Strona główna › Forum › Kotły z podajnikiem › HT One 15KW jak ustawić w tryb jak największej autoamtyki działania
- Ten temat ma 41 odpowiedzi, 7 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 4 lata, 4 miesiące temu przez SERWIS1.
-
AutorWpisy
-
-
20 września 2019 o 11:33 #72811Sebastian ZadwórnyUczestnik
Witam na forum . Jestem zielony w temacie , a muszę ustawic kocioł w tryb jak największej automatyki ( oczywiście przy zachowaniu ekonomii 🙂 ) . Piec jest zamontowany u starszej osoby i chodzi o to aby optymalnie go ustawić i nic tam nie grzebać.
Piec HT One ( nie Basic ) 15KW ze sterownikiem HT-tronic 900 Touch, pompy i cała reszta tylko tyle ile jest fabrycznie w piecu.
Do sterowania sterownik pogodowy pieca + termostat HT-tronic TPBP . Ogrzewanie kaloryferowe ( z głowicami terostat.) + C.W.U .Piec jest teraz ustawiony :
Temperatutra kotła 70 stopni, histereza 15 stopni
Powrót 55 stopni
Zawór 1 : manulanie ustawiana temperatura – 40 stopni
Wentylator max. 36 %
Rozpalania : dawka paliwa 90%, wentylator 10%
i to wszytsko działa bezproblemowo , żadnych problemów z rozpalaniem, niedopaleń pelletu, spieków.
Ale jak pisałem muszę to jak najbardzie zautomatyzować ,pod kątem grzania w zimie , wykorzystując sterownik, termostat pokojowy i sterowanie pogodowe ( czy ma sens przy termostacie pokojowym ? ).
I teraz czy :
– bazowac na sterowaniu pogodowym + termostat pokojowy , czy tylko termostat pokojowy ?
– jak ustawić termostat, czy sterowanie pompą , czy zaworem ?
– czy korzystać w sterowniku z trybu podtrzymania ( można ustawić czas o 1 do 60 minut ), czy jednak normalny tryb z wygaszaniem ?
Do jednorodzinny ca. 120m2 przedwojenny, po kapitalnym remoncie i dociepleniu. -
20 września 2019 o 13:14 #72853PatrolUczestnik
przy jednym termostacie pokojowym raczej odpada odstawianie pompy, bo skutkiem będzie niedogrzanie niektórych pomieszczeń, tak samo zresztą będzie przy złym doborze krzywej/obniżeniach;
w małym zakresie można sobie regulować pogodowo temp. czynnika, ale o oszczędnościach ciężko tu pisać (u mnie wystarcza ok 40C na grzejniki do 45C w największe mrozy, ale tu nie ma dowolności – temp. czynnika zależy przede wszystkim od ich rozmiarów, tj. schodzenie na niższe zakresy wchodzi w grę przy odpowiednim przewymiarowaniu grzejnika);
finalnie trzeba po prostu dobrać taką temp. wody, przy której uzyska się wymagany komfort (a każdy ma swoje upodobania) i zostawić robotę głowicom termostatycznym (można się tu pokusić o wersje elektroniczne z harmonogramem i nawet z czujnikiem otwarcia okna);
ja nie korzystam z podtrzymania, bo mam optymalne długości postojów i przy Twoim metrażu raczej też nie będziesz tego potrzebował (dopiero gdyby kocioł miał się wygaszać na krótszy okres np 15min to wtedy lepiej podtrzymać pracę palnika) – różnicę w spalaniu miałem kilka kg/dobę na korzyść wygaszania w stosunku do palenia ciągłego -
20 września 2019 o 17:22 #72852MarkusUczestnik
Witam
Sterowanie pogodowe mieszaczem (zaworem1) + termostat pokojowy obniżający temperaturę na Zaworze1, taką ja mam obecnie konfiguracje, sprawdzoną w wyniku prób. Pogodówka ładnie steruje mieszaczem ( tylko trzeba dobrać krzywą pogodową, lub w nowszych regulatorach temperaturę wody dla -10 i +10C)W trybie podtrzymania (u mnie nazywa się to nadzorem), spalanie jest wyższe. Ładnie to widać na wykresach z Econetu 300.
