Heiztechnik one 11 kw moje początki

Strona główna Forum Pomoc techniczna Heiztechnik one 11 kw moje początki

Oglądasz 69 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #62891

      Witam wszystkich zakładam ten wątek gdyż piec ten mam od kilku dni i bardzo chciał bym zgłębić wszelkie tajemnice, szczególnie że wyprowadziłem się z bloku i kotłownia to dla mnie ciemna magia 🙂 
      Piec zasila dom o powierzchni 100 m, parter, kaloryfery + podłogówka + CWU. Dom nowy ocieplony 25 cm styropian w ścianach i dachu. Dom jeszcze nie zamieszkały.
      główne ustawienia to:  
      temp. pieca 70 st.
      histereza 15, CWU 45, zawór 1 42 st, powrót  55 st.

      I teraz pierwsze pytanie:
      zauważyłem że temperatura powrotu waha się ok. 40 st. – czy żeby osiągnąć 55 st. powrotu to trzeba na zaworze 1 ustawić co najmniej 55 st  ?

       

    • #62961
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Witam wszystkich zakładam ten wątek gdyż piec ten mam od kilku dni i bardzo chciał bym zgłębić wszelkie tajemnice, szczególnie że wyprowadziłem się z bloku i kotłownia to dla mnie ciemna magia 🙂 
      Piec zasila dom o powierzchni 100 m, parter, kaloryfery + podłogówka + CWU. Dom nowy ocieplony 25 cm styropian w ścianach i dachu. Dom jeszcze nie zamieszkały.
      główne ustawienia to:  
      temp. pieca 70 st.
      histereza 15, CWU 45, zawór 1 42 st, powrót  55 st.

      I teraz pierwsze pytanie:
      zauważyłem że temperatura powrotu waha się ok. 40 st. – czy żeby osiągnąć 55 st. powrotu to trzeba na zaworze 1 ustawić co najmniej 55 st  ?

       

      Cześć,
      Piec wyposażony jest w pompę ochrony powrotu więc nie ma potrzeby nic zmieniać na zaworach.
      Przyglądnij się sytuacji, w której to się zdarza.
      Pamiętaj, że przy histerezie 15 stopni i zadanej 70 stopni piec nie będzie w stanie utrzymać powrotu na poziomie 55 stopni jak jego temperatura jest bliżej 55 stopni.
      Także przy ładowaniu CWU może to być to trudne.

      Pierwszy sezon grzania jest zawsze inny.
      Wygrzewasz dom co powoduje zwiększone zużycie paliwa i do tego uczysz się konfiguracji pieca.
      Nie zrażaj się zbyt szybko.
      Dorwij dobrej jakości paliwo i do niego skonfiguruj piec.
      Standardowo wykonujesz
      – przeważenie podawania i wpisujesz otrzymaną wartość w sterowniku – opis powinien być w instrukcji
      – ustawiasz kaloryczność paliwa – ja wpisuję tą z worka. Nie ma się co spalać nad tym czy jest poprawna. Najwyżej piec odda ci trochę mniej energii niż to co pokazuje
      – ustawiasz moc pieca
      – ustawiasz nadmuchy

      I to chyba wszystko

      Pozdrawiam

    • #62960

      dziękuję

    • #62959

      Powiedzcie o co chodzi z tym podtrzymaniem – czy to znaczy że określam jak długo po osiągnięciu zadaje temperatury pieca a nie na zaworze piec będzie modulował mocą aby nie przejść w stan wygaszania ?
      Na tą chwilę piec bardzo szybko ok. 15 min dochodzi do zadanej 70 i się wygasza by w zasadzie po czyszczeniu znowu się rozpalać bo tem. zdąży spaść do 55

      temp. pieca 72
      zawór 42
      cwu 45
      Powrót (ochrona powrotu 55)  z tym że wyniki uzyskane to 33-40
      dom 100 metrów nowy ocieplony jeszcze się nie wprowadziliśmy właśnie robimy remoncik (malowanie płytki itp.) i właśnie wygrzewam dom kaloryfery na 3 (termostat) podłogówka 25 stopni na zaworach RTL

    • #62958
      SERWIS
      Uczestnik

      Zwiększ do maksymalnej wartości zakres modulacji i zmniejsz do minimum moc zadaną kotła.
      Powinno to spowodować wolniejsze nagrzewania a co za tym idzie i rzadsze załączanie się kotła.

    • #62957

      Zwiększ do maksymalnej wartości zakres modulacji i zmniejsz do minimum moc zadaną kotła.
      Powinno to spowodować wolniejsze nagrzewania a co za tym idzie i rzadsze załączanie się kotła.

      Dziękuję za zainteresowanie.

      1) –  Nie bardzo niestety rozumiem skoro moc zadaną kotła mam 70 to na jakiej konkretnie ma pracować i jeśli zmniejszę tą moc to chyba szybciej ją osiągnie i szybciej się wyłączy ?
      2) – w instrukcji jest napisane „zaleca się utrzymywanie temperatury kotła nie mniejszej niż 70 st.” i dalej ” nie zaleca się eksploatacji kotła przy temp. zadanej poniżej 70 st”  jak to się ma do propozycji zmniejszenia mocy zadanej do minimum ?
      3) – za co odpowiada zakres modulacji ?

      4) I jeszcze jedno pytanie – sprawa, którą opisałem wcześniej dotyczyła sytuacji gdy kaloryfery były odcięte od pieca ( piec podawał na podłogówkę i kaloryfer w łazience) – kiedy przyszedł hydraulik i napuścił wody do obiegu kaloryferów sytuacja się odwróciła i piec dochodzi do 65-67 stopni i w ogóle się nie wygasza przy ustawienia kotła jak wyżej a spalanie z 15 kg wzrosło do 30 kg (przypomnę że dom nowy nie zamieszkały a piec pracuje od 10.04.2020 r. 

    • #62956
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Zwiększ do maksymalnej wartości zakres modulacji i zmniejsz do minimum moc zadaną kotła.
      Powinno to spowodować wolniejsze nagrzewania a co za tym idzie i rzadsze załączanie się kotła.

      Dziękuję za zainteresowanie.

      1) –  Nie bardzo niestety rozumiem skoro moc zadaną kotła mam 70 to na jakiej konkretnie ma pracować i jeśli zmniejszę tą moc to chyba szybciej ją osiągnie i szybciej się wyłączy ?
      2) – w instrukcji jest napisane „zaleca się utrzymywanie temperatury kotła nie mniejszej niż 70 st.” i dalej ” nie zaleca się eksploatacji kotła przy temp. zadanej poniżej 70 st”  jak to się ma do propozycji zmniejszenia mocy zadanej do minimum ?
      3) – za co odpowiada zakres modulacji ?

