Red daspell 15kw palnik pell hard 20kw. Niedopalony cząstki peletu.

Strona główna Forum Pomoc techniczna Red daspell 15kw palnik pell hard 20kw. Niedopalony cząstki peletu.

Oglądasz 70 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #39062
      Mruwcook
      Uczestnik

      Witam.
      T zadania 70
      Histeria 15
      P. Max 38% 7.8
      P. Śr 33% 4.5
      Pmin 30 2.8
      H1 5 h2 10
      P podajnika 7.2 kg na h
      Cykl 20s
      Tryb pracy obecnie od wczoraj FZ FZ min 20 FZ max 80
      Wcześniej standard.

      Aktualnie jedyna sprawa. Która mnie męczy to niedopalony cząstki peletu w popielniku nie jest jakaś kolosalna sprawa ale jest. Pytanie czy zawracać sobie tym głowę czy dalej kabinować.
      Kolejna sprawa to popiół w palniku. Zostaje ale nie ma go dużo nie jest to twardy spieki a raczej warstwa która po dotknięcie się rozpada w pył. Tak samo wyglądają niedopalony cząstki peletu. Czarne i po potknięcia rozpada ja się w pytał kruche poprostu.
      Jeszcze jedno w pell hardzie u mnie nie ma obrotowego zgarniacza a tzw palec u dołu który podobno powinien się wysuwac. Sprawdzałem podczas pracy jak i podczas czyszczenia nie zauważyłem Abu się ruszał mimo tego iż na sterownik pokazuje siłownik czyszczący on. W sterowanych ręcznych odpaliłem go i sytuacja wygląda tak samo.
      Pelet jaki stosuje to domniwood 800zl tona kaloryczność do 5.3 kw.
      Jakieś sygestie co do ustawie itd.
      Komin 8m średnica 19 na 13 jest to owal.
      Wiem iż muszę wstawić rck. Aktualnie mam otwarta wyczystke. Sam nie wiem czy dobrze czy raczej źle.
      Nie mam ochrony powrotu odpowiada za to. Mieszaćz 4d. Jest ok ale z podłogówki wraca woda zmniejsza i styka się na trójniku u dołu kotła. W tym momencie mierze temp zwykłym przykładamy termometrem. Jest 50 i dochodzi do 60. Jedynki podczas Rozpalania bądź w jeżeli w okolicach 55 60 stopni odpali się CWU (zadania 42 h 4 st.) to wtedy podczas Rozpalania temp pieca spadnie 48 49 st i powrót 40 45 st. Temp załączeniu pomp 55 h pomp 5. Przy 50 wszystkie pompy off.
      Jezeli w sterownik są wyświetlane wartości palnika a of palnik to 20 kw natomiast piec 15kw. To powinienem dążyć do ustawień pod palnik czy pod piec?
      Pozdrawiam.

    • #39064
      Mruwcook
      Uczestnik

      Piec pracuje od listopada 2017. Pierwsze 2 miesiące był bez kontroli nie mieszkaliśmy a pan instalator trochę nas nieświadomych ludzi oszukał. Zero nastaw zero regulacji. Nawet wartość otwarcie zaworu była wystawiona 140 s gdzie według tabliczki znamionowej jest 60s dla 90stopni.
      Do niedawna była wystawiona cały czas tacka do środka dziś zauważyłem i powstała dziwna linia popękane spieku w miejscu styku tacki z piecem. W załącznikach zdjęcia mieszaćz dziwnego spieku jak i owego niedopalony go peletu.
      Zapomniałem dopisać
      Nadzór
      Czas 12 min
      Pod. 2 s
      Czas cyklu 25s
      Nadmuchowe 25 %
      Nawiewu nie było wcale. Od miesiąca wykonalem Z jak na zdjęciu teraz. Jednak w styropianem na zewnątrz wstawiłem tylko rurkę o średnicy około 4 do 5 cm. To jest chyba za mało?

    • #39066
      Markus
      Uczestnik

      Witam

      Czarny popiół miałem, przy otwartej wyczystce. Czarne były też ścianki kotła. Może wtedy jest za mały ciąg.
      Choć na zdjęciach masz jasny popiół.
      Druga sprawa. Moc dobieramy do kotła.
      Twoje czasy podawania ustalone są do kotła, Aby nie wrzucał kawałków pellatu, spróbuj obniżyć nadmuch.
      Co do zgarniacza to powinien wyjść przy sterowaniu ręcznym. W jednym z wcześniejszych wątków, ktoś opisywał że mu się zacioł. Nie mam takiego palnika, ale zastanawia mnie fakt, że na stronie Heiztechnika jest specyfikacja dwóch palników PellHard i PellHard Plus. I tam tylko w tym drugim mówi się o automatycznym zgarnianiu popiołu.
      Na Twoim zdjęciu masz zgarniacz. Nawet lekko wysunięty. On się wysuwa tylko w części rynny.
      U mnie Zetka ma 16 cm średnicy.

