Red eko duo – początki

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem Red eko duo – początki

Oglądasz 55 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #37412
      Pankiew
      Uczestnik

      Cześć.
      Będą to moje pierwsze kroki z tym piecem, palę w nim pierwszy sezon to mam już kilka pytań, a to co sobie przypomnę dopisze później. Liczę na pomoc użytkowników jak i serwisu.
      Pierwsze to temperatura powrotu. Jaka powinna być prawidlowa. Mam jakieś 90m2 podłogówki, a temperatura jaką osiagam na powrocie to od 26 do 32 stopni. Hydraulik mówi że to normalne bo przy samej podlogowce taka temperatura będzie wracać. Bojlera jeszcze niepodlaczylem bo Don się remontuje i na razie gipsy wygrzewam. Temperatura na piecu ustawiona 60 stopni.

      2. Czy popiół ze zdjęcia jest dobry? Ustawiłem parametry z innych tematów użytkowników, w sumie nie wiele się różnią od serwisowych.
      Reszta pytań później bo mi strona się rozjezdza jak korzystam na telefonie.

    • #37418
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Każdy kocioł na paliwo stałe powinien mieć zastosowaną ochronę powrotu. Minimalna temperatura powrotu dla prawidłowej pracy i żywotności kotła to 45 stopni C. Poniżej tej temperatury woda skrapla się na zimnych ścianach co powoduje korozję. Ściany korpusu w dolnej części będą traciły na grubości co w przyszłości skutkuje szybszym z zużyciem kotła i wymianą na nowy.

      Temperatura zadana na kotle powinna być ustawiona minimalnie na 65 stopni C.

      Najprostszym i zarazem najtańszym sposobem ochrony powrotu jest pompa kotła wpięta pomiędzy zasilaniem i powrotem kotła. Pompa ta tłoczy wodę na krótkim obiegu podnosząc temperaturę na powrocie.

      Kolejnymi metodami ochrony powrotu są zawory termostatyczne i bardziej skomplikowane układy. Montaż tego typu podzespołów wymaga odpowiedniego przemyślenia i zaprojektowania instalacji.

      W popiele nie widzę niedopalonych cząstek węgla więc jest ok. Możesz spróbować zmniejszyć nadmuch.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #37422
      Markus
      Uczestnik

      Z tym, że jak z zwiększysz temperaturę na kotle, to bez mieszacza, na podłogówkę pójdzie za wysoka temperatura.
      Twój instalator powinien podpowiedzieć jakie rozwiązanie zastosować (czy zawór 3D z pompą kotłową, czy 4D) oczywiście z siłownikiem sterowanym przez czujnik temperatury zewnętrznej.
      Pozdrawiam

    • #37429
      Pankiew
      Uczestnik

      Mieszacze to ja mam. 2 zawory 3D. Jeden na wejściu, drugi na wyjściu. Zadzwonię po pracy do hydraulika i zapytam o zabezpieczenie ale zdaje się że montowal, bo mówił coś o zabezpieczeniu obiegu. Chyba że widać na zdjęciach. Dołączę je.

      A nawiew zmniejszyłem już wcześniej, posluzylem się innymi tematami. Klapka dmuchawy ustawiona na 1cm.

      A pytanie mam. W komorze spalania są 2 rurki zdaje się powietrza wtórnego. One powinny być zaslepione jak palę groszkiem, czy nie. Bo ja do tego żadnych zaslepek nie mam. Tylko w innym temacie wyczytałem, że powinny być zamknięte. W tej chwili jak palę ekogroszkiem odwracam je w stronę tylnej ścianki i drzwiczek i tyle.

      I kolejne. Podłoga powinna być ciepła czy zimna? Teraz mam gołą posadzkę bez paneli i płytek. Puszczam na podłogę wodę 30-35 stopni i na górze jest taka letnia. Dobrze czy powinna być ciepła? U znajomych to zazwyczaj taka porządnie ciepła jest.

