HT ONE 8kW prawidłowa instalacja oraz wstępne ustawinia

Strona główna Forum Pomoc techniczna HT ONE 8kW prawidłowa instalacja oraz wstępne ustawinia

Oglądasz 20 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #62588
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Witam Kolegów na forum .

      Od soboty stałem się użytkownikiem kociołka z tematu. Do tej pory w kotłowni stał starszy kopciuch na węgiel. Mam kilka pytań i liczę, że ktoś podpowie mi właściwą drogę do zadowolenia z użytkowania tego pieca. 
      Może od początku, piec ma ogrzać starczy domek z końca lat 60tych, parter plus poddasze użytkowe. W sumie powierzchnia około 75m. Na tą chwilę dom ma nieocieplone ściany ale zrobiony i ocieplony dach. Cała instalacja nowa, na parterze kaloryfer w przedpokoju oraz w salonie połączonym z kuchnią plus jeden w łazience. Na piętrze kaloryfer jest w korytarzu , kolejny w jednym pokoju i jeszcze jeden w drugim pokoju. Są dwa obwody kaloryferów, pierwszy zasila grzejnik w korytarzu na parterze, grzejnik w salonie oraz grzejnik na piętrze w korytarzu. Drugi obwód zasila łazienkę na parterze oraz oba pokoje na piętrze. Firma, która przerabiała instalację w kotłowni, oba obwody podłączyła w jeden i zasiliła go z pieca z Obiegu CO z 3fazowym zaworem mieszajacym (góra pieca) oraz podłączyła zasilanie wymiennika CW do środkowego podłączenia pieca czyli prawidłowo. 
      Do tego zamontowali czujnik pogodowy zewnętrzny i to chyba tyle z instalacji. 
      Mam teraz kilka pytań gdyż chciałbym aby piec pracował wydajnie i ekonomicznie. W tej chwili z tego co się orientuję, pracą pieca steruje pośrednio czujka pogodowa. Jednak aby ten proces jeszcze usprawnić, powinienem chyba zamontować jeszcze na oraz piętrze parterze głowice termostatyczne na kaloryferach?  Myślalę także aby zamontować dodatkowo  np. panel zdalnego sterowania z termostatem w salonie na dole lub sam termostat pokojowy (salon podłączony z kuchnią bez ścianki). Z uwagi na brak możliwości kucia pod przewód, wchodzi w grę tylko bezprzewodowy. Nie wiem natomiast jak z górą, czy tam także powinienem zamontowac np. sam termostat jesli i tak jest tylko jeden obwód obecnie na parter i górę? To już jest bardziej fachowa porada. Firma praktycznie zmodernizowała kotłownie, wymieniła piec ale niczego nie doradziła w sprawie eksploatacji poza tym, że termostat na pewno będzie dobrym rozwiązaniem. 
      Na dzień dzisiejszy mam takie ustawienia pieca zrobione przez montera :
      Tryb pracy CWU- ZIMA
      Priorytet CWU-wyłączony
      wydajność podajnika -16kg/h
      kaloryczność paliwa – 5,2kwh/kg
      max temp palnika – 80 st
      tryb pracy zaworu mieszajacego -pogodowy grzejnikowy
      nastawa dla temp zew -10 stC -60 stC
      nastawa dla temp zew +10 stC- 45 stC
      czas pełnego otwarcia zaworu -120s
      tryb pracy kotła- ochrona powrotu 
      histereza kotła -15stC
      Minimalna temp kotła-50stC
      maksymalna temp kotła -75stC
      temp załączenia pomp – 45stC
      CWU-45stC
      kocioł zadane 65stC ale praktycznie dochodzi do 58stC przy temp zew 8stC
      powrót zadano 55stC-jest ok 44stCzawór-zadano 46stC jest 46stC
      Palę obecnie pelletem Poltarex Pellet Premium 6mm. 
      Zauważyłem, że od soboty piec spalił do dziś wieczora a wiec 2 doby około 3 worki paliwa. Czyli raczej chyba dużo jak na taką temperaturę zew. W domu na górze jest ciepło ale na dole, temperatura nie przekracza 19,5 st. Teraz nie ma mrozów tak więc co będzie gdy zrobi się zimniej? 
      Najbardziej nurtuje mnie sprawa termostatów pokojowych, jak to rozwiązać. Czy piec prawidłowo podłączono tylko pod jeden wspólny obieg oraz czy te nastawy, wymagają korekty? NIe robiłem jeszcze przeważania o czym czytałem tu na forum. CO na pierwszy ogień powinienem teraz zrobić dla usprawnienia pracy pieca? 