Pozdrawiam
Markus -
23 września 2019 o 14:48 #72851KrystianUczestnik
Witam to ja się podepnę pod pod temat skoro mam taki sam piec:
-przeważyłem pellet wyszło mi 1,86kg*6 ustawiłem 11,2 jednak w popielniku znajdują się kawałki niedopalonego pelletu, co dziwne też, popiół zamiast spadac do popielnika odklada sie pod palnikiem tzn. nie w samym palniku tylko za jego obudową na sciance oddzielajacej palnik od popielnika, sa tam jego duze ilosci w porównaiu z tym co znajduje sie w popielniku. Dmuchawa ustawiona jest na 16, dawka 100%, moc na 15kW, czas pracy z moca minimalna 4 min.
– druga sprawa dotyczy CWU mam taki wymmiennik https://allegro.pl/oferta/elektromet-wymiennik-2xwezownica-wgj-g-max-120-l-8470494869?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo&ev_adgr=Ogrzewanie+-+Kot%C5%82y+i+piece&gclid=CjwKCAjw2qHsBRAGEiwAMbPoDAm8g1nofHFeBrAX71AZLPMDT-Ytf2h_P4t0GXC5l64K_PiCLByGghoCbx8QAvD_BwE w którym miejscu najlepiej jest podpiąc czujnik, obecnie jest on umiejscowiony na rurze powrotu CWU i jak sie domyslam jest to bezsensowne rozwiazanie, gdyz nie mierzy on wody uzytkowe a tylko wode, ktora ma ja ogrzac (jest to rozwiazanie tymczasowe, ponieważ nie było czasu przeprowadzić czujnika na strych z parteru)
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
-
23 września 2019 o 18:33 #72850PatrolUczestnik
niedopalony pellet oznacza nadmiar paliwa w stosunku do powietrza, czyli paliwo w dół albo nadmuch w górę;
co do zbiornika cwu – czujnik temperatury umieszczasz w rurce termometrycznej RK ( być może będziesz musiał przebić się przez osłonę) -
23 września 2019 o 21:36 #72849SERWIS1Opiekun forum
Witam
W kotłach ONE po wykonaniu przeważenia należy wpisać wartość wydajności podajnika, która skoryguje dawkę do rozpalania. Parametrów mocy nie należy korygować. W przypadku dużego ciągu kominowego można zmniejszyć nadmuch mocy maksymalnej jednakże są to mało znaczące korekty. W popielniku nie powinien znajdować się niedopalony pellet – sugeruję wygaszenie kotła i w teście wyjść wykonania testu otwierania palnika i samoistnego zamknięcia (należy sprawdzić czy zamyka się całkowicie).
Popiół będzie gromadził się wokół paleniska ze względu na ukształtowanie komory spalania jednakże nie wpływa to na spalanie ani sprawność urządzenia.
Czujnik CWU zazwyczaj warto umieścić na zbiorniku poziomym pośrodku dennicy (zazwyczaj jest tam przygotowana do tego celu kapilara).
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
24 września 2019 o 10:37 #72848KrystianUczestnik
Problem w tym, ze ja w tescie wyjsc nie widze takiej funkcji odnosnie palnika
Jezeli chodzi o CWU to czujnik chcialem umiescic w miejscu, gdzie powinien byc termometr czy to dobre rozwiazanie i czy do tego musze tam cos dodatkowo wkrecac czy tylko w jakis sposob umiejscowic czujnik?
