dym z podajnika – ht eko duo 17 – i nie tylko

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem dym z podajnika – ht eko duo 17 – i nie tylko

  • Ten temat ma 2 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 9 lat temu przez tomekheiz.
Oglądasz 2 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #22411
      tomekheiz
      Uczestnik

      witam serdecznie,

      jednym z najbardziej aktualnych problemów jakie pojawiły się przy moim kotle jest dym unoszący się z podajnika.

      trzy najbardziej zbliżone podpowiedzi z instrukcji:

      a) “dymienie z zasobnika” – zatkane otwory doprowadzające powietrze doszczelniające w kolumnie retorty

      b)”dymienie ze zbiornika paliwa” – złe ustawienie parametrów automatyki (wyregulować parametry automatyki)

      c)”dymienie ze zbiornika paliwa” – Słaby ciąg kominowy lub nieprawidłowo wykonany kanał napowietrzający (spr. działanie komina i kanału napowietrzającego)

      poniżej postaram się odnieść do każdego z punktów a, b, c

      ad. a) uprzejmie proszę o przełożenie na j. polski
      (kolumna retorty, co to jest, gdzie to jest?)

      ad. b) parametry automatyki – przy tak chybionym zakupie zgodnie z poradą firmy specjalizującej się w montażu pieców heiztechnik (posiadam kocioł 17 kw przy powierzchni użytkowej 90m2) wolałbym nie wspominać do jakich parametrów musiałem zejść w nastawie żeby się nie ugotować – przyznam pierwsza zima -30C na zewnątrz a ja miałem otwarte okna żeby wytrzymać.

      ad. c) podczas pierwszej wizyty przedstawiciela firmy montującej mój nowy kocioł, nie stwierdzono problemu że ww. kocioł będzie ustawiony na miejscu starego pieca gazowego ( jak się dowiedziałem później średnica komina kotłowni gazowej jest mniejsza niż przy kotłach CO na węgiel , groszek itp.)

      problem z dymieniem pojawił się jakieś dwa tyg temu, przerażony wyłączyłem piec po czym zmarznięty postanowiłem włączyć kocioł jeszcze raz
      sytuacja powtórzyła się po raz kolejny.

      w pierwszej kolejności uprzejmie proszę o pomoc i poradę w kwestii dymu z podajnika.
      następnie będę wdzięczny za pomoc w okiełznaniu mojego kotła tak abym w przyszłym sezonie grzewczym oprócz domu nie ogrzewał połowy ogrodu.

      Być może moja wypowiedź wygląda jak akt uzewnętrznienia żalu, bólu, złości i rozgoryczenia, ale przyznam drodzy forumowicze nie szukam sposobu na upust swojej złości i niezadowolenia.
      Na tym etapie (po 4 m-cach walki z monterami załamywania rąk serwisanta) jestem już raczej zrezygnowany, obojętny i zmęczony całą ta sytuacją.
      Liczę że znajdzie się na forum ktoś kto po prostu zna się na tych kotłach i pomoże mi naprawić błędy poprzedników.

      Z wyrazami szacunku, kredytem na kocioł i niespełnionymi oczekiwaniami

      Tomek Heiztechnik ht Eko Duo 17 – 17 kw

    • #22413
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Mam pytanie zasadnicze, czy kontaktowałeś się w tej sprawie z naszym serwisem i w jakiej formie.
      Według mnie powinieneś swój problem zgłosić jako reklamację.
      Nie bierzemy odpowiedzialności za instalatorów i nie możemy odpowiadać za źle dobrane kotły.
      Jednakże nie uważam, aby Twój kocioł nie mógł pracować poprawnie.
      Po pierwsze, powinieneś mieć zamontowany zawór mieszający i w tym momencie nie przegrzewałbyś pomieszczeń. Po drugie, kotły te bez problemów pracują latem tylko na ogrzewaniu ciepłej wody, gdy zapotrzebowanie ciepłą jest bliskie zeru i nie ma z nimi żadnych problemów.
      Po trzecie to w przypadku dymu w zbiorniku należy sprawdzić drożność komina, drożność otworu napowietrzającego kotłownię i czy komora powietrza w palniku nie jest zapchana popiołem.

      Pozdrawiam

    • #22456
      tomekheiz
      Uczestnik

      Witam,

      chciałem poinformować, iż po telefonicznej konsultacji z serwisem udało się znaleźć przyczynę dymienia z podajnika oraz co najważniejsze obniżenia temperatury panującej w ogrzewanym budynku mieszkalnym.
      – dym z podajnika (zapchana komora powietrza w palniku)
      – zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniach mieszkalnych oraz brak mozliwości wysterowania (błąd firmy odpowiedzialnej za montaż kotła – czujnik pomiaru temperatury zaworu mieszającego zamontowany przed zaworem) – co do tak oczywistej pomyłki firmy montującej okreslającej sie jako firma autoryzowana, przedstawiciel firmy nie odbiera ode mnie telefonu licze mocno że jeszcze będziemy mieli okazję porozmawiać o tym celowym lub spowodowanym brakiem kwalifikacji błędzie, który doprowadził do wypalnia dużo większej ilości paliwa. Dla porównania przy źle zamontowanym czujniku w ciągu tygodnia wypalałem cała zawartość podajnika po konsultacji z serwisem zawartość podjanika wystarcza na ponad 2 tyg.
      Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony poziomem wiedzy oraz chęcią współpracy i pomocy ze strony centrum serwisowego heiztechnik.

      Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Oglądasz 2 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.