    • #62609
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Cześć,
      Nastawy po instalacji zawsze wymagają korekty względem paliwa, które do niego wsypiesz.
      Przede wszystkim trzeba zmierzyć faktyczną wydajność podajnika bo te ustawione 16kg/h są nie realne. Znaczy da się kupić paliwo, które się tak sypie ale jakość jego jest niska.

      Sam proces przeważenia opisany jest w instrukcji pieca.
      Temperatura zadana pieca powinna być ustawiona na 70 stopni z histerezą 15 stopni.
      Trochę dziwi także maksymalna temperatura pieca ustawiona na 75 stopni. Taką temperaturę możesz spokojnie osiągnąć i nie będzie szkodliwa. Powinna być raczej ustawiona na 90 stopni.

      W sumie najprościej było by przywrócić piec do ustawień fabrycznych a następnie wprowadzić rzeczywistą wydajność podajnika, kaloryczność paliwa na coś w okolicach 5 Kw, moc maksymalną pieca oraz nadmuch oraz ewentualnie jakieś obniżenie od termostatu pokojowego, jeżeli go posiadasz.
      I tyle powinieneś z nim robić.

      Mam teraz kilka pytań gdyż chciałbym aby piec pracował wydajnie i ekonomicznie. W tej chwili z tego co się orientuję, pracą pieca steruje pośrednio czujka pogodowa. Jednak aby ten proces jeszcze usprawnić, powinienem chyba zamontować jeszcze na oraz piętrze parterze głowice termostatyczne na kaloryferach?  Myślalę także aby zamontować dodatkowo  np. panel zdalnego sterowania z termostatem w salonie na dole lub sam termostat pokojowy (salon podłączony z kuchnią bez ścianki). 

      Jak najbardziej termostaty na kaloryferach są dobrym pomysłem. Zastanów się czy by nie zainwestować w elektroniczne termostaty. Bywają takie w Lidlu ale i w necie znajdziesz, które kosztują parę złotych więcej.
      Dodatkowy panel termostatu pokojowego w wersji bezprzewodowej powinien być w ofercie producenta pieca. Najlepiej jak zadzwonisz do serwisu lub pobuszujesz na stronie. 
      Wystarczy ci jeden termostat pokojowy. Trzeba go umieścić w miejscu które uznajesz za punkt odniesienia w twoim domu.

      czas pełnego otwarcia zaworu -120s

      To wyczytasz z tabliczki na siłowniku mieszacza.

      Spalaniem w pierwszych paru dniach/tygodniach się nie przejmuj. Dom musi zostać nagrzany a to zawsze wymaga dużo energii.

      Obwód może być jeden.

    • #62608
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Dziękuję za wskazówki. Niestety altualnie jestem za granicą także muszę poczekać do powrotu. Martwi mnie jednak w obecnym stanie spalanie. Od soboty godz 20 tej do dziś czyli wtorku okolo 10tej, piec spalil około 4,5 worka Pelletu. Tempetatura w domu oscyluje w granicach 20st. Dom nie wychłodził się tak bardzo, do piatku rana bylo palone i temp wewnetrzna byla okolo 23. Wychodzi przy dodatniej zewnetrznej jakieś 50 do 60 worków na miesiac w domu sporo poniżej 100m kw..tragedia. Co będzie gdy przyjdzie minus 10 lub wiecej?

    • #62607
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Dziękuję za wskazówki. Niestety altualnie jestem za granicą także muszę poczekać do powrotu. Martwi mnie jednak w obecnym stanie spalanie. Od soboty godz 20 tej do dziś czyli wtorku okolo 10tej, piec spalil około 4,5 worka Pelletu. Tempetatura w domu oscyluje w granicach 20st. Dom nie wychłodził się tak bardzo, do piatku rana bylo palone i temp wewnetrzna byla okolo 23. Wychodzi przy dodatniej zewnetrznej jakieś 50 do 60 worków na miesiac w domu sporo poniżej 100m kw..tragedia. Co będzie gdy przyjdzie minus 10 lub wiecej?

