Strona główna › Forum › Pomoc techniczna › Econet – zniknęła możliwość zmiany parametrów kotła
- Ten temat ma 35 odpowiedzi, 7 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 1 rok, 9 miesięcy temu przez Piotr Z.
-
AutorWpisy
-
-
20 listopada 2017 o 17:56 #65165MarkusUczestnik
Witam
Dzisiaj zniknęły w moim Econet 300 z menu opcje dotyczące zmiany parametrów kotła i serwisowych.
Czy tylko u mnie? Czy też nastąpiła jakaś zmiana w oprogramowaniu?
Pozdrawiam
-
20 listopada 2017 o 18:52 #65200Mateusz ŻurekUczestnik
U mnie wydaje się, że wszystko działa.
-
20 listopada 2017 o 20:37 #65199laptopUczestnik
Faktycznie ucieło parametry użytkownika i serwisowe…
-
20 listopada 2017 o 23:08 #65198MarkusUczestnik
Popołudniu znowu się pojawiły parametry użytkownika i serwisowe.
-
11 grudnia 2017 o 18:59 #65197Jacek JJJUczestnik
U mnie tez przez jakiś czas można było tylko oglądać bez możliwości zmiany parametrów ale teraz już wszystko wróciło do normy i można zmieniać ustawienia przez neta
-
12 grudnia 2017 o 10:57 #65196laptopUczestnik
W ecoNecie brak jest możliwości ustawienia paliwa na 100% Może by jakąś petycje złożyć aby odblokowali tą opcję 😉
-
17 stycznia 2023 o 18:52 #80082Piotr ZUczestnik
Dołączam się do wniosku jednej z osób, że szkoda, że nie ma możliwości zmiany poziomu paliwa z poziomu aplikacji ecoNet. Serwis pewnie nie wziął pod uwagę takiej sytuacji, kiedy wyświetlacz w sterowniku się zepsuje, a powinien. Teraz pewnie ze dwa tygodnie będę czekał na nowy, a sygnał dźwiękowy ostrzega o braku paliwa! Dobrze, że piec działa…
-
-
12 grudnia 2017 o 12:00 #65195SERWIS1Opiekun forum
Witam
Funkcja ustawienia paliwa na 100% służy do określenia, że zbiornik został uzupełniony. Jeżeli nie da się przez internet dosypać paliwa to nie da się też ustawić paliwa na 100%.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
12 grudnia 2017 o 12:47 #65194Jacek JJJUczestnik
Nie wiem czy to ma sens bo jak ustawiasz 100% to po wsypaniu do pełna, wiec raczej jesteś przy kotle wiec czemu by miała służyć taka zdalna funkcja ?
Bardziej by się przydała funkcja powiadomienia jak np poziom paliwa spadnie do jakiegoś ustalonego poziomu u mnie np 43% bo przy 41% w zbiorniku brakuje paliwa…
Fajnie jakby przyszło wtedy na e-mail info o niskim poziomie paliwa -
12 grudnia 2017 o 16:01 #65193laptopUczestnik
Ja z innej perspektywy do tego podchodzę. Przed wyjściem nieraz na szybko sypnę 2-3 worki ale zapominam poinformować o tym sterownik i w ciągu dnia zaglądając do ecoNeta sobie przypomnę. A w domu ecoSter jęczy…
Akurat u mnie to 100% wcale nie przekłada się na faktyczną ilość pelletu w zasobniku. Nie rozumiem dlaczego jest limit na bodajrze 255kg. Kolejne umęczenie. Mogliby chociaż na 400kg zwiększyć. Chyba, że jest jakiś nowy soft. -
13 grudnia 2017 o 12:39 #65192SERWIS1Opiekun forum
Witam
Standardowy zbiornik kotła pelletowego ma pojemność do 300 l. Masa nasypowa pelletu to około 650 kg/m3. W zbiorniku o pojemności 300 l mieści się około 195 kg pelletu więc 255 kg jest wartością optymalną.
W nowych sterownikach zakres jest powiększony jednakże zawsze należy wpisać wartość rzeczywistą.