-
24 września 2019 o 12:37 #72847Sebastian ZadwórnyUczestnik
Problem w tym, ze ja w tescie wyjsc nie widze takiej funkcji odnosnie palnika
Sprawdziłem swój popielnik i też są tam kawałki ślicznego peletu 😉 wyglądają bardziej na nie niedopalone, ale jakby wcal sie nie paliły,
nie m ich dużo, ale są. Sprawdziłem sterownik, brak funkcji o której pisze Serwis1, soft sterownika z kwietnia 2019. -
24 września 2019 o 13:07 #72846Sebastian ZadwórnyUczestnik
Problem w tym, ze ja w tescie wyjsc nie widze takiej funkcji odnosnie palnika
Sprawdziłem swój popielnik i też są tam kawałki ślicznego peletu 😉 wyglądają bardziej na nie niedopalone, ale jakby wcal sie nie paliły,
nie m ich dużo, ale są. Sprawdziłem sterownik, brak funkcji o której pisze Serwis1, soft sterownika z kwietnia 2019.a dokładnie Z.HT900T0 v2.13 Apr 10 2019
-
24 września 2019 o 14:00 #72845SERWIS1Opiekun forum
Witam
W teście wyjść jest ikona „Siłownik zgarniacza”. Załączenie spowoduje otwarcie podłogi palnika, wyłączenie spowoduje samoczynne zamknięcie palnika.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
24 września 2019 o 14:00 #72844SERWIS1Opiekun forum
Witam
W teście wyjść jest ikona „Siłownik zgarniacza”. Załączenie spowoduje otwarcie podłogi palnika, wyłączenie spowoduje samoczynne zamknięcie palnika.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
24 września 2019 o 15:02 #72843PatrolUczestnik
…
Jezeli chodzi o CWU to czujnik chcialem umiescic w miejscu, gdzie powinien byc termometr czy to dobre rozwiazanie i czy do tego musze tam cos dodatkowo wkrecac czy tylko w jakis sposob umiejscowic czujnik?Wcześniej napisałem, gdzie masz dedykowane miejsce pomiarowe dla czujnika, a termometr swoją drogą kontrolnie się przydaje.
-
30 września 2019 o 19:17 #72842KrystianUczestnik
Ok czujnik CWU zamontowany w końcu temperatura nie szaleje jak to było poprzednio.
Co do niedopalonego pelletu problem rozwiązałem zmniejszając o 10% dawkę.
Teraz jeszcze mam jedno pytanie:
– w instrukcji wyczytałem, że różnica temperatur na wejściu i wyjściu nie powinna być większa niż 20 stopni. Na termostacie pokojowym mam ustawione, że jeżeli osiągnięta została temperatura to na zaworze ma obniżyć temp. o 5 stopni, więc według zasady powinienem mieć na piecu ustawione max 40 stopni (zawór) po czym spadnie ona do 35. Jednak w takim przypadku temperatura i tak rośnie w pomieszczeniach mimowolnie.Teraz rozważam 2 opcje:
-wyczucie i regulacja temperatury termostatami na grzejnikach i podłogówce
-obniżenie temperatury na zaworze do 35 stopni, a po nagrzaniu ona spadnie do 30 (różnica będzie większa niż zalecana, czy to jakiś problem)Co według Was jest lepszą opcją?
-
1 października 2019 o 12:34 #72841SERWIS1Opiekun forum
Witam
Ustaw obniżenie od termostatu na 10 stopni C zamiast 5. Grzejniki zrobią się chłodniejsze w przypadku, gdy pomieszczenia będą nagrzane i temperatura w pomieszczeniu nie powinna wzrastać.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
1 października 2019 o 22:30 #72840MarkusUczestnik
Teraz jeszcze mam jedno pytanie:
– w instrukcji wyczytałem, że różnica temperatur na wejściu i wyjściu nie powinna być większa niż 20 stopni. Na termostacie pokojowym mam ustawione, że jeżeli osiągnięta została temperatura to na zaworze ma obniżyć temp. o 5 stopni, więc według zasady powinienem mieć na piecu ustawione max 40 stopni (zawór) po czym spadnie ona do 35. Jednak w takim przypadku temperatura i tak rośnie w pomieszczeniach mimowolnie.Teraz rozważam 2 opcje:
-wyczucie i regulacja temperatury termostatami na grzejnikach i podłogówce
-obniżenie temperatury na zaworze do 35 stopni, a po nagrzaniu ona spadnie do 30 (różnica będzie większa niż zalecana, czy to jakiś problem)Witam,
Temperatura wejścia i wyjścia ( i różnica między nimi), o której Kolega pisze nie ma nic wspólnego z temperaturą na zaworze. Kocioł HT One wg specyfikacji ma tzw pompę kotłową, której zadaniem jest utrzymywanie zgodnie z dokumentacją temperatury na wejściu do kotła na poziomie 55C. Natomiast zadaniem zaworu 3D (u mnie to nazywa się mieszaczem) jest obniżenie temperatury wody wychodzącej z kotła np. 75C do poziomu potrzebnego do ogrzania mieszkania zgodnie ze wskazaniami czujnika temperatury zewnętrznej np. 35C. Powracająca woda do kotła ma oczywiście jeszcze niższą temperaturę i tu zaczyna działać na powrocie wspomniana pompa kotłowa, która jakby w druga stronę miesza gorącą wodę z zasilania, tak aby uzyskać na wejściu około 55C.