      4) I jeszcze jedno pytanie – sprawa, którą opisałem wcześniej dotyczyła sytuacji gdy kaloryfery były odcięte od pieca ( piec podawał na podłogówkę i kaloryfer w łazience) – kiedy przyszedł hydraulik i napuścił wody do obiegu kaloryferów sytuacja się odwróciła i piec dochodzi do 65-67 stopni i w ogóle się nie wygasza przy ustawienia kotła jak wyżej a spalanie z 15 kg wzrosło do 30 kg (przypomnę że dom nowy nie zamieszkały a piec pracuje od 10.04.2020 r. [/quote]

      Cześć,
      70 – to jest temperatura zadana pieca, do której będzie dążył.
      Moc pieca wyrażana jest w kW. Jeżeli dobrze rozumiem SERWIS proponuje ograniczenie mocy pieca do wartości minimalnej. 
      To na chwilę obecną może pomóc. Znaczy spowoduje, że piec nie będzie się wygaszał.
      Co do modulacji to nie wiem. Mam starszy sterownik.
      Zakres modulacji – nie znalazłem tego w instrukcji ale zakładam, że to jest parametr określający kiedy piec zaczyna zmieniać swoją moc w zależności od swojej temperatury.

      4) I jeszcze jedno pytanie – sprawa, którą opisałem wcześniej dotyczyła sytuacji gdy kaloryfery były odcięte od pieca ( piec podawał na podłogówkę i kaloryfer w łazience) – kiedy przyszedł hydraulik i napuścił wody do obiegu kaloryferów sytuacja się odwróciła i piec dochodzi do 65-67 stopni i w ogóle się nie wygasza przy ustawienia kotła jak wyżej a spalanie z 15 kg wzrosło do 30 kg (przypomnę że dom nowy nie zamieszkały a piec pracuje od 10.04.2020 r. 

       Proponuję uzbroić się w cierpliwość.
      To jest pierwsze parę dni pracy pieca w świeżo wybudowanym domu.
      Piec musi rozgrzać wodę w całym układzie a dopiero potem będzie ją podgrzewał. Na ten proces idzie masę energii.
      Zajmie to trochę czasu. Do tego to nie wygaszanie pieca jest dobrą sprawą przy tak małej ilości wody w piecu. Tam masz raptem 32 litry wody, w których nie na kumulujesz na tyle energii aby piec stał godzinę.
      Do tego jeszcze kwestia sterowania układem CO. Masz termostaty na kaloryferach?

      W pierwszym sezonie spalanie będzie z kosmosu.

    • #62955

      Tak mam zwykłe termostaty,  w tej chwili dość mocno ustawione na 3 do 4 w pięć stopniowej skali pow mam pouchylane okna aby wietrzyć i jednocześnie wygrzewać mury. 
      Wychodzi na to że wygaszanie się pieca tylko na potrzeby czyszczenia nie jest wcale taką złą sprawą ?

    • #62954

      Pytanie do serwisu
      zastosowałem  się do Pana propozycji zmniejszyłem moc ale zwiększyłem także temp. zadaną 
      1) piec pracuje tak ze dochodzi do około 69/72 stopni i tak trzyma. Wygasza się tylko na proces czyszczenia  (chyba co trzy godziny)  – czy konfiguracja pieca w ten sposób jest prawidłowa dla żywotności      pieca  ?
      – jeśli chodzi o wysokość temp z którą pracuje ?.
      – jeśli chodzi o częstotliwość wyłączeń ?

      2 ) na zaworze trzymam raczej 40-43 stopnie (bo to wystarcza aby w moim domu zasilić instalację) CWU 47 stopni.  MARTWI MNIE TEMP. POWROTU OKOŁO 40 STOPNI mimo zadanej 55 !? coś jest nie tak ( mam włączoną ochronę powrotu) 

    • #62953
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Tak mam zwykłe termostaty,  w tej chwili dość mocno ustawione na 3 do 4 w pięć stopniowej skali pow mam pouchylane okna aby wietrzyć i jednocześnie wygrzewać mury. 
      Wychodzi na to że wygaszanie się pieca tylko na potrzeby czyszczenia nie jest wcale taką złą sprawą ?

      Część,
      Dobrze dobranym piec będzie chodził praktycznie cały czas.
      Dawniej, jak nie miałem regulatora ciągu kominowego, w czasie orkanów mój piec potrafił chodzić cały czas zatrzymując się co 24 godziny na czyszczenie.

      Czy masz w kotłowni ztkę i regulator ciągu kominowego?

    • #62952

      – Tak mam nawiew ( zresztą nie mam jeszcze drzwi w całym domu 🙂 
      – Nie nie mam regulatora ciągu ( dom niski – parterowy, komin 4 m)

      Wczoraj  pozamykałem okna w całym domu, zostawiłem wszędzie rozszczelnione i uchylone jedno w salonie, kaloryfery na 2,5 w 5 stopniowej skali i spalił jeden worek 🙂 ale mimo zmniejszenia mocy max. do minimum 7,7 kw (nie wiem jak się zwiększa modulację, o której mówił Pan z serwisu) bardzo szybko osiąga zadane 71 stopni – cały cykl trwa ok. 50/60 min.

      temp. zadana           – 71 st.    (szybko ok. 15 min dochodzi do 71)
      zawór                        – 41 st.   (jest między 39/43)
      CWU                          – 50 st.   (jest 50)
      histereza                  – 16
      min. temp. kotła     – 50
      max moc                  7,7 ( to jest min. jaką można ustawić)
      Dom nowy 100 m., parter, 25 styropian – dach i ściany, trwa wykańczanie – kaloryfery w 3 pomieszczeniach (35 m), korytarz, salon i  łazienka – podłogówka ( zawory RTL na wyjściu na 25 st.)  i jest przy tym ustawieniu w całym domu 22/23 st. a piec grzeje nowe mury od 10 tego kwietnia.

      Cały czas  ZASTANAWIA MNIE TEMP. POWROTU OKOŁO 38 STOPNI mimo zadanej 55 !? coś jest nie tak ( mam włączoną ochronę powrotu) 

    • #62951
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      Karolus1
      Kocioł powinien pracować na wysokiej temperaturze aby ograniczyć kondensację wody na zimnych ściankach wymiennika poniżej 45 stopni C.
      Wyłączenia i załączenia kotła nie wpływają na żywotność kotła.

      Czujnik powrotu umieszczony jest na rurze z wodą powracającą z instalacji – temperatura na powrocie z instalacji nie podniesie się w przypadku załączenia pompy kotła (pompa podnosi temperaturę w dolnej części wymiennika kotła). Świeży budynek pochłonie dużo energii na wygrzanie dużej objętości przegród budowlanych (ściany, stropy).