      Prawda jest taka, że bez termostatów na kaloryferach nie masz możliwości ograniczenia ilości ciepła oddawanego na dom.
      U mnie wystarczy, że zostawię jeden kaloryfer w łazience minimalnie otwarty i spalanie leci w górę.
      Dom/instalacja obierze praktycznie każdą ilość ciepła.
      Zawsze woda na powrocie będzie miała niższą temperaturę niż na zasilaniu.

      Inna sprawa to jak masz układ zrobiony. Czy działa grawitacyjnie itd itp.
      Tu jest multum tematów do ogarnięcia, których zdalnie nie sprawdzisz.

      Najlepiej by było jakby ktoś na początek wykonał przeważenie podawania i wprowadził poprawne dane.

    • #62606
      SERWIS
      Uczestnik

      Tak jak pisze kolega Mateusz, musisz założyć termostaty grzejnikowe i ewentualnie termostat pokojowy.
      Inaczej kocioł cały czas będzie grzał i zużywał paliwo.
      Co do nie dogrzewania parteru, to musisz popatrzeć na regulację
      grzejników. Prawdopodobnie większość wody idzie do grzejników na górze a
      nie na dół. Dobrze ustawiony grzejnik powinien mieć różnicę góra dół
      około 15 stopni. Być może grzejniki na parterze mają za mały przepływ i
      na dole są wręcz chłodne. Jeśli przydławisz górne grzejniki to więcej
      wody pójdzie na dół.
      Sugeruję też zmienić nastawę zaworu mieszającego.
      Dla zewnętrznej +10 ustaw 35 stopni, a dla zewnętrznej -10 ustaw 50 stopni.
      Jeśli będzie chłodno, to dla zewnętrznej -10 ustaw 55 stopni

    • #62605
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Wszystko to biore6 pod uwagę, za porady bardzo dziękuję.  Jak tylko wrócę do kraju, zrobię prxewazenie, zamontuję głowice i założę panel z termostatem. Oczywiście, nastawy także pozmieniam. 

    • #62604
      Markus
      Uczestnik

      Proponuję jeszcze po zamontowaniu zaworów termostatycznych na grzejnikach, sprawdzić  kryzowanie zaworów.
      Na grzejnikach znajdujących się bliżej kotła należy zmniejszyć przepływ  a im dalej i wyżej zwiększać. Cyfra 1 oznacza najmniejszy przepływ, 7 największy, a N brak regulacji. Po poprawieniu kryz nie mam żadnego problemu  z dogrzaniem grzejników na drugim piętrze.  Sposób zmiany kryz jest różny dla poszczególnych zaworów termostatycznych , ale w necie jest sporo filmików w tym temacie.
      Pozdrawiam
      Markus

    • #62603
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Dziękuję jeszcze raz za podpowiedzi. Szczerze mówiąc jeszcze nie zdążyłem nawet poznać pieca w najmniejszym stopniu a już dał mi się tak we znaki, że naprawdę mam mieszane uczucia. Zacząłem nawet żałować wyboru no ale, teraz już nie poradzę nic, zostaje mi dalej być na jego łasce lub niełasce. 
      Oczywiście w sobotę gdy już wrócę do domu, porobię co mogę z kryzami i pomontuję głowice termostatyczne na grzejnikach. Chcę kupić te elektroniczne , ponoć lepiej zdają egzamin od tych zwykłych.  Na pewno też montuję termostat pokojowy dedykowany od HT lub panel sterujący w salono/kuchni na parterze. Chciałem także na piętrze założyć choćby termostat bezprzewodowy ale, jest tylko jeden obwód grzejny na parter oraz górę i to chyba nie ma sensu bo czym on będzie tam sterował? 
      Miałem bardzo niemiłą przygodę z tym piecem. Dosłownie 3 dni popracował i nastąpiła awaria. Najpierw wielokrotnie zawieszał się panel dotykowy a trzeciego dnia, wyszedł błąd wentylatora, piec wyłączył się i nie można było niczego zrobić. To zawieszanie było już od pierwszych minut po instalacji ale monterzy stwierdzili, że ten typ(wynalazek) pewnie tak ma. Oni robią tylko na weissmanie wszystko i po prostu tego pieca nie znali. Najgorsze było jednak nie to, że wystąpiła awaria le to, że serwisant przyjechał dopiero po 5 dniach a były mrozy. Mają taki nawał pracy, że nie wyrabiają się. 