W załączeniu schemat mojego kotła, przy czym wszystkie pompy i mieszacza są na zewnątrz kotła, oraz drugie zdjęcie przedstawiające wykresy temperatur kotła, gdzie od góry mamy temperaturę kotła, potem temperaturę wody wchodzącej na powrocie (oznaczonej jak mieszacz 2) i najniżej temperaturę idąca na instalacje (mieszacz 1). I te 20C różnicy powinno być miedzy temperaturą kotła a powrotem ( u mnie mieszacz 2). Oba rysunki pochodzą z rożnych okresów, więc nie ma co ich porównywać.
Pozdrawiam
MarkusAttachments: -
8 października 2019 o 21:25 #72839Sebastian ZadwórnyUczestnik
Mam jeszcze pytanie, czy dla tego kotła wachania / skoki jasności płomienia są normalnym zjawiskiem ?
Kocił rozpala się bez problemu za każdym razem, na dużej mocy jasnośc płomienia jest w maire stabilna 90 -100 %, jednak na niskich mocach np. 3,8 czy 5.6 jasnośc płomienia skacze od ca. „nastu” % ( np. 17, czy 19 % ) do 100. I ak cały czas , Rosnie do 100%, spada do np. 60%, wzrośnie do 80%, spadnie do 25 itd.
Pellet przeważony, żadych problemów z pracą kotła nie ma ( chyba ?), tempertura panika ca. 60 stopni, ale trochę niepokują mnie te skoki, szczególnie po lekturze innych wątków . -
8 października 2019 o 21:27 #72838Sebastian ZadwórnyUczestnik
wtórny analfabetyzm, oczywiście wahania
-
9 października 2019 o 00:25 #72837Mateusz ŻurekUczestnik
Mam jeszcze pytanie, czy dla tego kotła wachania / skoki jasności płomienia są normalnym zjawiskiem ?
Kocił rozpala się bez problemu za każdym razem, na dużej mocy jasnośc płomienia jest w maire stabilna 90 -100 %, jednak na niskich mocach np. 3,8 czy 5.6 jasnośc płomienia skacze od ca. „nastu” % ( np. 17, czy 19 % ) do 100. I ak cały czas , Rosnie do 100%, spada do np. 60%, wzrośnie do 80%, spadnie do 25 itd.
Pellet przeważony, żadych problemów z pracą kotła nie ma ( chyba ?), tempertura panika ca. 60 stopni, ale trochę niepokują mnie te skoki, szczególnie po lekturze innych wątków .Ja mam trochę inny piec ale podajnik powinien być podobny.
U mnie powodem takiego zachowania było paliwo, przy którym wydajność podajnika wychodziła mi na poziomie 19,1 kg/h co dawało trochę ponad 1s podawania na 30% mocy.
Powodowało to puste podania więc piec był w stanie wypalić na tyle dużo paliwa aby płomień się zmniejszył nawet do 50%.
Co jakiś czas zdarzało się, że płomień spadł poniżej progu detekcji co skutkowało ponownym rozpalaniem.Kiedyś o tym pisałem na forum.