      Oczywiści napowietrzenie kotłowni to podstawa do jakiegokolwiek spalania paliwa – brak drzwi i rozszczelnione okna to zawsze tylko prowizorka więc nie traktuje się tego jako napowietrzenie – żaden inspektor się pod tym nie podpisze (chyba, że głupi). Bez napowietrzenia kotłowi nie ma odbiorów budynku.
      Bez napowietrzenia nie działa również wentylacja grawitacyjna – jeżeli nie wpuścimy powietrza do budynku to dlaczego miałoby z niego wylecieć, czy zatrucie tlenkiem węgla jest bardzo prawdopodobne.

      W celu zwiększenia zakresu modulacji zadzwoń do serwisu na numer 664 784 500, 664 784 600 lub 664 784 700 a koledzy poprowadzą Cię przez Menu serwisowe (ważne abyś był przy kotle).

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #62950

      Witam

      Czujnik powrotu umieszczony jest na rurze z wodą powracającą z instalacji – temperatura na powrocie z instalacji nie podniesie się w przypadku załączenia pompy kotła (pompa podnosi temperaturę w dolnej części wymiennika kotła). Świeży budynek pochłonie dużo energii na wygrzanie dużej objętości przegród budowlanych (ściany, stropy).

      Oczywiści napowietrzenie kotłowni to podstawa do jakiegokolwiek spalania paliwa – brak drzwi i rozszczelnione okna to zawsze tylko prowizorka więc nie traktuje się tego jako napowietrzenie – żaden inspektor się pod tym nie podpisze (chyba, że głupi). Bez napowietrzenia kotłowi nie ma odbiorów budynku.
      Bez napowietrzenia nie działa również wentylacja grawitacyjna – jeżeli nie wpuścimy powietrza do budynku to dlaczego miałoby z niego wylecieć, czy zatrucie tlenkiem węgla jest bardzo prawdopodobne.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

      Dziękuję za odpowiedź.
      Czyli rozumiem ze z tą ochroną powrotu jest ok. (bo jak ją wyłączyłem to bardzo szybko wzrosła temp. powrotu a na zaworze spadła ?

      Oczywiście jak pisałem wcześnie – mam napowietrzenie (w postaci otworu  nawiewnego o śr. 200 mm 30 cm od podłogi), i otwór wywiewny pod sufitem

      Czy wyłączenie pieca w ciągu dnia, ewent. na dobę lub dwie wystarczy zrealizować tylko poprzez sterownik czy trzeba także wyłączyć zasilanie ?
      Rozumiem że jak po wyłączeniu pieca spadnie temp. pieca poniżej 50 to wyłączą się również pompy ?

    • #62949
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Witam

      Czujnik powrotu umieszczony jest na rurze z wodą powracającą z instalacji – temperatura na powrocie z instalacji nie podniesie się w przypadku załączenia pompy kotła (pompa podnosi temperaturę w dolnej części wymiennika kotła). Świeży budynek pochłonie dużo energii na wygrzanie dużej objętości przegród budowlanych (ściany, stropy).

      Oczywiści napowietrzenie kotłowni to podstawa do jakiegokolwiek spalania paliwa – brak drzwi i rozszczelnione okna to zawsze tylko prowizorka więc nie traktuje się tego jako napowietrzenie – żaden inspektor się pod tym nie podpisze (chyba, że głupi). Bez napowietrzenia kotłowi nie ma odbiorów budynku.
      Bez napowietrzenia nie działa również wentylacja grawitacyjna – jeżeli nie wpuścimy powietrza do budynku to dlaczego miałoby z niego wylecieć, czy zatrucie tlenkiem węgla jest bardzo prawdopodobne.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

      Dziękuję za odpowiedź.
      Czyli rozumiem ze z tą ochroną powrotu jest ok. (bo jak ją wyłączyłem to bardzo szybko wzrosła temp. powrotu a na zaworze spadła ?

      Oczywiście jak pisałem wcześnie – mam napowietrzenie (w postaci otworu  nawiewnego o śr. 200 mm 30 cm od podłogi), i otwór wywiewny pod sufitem

      Czy wyłączenie pieca w ciągu dnia, ewent. na dobę lub dwie wystarczy zrealizować tylko poprzez sterownik czy trzeba także wyłączyć zasilanie ?
      Rozumiem że jak po wyłączeniu pieca spadnie temp. pieca poniżej 50 to wyłączą się również pompy ?[/quote]

      Cześć,
      Wyłączenie pieca najlepiej zrobić z poziomu sterownika.
      W razie spadku temperatury piec potrafi załączyć pompy aby chronić je przed zamarznięciem oraz w lecie chroni je przed zastaniem.

      Oczywiście jak pisałem wcześnie – mam napowietrzenie (w postaci otworu  nawiewnego o śr. 200 mm 30 cm od podłogi),

      To rozwiązanie jest tylko lepsze od braku napowietrzenia lub otwierania okna.
      Szybko wychładza pomieszczenie.
      Jak jesteś na etapie budowy zatkaj tą dziurę i zrób ztkę.
      Ogranicza wychładzanie pomieszczenia.

    • #62948

      Witam

      Cześć,
      Wyłączenie pieca najlepiej zrobić z poziomu sterownika.
      W razie spadku temperatury piec potrafi załączyć pompy aby chronić je przed zamarznięciem oraz w lecie chroni je przed zastaniem.

      Ok. Jeśli zapotrzebowanie na ciepło mam tylko na noc to mogę sobie rano przełączyć piec tak aby grzał tylko CWU ( i co konkretnie poprzestawiać w tym piecu) ?

    • #62947
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Ok. Jeśli zapotrzebowanie na ciepło mam tylko na noc to mogę sobie rano przełączyć piec tak aby grzał tylko CWU ( i co konkretnie poprzestawiać w tym piecu) ?

      Cześć,
      Tu masz dwie opcje:
      – przełączyć piec w tryb lato. W HT 900 w instrukcji jest napisane, że to się ustaw w menu CWU
      – przełączyć piec w tryb automatyczny (wymaga czujnika pogodowego) i ustawić  temperaturę wejścia i wyjścia w tryb lato. Tu instrukcja jest trochę nie precyzyjna. Może telefon do serwisu rozwieje wątpliwości.

      Na takie dni jak teraz tryb automatyczny powinien być OK. Piec będzie grzał CO tylko jak temperatura na zewnątrz spadnie poniżej tej ustawionej w piecu ale wymaga to czujnika pogodowego, który powinien przyjść w zestawie z piecem.