      Pozdrawiam
      Markus

    • #39068
      Patrol
      Uczestnik

      ze zgarniaczem był już podobny przypadek:
      http://heiztechnik.pl/index.php/forum/4-pomoc-techniczna/3195-daspell-wasze-spalanie-i-parametry?start=1050#8393
      nawiew powinien być zgodny z normą, tj.:
      „wentylacja nawiewna powinna odbywać się za pomocą niezamykalnego otworu o przekroju minimum 200cm2 o wylocie do 1,0 m nad poziomem podłogi. Wentylacja wywiewna powinna być realizowana kanałem wywiewnym z materiału niepalnego o przekroju minimalnym 14 x 14 cm z otworem wlotowym pod stropem pomieszczenia kotłowni”.
      Otwarcie wyczystki to nie jest regulacja ciągu

    • #39071
      Mruwcook
      Uczestnik

      Zrobiłem coś takiego, chyba o to chodzi.
      Tylko wlot w elewacji mam za mały najpewniej. Jutro wstawiam w elewacji kratkę nawiewna i z tego co doczytałem dopiero wtedy zacznę korygować nastawy.
      Na tą chwilę wróciłem do trybu standard
      38 7.6
      36 4.5
      33 2.7
      Płomień wygląda w tej chwili naprawdę różnie. Najgorzej jest przy przeskakiwaniu na niższe poziomy. Przy max wygląda tak.

    • #39073
      Markus
      Uczestnik

      Tylko nie wiem, czy ta Twoja Zetka ma przekrój 200 cm2, o których pisał Patrol.
      Otwór o średnicy 16cm ma powierzchnie dokładnie 200 cm2.
      Ze zdjęcia trudno ocenić średnicę, ale Ty masz dodatkowo płaski kanał wentylacyjny.

    • #39075
      Mruwcook
      Uczestnik

      W sumie racja. Do wywalenia….

    • #39087
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Niedopalony pellet w popiele świadczy o zbyt dużym nadmuchu w jednym (lub kilku) progu. Musisz zaobserwować czy podczas pracy z palnika nie wypadają kawałki palącego się pelletu.

      Palące się kawałki mogą być też wyrzucane podczas wygaszania.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39105
      Mruwcook
      Uczestnik

      Test 2 dni na standardzie.
      Spostrzeżenia brak niedopalonych kawałków peletu.
      Dziś przeszedłem na FL i problem pojawia się znowu.
      Wydaje mi się iż za dużo paliwa zostaje przy przejściu na wygaszanie.
      1) Da radę szybciej w FL przejść na niższe poziomy?

      2) wyżej zamieściłem zdjęcia instalacji. Nurtuje mnie to od dłuższego czasu. W tym momencie wygląda to tak.
      Wyjście łącznik 4 drogi. Góra zawór od przegrzania instalacji i dalej chyba idzie pod naczynie wzbiorcze na poddaszu. Lewo trójnik do góry zawór grawitacyjny dalej w lewo do mieszaćz 4d. Góra pompa na grzejniki lewo powrót z grzejników dół powrót do kotła.
      Wyjście w prawo znowu trójnik gdzie w górę idzie do zaworu termostatycznego za nim pompa to jest wyjście na podłogowe.
      Dalej w lewo jest popma od zasilania CWU. Na dole powrót z CWU łączy się trojnikiem z powrotem od podłogówki, idzie kawałek do następnego trójnika gdzie łączy się z kolejnym trojnikiem z powrotem z co i ta mieszanka wraca do kotła.
      Nurtuje mnie temp powrotu. Aktualnie mierzą ja termometrem przylgowym takim mocowany na sprężynke. Przymocowane jest do trójnika od powrotu kotła. Temp skacze na poziomie 35 do 50 czasami 55 stopni.
      Dolna granicą jest zazwyczaj przy rozpalaniu, natomiast górna zazwyczaj przy pracy w okolicy zadanej temp.
      Dodam iż temp kotła leci na łeb na szyję przy załączeniu się cwu. Dzis przy nadzorze w okolicach 72 st. CWU się odpalił temp zadania 42 histeria 3 st. Temp kotła spadła do 67, 68 stopni.
      Czy taka instalacje nie jest szkodliwa dla pieca. Czy na powrocie nie powinienem mieć jakiejś dodatkowej ochrony powrotu wody?
      Zapomniałem dodać i przy powrocie cwu jest złączka z dwoma zaworami podpięta pod zimna woda. To jest miejsce gdzie mogę dopełnić instalacje.

