Przegląd po sezonie grzewczym

Strona główna Forum Pomoc techniczna Przegląd po sezonie grzewczym

Oglądasz 9 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #29286
      szames
      Uczestnik

      Co wchodzi w przegląd po sezonie i czy coś się wymienia? Czy przegląd może być wykonany przez tego, kto mi kocioł instalował, czy musi to być Serwis?

    • #29288
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Przegląd po sezonie grzewczym może wykonać serwis fabryczny lub instalator.

      Przegląd wykonywany przez serwis Heiztechnik obejmuje demontaż palnika i weryfikację zużycia części, sprawdzenie stanu wymiennika i uszczelnień. W przypadku stwierdzenia zużycia części (sznur, elementy palnika itp.) serwisant sugeruje ich wymianę.

      Zakres przeglądu wykonywanego przez instalatora należy ustalać indywidualnie z instalatorem.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #29290
      szames
      Uczestnik

      Czy po rocznej ekspolatacji konieczny jest demontaż palnika?
      Gdzie mogę kupić sznur? Zużyty nie jest, lecz w jednym miejscu jest obluzowany, więc może dobrze byłoby go wymienić.

    • #29292
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Z palnikiem nie powinno być żarnych problemów przez kilka lat (zależnie od eksploatacji) jednakże coroczna weryfikacja zapewnia prawidłową pracę przez następny sezon grzewczy.

      Sznur można zamówić wysyłając email na zamowienia@heiztechnik.pl. Koszt sznura to 28 zł netto (+23% VAT) za metr bieżący. Paczkę wysyłamy kurierem (koszt przesyłki to 20 zł netto).

      Sznur uznaje się za zużyty w przypadku, gdy jest na tyle ugnieciony, że nie uszczelnia drzwi lub rozpada się na kawałki.
      Sznur, który się obluzował można wyjąć i włożyć ponownie obracają o 90o.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #29627
      szames
      Uczestnik

      Ile kosztuje przegląd wykonany przez serwis Heiztechnik i czy dolicza sie koszt dojazdu? Mieszkam w okolicach Wejherowa.

    • #29633
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Koszt przeglądu zależny jest od modelu i mocy kotła. Cennik umieszczony jest na naszej stronie jako Cennik części zamiennych.
      W cenie przeglądu zawarty jest już dojazd.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #29637
      szames
      Uczestnik

      Mam kocioł Q Eko Duo25, sterownik HT 500. Kocioł pracuje od półtora roku.

      Cennik zawiera ceny części zamiennych, a ja wszystkiego nie chcę wymieniać :). Myślałem że znajdę tam cene przeglądu.

      Jak Pan Serwis pisze, z palnikiem może nie być problemu przez kilka lat, zatem ile kosztuje weryfikacja palnika? Sznury mam jeszcze ok. Nic mi nie piszczy, nie zgrzyta, spalanie jest ok.
      Co po półtorarocznym przebiegu podlega weryfikacji lub standardowej wymianie i ewentualny koszt?

    • #29643
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Koszt przeglądu przez serwis fabryczny kotła o mocy 25 kW to 492 zł brutto (serwisowanie kotła w okresie letnim jest 25% tańsze).

      Możliwe, że żadnych elementów nie trzeba wymienić. Elementy, które w późniejszym okresie mogą się zużyć to tuleja kolana oraz zabierak. Ślimak zużywa się w zależności od wilgotności węgla.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #29651
      szames
      Uczestnik

      Może zadam idiotyczne pytanie, ale po dzisiejszej wizycie w sklepie sprzedającym kotły Heiztechnik, sam czuję się, jak idiota.
      Skierowałem pytanie do sprzedawców /kilku/ o namiary na jakiegoś instalatora, który mógłby wykonać przegląd przed sezonem grzewczym. Trzej panowie spojrzeli na mnie właśnie, jak na idiote i powiedzieli niemal zgodnym chórem: panie, bierzesz pan szczotę dołączoną do kotła i jedziesz pan z przeglądem.

      Więc moje idiotyczne pytanie: czy jest jakiś czasokres, kiedy jest mus dokonać przeglądu, jak dla samochodu? Czy to konieczność przed sezonem grzewczym? Nadmieniam, że dla mnie nie ma sezon grzewczy i nie grzewczy, bo kotła używam cały rok. Mój kocioł ma przebieg półtora roku i jak pisałem wyżej, nic nie piszczy, nic nie świszczy.

    • #29655
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Profilaktycznie zalecamy wykonanie przeglądu raz do roku przed sezonem grzewczym. Przegląd weryfikuje stan elementów i ujawnia ewentualne problemy, które mogą ujawnić się w sezonie.

      Przegląd można zamówić bezpośrednio poprzez serwis@heiztechnik.pl (w okresie od kwietnia do końca sierpnia zazwyczaj jest najtaniej) lub u niezależnych firm serwisujących kotły.
      Podczas przeglądu głównie weryfikuje się zużycie palnika i podajnika. Dodatkowo weryfikuje się uszczelnienie drzwi i stan płaszcza wodnego.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

Oglądasz 9 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.