    • #62946

      Do Serwis1
      Odczyt temp. na powrocie 38/39 stopni nie daje mi spokoju patrząc na wyniki osiągane na tym forum przez posiadaczy pieców one, zauważyłem w co najmniej 2 wątkach iż temp. zadana powrotu jest osiągana. Czy to aby na pewno jest poprawna sytuacja ? Kiedy wyłączę pompę ochrony powrotu to odczyt szybko rośnie a na zaworze temp. maleje. ?

      podst. ustawienia:
      temp. zadana 71 ( dochodzi do 71 i się wyłącza)
      histereza   16
      zawór 40  (jest 40/41)
      CWU 50  (osiąga 50)
      powrót 55 (osiąga 38/39)
      Moc maks. 7,7 ( piec równomiernie i szybko osiąga zadaną – ok. 15/20 min od rozpoczęcia rozpalania)

    • #62945
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      W przypadku, gdy na zaworze ustawiona jest temperatura 40 stopni to taka woda płynie na instalację i wracając z instalacji zawsze ma kilka stopni niżej ( w tym wypadku 38/39). 
      Dziwna byłaby sytuacja gdyby na instalację płynęła woda o temperaturze 40 stopni a wracała o temperaturze 55 stopni.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #62944

      Witam

      W przypadku, gdy na zaworze ustawiona jest temperatura 40 stopni to taka woda płynie na instalację i wracając z instalacji zawsze ma kilka stopni niżej ( w tym wypadku 38/39). 
      Dziwna byłaby sytuacja gdyby na instalację płynęła woda o temperaturze 40 stopni a wracała o temperaturze 55 stopni.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

      Ok ale rozumiem że taka sytuacja dla piec nie jest groźna – ważne aby temperatura pieca nie spadła poniżej 50 ?
      Trudno ustawić wyższą na zaworze w sytuacji gdy kaloryfery ustawione na 3 w większości czasu zimne a w mieszkaniu utrzymuje się około 22 st. – a cykl trwa ok. 1 godziny

    • #62943
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      Ochrona powrotu kotła polega na doprowadzeniu do dolnej części kotła (powrót) wody o temperaturze wyższej niż 50 – 55 stopni C, aby nie występowało wykraplanie się wody na zimnych ściankach wymiennika. Woda powracająca z instalacji w przypadku podłogówki może mieć nawet 20 stopni C więc ochrona powrotu ma za zadanie doprowadzenie gorącej wody i zmieszanie jej z zimną wodą powracającą z instalacji.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #62942

      Witam

      Ochrona powrotu kotła polega na doprowadzeniu do dolnej części kotła (powrót) wody o temperaturze wyższej niż 50 – 55 stopni C, aby nie występowało wykraplanie się wody na zimnych ściankach wymiennika. Woda powracająca z instalacji w przypadku podłogówki może mieć nawet 20 stopni C więc ochrona powrotu ma za zadanie doprowadzenie gorącej wody i zmieszanie jej z zimną wodą powracającą z instalacji.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

      Jest to dla mnie zrozumiałe tak powinna ta pompa działać.
      Dla czego więc odczyty mam około 39 stopni, czasami mniej a w trakcie wygaszania pieca, c lub postoju temp. powrotu skacze od 33 do 55 ? 

    • #62941
      SERWIS
      Uczestnik

      Kolego Karolus1
      Tak jak napisał kolega Serwis1, czujnik temperatury powrotu nie mierzy temperatury wody wpływającej do kotła. Mierzy on temperaturę wody powracającej z instalacji aby dać sygnał na pompę podtrzymania temperatury powrotu, czy ma działać czy nie. Dlatego też nie posiadasz wiedzy, o jakiej temperaturze woda wpływa do kotła.
      Gdyby ten czujnik był zamontowany na wejściu wody do kotła, to pompa ciągle taktowałaby, załączała i wyłączała.
      Przykład: z instalacji wraca woda o temperaturze 40 stopni i pompa w tym momencie się załącza. Czujnik zauważa, że temperatura rośnie powyżej 55 stopni i wyłącza pompę, co powoduje że temperatura ponownie spada i ponownie pompa się załącza i tak w kółko.
      Dlatego też czujnik ma dokonywać pomiaru wody jaka wraca z instalacji i dawać sygnał na pompę, kiedy ona ma pracować.

    • #62940

      Dziękuje.

    • #62939

      Pytanie do serwisu
      Jeśli czujnik mierzy temp.  wody powracającej z instalacji to rozumiem że ustawienie pompy kotła nie ma wpływu na jego odczyty.
      To dla czego jeśli zmienię rodzaj pracy pompy kotła ( wyłączę ochronę powrotu) to temp. powrotu gwałtownie rośnie ?

    • #62938
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      Przepraszam że tak późno odpisuję.

      W jaki sposób wyłączasz ochronę powrotu?

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #62937

      Po otwarciu wyczystki komina okazało się że zalega tam ok 10 cm popiołu, sadzy ? (brązowy taki jak w popielniku tylko wydaje się że drobniej zmielony) – czy to normalne ?
      (przypominam że to nowy dom i komin ceramiczny, piec pracuje od 10.04.2020) czyli ok. miesiąca.

    • #62936
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      Nadmiar osadu wynika ze zbyt dużej ilości powietrza przepływającego przez palnika. standardowo komin dobiera się do kotła poprzez przeliczenie parametrów według danych podanych przez producenta. Do tak przeliczonego komina dobrane są nastawy fabryczne.
      W przypadku, gdy komin nie był dobierany tylko zamontowany „na oko” to parametry fabryczne mogą się nie sprawdzać  – np. zbyt duży ciąg kominowy może powodować wysysanie popiołu z kotła lub zbyt mały ciąg kominowy może powodować zasmolenie kotła.

      Ponawiam pytanie: W jaki sposób wyłączasz ochronę powrotu obserwując zjawisko podgrzewania powrotu? W sterowniku nie ma możliwości wyłączenia ochrony powrotu.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #62935

      Witam

      Nadmiar osadu wynika ze zbyt dużej ilości powietrza przepływającego przez palnika. standardowo komin dobiera się do kotła poprzez przeliczenie parametrów według danych podanych przez producenta. Do tak przeliczonego komina dobrane są nastawy fabryczne.
      W przypadku, gdy komin nie był dobierany tylko zamontowany „na oko” to parametry fabryczne mogą się nie sprawdzać  – np. zbyt duży ciąg kominowy może powodować wysysanie popiołu z kotła lub zbyt mały ciąg kominowy może powodować zasmolenie kotła.