    • #39109
      Patrol
      Uczestnik

      Tryb FL utrzymuje pełną moc palnika (100%), a dopiero w okolicy temp.zadanej pojawia się modulowanie mocą, a wygaszenie nastąpi po przekroczeniu temp. zdanej o 5C (czyli w Twoim przypadku palnik zacznie się wygaszać jak zostanie osiągnięte 75C)
      FL działa w oparciu o nastawy z trybu standard, więc masz dwa wyjścia:
      1. zaniżasz parametry dla progu mocy 100% (czas podawania i odpowiednio nadmuch)
      2. masz dostępną opcję max FL, dzięki której ograniczasz max moc kotła
      3. szybkość reakcji na zmiany temp./obciążenia ustawisz parametrami serwisowymi, ale nie polecam takiego grzebania tylko podaję bardziej jako teoretyczną możliwość.
      Wróć na standard to swobodnie sobie doregulujesz histerezami H1 i H2.
      Co do instalacji to wygodniejszy jest schemat ideowy niż taki opis, tak czy inaczej w przypadku ładowania cwu temp. kotła zawsze spadnie.
      Temp. powrotu również spadnie, tym bardziej gdy masz cwu ustawioną na 42C i histerezę 3 lub 4C (bo różnie podajesz).
      Nie widać montażu czujnika powrotu – powinien być jak najbliżej kotła i dobrze odizolowany od otoczenia.
      Ponadto przy zastosowaniu zaworu 4D utrzymanie jednocześnie zadanej temp. na odbiory i wysokiej temp. powrotu graniczy z cudem.

    • #39111
      Mruwcook
      Uczestnik

      Schemat ideowy tzn?
      Czujnika temp powrotu nie ma. Mierze ja termometrem za 15 zł takim przylgowym jak w załączniku foto. Jest on w tym momencie przymocowane na końcu trójnika powrotu.

      Jeżeli chodzi o temp CWU to powinna być wyższa czy raczej niższa?

      Jeszcze jedno. Regulator ciągu kominowego na wyczystke bądź na rurę musi być zamontowanym w tym samym pomieszczeniu co kocioł? W tym momencie wyczystke mam w pomieszczeniu za ścianą.

    • #39117
      Mruwcook
      Uczestnik

      Ponawiam.

    • #39119
      Markus
      Uczestnik

      Narysuj na kartce schemat swojej instalacji wraz z opisem, o którym piszesz wyżej.

      Nie wiem czy pomiar z takiego termometru jest dokładny. Najlepszym byłby cyfrowy, którego czujnik jest bardzo ściśle przymocowany do rury tuż przy kotle ( na powrocie) i wszystko to zaizolowane, aby nie łapał temp. zewnętrznej.

      Temperatura CWU jest indywidualnym wyborem, jedni z oszczędności i używania tylko prysznica ustawiają niższą. A inni nie wyobrażają sobie aby do wanny nie wleciała bardzo gorąca woda.

      Ja też mam wyczystkę w drugim pomieszczeniu za ścianą. Lepiej byłoby mieć w tym samym, po wtedy powietrze z Zetki płynie otwartym RCK.

    • #39121
      Mruwcook
      Uczestnik

      Już się robi.

      A co do Wyczystki i rck u ciebie. To masz rck zamontowane w pomieszczeniu z piecem czy nie?

    • #39128
      Markus
      Uczestnik

      A co do Wyczystki i rck u ciebie. To masz rck zamontowane w pomieszczeniu z piecem czy nie?

      Wyczystkę mam w pomieszczeniu za piecem. Ale ja nie mam tam zamontowanego RCK.
      Mam na kominie nasadę SmartFlow.

    • #39134
      Mruwcook
      Uczestnik

      Jak to jest z tymi palnika mi pell hard.
      Pell hard nie ma zgarniacz w postaci wbudowanego języka?
      Natomiast pell hard plus posiada owe rozwiązanie?
      Na korpusie palnika mam taką jak w załączniku tabliczkę znamionowa.
      Wewnątrz palnika widzę owy język wypychajacy szlake, ale on wogóle nie pracuje mimo próby odpalenia go w sterowaniu ręcznym.
      Był już podobny temat lecz poprzednik nie mógł schować zgarniacz, u unie z kolei nie zauważyłem aby kiedykolwiek od się wysuwał.

    • #39136
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Wersja bez plusa nie posiada funkcji zgarniacza – fizycznie ma sam zgarniacz ale nie ma siłownika i odpowiedniego softu w sterowniku. Krótko mówiąc palnik jest przygotowany do zamontowania siłownika.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39140
      Mruwcook
      Uczestnik

      Ok. Jaki jest koszt takiej usługi?

    • #39142
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      1100 zł netto + 23% VAT.
      W cenie jest siłownik wraz z montażem i uruchomieniem przez serwisanta.
      W okresie od 1 kwietnia do końca sierpnia cena jest niższa o 100 zł netto.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39148
      Mruwcook
      Uczestnik

      Witam

      Niedopalony pellet w popiele świadczy o zbyt dużym nadmuchu w jednym (lub kilku) progu. Musisz zaobserwować czy podczas pracy z palnika nie wypadają kawałki palącego się pelletu.