      Jeszcze coś takiego. Czy żeby piec pokazywał ilość paliwa w zasobniku, potrzebny jest dodatkowy modół? Bo załadowania jakiś czas temu zasobnik, ustawiłem opcje, a po 2 dniach pokazywalo mi 50% paliwa, zaglądają tam prawie pusto. Wyspałem pod klapę i pokazywalo mi 74%. I wyłączyłem ja i więcej jej nie tykalem

    • #37435
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Dysze powietrz wtórnego podczas palenia węglem muszą zostać zaślepione (korki wkręcane).

      W budynku średnio izolowanym temperatura na podłogę to max 30 stopni C. Przy takiej temperaturze podłoga wydaje się odczuwalnie letnia. W przypadku, gdy podłoga jest odczuwalnie ciepła (35-40 stopni C) to temperatura w pomieszczeniach podejdzie do 30 stopni C (chyba, ze budynek jest nieizolowany albo instalacja jest bardzo rzadko rozłożona).

      W sterowniku HT 700 poziom paliwa jest określany za pomocą pojemności zbiornika określonej w serwisie (przy standardowym zbiorniku wartość jest dopasowana do kotła, przy większych zbiornikach pojemność trzeba skorygować) oraz wydajności podajnika (wartość niewidoczna).

      Po zasypaniu paliwa do pełna należy w menu ogólnym ustawić poziom paliwa na 100%.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #37437
      Pankiew
      Uczestnik

      Aha, dzięki za wyjaśnienie. Czyli dobrze puszczam wodę na podłogę, bo faktycznie jak było ustawione 40 to w domu było pod 30 stopni.
      A przy zadanej 30 na podłogę w domu jest 21 stopni – 22 stopnie, czyli w sam raz.

      Korki wkręcane było dołączane do pieca? Bo ja takich nie miałem i muszę jakieś wykombinować. Nie wiem tylko jakiej średnicy. Wygląda jak 3/4 cala ale nie mierzyłem.
      Miałem z piecem tylko szczotkę, skrobak i blachę do przykrycia retorty (chyba) która i tak średnio pasuje 🙂 ale się naprawi i będzie dobrze.
      OK. Dzięki za podpowiedź z paliwem, przy następnym załadunku ustawię i zobaczymy jak będzie działać.
      Piec wczoraj przestawiłem na 65 stopni. Pompki 3d ustawione na 2 bieg (w innym temacie serwis pisał innemu użytkownikowi że powinny być ustawione na 2 lub 3 bieg przy podłogówce).
      Hydraulik jeszcze nie odpowiedział mi na te zabezpieczenie.
      Jeżeli okaże się, że zrobione jest zabezpieczenie, a ja nie będę mógł osiągnąć tej temperatury powrotu w okolicy 45 stopni, to pozostaje jedynie przerobienie instalacji?
      Może wpływać na to odłączenie bojlera? Bo na razie mam odłączone, bo za zadko używam. Hydraulik mówił że może legionella się wdac jak będzie za mały przepływ, mam podłączyć dopiero, jak będę na bieżąco używał.
      Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

      Ps: teraz zauważyłem, że jak już wygrzalo dom to w podtrzymaniu kopiec węgla jest na równi z palnikiem obrotowym. Zmieniłem parametr z 18 minut na 12. Nie za mocno? Ile powinno być?

      Ps2: hydraulik oddzwonił i mówi że jest zabezpieczenie zrobione, tylko zawór jest na wpół otwarty bo oni tak zostawili i jak go otworzę powinno być ok. Dzisiaj zobaczę czy zadziała.

    • #37490
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Wraz z kotłem powinieneś dostać korki . Są to zwykłe korki z gwintem calowym jak do instalacji hydraulicznej.

      Bieg pompy powinien zostać dopasowany do instalacji (zależy to od oporów, długości pętli itp) – nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
      Boiler nie ma wpływu na ochronę powrotu – jeżeli jest zrobiona to powinna działać – może rzeczywiście trzeba coś przestawić.