Jakie masz podawanie?
Twój piec ma automatyczne obliczanie dawki więc jedną z opcji jest obniżenie kaloryczności paliwa tak aby piec podawał go więcej.
Będzie to skutkować tym, że na 100% będziesz miał trochę więcej mocy choć nie powinno to mieć większego znaczenia.Gdzieś czytałem, możliwe, że Patrol o tym pisał, że dobre paliwo charakteryzuje się tym, że sypie się z wydajnością około 9 – 14 kg/h.
Możliwe, że te wartości były inne ale przy tych wartościach czasy podawania nie powinny być za krótkie ani za długie.Czujnik płomienia także bywa źródłem takiego problemu ale zdarzałby się na karzdej mocy.
Pozdrawiam -
9 października 2019 o 10:23 #72836Sebastian ZadwórnyUczestnik
Pellet przeważany trzy razy w odstępach czasowych, za każdym razem wychodzi 14.1 kg/h. Certyfikowany , z tych „markowych”.
-
9 października 2019 o 10:52 #72835Mateusz ŻurekUczestnik
Pellet przeważany trzy razy w odstępach czasowych, za każdym razem wychodzi 14.1 kg/h. Certyfikowany , z tych „markowych”.
Trochę duże.
Przy 1 sekundzie podawania i kaloryczność 5kw/kg piec osiąga 3,5kw.To jest bardzo krótki czas podawania i prawdopodobnie masz podobny problem jak ja.
Ustaw kaloryczność paliwa na 4,8 kw.
To da 1,5 sekundy podawania aby osiągnąć 5kwcmocy piwca. To jest moc minimalna dla pieca 15kw.Moze to trochę poprawi sytuację.
W sumie nie widzę w instrukcji jak wygląda podajnik. Tam jest elastyczny łącznik między podajnikiem a palnikiem?
Nie zatrzymuje się w nim paliwo?Czy masz możliwość zmiany położenia podajnika, na przykład obrót?
-
9 października 2019 o 15:52 #72834SERWIS1Opiekun forum
Witam
Skoki jasności płomienia o niczym nie świadczą, ponieważ czujnik płomienia nie odzwierciedla spalania na palniku lecz sprawdza czy w komorze jest jasno od płomienia, aby potwierdzić pracę. Płomień 100% nie oznacza dużego płomienia a 30% małego – to jest tylko odczyt jasności w miejscu pomiaru.
W kotłach ONE czas cyklu trwa 10s (kwestia obliczenia mocy).
W sterowniku HT tronic 900 aktualna moc jest wyświetlana w oknie informacyjnym.Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
9 października 2019 o 18:20 #72833Sebastian ZadwórnyUczestnik
Witam
Skoki jasności płomienia o niczym nie świadczą, ponieważ czujnik płomienia nie odzwierciedla spalania na palniku lecz sprawdza czy w komorze jest jasno od płomienia, aby potwierdzić pracę. Płomień 100% nie oznacza dużego płomienia a 30% małego – to jest tylko odczyt jasności w miejscu pomiaru.
W kotłach ONE czas cyklu trwa 10s (kwestia obliczenia mocy).
W sterowniku HT tronic 900 aktualna moc jest wyświetlana w oknie informacyjnym.Pozdrawiam
Serwis HeiztechnikCzyli jeśli nie ma innych objawów ( problemy z rozpalaniem, wygaszanie samoczynne ) to taki stan z wahaniami jasności płomienia w tych piecach ze sterownikiem HT900Touch jest normalny i nie ma się czym przejmować ?
-
9 października 2019 o 21:54 #72832Mateusz ŻurekUczestnik
Witam
Skoki jasności płomienia o niczym nie świadczą, ponieważ czujnik płomienia nie odzwierciedla spalania na palniku lecz sprawdza czy w komorze jest jasno od płomienia, aby potwierdzić pracę. Płomień 100% nie oznacza dużego płomienia a 30% małego – to jest tylko odczyt jasności w miejscu pomiaru.
W kotłach ONE czas cyklu trwa 10s (kwestia obliczenia mocy).
