regulator ciągu kominowego

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem regulator ciągu kominowego

Oglądasz 3 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #74847

      witam
      Czy warto zamontować w wyczystce komina regulator ciągu ?.Piec daspell red 20kW, komin o srednicy 20cm .Jako że dopiero od kilku dni jestem posiadaczem tego pieca i jestem lekko zielony w temacie mam jeszcze dodatkowe podstawowe pytanie. Jak regulować temperature w domu . Czy za pomocą regulatora pokojowego który mam zamontowany w przedpokoju , czy przestawiając mechanicznie zawór czterodrogowy, czy też zmieniając w sterowniku pieca temperature mieszacza od podłogówki ? Aktualnie zawór czterodrogowy mam teraz ustawiony na „7” i instalator mówił aby generalnie nim sterowac temperaturą. Im zimniej tym zawór przestawiac bliżej w strone „0”. Na dole domu mam podłogówkę , na poddaszu grzejniki + podłogówkę w łazience i pralni z powrotów grzejników suszarkowych.

    • #74851
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      W każdym wypadku warto montować regulator ciągu, ponieważ stabilizuje on ciąg w przypadku zmiennej pogody. w Twoim przypadku niewiele on pomoże, ponieważ komin jest stanowczo przewymiarowany w stosunku do kotła – strata kominowa będzie duża. Na forum jest wątek jak można temu zaradzić.

      Optymalna regulacja polega na zmianie temperatury instalacji za pośrednictwem zaworu mieszającego (czyli tak jak Ci pokazał instalator). Ważne jest aby nastawa na kotle nie była niższa niż 70 stopni C.
      Sterowanie podłogówka oraz grzejnikami powinno się odbywać niezależnie, ponieważ oba układy pracują na zupełnie innych temperaturach.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #74850

      Napisał Pan że rck warto montować w każdym przypadku ,a poniżej że w moim przypadku niewiele on pomoz. Zatem chyba nie w każdym przypadku warto go montować ? Te inne sposoby to np. Zawirowacz spalin ? Jesli tak ,to gdzie go można kupic do mojego pieca?

    • #74849
      SERWIS1