      Jeżeli wprowadzasz zmiany to staraj się robić to delikatnie (co 1 min), ponieważ możesz uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #37494
      Pankiew
      Uczestnik

      Ok. Dzięki. Dałem większą korektę bo nie chciałem aby mi się żar za nisko zapadł. Poprawię korektę, pewnie będzie nie dopalony węgiel jak tak.

      A korków nie miałem do pieca. Dlatego się pytam o jakie chodzi
      Pozdrawiam

    • #37556
      Pankiew
      Uczestnik

      Ok. Prawie wszystko śmiga.
      Tylko ten poziom paliwa coś lipnie pokazuje. Załaduje jeszcze raz i jeszcze raz sprawdzę i napisze co i jak. Bo ja moje teraz jest 1/4 zasobnika, a ja ekranie pokazuje 56% jeszcze.

      Czujnik pogodowy da się samemu zainstalować? Bo mam czujke do pogodówki, tylko była nie podłączana, bo hydraulik mówił, że lepiej bym się nauczył najpierw podstaw pieca, a dopiero potem ja podłączył, bo inaczej pogodówka będzie zmieniać sobie, ja sobie jak zapomnę o niej i będzie jeszcze gorzej.
      A przydała by się.

      I jeszcze takie pytanie. Piec powinien więcej pracować czy stać w podtrzymaniu.
      Bo jak mi dom wygrzało już, to częściej stoi w podtrzymaniu (nie było jeszcze mrozów).
      Podejrzewam, że lepiej by pracował.
      Teraz zostawiłem na 65 stopni zadanej, piec trzyma się większość czasu na 72 stopniach.
      Zapewne jak podlacze bojler i krany to zacznie częściej spadać.

    • #37577
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Sprawdź w wersji programu czy masz wybrany model kotła taki jak na tabliczce znamionowej. Następnie sprawdź w serwisie jaką masz pojemność zbiornika.

      Czujnik zewnętrzny możesz podpiąć samodzielnie. Ważne jest aby był zamontowany na ścianie północnej przewodem dobrej jakości (nie żaden marketowy z promocji).

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #37602
      Pankiew
      Uczestnik

      Ok.
      Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Jutro sprawdzę ta wersje programu.
      Pozdrawiam

    • #39029
      Pankiew
      Uczestnik

      Znowu mam pytanie.
      Kto mi może powiedzieć, w jaki sposób działa sterowanie czujnikiem pogodowym? Jeszcze nie podłączyłem ale się przymierzam.

      Rozumiem to tak, że ustawiam jakieś nastawy na daną temperaturę i kiedy czujnik taka zanotuje, to się pod nie ustawia?
      Czym wtedy piec steruje i co się będzie dziać że sterownikiem 3D?
      Dzięki

    • #39031
      Markus
      Uczestnik

      Jeżeli masz zawór 3D z siłownikiem, to po podłączeniu czujnika pogodowego, możesz ustawić sterowanie pogodowe zaworem. Wtedy regulator kotla w oparciu o wybraną przez Ciebie krzywa pogodowa oraz temperature zewnętrzną będzie automatycznie odbierał temperature wody jaka będzie podawana na grzejniki. Oprócz wyboru krzywej mozesz ja jeszcze przesuwać w górę lub w dół w zależności od Twoich oczekiwań co do temperatury w domu.
      Nie zaleca się włączania sterowania pogodowego samego kotla, tylko właśnie mieszacz.
      Pozdrawiam
      Markus

    • #39033
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Znowu mam pytanie.
      Kto mi może powiedzieć, w jaki sposób działa sterowanie czujnikiem pogodowym? Jeszcze nie podłączyłem ale się przymierzam.