      Palące się kawałki mogą być też wyrzucane podczas wygaszania.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

      Właśnie zauważyłem iż owe niedopalony pojawiają się po Rozpalania i dojściu do 3 stopnia w standard.
      Podczas wygaszanie jest ok.
      W trakcie Rozpalania oraz Prze pewien okres w pracy na 3 poziomie kolor dymu z komina b
      Lekko „siwy”.
      Pod. 7.6 kaloryczność 5.2
      Max 37% 7.6
      Sre. 33% 4.5
      Min 28% 2.7
      Temp 71 histeria 16
      H2 11
      H1 4
      Nadzór 10minut
      Pod.1.8
      Nadmuch 24%
      Czas pracy 21s.

    • #39159
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      A jakie masz nadmuchy na mocy 100, 50 i 30%?
      Nie schodź z nadmuchem poniżej 25% bo wentylator może się zatrzymać.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39165
      Mruwcook
      Uczestnik

      100 37
      50 33
      30 28

      Nadzor 24

    • #39189
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Ustaw:
      100 – 34%
      50 – 30%
      30 – 26%

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39199
      Mruwcook
      Uczestnik

      Ok wrócę do domu i tak zrobię.

      Pytanie w sprawie osady, koloru popiołu.
      Zauważyłem na przeciwleglej ścianie palnika ciemny osad na środku i małymi plamami szarości, jasnej szarości.
      W załączniku zdjęcia owej ściany, wymiennika, oraz komory palnika.
      Powód do zmartwień czy raczej nadmierna przesada z mojej strony?

    • #39243
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Ogólnie jest ok.
      Zmniejsz jeszcze nadmuchy o 1-2%.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39394
      Mruwcook
      Uczestnik

      Witam.
      Temat ciągne dalej. Dziś przyszedł Zawirowacz, wstawiony bez dokonywania żadnych korekt, jedynie przy rozpalaniu z 37 podniosłem na 40 nadmuch.
      Jak narazie po 3 godzinnej obserwacji jestem pozytywnie nastawiony. Ograniczylem się do samej kontroli płomienia i wygląda on dłuższy, mocniejszy, efektywniejszy. Zobaczymy co będzie dalej.
      Pod. 7.6
      Kal. 5.2
      Tem. 70 histeria 15
      H1 10
      H2 4
      100 34 % 7.6s
      50 30% 4.2s
      30 26% 2.7s

      Nadzór jestem w fazie dostrajania go obecnie
      Czas 10 min
      Pod. 1.8s
      Czas pra. 21 s
      Nad. 25%

      Komin wysokość 10m.
      Nieszczęsna średnica to owal 19×13

      Pytanie. Jak wyglądają wasze ustawienia nadzoru. W mojej konfiguracji podbija on mi 2 stopnie max 3 stopnie ponad zadaną.

    • #39396
      Markus
      Uczestnik

      Zastanawiam się jaki sens ma nadzór ustawiony na 10 min.
      Zadaniem nadzoru jest utrzymanie żaru, tak aby ominąć wygaszanie i potem rozpalanie. Jeśli podtrzymuje 10 min a potem wygasza, to szkoda pelletu na podtrzymanie.
      Ostatnio SERVICE pisał o tym, ustawił czas na 30 min, ale zmniejszal też Histereze kotla do 3 stopni, tak aby kocioł co pewien czas się włączal.
      Przecwiczylem to przez kilka dni, z tym że ustawiłem Hk na 4 stopnie a czas nadzoru na 60 min. Palnik załączał się średnio co 50 min na 15 min. Dosyć stabilnie palił ale to mam sens przy większych poborach jak jest mróz.
      Ja mam w czasie nadzoru podawanie 2.3s cykl 70 s i nadmuch 20%. Wydajność podajnika 9.3kg/h
      Pozdrawiam
      Markus

    • #39438
      Mruwcook
      Uczestnik

      Ponawiam temat. Na obecnych ustawieniach spalanie wygląda wręcz pięknie.
      W tym momencie martwią mnie tylko krótkie postoje tak mi się wydaje iż krótkie.
      Postój trfa średnio 40 min. W tym momencie piec pracuje bez nadzoru. Po zamontowaniu zawirowacza dużo szybciej dochodzi do zadaniej i logicznie wzrosła mi ilość rozpalen na dobę. Komin jest 10m wysokości 19×13 owal. Czy rck zamontowane zaraz za piecem na róże doprowadzającej spaliny do komina wpłynie dość znacznie czy raczej niebardzo.
      Pytanie 2 odnośnie zetki. Wyczytałem gdzieś w necie iż powietrze w niej płynące powinno wiać w czasie pracy wentylatora, natomiast w postoju owo powietrze nie powinno napływać do kotłowni.
      U mnie wygląda to tak że wieje cały czas z taką samą siła sprawdzam ręką.
      Chyba że jestem w błędzie.
      Dzięki za pomoc.

