma prawo odmowy i nie przyjęcia zwrotu towarów od Kupującego, jeżeli zwroty te nie były wcześniej uzgodnione i potwierdzone przez HT. W szczególności dotyczy to przypadków, gdy dostawa jest zgodna z zamówieniem Kupującego.
- HT jest właścicielem urządzeń/produktów do momentu całkowitego uiszczenia płatności przez Kupującego. Do tego momentu ryzyko utraty, uszkodzenia lub pomniejszenia wartości towaru już wydanego ponosi Kupujący.
5. Gwarancja
- HT udziela gwarancji jakości na sprzedawane Urządzenia na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej dostępnej na stronie www.heiztechnik.pl oraz będącej częścią instrukcji obsługi.
- HT ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji, tylko wtedy, gdy wada powstała z przyczyn tkwiących w samym urządzeniu.
- HT ma prawo wyboru, czy usunąć wadę czy też dostarczyć urządzenie wolne od wad.
- Gwarancją są objęte tylko urządzenia zamontowane zgodnie z instrukcją obsługi, warunkami gwarancji i obowiązującymi przepisami.
- Gwarancja ważna jest tylko w przypadku potwierdzenia montażu urządzenia “Protokołem uruchomienia”. W celu uruchomienia ochrony gwarancyjnej należy wysłać kompletnie wypełniony “Protokół uruchomienia” wraz z podpisami klienta i instalatora na adres firmy HT.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń automatyki, wynikających z awarii sieci elektrycznej lub energetycznej (zwarcia, przepięcia) oraz wyładowań atmosferycznych (uderzenie pioruna).
- Zgodnie z art. 558 § 1 KC odpowiedzialność HT z tytuły rękojmi jest wyłączona.
6. Siła wyższa
- Jeżeli z przyczyn niezależnych od HT objętych np. siłą wyższą tj.: decyzją urzędów państwowych, zakłóceniami w produkcji spowodowanymi brakiem surowców, strajkiem, w tym również u dostawców i kooperantów HT, nastąpi opóźnienie w realizacji zamówienia uzgodniony termin zostanie odpowiednio wydłużony przez HT. O powyższych okolicznościach strony niezwłocznie poinformują się na piśmie, mailowo lub telefonicznie.
7. Tajemnica handlowa
- Strony umowy zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszystkich udostępnionych im informacji (dokumentacji technicznej, ofert cenowych itp.), które zostały określone jako poufne lub które należy zgodnie z innymi okolicznościami określić jako tajemnicę handlową lub tajemnicę przedsiębiorstwa.
- W przypadku poniesienia przez HT strat spowodowanych niezapewnieniem przez Kupującego poufności otrzymanej dokumentacji, HT ma prawo do dochodzenia od Kupującego odszkodowania, bez żadnych ograniczeń kwotowych w tym zakresie.
- Klauzula poufności nie dotyczy urzędów wydających niezbędne zezwolenia, certyfikaty itp.
8. Odszkodowania i kary umowne
- Odpowiedzialność HT w przypadku wad produktu jest ograniczona do wymiany wadliwych produktów.
- HT nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku niedotrzymania terminu dostawy, utratę zysku lub straty pośrednie, powstające w wyniku niedostarczenia odpowiedniego towaru w danym terminie.
- Dokonana przez HT wymiana wadliwego towaru na wolny od wad wyczerpywać będzie wszelkie roszczenia Klienta z tytułu dostarczenia wadliwego towaru.
- HT nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane z wyłączeniem z eksploatacji towaru oraz za szkody następcze lub pośrednie, w tym za utracone korzyści, spowodowane wystąpieniem wady towaru.
9. Postanowienia końcowe
- Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez HT oraz podmioty działające na jego zlecenia. Kupującemu przysługują wszelkie prawa wynikające z ustawy z dnia 10.05.2018r. o ochronie danych osobowych
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie zmiany niniejszych OWS wchodzą w życie w terminie podania ich do wiadomości Odbiorcy, przez co rozumie się m.in. publikację zmienionych OWS na stronie internetowej: www.Heiztechnik.pl.
- Wszelkie spory mogące wynikać między stronami będą rozpatrywane przez sądy powszechne właściwe miejscowo dla HT.
- Jeżeli jakiekolwiek postanowienie lub postanowienia niniejszych OWS byłyby nieważne lub niewykonalne w świetle prawa polskiego, nie wpłynie to w żadnym stopniu na ważność ani wykonalność pozostałych postanowień zawartych w OWS.