W sterowniku HT tronic 900 aktualna moc jest wyświetlana w oknie informacyjnym.Pozdrawiam
Serwis HeiztechnikNo tak, tylko od tego wskazania zależy czy sterownik stwierdza, że płomień wygasł i czy trzeba ponownie rozpalić.
Tu nie chodzi o chwilowe wachanie w obrębie powiedzmy 80% do 100%.
Tu się zdarza, że spada poniżej progu detekcji i piec wchodzi w ponowne rozpalanie.Poprawcie mnie jeżeli źle to rozumiem ale przy cyklu 10 sekund podawanie będzie o połowę krótsze co przy dużej wydajności (14,1 kg/h) da czasy rzędu około 0,7 sekundy aby osiągnąć 5 kw mocy.
To jest bardzo krótki czas i w moim piecu prawdopodobnie skończyło by się to co drógim pustym cyklem. I w finale niekiedy pomiar jasności płomienia spadł by poniżej progu detekcji i ponownym rozpalaniem.
-
9 października 2019 o 22:59 #72831PatrolUczestnik
Jest tu wprost proporcjonalna zależność cyklu pracy i czasu podawania – zmniejszenie parametru cykl pracy o połowę wymaga zmniejszenia o połowę czasu podawania dla uzyskania tego samego strumienia paliwa;
na przykładzie swojego podajnika dodam, że przy czasie podawania poniżej 2sek były już puste przebiegi spirali (nie pamiętam już jaka była wtedy wydajność, ale obstawiam ok 9-10kg/h), więc zwiększałem cykl pracy, żeby ustawić czas podawania przekraczający 2 sek.
Na koniec jeszcze inaczej wyprofilowałem otwór na rurę podajnika, przez co zmieniłem delikatnie jej kąt, bo zależało mi by łyżka dochodziła do samego dna zasobnika.
Niestety nie widziałem jeszcze ONE na żywo, ale patrząc na fotki średnica rury i tym samym pewnie spirali, to chyba to samo co u nas, kąt nachylenia wygląda na większy. -
9 października 2019 o 23:28 #72830Sebastian ZadwórnyUczestnik
Posnatowiłem dokładniej przyjrzeć się tej jasności i niestety jest problem .
Wszystko jest OK na wyższych mocach pieca, niestet jak dochodzi do temperatury zadanej ( 70 stopni ) moc spada do 3.8KW i wtedy zaczyna się jazda z jasnością płomienia , od 3% do 100% aż do ponownego rozpalania, przy temperaturze na piecu 69 stopni, czyszczenie, po 63 stopniach ponownie się rozpala . Albo sie uda i piec osiągnie zadaną temperaturę i się wyłączy, albo znów ta sama historia z ponownym rozpalaniem przy 69 stopniach. Jeden cykl osiągnięcia temperatury zadanej przebiegł prawidłowo, drugim razem 2 x się rozpalał ponownie, zanim osiągną temperaturę zadaną i się wyłączył. Co z tym zrobić ?
Piec 15KW wedłu ustawień fabrycznych ustawiony na 13.5KW, pellet jak pisałem po przeważeniu 14.1 kg/h – 5.2KW. -
10 października 2019 o 01:21 #72829MarkusUczestnik
Witam.
Coś mi się wydaje że podaję Tobie za mało pelletu. Na wyższych mocach jest dobrze ale na 30% już się nie wyrabia. Domyślam się skąd wzięło się 13.5kW. W dokumentacji gdzieś wyczytałem że największa sprawność palnika jest przy jego pracy na 90% mocy maksymalnej. Ale 50 i 30 % powinny być zachowane. Przy twoich 3.8kW wychodzi 25% mocy palnika. Na próbę zmniejszyłbym albo wydajność podajnika albo kaloryczność o powiedzmy 10-15 procent i zobaczył jak przy małej mocy wygląda płomień.
Pozdrawiam
Markus -
10 października 2019 o 01:27 #72828Mateusz ŻurekUczestnik
Posnatowiłem dokładniej przyjrzeć się tej jasności i niestety jest problem .