    • #39440
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Ponawiam temat. Na obecnych ustawieniach spalanie wygląda wręcz pięknie.
      W tym momencie martwią mnie tylko krótkie postoje tak mi się wydaje iż krótkie.
      Postój trfa średnio 40 min. W tym momencie piec pracuje bez nadzoru. Po zamontowaniu zawirowacza dużo szybciej dochodzi do zadaniej i logicznie wzrosła mi ilość rozpalen na dobę. Komin jest 10m wysokości 19×13 owal. Czy rck zamontowane zaraz za piecem na róże doprowadzającej spaliny do komina wpłynie dość znacznie czy raczej niebardzo.
      Pytanie 2 odnośnie zetki. Wyczytałem gdzieś w necie iż powietrze w niej płynące powinno wiać w czasie pracy wentylatora, natomiast w postoju owo powietrze nie powinno napływać do kotłowni.
      U mnie wygląda to tak że wieje cały czas z taką samą siła sprawdzam ręką.
      Chyba że jestem w błędzie.
      Dzięki za pomoc.

      Cześć,
      RCK najwięcej daje jak wieje i ewentualnie jak masz znacznie większy ciąg komina niż jest to potrzebne.
      Z Z-tki wieje cały czas ponieważ wentylacja wywiewna zaciąga powietrze z kotłowni oraz komin pieca także to powietrze wyciąga.
      U mnie wzrasta ten powiew w czasie pracy kotła.

    • #39442
      Mruwcook
      Uczestnik

      30 minut postoju to nie jest rewelacyjny wynik.
      Co może to poprawić?

      2 pytanie. Czy w waszych kotłownia Ch przy morzach – 16 trochę w dół trochę w górę. W kotłowni też jest chłodno?

    • #39448
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      30 minut postoju to nie jest rewelacyjny wynik.
      Co może to poprawić?

      2 pytanie. Czy w waszych kotłownia Ch przy morzach – 16 trochę w dół trochę w górę. W kotłowni też jest chłodno?

      U mnie raczej cieplutko.

    • #39450
      Patrol
      Uczestnik

      Postoj jest uzalezniony od biezacego zapotrzebowania ciepla i histerezy kotla, wiec za wiele nie zwojujesz. Zwiekszenie hist. o 5c moze wydluzyc postoj o jakies 10min, ale trzeba pamietac o minimalnej temp.
      Ps. Tez macie problemy z logowaniem na forum? U mnie pomaga tylko czyszczenie cache przegladarek.

    • #39454
      Sławomir Blacha
      Uczestnik

      Witam
      Palę w piecu hit pellet palnik pelhard 20+. Ostatnio zmieniłem pellet i podczas palenia powstaje dużo spieku. Proszę o radę jakie ustawienia wybrać aby spalanie było lepsze. Zmniejszyłem nadmuchy na 14% – 11% i 9%. Spieku było tak dużo, że zmieniłem pauzę zgarniacza z 15 na 4 min. (dlaczego nie da się ustawić na inne wartości?)

    • #39473
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Przy kiepskim paliwie generalnie obniżenie nadmuchów coś może wskórać proponuje o 1-2% na każdym progu

      Jeśli to nic nie da to masz 2 wyjścia
      1. Reklamować towar
      2. Kupić szczotke i jak jesteście w kotłowni to zgarnąć z palnika szlakę niestety na mrozy kiedy kocioł rzadko się wygasza trzeba zrobić sobie łopatkę na długim trzonku tak by można byli zgarnąć szlakę bez wygaszania kotła

      Ja tak robię i to jest 10 sekund roboty jak jestem raz dziennie w kotłowni a robię to czy paliwo dobrej czy złej jakości

    • #39539
      Mruwcook
      Uczestnik

      Witam.
      Czy można wyzerowac liczniki serwisowe?
      Wydaje mi się iż w tym momencie mam optymalne ustawienia i chciałbym zacząć je monitorować od 0.

    • #39541
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Proponuje spisać dane i liczyć od tego kiedy spiszesz
      W licznikach jest dużo danych które mogą się przydać za kilka lat pracownikowi serwisu

    • #39545
      Patrol
      Uczestnik

      Witam.
      Czy można wyzerowac liczniki serwisowe?
      Wydaje mi się iż w tym momencie mam optymalne ustawienia i chciałbym zacząć je monitorować od 0.

      z poziomu sterownika nie wyzerujesz, jedynie przy aktualizacji softu

    • #39685
      Mruwcook
      Uczestnik

      Witam

      Po dzisiejszym czyszczeniu zauważyłem biały osad ale tylko na ruszcie żeliwnym. Dziś 1 raz wyjąłem ruszt i go wyczyscilem, wcześniej nigdy tego nie robiłem tylko z wierzchu.
      Powody do obawy?
      100 33 7.8
      50 30 4.3
      30 27 2.7

      Wydajność pod. 7.4 po dzisiejszym wrażeniu i czyszczeniu.
      Kaloryczność 5.0

      Druga sprawa to przypadkiem znalazłem czujnik pogodowy. Był włożony luzem w obudowę regulatora. W tym momencie mam wprowadzone przewody 3x 1.0, w instrukcji jest minimum 2×0.5. Jeżeli podlacze na tym co mam nie będzie problemu?
      W tym momencie w regulatorze nie widzę żadnej opcji pogodowe, jeżeli podlacze pod ten przewód co mam to z automatu pojawia mi się opcje pogodowe czy muszę coś ustawić?