      Rozumiem to tak, że ustawiam jakieś nastawy na daną temperaturę i kiedy czujnik taka zanotuje, to się pod nie ustawia?
      Czym wtedy piec steruje i co się będzie dziać że sterownikiem 3D?
      Dzięki

      Czujnik pogodowy to tak naprawdę termometr mierzący temperaturę na zewnatrzy.
      Ta temperatura plus krzywa grzewcza ustawioną w parametrach mieszacza wyznacza temperaturę, do której będzie dążył siłownik mieszacza.
      A i do tego dochodzi jeszcze przesuniecie krzywej. Po prostu do tego co wynika z krzywej dodajesz x-stopni.

      Wykres krzywych jest w instrukcji obsługi.

    • #39038
      Pankiew
      Uczestnik

      Dziękuję koledzy za wytłumaczenie.
      To jak tak, to fajna sprawa, nie będę musiał biegać i zmieniać ręcznie :).
      A teraz mam że jak jest minus, to trzeba zwiększyć temperaturę puszczona na podłogę. Jak wejdzie w nocy plus lub zero. To w domu jest gorąco i trzeba iść zmniejszyć.
      Ale znowu znając życie mam zwykły zawór 3d zamiast tego z słownikiem ehh

    • #39040
      Mateusz Żurek
      Uczestnik

      Dziękuję koledzy za wytłumaczenie.
      To jak tak, to fajna sprawa, nie będę musiał biegać i zmieniać ręcznie :).
      A teraz mam że jak jest minus, to trzeba zwiększyć temperaturę puszczona na podłogę. Jak wejdzie w nocy plus lub zero. To w domu jest gorąco i trzeba iść zmniejszyć.
      Ale znowu znając życie mam zwykły zawór 3d zamiast tego z słownikiem ehh

      Nie wiem co to masz za zawór 3D ale normalnie kupujesz zawór i do niego dokupujesz siłownik.
      U mnie jest zawór 4D afriso z siłownikiem tej samej firmy.

      podpytaj instalatora albo poszukaj w necie czy u ciebie da się zamontować siłownik na tym zaworze.

    • #39056
      Pankiew
      Uczestnik

      A jeszcze taka sprawa.
      3 raz mi się trafiło, że wyłączył się piec w czasie palenia.
      Dokładnie chodzi o to, że grzał, dobijał do temperatury, normalnie na grzejniki puszczał wodę.
      A po kilku godzinach jak zszedłem do kotłowni, to migała pomarańczowa lampka na starcie, żadnego alarmu i nic.
      Wystarczało zazwyczaj wcisnąć start i potem piec chodził jak powinien.
      Dziwne trochę, a zarazem denerwujące, bo raz jak wróciłem do domu to było zimno.

    • #39081
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Przy starcie jest tylko zielona lampka. Pomarańczowa lampka miga tylko w trybie ręcznym przy rączce.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39085
      Pankiew
      Uczestnik

      Może i tak jest. Ja piszę tylko co zaobserwowałem.
      Była ustawiona praca automatyczna, a po kilku godzinach świeciła już tylko pomarańczowa. Wystarczyło kliknąć start i cała automatyka ruszyła.
      Nakrece filmik jak będzie to ponownie.
      Zauważyłem że dzieje się tak tylko wtedy gdy rozpalam piec po postoju. I to nie zawsze bo jak pisałem, miałem to tylko 3 razy. Ostatnio w tą sobotę, wyłączyła się automatyka gdy jeszcze byłem w domu. To włączyłem i do teraz chodzi. Tylko szkoda że nie wiem czemu tak się zadziało.
      No ale jak będę miał filmik to wtedy pogadamy, będzie widać co i jak.