Jeżeli nie korzystasz z funkcji poziomu paliwa to ją wyłącz.Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
13 grudnia 2017 o 14:07 #65191Jacek JJJUczestnik
Serwis 1
Chodziło mi żeby była opcja powiadomienia na e-mail podobnie jak dla braku energii to dla niskiego stanu paliwa który można by było dowolnie ustawić np na 40 % -
13 grudnia 2017 o 15:52 #65190SERWIS1Opiekun forum
Witam
W tej chwili możesz oszukać trochę sterownik wpisując mniejszą pojemność zbiornika to poinformuje Cię o niskim stanie paliwa dużo wcześniej (będzie myślał, że ma już 30% a będzie więcej). Ten alarm nie wyłącza kotła.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
13 grudnia 2017 o 16:04 #65189Jacek JJJUczestnik
Serwis 1
Sterownik poinformuje tylko jak będziesz w kotłowni ale ecoNet nie wyślę na e-mail wiec lipa
😉 -
13 grudnia 2017 o 17:56 #65188laptopUczestnik
Owszem, korzystam z opcji ustawiania poziomu paliwa, ale przez ograniczenie do 255kg nie mogę robić tego w pełnym zakresie. Zasobnik mam większy, więc albo wsypuję 17 worków i reset na 100% albo do pełna i wiem…. że nic nie wiem. 😉
Z ecoSter Touch też jest ciekawa sytuacja, gdyż użytkownik nie ma możliwości zmniejszenia głośności alarmów :/ Wyje równie głośno jak alarm i nie wiem czy kradną, czy palnik ma problem z rozpaleniem. Mając to zamontowane w centralnej części domu, nocą wszyscy spotykamy się na korytarzu. To tak jakby każdy domofon miał z góry ustawiony dźwięk Chopina. Szaleństwo. -
13 grudnia 2017 o 20:23 #65187Jacek JJJUczestnik
Co do Ecoster to faktycznie lipa jak w nocy zaczna wyć to bym coś takiego chyba wyłączył już wolę cichy alarm z econet na email że kocioł się nie odpalił bo zabrakło paliwa najlepszy jednak by był taki sam email tylko że jest np 43 czy 30 % z możliwością ustawienia dowolnej wartości
U siebie zrobiłem tak że na sypalem do pełna zasobnik ustawiłem 100% i kocioł chodził tak długo dopóki nie zabrakło paliwa zatrzymał się na 42% i teraz jak mam wątpliwość to wchodzę zdalnie na econet i patrzę ile procent paliwa jeszcze jest i jak jest blisko 43 % to znaczy że trzeba się wybrać do kotłowni i nasypać lub przegarnac na tylną ścianę przeważnie jak nie ma wielkich mrozów to te 57% starcza na tydzień
-
14 grudnia 2017 o 14:32 #65186SERWIS1Opiekun forum
Witam
Sterownik ma dwie możliwości pomiaru poziomu paliwa.
1) Według wydajności podajnika i pojemności zbiornika (parametry w serwisie).
2) Poprzez kalibrację poziomu paliwa.Ważne jest tylko to , ze po jednorazowym wykonaniu kalibracji sterownik pracuje już tylko według wykonanej kalibracji. W przypadku, gdy wartość nie zgadza się z rzeczywistą to należy ponownie wykonać kalibrację.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
14 grudnia 2017 o 15:18 #65185laptopUczestnik
Oczywiście próbowałem ustawić poziom paliwa według możliwości numer 2). Nie będę przytaczał procedury bo każdy ma to w instrukcji ale zapytam o jedną kwestię. Ustawiam „poziom paliwa 100%”, wskaźnik miga… i czeka na sygnał ustawienia „poziom paliwa 0%”. No właśnie, przez jaki czas oczekuje na ten sygnał? Bo próbowałem już kilka razy i się poddałem. Po kilku dniach już nie czeka na sygnał… (0%)
-
14 grudnia 2017 o 18:24 #65184Jacek JJJUczestnik
Serwis 1
Czy jeśli pójdę pkt 1 (1) Według wydajności podajnika i pojemności zbiornika (parametry w serwisie). Czy ustawiając dużo mniejsza pojemność zbiornika niż mam spowoduje że sterownik wyśle przez ekonet info o braku paliwa na email? Czy też info na email dopiero pójdzie jak faktycznie na palniku zabraknie paliwa ?
Z góry dzięki za info
PS. Podobnie jak mój przedmówca nie byłem w stanie skalibrować przez pkt 2 bo w końcu sam przestał migać więc robiąc wg instrukcji nie udaje się skalibrować bo jakby ster nie kończy kalibracji -
14 grudnia 2017 o 18:51 #65183Mateusz ŻurekUczestnik
Serwis 1
Czy jeśli pójdę pkt 1 (1) Według wydajności podajnika i pojemności zbiornika (parametry w serwisie). Czy ustawiając dużo mniejsza pojemność zbiornika niż mam spowoduje że sterownik wyśle przez ekonet info o braku paliwa na email? Czy też info na email dopiero pójdzie jak faktycznie na palniku zabraknie paliwa ?
Z góry dzięki za info
PS. Podobnie jak mój przedmówca nie byłem w stanie skalibrować przez pkt 2 bo w końcu sam przestał migać więc robiąc wg instrukcji nie udaje się skalibrować bo jakby ster nie kończy kalibracjiWitam,
Osobiście nie zauważyłem aby econet powiadamiał o braku paliwa czy czymkolwiek innym niż brak prądu.
Tak samo apka na androida też nie miała powiadomień.Co do kalibracji. Udało mi się to wykonać. Proponuję spróbować jak będą duże mrozy gdzie czas między załadunkami jest krótki.
Pozdrawiam.