      Ponawiam pytanie: W jaki sposób wyłączasz ochronę powrotu obserwując zjawisko podgrzewania powrotu? W sterowniku nie ma możliwości wyłączenia ochrony powrotu.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

      zrobiłem to na chwilę żeby sprawdzić co pokaże czujnik powrotu.

      wyłączyłem poprzez zmianę trybu pracy zgodnie z tą instrukcją:
      „Ustawienie pompy kotłaMenu pozwala na określenie w jakim trybie pracowała będzie pompa powrotu. Do wyboru są dwa tryby:
      – Ochrona powrotu -Pompa mająca za zadanie ochronę kotła przed zbyt niską temperaturą wody powrotnej inicjującej korozję stali.
      – Wymiennik ciepła -Pompa kotła zostaje uruchomiona razem z uruchomieniem którejkolwiek innej pompy.

    • #62934
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      Przełączenie pompy kotła w tryb wymiennika nie spowoduje wyłączenia pompy – będzie ona pracowała zawsze gdy pracuje jakakolwiek pompa instalacji lub cwu.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #62933

      WYŁĄCZANIE, ZABEZPIECZANIE KOTŁA ONE 11KW NA LATO
      Proszę o podpowiedź jak poprawnie wyłączyć zabezpieczyć, zakonserwować, (ew. co wyczyścić poza kom. spalania) kocioł one na okres letni ?

    • #62932
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      W przypadku, gdy kocioł nie będzie używany w okresie letnim należy usunąć zalegający popiół i osady z wymiennika – pozostały w komorze spalania i na ściankach osad będzie absorbował wodę z powietrza co zainicjuje korozję stali.
      Po wyczyszczeniu wymiennika kocioł należy szczelnie zamknąć i otworzyć wyczystkę komina – otwarcie wyczystki zmniejszy przepływ powietrza przez kocioł ograniczając wykraplanie się wody na zimnych ściankach wymiennika.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #62931

      Witam

      W przypadku, gdy kocioł nie będzie używany w okresie letnim należy usunąć zalegający popiół i osady z wymiennika – pozostały w komorze spalania i na ściankach osad będzie absorbował wodę z powietrza co zainicjuje korozję stali.
      Po wyczyszczeniu wymiennika kocioł należy szczelnie zamknąć i otworzyć wyczystkę komina – otwarcie wyczystki zmniejszy przepływ powietrza przez kocioł ograniczając wykraplanie się wody na zimnych ściankach wymiennika.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

      Dziękuję
      – czy oprócz ustawienia na sterowniku pozycji stop (sterownik pozostaje cały czas włączony i świeci wyświetlacz) należy także wyłączyć kocioł wyłącznikiem elektrycznym ?

    • #62930
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      Należy pozostawić kocioł w pozycji STOP (podłączony do zasilania o załączony włącznik na czarnej puszce sterownika na 1).
      Sterownik co 2 tygodnie załączy każdą podłączona pompę na kilkadziesiąt sekund zapobiegając jest zablokowaniu.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #62929

      Dziękuję

    • #62928

      Witam minął rok więc, krótka informacja z użytkowania

      Dom 100 m (jedna kondygnacja, płaski dach) ocieplenie – styropian cm 20 ściana/25  dach, budynek nowy był to pierwszy rok grzania budynku:

      spalony pellet 2,5 tony centralne + CWU z wyjątkiem lipca i sierpnia

      Piec nie wykazał żadnej usterki, włączyłem go 4 dni temu i wszystko ok

      Gdyby ktoś miał jakieś pytania to proszę bardzo

       

    • #62927

      Hej cześć i czołem, na wstępie zakupilam nieruchomośc z piecem rocznym HT ONE 11kw wraz z HT tronic 900 touch… nie mam pojecia jak go ustawić na sezon zimowy, dodam że nie zamieszkujemy w tym domu z racji trwajacego remontu. Pomocy 🙂 przesiadlam sie z bloku na domek.. i czlowiek zielony w temacie!

    • #62926
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Witam .

      Podepnę się do tematu  pewnym zagadnieniem.  Jako, że uczestnicy mają ten model pieca to liczę iż uzyskam odpowiedź.

      Użytkuję HT ONE 8kW od ubiegłego roku. W tym czasie było kilka przygód ale załatwionych przez serwis.  Dwa razy padł wyświetlacz w sterowniku lub sam sterownik- wyświetlacz podczas pracy nie reagował na dotyk – zawieszony. Irytuje mnie jednak jedna sprawa.

      Zgłaszałem to już do serwisu, przyjechał Pan, wymienił jakąś tulejkę, łożysko i niby to miało pomóc ale nie pomogło.

      Jak pracują Wasze piece z serii ONE ? Czy podczas pracy pieca, słychać regularne co kilka sekund buczenie? Dosłownie 2 sekundy BUUUU potem 5-6 se3kund przerwy i znów Buuuu… i tak non stop.

      Piec jest w piwnicy, drzwi zamknięte ja w salonie nie podpiwniczonym słyszę to wyraźnie nawet przy telewizorze. Gdy kładę się do łóżka, słyszę to w sypialni na 1 piętrze !!! Zaczyna mnie to naprawdę denerwować.

      Jestem z Malborka, z chęcią podjechałbym jeśli ktoś jest z okolic i ma taki piec zobaczyć, jak pracuje inny egzemplarz.

    • #62925
      fucz
      Uczestnik

      Mój buczy tak samo – więc chyba ten typ tak ma  😉

       

    • #62924
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Cześć,

      A to nie jest odgłos pracującego podajnika?

      Jeżeli jest to regularne i ma cykl około 10 sekund, buczenie + przerwa, to raczej to jest podajnik pierwszy, ten co pobiera paliwo z zasobnika.

      Rzućcie okiem czy silnik podajnika nie dotyka obudowy.

      Mam inny pięć ale podobny problem rozwiązałem podkładając między silnik i obudowę piankowy podkład pod nogi krzesła. Potem z serwisem lekko skręciliśmy podajnik.

    • #62923
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Najprawdopodobniej jest to silnik podajnika. Czy może wypowiedzieć się ktoś inny, kto posiada także piec z serii One?

      Siedzę w salonie, oglądam poranny program a co chwilkę głośne Buuuu,,,no to jest już uciążliwe. Piec w takiej cenie nie powinien chyba byc tak uciążliwy ?

      Ciekawi mnie czy to jest efekt bublowatej konstrukcji podajnika czy po prostu jakiś defekt, który można naprawić?

    • #62922
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Dziś wyczyściłem cały piec, włącznie z wymiennikiem ciepła i komorą za szufladką na popiół. Przyznam się, że nie wiedziałem o tych miejscach a piec pracuje już prawie rok. To co tam było aż wstyd opisywać ale poszły w ruch skrobaki, pilniki do drewna, szczotki ,szpachelki, odkurzacz i jest już fajnie.

      Przy okazji sprawdziłem to buczenie, wyraźnie wyczuwalne jest mocne drżenie gdy trzymałem dłoń na rurze podajnika pelletu.