    • #39091
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Normalnie po naciśnięciu start zaświeci się zielona lampka przy starcie i będzie mrugała do czasu pierwszego osiągnięcia przez kocioł temperatury zadanej. W przypadku, gdy w ciągu 4 godzin kocioł nie przekroczy temperatury zadanej to przełączy się na stop.
      Jeżeli jeszcze raz to zaobserwujesz to daj znać – może jest jakiś błąd w sofcie.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39093
      Pankiew
      Uczestnik

      No i właśnie znowu to miałem. Przyjechałem z pracy to piec stał w podtrzymaniu. Poszedłem remontować i teraz koło 19 zszedłem do kotłowni, to na pomarańczowo stop się świecił.
      Wcisnalem start i poszło normalnie. Po 15 minutach dobiło do zadanej i jak wychodziłem to trzymał jeszcze piec w podtrzymaniu.
      Jutro po pracy znowu trzeba obserwować.

    • #39590
      Pankiew
      Uczestnik

      Kto mi powie co złe ustawiam, że piec dochodzi 10 stopni powyżej temperatury zadanej.
      Zadam 65 to w podtrzymaniu mam 75 zazwyczaj max.
      Pobawiłem się ustawieniem ht-logic i tam piec trzyma max 2 stopnie więcej.

      Tylko że w moich ustawieniach piec wszystko dopala, a w ht-logic zostawia spieki?

    • #39592
      Robert Robert
      Uczestnik

      Kolego moze masz histereze 1 i histereze 2 zle ustawiona? I poprostu za duzo pelletu zostaje na palniku i zanim sie wypali to przebija zadaną… Jaką masz histereze 1 i 2?

    • #39599
      Pankiew
      Uczestnik

      Ekogroszkiem palę, nie pelletem.
      Histereza ustawiona na 2 stopnie.

    • #39603
      Robert Robert
      Uczestnik

      Haha a no wlasnie tak to jest jak sie tematu nie czyta;) tylko Red to red;) to jak eko groszek to ja sie nie wypowiadam;)

    • #39609
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      W przypadku regulacji spalania trzeba rozpocząć od podstaw.
      1) Sprawdzenie drożności napowietrzenia kotłowni – “zetka”.
      2) Przysłona na dmuchawie otwarta na 1-2 cm.

      Regulacja od parametrów standardowych. Ekogroszek 24-26MJ.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39611
      Pankiew
      Uczestnik

      1) u mnie zetki jeszcze nie ma. W tym roku zrobię. Od mam stare okna z takimi dziurami, że dobrze zastępują wentylację, bo ale i tak zrobię ta zetke bo będę ocieplał fundamenty i okna uszczelniał.

      2) przysłona była na 1cm a przestawiłem na 2cm.

    • #39644
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Niestety ale bez powietrza jeszcze nikt nigdy nic nie spalił. Nie trać czasu na regulację do czasu wykonania napowietrzenia.

      Pamiętaj również, że wszelkie przypadki, gdy w wiadomościach (nie jest to nazwa własna) informują, że ludzie trują się czadem to tylko w przypadku braku napowietrzenia kotłowni i braku wentylacji (w przypadku braku napowietrzenia wentylacja i tak nie działa).
      Napowietrzenie to nie jest wymysł producentów kotłów – w przypadku braku napowietrzenie kotłownia nie ma prawa być użytkowana. W przypadku śmiertelnego zatrucia prokurator szuka winnego – i osoba, która jest odpowiedzialna za brak napowietrzenia idzie do więzienia (to nie są żarty).

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39646
      Pankiew
      Uczestnik

      Ehh.
      Przecież mówię że mam w starych oknach gospodarczych takie dziury, że zastępują nawiew. Jak przystawie zapałkę na w lini to kanału wywiewnego to gaśnie. Kolega co montował piec, sprawdzał mi czy jest odpowiedni przewiew to śmiał się jeszcze, że nie trzeba uszczelniac tych okien, bo pewnie zepsuje ten nawiew. Jak teraz są dziury takie że rękę włożę.
      I kazał mi 2 okna trochę zasłonić bo mówił że za mocno wieje w tej kotłowni. Także spokojnie, nie zaczadze się.
      Wiele lat z piecem kaflowym mnie nauczyło pewnych nawyków.

      A do tego dalej nie wiem czemu mi piec za mocno się rozgrzewa.