Wszystko jest OK na wyższych mocach pieca, niestet jak dochodzi do temperatury zadanej ( 70 stopni ) moc spada do 3.8KW i wtedy zaczyna się jazda z jasnością płomienia , od 3% do 100% aż do ponownego rozpalania, przy temperaturze na piecu 69 stopni, czyszczenie, po 63 stopniach ponownie się rozpala . Albo sie uda i piec osiągnie zadaną temperaturę i się wyłączy, albo znów ta sama historia z ponownym rozpalaniem przy 69 stopniach. Jeden cykl osiągnięcia temperatury zadanej przebiegł prawidłowo, drugim razem 2 x się rozpalał ponownie, zanim osiągną temperaturę zadaną i się wyłączył. Co z tym zrobić ?
Piec 15KW wedłu ustawień fabrycznych ustawiony na 13.5KW, pellet jak pisałem po przeważeniu 14.1 kg/h – 5.2KW.Spróbuj na początek przestawić kaloryczność na 4.8kw. Trochę wydłuża się podawania.
Raczej rzadko, który Pellet ma kaloryczność 5.2kw. To raczej trzeba czytać „do 5.2kw”.
Mam podobne paliwo i z premedytacją ustawiłem kaloryczność 5.2kw ale ja mogę sam zmieniać czasy podawania więc minimalną moc ustawiłem tak aby w wariancie pesymistyczne nie schodzić poniżej 5kw.
Pozdrawiam
-
12 października 2019 o 09:37 #72827KrystianUczestnik
W ustawieniach serwisowych nie mogę zmienić pojemności zasobnika na stałe jest przypisane 130L co sprawia mi problem, gdyż po wsypaniu 5 worków peletu (75 kg) źle pokazuje mi % ilości paliwa. Przykład: wsypuje na maxa, ustawiam 100% paliwa, a zasobnik przy około 35% jest już pusty. Jak można rozwiązać ten problem?
-
12 października 2019 o 18:55 #72826PatrolUczestnik
w menu użytkownika spróbuj wejść na poziom paliwa i wybrać stan załączony – po tym w menu serwisowym powinna dostępna funkcja pojemności zasobnika
-
14 października 2019 o 10:33 #72825SERWIS1Opiekun forum
Witam
Pojemność zasobnika odpowiada rzeczywistej pojemności całkowitej kotła. Z założenia zbiornik należy napełnić i ustawić 100%. Ciężko jest określić pośredni poziom paliwa do zatwierdzenia więc nie stosuje się takiego rozwiązania.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik -
31 października 2019 o 14:09 #72824Sebastian ZadwórnyUczestnik
Kontynuując temat One 15KW, zrobiło się zimniej i zamierzam pobawić się z trybem podtrzymania. Dla „normalnej” pracy histereza kotła to 15 stopni, jak powinna być przy pracy z wykorzytsnaiem podtrzymania ? W innych wątkach – innych piecach pisze się o histerezie na poziomie paru stopni ( 2 – 5 stopni ).
Jaki czas postoju kotła uzasadnia stosowanie podtrzymania i jak go liczyć ? Tera z mam sytuację ,z grubsza, że czas postoju to ca. 20 minut, ale czas „niepracy kotła” czyli czyszczenie + postój to już ca. 30 minut ? -
31 października 2019 o 14:38 #72823Mateusz ŻurekUczestnik
Kontynuując temat One 15KW, zrobiło się zimniej i zamierzam pobawić się z trybem podtrzymania. Dla „normalnej” pracy histereza kotła to 15 stopni, jak powinna być przy pracy z wykorzytsnaiem podtrzymania ? W innych wątkach – innych piecach pisze się o histerezie na poziomie paru stopni ( 2 – 5 stopni ).
Jaki czas postoju kotła uzasadnia stosowanie podtrzymania i jak go liczyć ? Tera z mam sytuację ,z grubsza, że czas postoju to ca. 20 minut, ale czas „niepracy kotła” czyli czyszczenie + postój to już ca. 30 minut ?Histerezy nie zmieniasz.