    • #62602
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Z serwisem niestety tak jest. Jak firma rozpoznawalna i ma wiele instalacji to i serwis zasypany pracą.
      Najlepiej zacząć od telefonu. Wiele problemów da się rozwiązać telefonicznie. 

      Co do pieca. 
      Daj mu chwilę. Każdy piec musisz poznać I naprawdę nie było by lepiej jakbyś wybrał wiessmana, Kostrzewa, defro czy inna firmę. Mogło by być nawet gorzej. 
      Do tego dochodzi ci zachowanie twojego ukladu i także istalatorzy dodają trzy grosze. 
      A jeszcze producenci paliwa lecą w kulki i sprzedają syf w cenach premium a ty klienci masz problem z ustawieniem pieca. 

      Ja na przykład spędziłem dwa miesiące poznając piec i swój układ aby dojść do wniosku, że mam błędy w instalacji i samemu przekonfogurowac co byłem w stanie. 

      W pewnym momencie zacząłem traktować piec jako źródło ciepła, które możesz dowolnie wymienić. Musisz brać pod uwagę jego bezwładność i sprawność ale poza tym ilość energii, która odda musi się zgadzać z energia pobrana/stracona w domu. 

      Niestety instalatorzy zatrzymali się na etapie piecu gazowych 25 Kw i próbują wszystko tak traktować. 
      A i instalator powinien zrobić ci podstawowe szkolenie z obsługi pieca. 

      Wiec doprowadź instalacje do porządku. 
      Skonfiguruj piec jak powinien być skonfigurowany i nie wąchaj się zadzwonić do serwisu jak czegoś nie wiesz, czy coś Ci nie wychodzi i nawet w tym sezonie zapomnisz, że masz piec, pomijając momenty ładowania i czyszczenia. 
      Warto tez znaleźć dobrego dostawce paliwa. 

      Pozdrawiam

    • #62601
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Paliwo mam dobrej jakości. nawet bardzo dobrej. Instalacja także jest optymalnie wykonana- poprawnie. probl;em jest po stronie pieca. 
      Jestem właśnie po rozmowie z partnerką….ręce opadają. Pęknięte szkło w wizjerze paleniska, wyświetlacz nie reaguje na dotyk, nie można wejść w menu, ciągle takie same temperatury oraz tryb pracy PRACA nawet gdy jest czyszczenie. Godzina na wyświetlaczy 15:30 i ani drgnie od wielu godzin.  Po otwarciu drzwiczek powinien być alarm a nic nie ma, cisza. A podobno serwisant w poniedziałek wymienił płytę główną oraz panel wyświetlacza….cisną mi się takie słowa na usta, że nawet nie zacytuję. To jest FLAGOWY model pieca Heiz Technik? Dzwoniłem na 3 numery serwisu (fakt, do 17 czynne), dzwoniłem na numer serwisanta, który był w poniedziałek u mnie..nic, zero odezwu. 

    • #62600
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      To szczerze mówiąc ciekawy masz przypadek. 
      Na tym forum pierwszy jaki kojarzę. 
      Jedynie serwis cie tu poratuje. 
      Niestety raz na jakiś czas wyjdzie walnięty model lub w transporcie coś pójdzie nie tak albo instalator coś uszkodzi i potem są problemy. 

      Z tym paliwie dobrej jakości to niestety jest różnie. 
      Też mam niby super paliwo a spieka się. Poprzednio też miałem super paliwo i jakieś mokre im wyszło. Musiałem reklamować. 
      Ogólnie jest lipa. 

    • #62599
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Czytamy ze zrozumiemiem, tak ? Tu winny jest sterownik, elektronika pieca, która zawiesza się jak zx spectrum w latach 80tych.  Znam instalatorów, dobrzy fachowcy z 3miasta firma.  Szkiełko żaroodporne pękło samo, ciekawe czemu a na 100 proc było jeszcze w poniedziałek całe. Odezwał się na whatsapie  serwisant, który był w poniedziałek i wymienił podobno płytę główną oraz panel dotykowy…proszę zgłosić sprawę emailem na serwis…..gdy dzwonię na infolinię t-mobile także tak słyszę…jeśli masz problem zadzwoń do przyjaciółki albo wciśnij 1 i poczekaj 30 min na połączenie z konsultantem…..Od 15 lat kupję tylko sprzęt IT DELL…miałem taki problem pierwszy raz z monitorem. Zadzwoniłem na infolinię serwisu, opisałem sprawę..odpowiedz -wysyłamy jutro nowy monitor, proszę zapakować Pański w karton w którym dostarczmy nowy i dzień póóźniej przyjedzie kurier po odbiór uszkodzonego. Tak działa serwis pro kliencki. 
      Czy ja mam wzywać do TOP pieca serwis co 2 dni? Chyba nie o to chodzi.