    • #39651
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Czy masz podłączony termostat pokojowy do sterownika kotła?
      Jeżeli tak to on może odłączać pompę i kocioł wtedy przebije temperaturę, ponieważ termostat odcina odbiór ciepła.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39657
      Pankiew
      Uczestnik

      Nie mam jeszcze termostatów pokojowych. Na razie wykanczam wnętrze i grzeje by wszytko schło jak należy.
      Nawet nie wiem czy mi warto je zakładać. Kable 2 – żyłowe mam pociągnięte do pokoi z rozdzielaczy. Tylko przy dużej bezwladnosci ciekawe czy ma to sens. Im więcej czytam tym mniej wiem.
      Pogodówka też jeszcze nie jest podłączona.
      Wcześniej nie zwracałem uwagi na to że piec ma temperaturę o 10 wyższa niż zadana. Myślałem że to normalne, dopiero zacząłem czytać jak zobaczyłem że ta funkcja ht-logic trzyma ciągle tylko o 2 stopnie więcej.

    • #39661
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Napisz jaką masz wersję programu. Pierwsza wersja softu HT 700 miała przełączania na moc minimalną tylko w HT – Logic, tryb standard działał bez przejścia na moc minimalną. W takim wypadku różnica w osiąganiu temperatury na kotle może się różnić.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39668
      Pankiew
      Uczestnik

      Wersja 1.11

    • #39702
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Tak jak pisałem ta wersja softu posiada przejście na moc minimalna tylko w trybie HT Logic. w trybie standardowym przechodzi do podtrzymania z mocy standardowej.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #39704
      Pankiew
      Uczestnik

      Czyli to normalne w takim przypadku, że sobie się trochę rozbuja temperatura?

    • #39708
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Temperatura w trybie standard będzie delikatnie przewyższała nastawę, ponieważ na palenisku jest duża ilość żaru.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40404
      Pankiew
      Uczestnik

      Witam ponownie 🙂
      Od ostatniego postu mam naprawiony powrót tak jak być powinno i dołożone sterowanie pogodowe.
      Jako, że zaczyna się robić powoli zimno nad ranem, a moja druga połowa już mi głowę męczy, że trzeba będzie niedługo odpalać piec pytanie mam, jak ustawić nastawy na te sterowanie pogodowe, a następnie co trzeba zmieniać, gdyby mi temperatura nie odpowiadała.
      Wolę za wczasu się pobawić.
      Dziękuję

    • #40429
      Pankiew
      Uczestnik

      Witam ponownie 🙂
      Od ostatniego postu mam naprawiony powrót tak jak być powinno i dołożone sterowanie pogodowe.
      Jako, że zaczyna się robić powoli zimno nad ranem, a moja druga połowa już mi głowę męczy, że trzeba będzie niedługo odpalać piec pytanie mam, jak ustawić nastawy na te sterowanie pogodowe, a następnie co trzeba zmieniać, gdyby mi temperatura nie odpowiadała.
      Wolę za wczasu się pobawić.
      Dziękuję

    • #40411
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Po włączeniu trybu pogodowego należy ustawić nastawę temperatury ogrzewania przy -10 stopniach C na zewnątrz i przy +10 stopniach C.
      Przykład dla ogrzewania grzejnikowego/podłogówki:
      -10 stopni C : 45 stopni C/ 28 stopni C
      +10 stopni C: 30 stopni C/23 stopni C

      Parametry są już wstępnie ustawione więc warto sprawdzić czy sprawdzą się nastawy fabryczne.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40433
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Po włączeniu trybu pogodowego należy ustawić nastawę temperatury ogrzewania przy -10 stopniach C na zewnątrz i przy +10 stopniach C.
      Przykład dla ogrzewania grzejnikowego/podłogówki:
      -10 stopni C : 45 stopni C/ 28 stopni C
      +10 stopni C: 30 stopni C/23 stopni C

      Parametry są już wstępnie ustawione więc warto sprawdzić czy sprawdzą się nastawy fabryczne.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40415
      Pankiew
      Uczestnik

      Dzięki, sprawdzę dzisiaj po powrocie z pracy.
      A dla zera jaki parametr ustawić. Bo jak pamiętam, w ustawieniach było też dla 0 ustawienie. Ale się upewnię jeszcze.
      25 stopni?