      Może wypowie się ktoś z serwisu, czy to jest taka konstrukcja, że praca podajnika jest tak głośna czy coś jest z podajnikiem?

    • #62921
      Mad
      Uczestnik

      U mnie występuje dokładnie takie samo zjawisko (efekt „Buuuu…”) w kotle NEXT. Ale to tożsame urządzenie z ONE, więc widocznie taki ich urok 🙂

    • #62920
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Nie, to nie jest normalne.

      To buuu… Może być słyszalne w kotłowni ale nie powinno się nieść po domu.

      Polecam otworzyć piec, tam gdzie robicie przeważenie podawania i w trybie sterowania ręcznego, zróbcie test podajnika, lub, jak się da to otworzyć w trakcie pracy pieca. Następnie przytrzymajcie silnik podajnika. Jak ucichnie to macie winowajcę. Jako hotfix można podłożyć jakaś gumę czy inna podkładkę między silnik podajnika a obudowę.potem kontakt z serwisem i albo sami przestawicie podajnik albo serwis będzie musiał przyjechać.

      Pozdrawiam.

       

    • #62919
      Patrol
      Uczestnik

      u mnie przy obrocie spirali rezonował zasobnik (na styku rura podajnika / otwór w zasobniku), ale wstawiłem uszczelkę między tymi elementami i po problemie; one ma inną konstrukcję, bo rura nie wchodzi w środek zasobnika pelletu, ale wystarczy popróbować i znaleźć odpowiednią pozycję;

      druga sprawa to sprawdzenie miejsca dokręcenia przy motoreduktorze i krzywizna samej spirali w podajniku, ale tu już konieczny demontaż rury podajnika

    • #62918
      daniel gilecki
      Uczestnik

      prawdę mówiąc, to bardzo wyczuwalne jest to drżenie pod palcami gdy obejmuję rurę podajnika ze ślimakiem chyba.

      Prawdę mówiąc, to piec ma gwarancję, wsadzę łapy w mechanikę i serwis w razie czego powie…a kuku była sobie gwarancja. Po drugie ja lubię majsterkować ale to jest nowe urządzenie i posiada gwarancję. Tak więc chyba jest ktoś odpowiedzialny za usprawnienie pieca. Po trzecie, jak już wcześniej wspomniałem, serwisant już raz był w tej sprawie, wymienił jakieś drobne części ale nic to nie wniosło.

      Gdy szukałem pieca, miałem ogromny dylemat z wyborem. Zawierzyłem opiniom no i cena pieca nie nalezała do niskich – wręcz przeciwnie.

      Dziś widzę, że jednak cena nie jest adekwatna do jakości, taki pośpiesznie złożony składak nie do końca chyba wszystko poszło jak należy.

    • #62917
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Cześć,

      Może się nie zrozumieliśmy, nie proponowałem jakiejś znaczącej modyfikacji kotła.

      Chodziło o sprawdzenie czy silnik podajnika styka się z metalową obudową pieca co spowodowało by przenoszenie wibracji na korpus. W takiej sytuacji podłożenie czegoś amortyzującego między silnika a obudowę piece powinno chwilowo rozwiązać problem.

      Za coś takiego nikt ci nie będzie robił problemów.

      Ja u siebie przestawiałem podajnik ponieważ ślimak skrobał o blachę pojemnika co spowodowało, że podajnik stykał się z korpusem pieca i było to słychać.

      Ty możesz mieć inny problem. Może być tak, że sam pellet jest za długi i podajnik sobie z nim nie radzi. Nie łamie go tylko szura po róże podajnika.
      Jak skończy ci się paliwo to warto sprawdzić czy pusty podajnik też wydaje takie dźwięki.

      Tak czy inaczej masz gwarancję. Dzwoń na serwis i reklamuj.

    • #62916
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Dziś usłyszałem nowy dźwięk i to o wiele głośniej niż to buczenie. Wydaje mi się, że w trakcie pracy slimaka, głośny pisk. Coś takiego jakby łii ..uuu…łii..uuu…ton wysoki…ton niższy,,, tak jakby kręcić dużą korbą w starej maszynie z zardzewiałym łożyskiem. Ewidentnie metal o metal. Chyba ślimak o ściankę rury. |ten piec zaczyna mnie zaskakiwać.

    • #62915
      Patrol
      Uczestnik

      jak dla mnie czyszczenie rury podajnika należy do normalnych czynności obsługowych i nie widzę potrzeby zlecania tego, ale dla swojego spokoju dopytaj serwis

    • #62914
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Podczas pracy podajnika pewne dźwięki będą się pojawiały jednakże buczenie może być rzeczywiście wynikiem przenoszenia dźwięku na zbiornik. Napisz mail do serwisu odnośnie tego buczenia i pisku – przyjedzie serwisant i to zweryfikuje.

    • #62913

      Dzień dobry, mogłabym poprosić o ustawienia na Pana piecu.

    • #62912

      Witam. Przepraszam ze dopiero teraz, ale nie zauważyłem pytania.

      Ustawienia poniżej ale proszę pamiętać że każdy piec należy ustawić indywidualnie do panujących warunków i potrzeb. Zaznaczę że do sterownika piec nie mam podłączonego czujnika temp. w pomieszczeniach.

      temp. kotła 72, zawór 40 (mam podłogówkę (dławioną przez zawory RTL) i kaloryfery,moc max. 8.3 kw, moc min. 3.1 kw, nadmuch moc max. 62%, wydajność nadmuchu moc min. 10 %, zakres modulacji mocy 15%, wzrost obrotów dmuchawy 6% czas cyklu 10 sek. czas detekcji braku płomienia 1 min, histereza kotła 17, min. temp. kotła 50, max temp. kotła 84, temp. załączenia pomp 50, tryb pracy pompy kotła – ochrona powrotu, wydajność podajnika 12.7 kg/h (obliczona na podstawie przeważenia), kaloryczność paliwa 4,6, max temp palnika 80 st.

    • #62911
      Monika
      Uczestnik

      Witam wszystkich serdecznie,

      od miesiąca jestem posiadaczką pieca ONE BASIC 11kW.
      aktualne ustawienia to:
      moc maksymalna 8kW
      temperatura kotła zadana 68 stopni (histeraza fabryczna 15 stopni)
      CUW 48 stopni
      reszta tak jak ustawienia fabryczne z tego co kojarzę.
      dom jest stary około 120m2, nie do końca docieplony, grzejniki bez termostatów – mam ten termostat pokojowy, komin nowy 4,5 m
      i teraz tak:
      1. czy temperaturę kotła powinnam zmienić na 70 stopni?
      2. z tego co się orientuję brakuje u mnie „zetki”, mam tylko wentylację na górze i czy to może być powodem tego, że kocioł wyrzuca trochę dymu podczas procesu rozpalania do kotłowni (ona jest nowo postawiona)
      3. czy to normalne, że temperatura kotła spada przed rozpaleniem poniżej 53 stopni czy coś jest nie tak, dziś rano było 45 stopni z tego co pamiętam?
      4. czy to normlane, że na postoju kocioł osiąga temperaturę np 80 stopni?