    • #62598
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Spokojnie, zrozumiałem, że jest problem ze sterownikiem i zgadzam się z tobą, że to nie powinno tak wyglądać.
      Pewnie mają procedure, która wymaga zgłoszenia mailowego i się jej trzymają.
      No i nie każdy będzie w stanie wykonać taką podmianę. Co potem z ewentualną reklamacja? 

      Z laptopami mam takie samo doświadczenie choć w Lenovo mam już trzecią płytę główną i zawsze wymieniał ją serwisant, na którego musiałem poczekać. Ciężko porównywać mega korporacje, która ma w tyłku przyczynę wady jeżeli tylko masz jeszcze gwarancję a sama wada się w niej mieści. 
      Osobiście unikam Delli i w firmę mamy z nimi źle doświadczenia. Od zawsze używamy Ibm/Lenovo i po eksperymencie z Dellami wracamy do Lenovo. 

      Ta szybką to też dziwna sprawa. Sugeruje albo wadliwy element albo uszkodzenie, które objawiło się po czasie. Pamiętaj, że na nią działają wysokie temperatury. Jest ciągle ogrzewana i achladzana. To nie są lekkie warunki. 

      Nie neguje problemu i życzę ci szybkiego i trwałego rozwiązania  sprawy. 
      Wiem, że jakiekolwiek słowa ci nie pomogą i zawsze awaria denerwuje właściciela, zwłaszcza w krytycznej sytuacji. 

      Awarię i wadliwe modele zawsze będą się zdarzać czy to w piecu za 15k czy w samochodzie za milion. 

      Nie jest moim celem usprawiedliwianie producenta. Takie sytuacje nie powinny się zdarzyć ale są nie do uniknięcia. 

    • #62597
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Ze wszystkim zgadzam się, wszystko MA PRAWO popsuć się.  No ale, piec już na starcie był niesprawny całkiem. Po 5 dniach serwis naprawia urządzenie, które po 2 dniach znowu jest niesprawne. Wymiana całej praktycznie elektroniki sterującej, panelu wystarcza na 2 dni w urządzeniu, które nie kosztuje 20 zł i ma pracować latami ? Raz ..no dobrze przypadek, zdarza się najlepszym ale drugi w ciagu 2 dni? A co gdyby nikogo nie było w domu, gdybyśmy wyjechali a piec sobie poświrował? Zero kontroli, alarmów, niczego,,gdyby zył własnym życiem nie kilka godzin a dłużej? ..hmm,,dziękuję, moja kobieta teraz boi się iść spać na górę.

    • #62596
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Rozumiem.
      Taka awaria jest mało prawdopodobna. 
      Możliwe, że jest dodatkowy czynnik ją wywołujący. 
      Wtedy awaria musi nastąpić. 

    • #62595
      SERWIS
      Uczestnik

      Podaj numer fabryczny urządzenia, bo po tym, co piszesz, to wychodzi, że wszystkie możliwe usterki skumulowały się w Twoim kotle.
      Co do komunikacji z serwisem, do serwisanta, który był u Ciebie się nie dodzwonisz, serwisanci mobilni nie mają obowiązku, a nawet nie powinni odbierać telefonów od użytkowników. Wszystkie sprawy załatwiasz w serwisie stacjonarnym. Serwis mobilny jest tylko od naprawy urządzeń.
      Jeśli dzwonisz do serwisu na jeden z trzech numerów, to po sygnale zajętości nie ma sensu dzwonić na kolejny. Po zakończeniu rozmowy serwisant w możliwie krótkim czasie oddzwoni do Ciebie. Konsultanci telefoniczni są od prowadzenia rozmów i dlatego często numery są zajęte. Konsultanci oczywiście pomagają użytkownikom w rozwiązywaniu problemów, ale też często tłumaczą zasady działania kotłów bądź elementów instalacji. Faktem jest że teraz jest szczyt uruchomień i problemów jak to zwykle na początku sezonu grzewczego.