    • #39687
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Biały osad jest przy zbyt wysokiej mocy/ temp ale jeśli jest tylko na spodzie rusztu nie ma powodu do zmartwień
      Ustawienia masz OK. Ja natomiast bym przeliczył dla kaloryczności 4.7 wtedy będzie można delikatnie podnieść podawanie na każdym progu
      Na schemacie w instrukcji masz gdzie podłączyć pogodowke z grubością nie powinno być podłączyć

    • #39689
      Mruwcook
      Uczestnik

      Używam peletu domniwood kal do 5.3. Do tej pory miałem przeliczenia dla kal. 5.2. Dziś zszedłem na 5.0.
      Na tych ustawieniach po przejściach na progi 50 i 30 i tak mam pełen palnik paliwa. Jeżeli zejdę z kal. To z automatu powinienem podnieść podawanie na każdym z progów.
      Czyli jeszcze więcej paliwa.
      Czy jest w tym sens?

      Natomiast sprawa z przewodem pod pogodowe chodzi mi bardziej o 3 żyły. Czy jedna nieużywana żyła może zakłócać pracę urządzenia?

    • #39691
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Osobiście na worku mam kaloryczność 5 a w sterowanie wbite jest 4.7 to jest bardziej wiarygodne

      Z tymi 3 przewodami to nie kumam w sterowniku podłącz 2 i pogodowke podłącz do tych 2 a jeden będzie nie używany nic nie będzie zakłócało

    • #39693
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Sprawdziłem tez mam 3 żyłow kabel i używam 2 żył właśnie sprawdziłem

    • #39695
      Mruwcook
      Uczestnik

      Dzięki bardzo.

      Po podłączeniu fizycznym pogodowki należy zmieniać coś elektronicznie. Czy z automaty sterownik wykryje urządzenie?

    • #39697
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      W mieszaczu 1 należy włączyć sterowanie pogodowe na tak i potem zależnie od tego czym sterujesz ustawić krzywa ja obecnie dla podłogi mam wybrana 0.2 i podbita o +2

    • #39717
      Mruwcook
      Uczestnik

      No tak rozumiem.
      Tylko w tym momencie w opcjach mieszaćz nie ma żadnej opcji pogodowej, ani w serwisowych jak i użytkownika.
      Sterownik sam wykryje podłączona pogodowke?

    • #39719
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Jak podłączysz to opcje pojawia się

    • #39723
      Mruwcook
      Uczestnik

      Ok dzięki.

      Kolejne pytanie.
      Na obecnych ustawieniach płomień na 100 i na 50 sięga aż do przeciwleglej ściany a nawet zawija się po ścianie do góry.
      Tak to powinno wyglądać? Czy ma to wpływ na wyżej opisany biały osad na ruszcie dodatkowym?
      Zmniejszać nadmuch czy niech zostaje?
      Zapomniałem dodać iż zamontowalem Rck na czopuchu.
      Po montażu płomień jest „ogromny”, natomiast na sterowniku często % płomienia skacze między 80% a 100%.
      Rck ustawione na 10 pa.

    • #39733
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      W przypadku, gdy płomień jest bardzo długi to możesz delikatnie zwiększyć nadmuch.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39735
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Serwis 1
      Chyba trzeba zmniejszysz nadmuch jak płomień bardzo długi a nie zwiększyć
      😉

      Mruwcook
      Proponuje żebyś po obserwował płomień na poszczególnych progach i po jednym procencie doregulowal mając z tylu głowy że płomień ma być żółty długi i równy

      Jak jest za dużo powietrza to płomień jest biały i go wyrywa może tez wówczas wyrzucać pellet do popiolki

      Jak jest za mało powietrza płomień jest na końcach dymiący

      Normalnie jak patrzysz na komin spalanie powinno być bez dymowe dym może się pojawić wyłącznie podczas rozpalania kotła

    • #39737
      Markus
      Uczestnik

      Serwis 1
      Chyba trzeba zmniejszysz nadmuch jak płomień bardzo długi a nie zwiększyć
      😉

      Chyba SERWIS dobrze pisze. Jak mam krótki ostry płomień, to zmniejszam nawiew. No i odwrotnie, jak mam za długi do zwiększam.