      Z góry dziękuję za odpowiedź, chcę poznać urządzenie które kupiłam, żeby spać spokojnie 🙂

    • #62910
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Cześć,

      1. Takie jest zalecenie producenta. Zadana pieca 70 stopni i histereza 15 stopni.

      2. Tak. choć u mnie przy ztce też to robił. Problem jest z nie uszczelnionym łącznikiem pieca z kominem. Silikon do 300 stopni wystarczy. Brak ztki czy innego napowietrzenia zemści się. Co ważniejsze jest to nie bezpieczne i nie zgodne z prawem. Trzeba jak najszybciej dorobić.

      3. Tak. Przy histerezie 15 stopni i zadanej pieca 68 stopni piec nie zacznie się rozpalać aż temperatura spadnie poniżej 53 stopni. Spadek może być nawet większy bo to zależy od rozwiorów ciepła oraz czasu rozpalania.

      4. Na postoju? Chyba chodzi ci o wygaszanie. Nie jest to normalne. Przebicie rzędu 12 stopni to dużo. Zostaje ci dużo paliwa na palniku i podczas jego wypalania temperatura dochodzi do 80 stopni. Prawdopodobnie w tym czasie nie było dużych rozbiorów. W tym piecu jest mało wody więc o taki skok nie problem. Najlepiej zacząć od przeważenia podawania. Trzeba zmierzyć wydajność podajnika i wprowadzić w ustawienia. Od tego parametru oraz kaloryczności paliwa i mocy pieca zależy podawanie paliwa więc powinien być jak najbardziej zbliżony do rzeczywistej wydajności podajnika. Przeważenie trzeba robić przy każdej dostawie lub zmianie paliwa.

       

      Pozdrawiam

    • #62909
      Monika
      Uczestnik

      Cześć Mateusz,

      dziękuję Ci za podpowiedź.

      1. Przestawię dziś kocioł na 70 stopni.

      2. Właśnie szukam przyczyn i szukam czegoś co powinnam mieć a o czym mi nikt nie wspomniał… Generalnie w momencie w którym nie było w kotłowni drzwi tylko jakaś wykładzina w otworze nie było tego problemu, ale też pellet wtedy był inny (nowy przeważałam). Tak czy siak wentylację nawiewną zrobię i już.

      3. Będę to obserwować jak już zmienię temperaturę kotła, czy będzie dużo spadać poniżej punktu histerazy.

      4. Przyjrzę się dziś czy chodzi o postój czy o wygaszanie, albo to było przejście z wygaszania w postój. Nie miałam czasu obejrzeć jeszcze dokładnie całego procesu pracy kotła. Co do przeważenia – zrobiłam to, ustawienia aktualne to 8 kg na godzinę ciągłej pracy i kaloryczność 5 kWh (pellet PanGroszek Green A1). Nadmuch z tego co kojarzę 40% czyli chyba tak jak w standardzie. A czy ten wzrost temperatury może też wynikać z mniejszego ciśnienia na piecu?

      Chętnie zapoznam się ze wszystkimi sugestiami.

    • #62908
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Cześć,

      2. Najlepiej mieć ztkę plus regulator ciągu kominowego RCK.

      4. Jak będziesz miała za niskie ciśnienie w instalacji to pompy nie poradzą sobie z pchaniem wody. Wtedy faktycznie może przebić, bo nie będzie odbioru z instalacji. U mnie przy zimnym piecu ustawiam 0.5 bara. Wystarcza aby pchać wodę na poddasze.

      Nadmuch/wyciąg trzeba dostosować do ciągu komina. Jak będzie za duży to piec będzie szybciej spalał paliwo.

    • #62907
      Monika
      Uczestnik

      Mateusz,

      2. Zacznę od kominiarza, bo obawiam się, że nikt przede mną tego nie chciał weryfikować… długa historia. Co do zetki to jak najbardziej, zrobię to. Nad RCK pomyślę i skonsultuję z kominiarzem jeszcze. A co do tego dymu u Ciebie to, jak to się działo to piec „buchał” ? Wydawał przy tym dźwięk?

      4. To muszę sprawdzić, aktualnie ciśnienie mam w okolicach 1,1 bara, ale nie jest ono stabilne – czasami coś spada/rośnie. Przez pierwszy tydzień to dużo razy zdarzyło nam się dopuszczać wodę. Będę na home office przez tydzień po świętach to będę siedzieć w kotłowni i sprawdzać.

      Co do tego ciągu zastanawiam się, czy nie jest on za mały prawdę mówiąc, ale niech zweryfikuje specjalista bo to tylko moje domysły 🙂

      Dam znać jak przeprowadzę obserwację, dziękuję 🙂

    • #62906
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Cześć,

      2. Kominiarz może nawet nie wiedzieć co to RCK. U mnie dymek wydostawał się przy rozpalaniu. Powodem był nieszczelny łącznik oraz zimny komin. U ciebie głównym powodem będzie brak dobrego napowietrzenia kotłowni. Spróbuj otworzyć drzwi i obserwój. Buchanie i dudnienie powodowane jest słabym ciągiem i nagromadzeniem dymu w komorze kotła. Gazy są palne i co jakiś czas nastąpi zapłon co uwolni duża moc i piec będzie przez to dudnił.

      Najważniejsze to jak najszybciej zrobić napowietrzenie kotłowni.

      4. To w miarę normalne. Ciśnienie zmienia się wraz z temperaturą. Spadki też będą wynikać z uwalniania powietrza uwięzionego w wodzie. Ważne aby dobijać małym strumieniem aby dużo powietrza się nie uwolniło. Jak masz automatyczne odpowietrznik to to powietrze zostanie wypuszczone z instalacji kosztem spadku ciśnienia. Po paru dopuszczeniach problem powinien ustać. Jak nie ustanie to trzeba przeglądać rozdzielnie czy gdzieś nie kapie.

      Weryfikacja ciągu jest trudna. Zmienia się wraz ze zmianą temperatury na zewnątrz i wygrzaniem komina. Także brak napowietrzenia kotłowni wpłynie na ciąg komina.

      Zrób najpierw napowietrzenie kotłowni. Dodaj RCK, to nigdy nie jest zły pomysł a w czasie wiatrów oszczędzi trochę paliwa.