    • #62594
      SERWIS
      Uczestnik

      Jeżeli jesteś z Malborka, to serwis był u Ciebie dwa dni temu i rzeczywiście wymienił płytę i wyświetlacz. Po tej wizycie nie był zgłaszany żaden kolejny problem, więc zakładam że wszystko jest w porządku.
      Jednak nie wszystko jest idealnie. Jak widzę na protokole, to masz zakaz użytkowania kotła do momentu wykonania pewnych czynności niezbędnych do eksploatacji kotła, a wymaganych prawem budowlanym. Chodzi tu o wentylację i napowietrzanie. Jest to też w trosce o bezpieczeństwo użytkowników. Serwis nie może postąpić inaczej, gdyż w przypadku jakichś problemów to na nim ciąży odpowiedzialność za różnego rodzaju skutki.
      Ciekawe, że pierwsza Twa wiadomość dotyczyła problemów z niedogrzewaniem grzejników, co było niezależne od kotła, a uwag co do samego kotła raczej nie miałeś, natomiast żale zacząłeś wylewać kilkanaście godzin temu, czyli po wizycie serwisu i uwadze o pewnych nieprawidłowościach.
      Przykre….

    • #62593
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Numer fabryczny kotła 8223220, Chronologicznie biorąc :
       
      05 tego grudnia w sobotę uruchomiono piec około godziny 20tej. Zatrzymanie pracy nastąpiło w środę 09.12 po  3 dniach pracy.  Zgłosiłem to do serwisu, po czym czekałem aż do poniedziałku 14.12 na przyjazd serwisanta. 

      serwis był u Ciebie dwa dni temu i rzeczywiście wymienił płytę i wyświetlacz. 

      Tak zgadza się, był dwa dni temu czyli w poniedziałek 14.12. Został wezwany z powodu usterki wentylatora oraz zawieszań ekranu dotykowego. 

      Po tej wizycie nie był zgłaszany żaden kolejny problem, więc zakładam że wszystko jest w porządku 

      Od tej wizyty minął 1 dzień, we wtorek moja partnerka wróciła z pracy, zeszła do piwnicy skontrolować piec i…zawieszony ekran, piec pracuje ale nie wiadomo co dokładnie dzieje się gdyż żadne parametry pracy nie ulegają zmianie. Po kilku godzinach nadal to samo. Oglądajac piec zauważyła pęknięte szkiełko, wysłała mi zdjęcie. Ja jestem w Niemczech, nie ma mnie w domu. Natychmiast próbowałem dodzwonić się do serwisu pomimo, że było już po godzinach pracy. Chciałem to zgłosić jednak nie udało mi się dodzwonić. Konsultant oddzwonił dziś około 8 rano i wyjasniłem o co chodzi a także otrzymałem wytyczne na przyszłość. 

      Co do komunikacji z serwisem, do serwisanta, który był u Ciebie się nie dodzwonisz, serwisanci mobilni nie mają obowiązku, a nawet nie powinni odbierać telefonów od użytkowników. 

       Teraz będę już to wiedział jak funkcjonyje serwis i jakie działania mogę podejmować. 

       zakaz użytkowania kotła do momentu wykonania pewnych czynności niezbędnych do eksploatacji kotła, a wymaganych prawem budowlanym. Chodzi tu o wentylację i napowietrzanie

      Oczywiście, serwisant przekazał mi te informacje telefonicznie. Zgadza się , nie neguję tego jednak dalej nie widzę związku tego z wadami urządzenia. Wady zostały usunięte gdyż był kominiarz i udrożnił wentylację. Wiele osób ma taki problemy i żyje z tym ,,do czasu. Ja usunąłem tą usterkę praktycznie natychmiast gdy mogłem a wiedziałem o niej już dzień przed montażem pieca gdyż wezwałem kominiarza aby dokonał szczegółowej kontroli wentylacji w domu zwłaszcza pod kątem nowego pieca. On także wypisał uwagi w protokole i umówiliśmy się na naspny wolny termin gdy miał wolny w celu usunięcia właśnie tych wad. Dopiero kupiłem ten dom i na razie, likwiduję babole po poprzednikach oraz ich wykonawców usług…czytaj ..USTERKA .