    • #39753
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Tu to raczej w mojej ocenie jak płomień zawija się aż do góry to bym lekko zmniejszył podawanie tak by kocioł pracowal lekko poniżej swojej nominalnej mocy NO może minus 1-2KW i wtedy dostosował nadmuchu przynajmniej dla 100% niestety ustawienia są dość zgrubne bo patrzymy na ogień kiedy mamy otwarte drzwi kotła co dość znacznie zmienia warunki spalania w kotle

    • #39760
      Mruwcook
      Uczestnik

      Powiem tak.
      Rck na 10. Pracuje cały czas. Zjechałem na nadmuchy 30 28 26 na progach 100 i 50 Ogień Jest jeszcze dłuższy Rozbija się bardzo mocno ścianę za chwilkę idę po obserwuję i podniosę nadmuchy ewentualnie zmniejszy podawanie na progu 100% popiół ogółem jest w porządku

    • #39799
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Mruwcook
      Zobacz w załączeniu znalazłem kiedyś taki opis w instrukcji jakiegoś kotła fajnie jest to opisane

    • #39803
      Mruwcook
      Uczestnik

      Niby tak, jedno ale…. Mam wątpliwości aby poprawnym było porównywanie „ognia” z dwóch różnych typów paliwa, dwóch różnych typów spalania, wogóle dwóch różnych od siebie kotłów.

    • #39805
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      To nie laboratorium ustaw jak możesz najdokładniej nikt za Ciebie tego lepiej w Twoim kotle nie zrobi i zbytnio nie przezywaj jakichś wielkich oszczędności na tym nie będzie jak 2-3 kg na tydzień uzyskasz to będę pełen podziwu a i tak ciężko to zmierzyć bo wystarczy że temp na zewnątrz spadnie albo się podniesie czy karn z ciepła woda ktoś odkręci na dłużej czy ktoś zapomni dłużej zamknąć okno i całe porównanie szlag trafia szkoda zdrowaia….

      Przeważaj zawsze przy nowej partii pellet
      Zrób sobie taki chalange że jak jesteś raz dziennie w kotłowni i kocioł akurat pracuje zajrzyj do niego i zobacz jak się pali jak ogień na końcach dymi daj 1% wyżej dla danego progu jak jest po szarpany albo biały czy nie równy daj 1% niżej zapisz na którym progu obserwowałeś i zmieniłeś żebyś miał jakaś tam dla siebie historie jak kocioł pracuje z niższą mocą i daje radę ogrzać chatę to może tak pracować wtedy płomień będzie mniejszy
      Za namowa Patrola kiedyś paliłem z mocą maksymalna dla 100% na 11-12KW mimo ze mam kocioł o mocy 15kw
      Kocioł dawał radę jak było do nawet -5*C i pewnie dałby radę i niżej ale strasznie się męczył z tym krótkim językiem ognia przy ładowaniu zbiornika CWU o pojemności 300litrow wiec wróciłem do mocy jak w książce serwis zaleca
      W mojej ocenie czy jest duża moc czy mała nie ma większego znaczenia co do spalania bo przy większej kocioł szybko dojdzie i się wyłączy i tak lubię jak on nie pracuje 😉
      Jak pali na niskich mocach to wydaje mi się że kocioł pali nie optymalnie i jakiś taki obkopcony jest wiec ostatnie mrozy jechałem na FL ale jak kocioł wyłączył się bo sam przeszedł na tryb letni mam 10*C wejście i 6*C wyjście z trybu letniego to przestawiłem na standard bo serwis nie zaleca grzania FL samego zbiornika CWU

      Tylko proszę na miłość boskanie nie siedź całymi dniami w kotłowni i nie reguluj bo szkoda życia na oszczędności kilku kg. Zajmij się dzieciakami i żonką i ciesz się że jest ciepło a pare kg więcej czy mniej co za różnica optymalne spalanie ale bez przesady
      Brak dymu z komina to jest wyznacznik dobry szczególnie jak masz RCK – może być dymienie jedynie przy rozpalaniu
      Chcesz oszczędzić
      – utrzymuj czysty palnik minimum oczyść go raz dziennie
      -zmniejsz ogrzewanie w domu przez cały dzień tak by było nie zimno ale komfortowo to automatyka ma płynnie regulować temp czyli pogodowka zawór 3 czy 4d dobrze ustawione termostaty na kaloryferach

      – nie kombinuj z czasowym obniżeniem temp ustaw niżej 1*C czy pół ale wciąż jednakowo
      – wieczorem spal w kominku jedna cz dwie szczapy to jak siedzicie bez ruchu na TV czy z książka to będzie OK.
      – kupuj tani pellet zamiast za 1000zl tona to za 600zl tona czy taniej ale uwaga nastaw się że czasem może być na cały sezon takie dziadowskie paliwo ze i rano i wieczorem trzeba podejść do kotła na 20 sekund i stracić spiek z palnika nawet jak się ostro pali w mrozy bo nie będziesz przecież czekał czy specjalnie wygaszał kotła żeby dobrze wyczyścić ale myśle że za 400zl na tonie warto bo jak mi idzie 3.5 tony / sezon to bym musiał zapłacić 1000-1400zl więcej na sezon ogrzewania

      Tyle moich porad po prawie 3 sezonie grzania co chcesz to weź do serca ale ja z kotła ht jestem bardzo zadowolony poza małymi uwagami a ecoNet który dostałem jest wisienka na torcie