    • #40435
      Pankiew
      Uczestnik

      Dzięki, sprawdzę dzisiaj po powrocie z pracy.
      A dla zera jaki parametr ustawić. Bo jak pamiętam, w ustawieniach było też dla 0 ustawienie. Ale się upewnię jeszcze.
      25 stopni?

    • #40419
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      HT 700 nie ma ustawienia dla zera. Ustala temperatury pośrednie poprzez wyznaczenie linii prostej pomiędzy +10 i -10.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40437
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      HT 700 nie ma ustawienia dla zera. Ustala temperatury pośrednie poprzez wyznaczenie linii prostej pomiędzy +10 i -10.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40443
      Pankiew
      Uczestnik

      Sprawdziłem. Faktycznie nie ma dla 0.
      Jeszcze pytanko mam na jakiej wysokości powinien być zawieszony czujnik. Mam wyprowadzony na ścianie północnej, tylko zawieszony w rogu dla próby czy działa. W tym tygodniu chce go powiesić we właściwym miejscu.
      Miałem dać na wysokości około 1metra od ziemi. Będzie wtedy schowany pod szalówka i nie będzie na niego padać. W internecie czytam że montuje się trochę wyżej. Jak to być powinno prawidłowo?

    • #40445
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Optymalna wysokość to 1,5-2 m od poziomu gruntu. W okresie zimowy przy zbyt niskim usytuowaniu czujnik może być zasypany przez nawiewany śnieg.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40524
      Pankiew
      Uczestnik

      Ustawiłem wszytko jak przykazano.
      Zawór otworzył się i cały czas puszcza 40 stopni na podłogę.
      Nie wiem co jest nie tak

      Kolega z neta mi napisał, że miał tak samo przy sterowniku 820. I jemu też otwierał się zawór na maksa. Podobno będziecie wiedzieli jak to rozwiązać.
      Ustawione w sterowniku jest sterowanie podłogowe pogodowe.
      Są jeszcze inne do wyboru ale nic nie daje.

    • #40528
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Sterownik mierzy temperaturę za zaworem i w razie potrzeby otwiera i zamyka zawór – to jest cała rola sterownika.

      Czy to jest zawór trójdrogowy?
      Czy serce zaworu jest dobrze ustawione? (w zaworze 3 d trzeba to ustawić przy montażu).

      Włącz siłownik zaworu w tryb ręczny i fizycznie zamknij zawór do “0” aby sprawdzić czy temperatura spadnie.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40535
      Pankiew
      Uczestnik

      Aha. Zobaczę po południu jak będę wiedział jak się dobrać do ręcznego trybu.
      Zawór 3d z siłownikiem. Tylko nie wiem czemu czujnik od tego zaworu hydraulicy dali na powrót.
      Jak zmieniłem nastawy dla krzywej
      Na – 10 ustawiłem 40 stopni, dla +10-30. To zawór zaczął się zamykać, postal w połowie wartości i wrócił do pełnego otwarcia.

      Ps: i niech informatycy zrobią coś reklama haintechnika. Na telefonie co kilka sekund chce się uruchomić, a na komputerze na okrągło gra w tle i trochę denerwuje i przeszkadza w poruszaniu się po forum:)

    • #40541
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Zrób zdjęcie tego zaworu ESBE.

      Sterowanie zaworem jest realizowane poprzez czujnik zamontowany za zaworem w kierunku instalacji (w przypadku gdy utrzymujemy temperaturę instalacji) lub czujniku na powrocie w przypadku, gdy ustalamy powrót kotła.