-
14 grudnia 2017 o 18:54 #65182Jacek JJJUczestnik
Ekoneet powiadamia o nie odpaleniu kotła np z powodu braku paliwa
-
15 grudnia 2017 o 11:26 #65181SERWIS1Opiekun forum
Witam
Laptop w celu skalibrowania poziomu paliwa musisz włączyć kalibracja 100%, odczekać kilka dni aż wypali cały zbiornik (najlepiej gdyby pozostało około 15-20 cm na dnie) i należy ustawić kalibracja 0%. Od tego momentu możesz ustawić poziom paliwa na 100% i sterownik będzie pokazywał poziom paliwa na ekranie.
Poziom paliwa jest cały czas widoczny zarówno na aplikacji jak i na EcoNecie przez komputer.
Alarm mógłby być wysyłany na maila razem z innymi. Zobaczy co da się z tym zrobić.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
15 grudnia 2017 o 16:22 #65180laptopUczestnik
Wszystko się zgadza, tylko pytanie było ile dni sterownik czeka na podanie mu informacji o tym „kalibracja 0%” ?
Bo odniosłem wrażenie, że zbyt krótko. U mnie palnik nie pracuje cały czas, więc zasobnik wystarcza na dłużej niż 10 dni. -
15 grudnia 2017 o 16:47 #65179SERWIS1Opiekun forum
Witam
Teoretycznie po załączeniu kalibracji sterownik będzie czekał w nieskończoność na zatwierdzenie poziomu 0%. Praktycznie problemem może być jedynie dłuższy zanik zasilania.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
7 stycznia 2018 o 19:41 #65178Jacek JJJUczestnik
Cześć
Działa Wam ecoNet bo mi od 2 dni pokazuje czerwony krzyż i ze urzadzenie nie aktywne
:,( -
7 stycznia 2018 o 20:58 #65177PatrolUczestnik
działa
-
7 stycznia 2018 o 21:53 #65176Jacek JJJUczestnik
Co się mogło stać ? Dlaczego nie działa ?
-
7 stycznia 2018 o 22:03 #65175PatrolUczestnik
sprawdź okablowanie /połączenie z kotłem i może standardowo restart
-
7 stycznia 2018 o 22:05 #65174laptopUczestnik
U mnie również działa. EcoNet sygnalizuje działanie 4 diodami?
-
7 stycznia 2018 o 22:07 #65173Jacek JJJUczestnik
Kabli nie ruszałem wiec nic nie powinno mieć wpływu
Moduł już pare razy wyjmowałam z prądu i nic
Do tego tez wyjmowałam z prądu router z którym jest moduł połączony
LipaA tu temp spada – i nie mam podglądu
Chyba ze sterownik kotła jeszcze z prądu na chwile wyłącze -
7 stycznia 2018 o 22:45 #65172Jacek JJJUczestnik
Nie wiem od czego to zależy ale już kilka razy tak było nieaktywny a potem zaczyna działać i to właśnie przeważnie w weekend ….
u mnie tak to wyglada choć jak widzieliście wcześniej serwer widzi sile mojego WiFi -
7 stycznia 2018 o 23:11 #65171Mateusz ŻurekUczestnik
Nie wiem od czego to zależy ale już kilka razy tak było nieaktywny a potem zaczyna działać i to właśnie przeważnie w weekend ….
u mnie tak to wyglada choć jak widzieliście wcześniej serwer widzi sile mojego WiFiTrochę to dziwne.
Wygląda jakby serwer prezentował ci stare dane a sam econet nie widział sieci.
Ja bym zaczął od odpiera kotła z prądu, choć to pewnie sam zrobiłeś.
Następnie sprawdził bym czy w ustawieniach kotła nie widać sieci WiFi. Chodzi mi o miejsce gdzie się ją wybiera i wprowadzasz hasło. Nie pamiętam gdzie to jest.Dla mnie to wygląda tak jakby econet stracił kontakt z siecią.
Przestawiłem go ostatnio? -
8 stycznia 2018 o 11:48 #65170SERWIS1Opiekun forum
Witam
Na pierwszy rzut oka wygląda to na problem z zasięgiem WiFi (tak jakby zanikało).
Spróbuj go ponownie połączyć.Jeżeli problem będzie nadal występował to będziemy szukali przyczyny.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
8 stycznia 2018 o 15:03 #65169Jacek JJJUczestnik
Serwis1
Czyli cała procedurę połączenia mam zrobić tak jak ba poczatku ? -
8 stycznia 2018 o 16:38 #65168SERWIS1Opiekun forum
Witam
Tak.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
9 stycznia 2018 o 00:23 #65167Jacek JJJUczestnik
Siemadejro
Dla potomnych kila razy wpisywałem dla 3 różnych routerów w chacie i na koniec poraz kolejny wróciłem do tego co miałem od poczatku gdzie sygnał najsilniejszy i w końcu za 3 razem załapał ale wciąż nie wiem co było powodem przerwy usługi ale już działaOd roku mam ecoNet i generalnie 1 raz zdarzyła się tak długa kilkudniowa przerwa i urzadzenie nie powróciło bez pomocy na dobra stronę mocy ;P
Attachments:
-
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.