      Ciekawe, że pierwsza Twa wiadomość dotyczyła problemów z niedogrzewaniem grzejników 

      Nie z niedogrzewaniem tylko prawidłowymi ustawieniami aby wszystko działało prawidłowo. To, że były chłodniejsze niż przy paleniu węglem wyniakało z ustawień pieca. Jestem w kontakcie z partnerką, która jest na miejscu i gdy mi sygnalizuje taki stan rzeczy, to piszę o tym tutaj. W miedzy czasie a jest to bardzo mały zakres czasowy występuje kolejna usterka o której dowiaduję się PO. Tak więc proszę mi nie insynuować NIEŁADNYCH zachowań, staram się być w kontakcie i na bieżąco informować o stanie rzeczy. 
      Chcę doprowadzić instalację do takiego poziomu aby działała bezproblemowo i oszczędniej niż obecnie. Dlatego dopytuję się o sprawy na których nie za bardzo znam się,,,coś w tym złego? Montaż termostatów na grzejnikach oraz czujnika temperatury pokojowego to przecież podstawowe sprawy. Niestety choćby były ze złota nic nie dazą jeśli sam piec, nie funkcjonuje bezawaryjnie i w sposób prawidłowy. 
      Jeśli chodzi o sam serwis nie mam żadnych uwag a wręcz przeciwnie. Producent ma taką a nie inna politykę serwisową i albo trzeba to zaaceptować albo po prostu wybierać innego producenta. Ludzie pracujący na inforlinii serwisowej starają się pomóc, są zaangażowani i za to chylę czoła. 
      Jednakże kupiując taki piec nie mogłem spodziewać się takich problemów praktycznie w ciągu pierwszego tygodnia pracy. Co będzie dalej? Po prostu mam obawy, ze nadchodząca zima porzadnie da moim bliskim w kość. Ja wybierałem piec, cała flustracja i złość skupia się na mnie. Mnie nie ma na miejscu i dlatego między innymi, wybrałem HT ONE licząc na bezproblemową eksploatację. No może, mam wyjątkowego pecha…..
      Tak czy inaczej gorąco pozdrawiam Panów z serwisu, robią co mogą aby pomóc i to się czuje. Niestety nie zawsze mogą pewne tematy przeskoczyć.

    • #62592
      SERWIS
      Uczestnik

      Mam nadzieję, że wspólnymi siłami uda się nam doprowadzić do stanu komfortowego w zakresie eksploatacji kotła jak i całej instalacji grzewczej 🙂

      Również pozdrawiam

    • #62591
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Dziś postąpiłem już prawidłowo i…wysłałem zgłoszenie na email. Panel dotykowy znów zawieszony i nie reaguje na dotyk, godzina zamrożona na wyświetlaczu -15 sta a  realnie po 18tej  już. 
      Miłego wieczoru wszystkim…

    • #62590
      daniel gilecki
      Uczestnik

      Wesołych Świąt…Wam choć koledzy. Dla mnie dzisiejszy dzień rozpoczął się żenująco nieco. Przyjechały dzieci, rodzina. Ok 11 zaczęło robić się chłodno. Zrobiłem wizytę piecykowi i co? Podzialal tydzień od ostatniej wizyty serwisu. Alarm nieudane rozpalanie. No jak może rozpalić się, skoro wszelkie procesy ,czyszczenie, rozpalanie odbywają się przy.. zamkniętym ruszczcie. Zamkniety w sensie schowany, pelet przelatuje sobie luźno do zbiornika na popiół. 3x probowalem go rozpalić , wszystko wyczyszczone i nic. Jestem spokojny ale krew mnie dziś zalala. Tylko to, że mam do czynienia w pracy z takimi urzadzeniami, fartem pozwolilo mi uruchomic piec. Dostałem się do silownika rusztu i wlaczylem z ręki test max min otwarcua. Ruszt ruszył i zamknął się. O tym nie ma slowa w instrukcji. Są święta, oczywiście setwis nie pracuje, żadnego wsparcia. Piec nówka a mam już go dosyć. Nawet gdyby serwis pojawiał się 15min po zgloszeniu nie zmienia to wrażenia, ze jestvto urządzenie niepewne, zawodne, nie pozwala spokojnie spac. Ciesze się, ze bylem akurat w domu. Gdyby nie to, moja partnerka znów marzłaby kilka dni razem z córką do wizyty serwisu. Nie chcę co tydzień dzwonić do serwisu, chcę spokojnie używać tego urzadzenia a nue czekac na kolejne niespodzianki.
      Mam dość tego pieca. Rozumiem usterke po roku, kilku..ale 3 usterki w 3 tygodnie?

Oglądasz 20 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.