      Ustal ze swoim instalatorem jaka jest wizja instalacji – to czego sa zawory itp.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40553
      Pankiew
      Uczestnik

      Ręczne przestawienie zaworu z siłownikiem powoduje wzrost temperatury powrotu i samego zaworu. Na 0 się otwiera na 10 zamyka, ale dochodzi tylko do 30, niżej nie schodzi, a pogodówka pokazuje że powinno zejść do 25 np.

      Hydraulik też mówi, że zawór z siłownikiem ma sterować powrotem by utrzymywał 55 stopni, tylko, że trzyma krótki czas, póki wodę nagrzewa.
      I mówił przez telefon ze sterownik sam powinien puścić odpowiednią temperaturę na podstawie temperatury zczytanej z czujnika na dworze na ścianie północnej i ustawionej w ustawieniach krzywej.

      Natomiast przy piecu na rurze od powrotu mam 2 niebieskie kable z czujnikami. Jeden od powrotu, drugi od czujnika z siłownikiem.
      Mówi, też że pokrętło na którym pisze esbe, jest od regulacji temperatury wody jaka pójdzie na podłogę. Ale ja to wiem bo w tamtym roku tego używałem, jak nie miałem siłownika.
      Zdjęcie zrobię wieczorem.

    • #40559
      serwis1
      Uczestnik

      Witam

      Z tego co piszesz to regulacje podłogówki masz poprzez zawór esbe. Siłownik w tym wypadku chyba jest do ochrony powrotu.

      Sterowanie temperaturą powrotu poprzez zawór 3 d może być realizowane poprzez ten sterownik tylko w przypadku gdy zamontujemy czujnik zaworu na powrocie (czujnika powrotu i pogodowego nie używamy) oraz serce zaworu przy zamknięciu zaworu zamknie bypass pomiędzy zasilaniem i powrotem. Sterownik nie ma funkcji ochrony powrotu zaworem mieszającym.
      Czujnik zewnętrzny służy do określania według krzywej grzewczej żądanej temperatury za zaworem – sterowanie wody na instalację (na powrocie nie ma prawa pracować bo obniży nastawę powrotu, gdy będzie wyższa temperatura na zewnątrz).

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #40561
      Pankiew
      Uczestnik

      Czyli wynika z tego, że nie będę miał sterowania pogoda?

    • #40563
      Sławomir Bociek
      Uczestnik

      Będziesz miał jak zrobisz tak jak napisałem na innym forum. 3d z siłownikiem do sterowania podłogówką. Zabezpieczenie powrotu poprzez pompę kotłową w małym obiegu(odpowiednio przydławioną zaworem grzybkowym) plus czujnik. Sterownik to ogarnie. Wszystkie elementy masz trzeba tylko to poskładać.

      Z fachowcami niestety czasami tak jest. Mnie też kiedyś zostawili z problemem. Zawór 3d bez pompy miał mi zabezpieczyć powrót. Do tego manualny bez siłownika.
      Kotłownie to ja w końcu zrobiłem całą sam bo bym jeszcze w powietrze wyleciał 🙂 po tym jak drugi hydraulik poprawił.

    • #40565
      Pankiew
      Uczestnik

      No wiem na którym 🙂
      Muszę pomyśleć czy dam radę sam to zrobić. Nie lubię hydrauliki i nie bardzo się w niej odnajduje.

      Z tego zrozumiałem, że trzeba by pozmieniać miejscami trochę. Sam mogę zepsuć teraz, a wtedy narzeczona mnie zabije jak będzie zimno w domu hehe.
      Pompke na obiegu kotłowym mam ale bez dławika.

    • #40567
      Sławomir Bociek
      Uczestnik

      No trochę trzeba by przerobić. Nie namawiam na przeróbki samemu. Po prostu czasami trzeba wiedzieć czego wymagać tylko trzeba poznać jak co działa.

Oglądasz 55 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.