       

       

       

    • #62905
      Monika
      Uczestnik

      Cześć Mateusz,

      2. Dymek wydostaje się właśnie przy rozpalaniu. Dziś testowałam to otwieranie drzwi, i dymu nie było. Zacznę od napowietrzania kotłowni. Jeżeli mam 11kW to muszę mieć 55 cm2 otworu prawda ? I pytanie czy to może być taki napowietrznik jak ten https://allegro.pl/oferta/nawietrzak-okragly-do-kotlowni-no150a-cc-darco-8546355436 czy musi być typowa „zetka” ?  Dziś to jakoś mi świrował piec prawdę mówiąc.

      4. co do tej temperatury o której wcześniej wspominałam to sprawdziłam dziś i ta szalona temperatura jest na postoju jednak – nie na wygaszaniu, 3 razy się przyglądałam. Wiec chyba czegoś nie dopala albo za dużo podaje. Może jeszcze raz przeważę? Nie mogłam zostać w domu dziś, ale jak brat wróci to ma zweryfikować czy nie trzeba dopuścić wody, bo w sumie to dziś coś się tam przelewało w kotle. Wiec może już będzie trzeba dopuścić.

      Tak naprawdę dopiero po tym jak tydzień czasu spędzę w kotłowni będę cokolwiek wiedziała.
      Bardzo Ci dziękuję za podpowiedzi. Przechodziłeś przez coś podobnego ze swoim piecem ?

    • #62904
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Cześć,

      2. Jak robisz napowietrzenie to śrub to porządnie. Najlepiej zrobić ztke fi 160. Detale można znaleźć na tym blogu.

      Doprowadzenie powietrza do kotłowni.

      3. Jak chałupie to masz zapowietrzona instalacje. Masz odpowieczniki automatyczne?

      Ja się ostatnio zdecydowałem na montaż odpowieczniki automatycznych także na kaloryferach.

      Na początku spędziłem w kotłowni 2 miesiące. Nie miałem problemu z takim przebijaniem, ale borykałem się z różnymi paliwami, spiekami itp. Mój piec ma trochę inna specyfikę, więcej wody, większą bezwładność, dłużej stoi, dłużej się rozgrzewa itd.

    • #62903
      Monika
      Uczestnik

      Cześć Mateusz,

      2. napowietrzanie kotłowni będę miała w przyszłym tygodniu, pewnie w środę. To już uzgodnione. Dzięki za bloga.

      4. sprawdziłam dziś grzejniki, wszędzie woda, nie ma powietrza. Odpowietrzników automatycznych nie mam na nich. Co do kotłowni to na tym się nie znam, więc nie chce gadać głupot.

      Zmieniłam dziś też temperaturę zadana na kotle na 70 stopni. Będę go obserwować jak zacznie rozpalać i kontrolować nadmuch przy otwartych drzwiach póki nie jest zrobione poprawnie. Co do tego wypalania o którym wspomniałeś to musi być coś nie tak z tym paliwem, ze zostaje i nawet jak jest postój to jasność płomienia jest 1%. Nie zawsze ale się zdarza. Wiec nawiew to pierwsza rzecz od której zacznę weryfikację pracy kotła.

    • #62902
      Monika
      Uczestnik

      Cześć,

      przychodzę z aktualizacją.

      Zamontowany nawiew fi 120. Piec nadal bucha ???? nie odizolowałam jeszcze komina, ba dziś wypluł wyczystkę i popiół. Sam popiół wypluł odskraplaczem na około pół metra. Jakaś podpowiedz ? Za mały ciąg ? (Mam komin 4,5m fi120)Czy może mój pellet z racji tego ze jest iglasty jest bardziej wybuchowy ? Bo już nie mam pomysłów.

      Co do temperatury na postoju już nie rośnie do 80ciu kilku stopni. Unormowało się. Tylko ciagle faluje mi ciśnienie na kotle. Nie wiem czy to normalne czy nie, tak jak wspomniałam – kaloryfery sprawdzone zero powietrza.

      Już brak mi pomysłów ????????‍♀️

    • #62901
      Monika
      Uczestnik

      Cześć,

      przychodzę z aktualizacją.

      Zamontowany nawiew fi 120. Piec nadal bucha – nie odizolowałam jeszcze komina, ba dziś wypluł wyczystkę i popiół. Sam popiół wypluł odskraplaczem na około pół metra. Jakaś podpowiedz ? Za mały ciąg ? (Mam komin 4,5m fi120)Czy może mój pellet z racji tego ze jest iglasty jest bardziej wybuchowy ? Bo już nie mam pomysłów.

      Co do temperatury na postoju już nie rośnie do 80ciu kilku stopni. Unormowało się. Tylko ciagle faluje mi ciśnienie na kotle. Nie wiem czy to normalne czy nie, tak jak wspomniałam – kaloryfery sprawdzone zero powietrza.

      Już brak mi pomysłów…

    • #62900
      Patrol
      Uczestnik

      Zdławienie powietrza to główna przyczyna, wydzielają się wtedy gazy jak płomień zanika, ale samo paliwo też może być przyczyną

    • #62899
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Gazy zbierają się zawsze wtedy, gdy nie mają możliwości wyjścia przez komin na zewnątrz. Ewidentnie jest jakiś problem z kominem lub całym układem pomiędzy kotłem a kominem.

    • #62898

      Witam,  mi także faluje ciśnienie między 1,1-1,5 bara wraz ze wzrostem i spadkiem temp. ale to chyba normalne. Mam ten piec drugi sezon i ok.

       

    • #62897
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      To jest normalne.

      Woda rozszerza się wraz ze wzrostem temperatury.

      Po tą są naczynia wybiórcze cz przeponowe aby przyjąć ten wzrost objętości.

    • #62896

      Dziękuję za odpowiedź.

      PYTANIE DO SERWISU ! –

      CZY MOŻNA POPROSIĆ O DOKŁADNY MODEL GRZAŁKI DO KOTŁA ONE 11KW. Kocioł pracuje drugi sezon a cykle krótkie, więc chciałbym kupić na zapas.

    • #62895
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Napisz maila z modelem pieca na serwis@heiztechnik.pl

      Przęsła ci wycenę.

      Tu masz katalog części zamiennych. Prawdopodobnie jest to standardowa grzałka ceramiczna, albo jest jakiś inny cennik z częściami do HT one

      https://heiztechnik.pl/wp-content/uploads/2021/12/CENNIK_CZESCI_ZAMIENNYCH_08_2021.pdf

    • #62894
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Standardowa grzałka ceramiczna stosowana przez HT we wszystkich kotłach na pellet – jest tylko jeden model.

    • #62893

      Dziękuję Panowie

       

Oglądasz 69 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.