      Pozdrawiam

    • #39807
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Oczywiście dla pocieszenia po zmianie paliwa czasem nawet pogody czy ciśnienia atmosferycznego czy tego że kocioł jest rozgrzany czy zimny ogień może wyglądać inaczej szczeholnie dla mnie tobostatnie zwraca uwagę bo zimny kocioł to język ognia u mnie jest zawsze trochę krótszy
      😉

    • #39809
      Patrol
      Uczestnik

      U mnie przy ostatnich przymrozkach na poziomie -14C z ograniczoną mocą 100% do 11,5kW było ok, także patrząc na dostępne wersje Pellharda brałbym teraz model 4-14kW.
      http://www.heiztechnik.pl/dokumenty/KARTY_KATALOGOWE/KARTA_PellHard_PellhardPLUS.pdf
      co do płomienia to jeśli mnie oczy nie mylą na filmie poniżej ok 1min20sek można podglądnąć nowy palnik:

      nie wnikając w szczegóły konstrukcji (dystrybucji powietrza) nie widzę różnic w kształcie kity ognia w porównaniu do xmini

    • #39815
      Mruwcook
      Uczestnik

      Poczekaj bo ja chyba czegoś nie rozumiem w tym momencie. Zapytałem o biały osad na samym ruszcie, następnie o długość płomienia itd.
      Jackjj ja rozumiem moc przerostu równowagi nad sama treścią sytuacji, ale…

      Stary w tej sytuacji to chyba kto inny z lekka przesadza… Ok.. taki lekki luz, Rozumiesz?

      Biały osad = niepokój = pytanie = Odpowiedź
      I jest ok, ta cała śpiewka o spalaniu, oszczędnościi i całym laboratorium Dextera chyba nie nawiązuje do pytania, nie uważasz?

      Reszta wątku jest chyba wyrzutem wewnętrznej frustracji, ale to już nie na temat.

      Pozdrawiam

    • #39817
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      O bilym osadzie pisalem wczesniej – jeśli tylko od spodu ruszru to bym sie nie przejmował

    • #40054
      Mruwcook
      Uczestnik

      Pytanko.
      Do czego służy biały „przycisk” na obudowie sterownika, u góry. Obok jest naklejka STB.?

      Zapewno to głupie pytanie, ale cholera nie mogę nic nigdzie znaleźć na ten temat.
      Ht tronic 850

    • #40057
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Wyglada że jest to ręczne odblokowanie po przegrzaniu kotła zobacz w załączeniu

      To kiedy wentylator nie pracuje

    • #40064
      Mruwcook
      Uczestnik

      Czyli jeżeli kocioł się przegrzeje to ręcznie tym guzikiem usuwam błąd?

    • #40066
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Zgadza się
      😉

    • #40096
      Mruwcook
      Uczestnik

      Czy jest możliwość ustawienia większej histerezy CWU niż 5 stopni?

      Alktualnie tryb LATO.

    • #40098
      Jacek JJJ
      Uczestnik

      Można ja mam dla trybu letniego 10 musisz wypraktykował tak żeby kocioł odpalał się jak najrzadziej ale żeby smoła nie ciekła ma być w kotle sucho

      Wcześniej miałem w trybie letnim ustawione 20*C ale to wtedy mi ciekła smoła wiec nie proponuje dla mnie 10 jest optymalnie kocioł odpala się przeważnie 2 razy na dobe

    • #40100
      Mruwcook
      Uczestnik

      To wiem. Chodziło mi o nastaw na regulatorze w tym momencie nie mogę wejść więcej niż 5 stopni, w dół owszem, ale powyżej nie.
      Kręcąc „kółkiem” na 5 stop i tyle.

    • #40104
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      To STB – dodatkowe zabezpieczenie przed przegrzaniem kotła – w przypadku, gdy temperatura na kotle rośnie pomimo powyżej 94 stopni C wyłącznik niezależnie od sterownika wyłączy dmuchawę i podajnik. Przycisk na obudowie służy do ręcznego skasowania zabezpieczenia.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40108
      Mruwcook
      Uczestnik

      Ok STB już czaje he he.
      A ci z CWU w tym momencie np. Ustawiam zadania 45 i histerezy 5 (więcej nie mogę o to pytam czy można „jakoś” więcej). Np ustawiam zadania CWU 50 i histereze 10 stopni. Jest taka możliwość.
      Teraz nie mogę max h-5 CWU i tyle…

    • #40121
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Nie da się ustawić więcej niż 5 stopni C.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40127
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Witam

      Nie da się ustawić więcej niż 5 stopni C.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

      Jak to nie da się ustawić histerezy CWU na więcej niż 5 stopni?
      Ja mam ustawione na 6 stopni i bez problemu mogę ustawić więcej.

    • #40133
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Różne sterowniki miały różne ograniczenia.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

Oglądasz 70 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.