Podtrzymanie głównie służy temu abyś nie miał dużej ilości rozpaleń. Nie utrzyma ci temperatury pieca na jakims konkretnym poziomie.Postój 20 minut to faktycznie krótko i warto zastanowić się nad podtrzymaniem.
Musisz uważać z ustawieniami aby nie przegrać pieca.Każde czynszczenie trochę wychładza piec więc postoje rzędu 30 minut i niższe sugerują użycie podtrzymania.
-
31 października 2019 o 18:00 #72822MarkusUczestnik
Kontynuując temat One 15KW, zrobiło się zimniej i zamierzam pobawić się z trybem podtrzymania. Dla „normalnej” pracy histereza kotła to 15 stopni, jak powinna być przy pracy z wykorzytsnaiem podtrzymania ? W innych wątkach – innych piecach pisze się o histerezie na poziomie paru stopni ( 2 – 5 stopni ).
Jaki czas postoju kotła uzasadnia stosowanie podtrzymania i jak go liczyć ? Tera z mam sytuację ,z grubsza, że czas postoju to ca. 20 minut, ale czas „niepracy kotła” czyli czyszczenie + postój to już ca. 30 minut ?Witam
Moim zdaniem jest jeszcze za ciepło, aby się bawić w podtrzymanie. U mnie postój trwa około 1 godziny, a przy obniżeniu nocnym dochodzi do 1,5 godz.
Możesz podać jaką masz Tk (temperaturę zadaną kotła). Ja ją zwiększam stopniowo, gdy na dworze robi się zimniej. Teraz mam 76 C.Natomiast w podtrzymaniu, zmniejszam Tk powiedzmy do 72 C i Hk ( Histerezę kotła) do 10C.
Ale to wymaga trochę posiedzenia przy kotle i pobawienia się z czasem podawania i czasem cyklu, tak aby z jednej strony temperatura nie rosła a z drugiej aby nie płomień nie spadł poniżej minimum.Pozdrawiam
Markus
-
23 listopada 2019 o 15:27 #72821KrystianUczestnik
Witam
Obecne moje ustawienia:
TK: 75 histereza 20
Zawór: 40, obniżenie nastawy 4 (termostat pokojowy)
Powrót: 55
Dom piętrowy: dół kaloryfery i podłogówka, góra tylko kaloryferyOstatnie dni zrobiło się zimniej i mam w związku z tym kilka pytań:
– podstawowy problem chciałbym mieć w całym domu 22-23 stopnie, jeżeli mam termostat na dole (temperatura nie spada poniżej 23, temp. na zaworze cały czas 36) problem pojawia się u góry na piętrze, w pokojach nie można osiągnąć temp 23 (jeżeli na zaworze ciągle jest 36).
Mam dwa pomysły:
1-szy to przenieść termostat do góry i żeby to on pilnował temperatury (obniżenie nastawy), jednak tutaj pojawi się problem, że na dole będę musiał testować ustawienia podłogówki (nie ma termostatu, więc ciężko będzie to ustawić przy zmiennej temperaturze 40 lub 36 stopni, żeby utrzymać odpowiednie warunki)
2-gi to ustawić na stałe na zaworze 40 stopni i wyregulować temp na górze za pomocą termostatów na kaloryferach, a na dole pobawić się także ustawieniami podłogówki (będzie termostat ustawiony np na 45 z obniżeniem nastawy o 5), więc nawet jak za bardzo przykręcę podłogówkę i temperatura spadnie poniżej nastawy na termostacie np 22,6 stopnia to kaloryfery dogrzeją dół jak temp na zaworze wzrośnie do 45Jak myślicie, które ustawienie jest lepsze? Czy ktoś z Was coś takiego testował, w którym przypadku mogę spodziewać się większego spalania
– czy spalanie na poziomie 20kg/dobę przy takich ustawieniach jak podałem wyżej mieści się w normie? Obecnie piec do osiągnięcia temp 75 potrzebuje około 30-40 min. ciągłej pracy, po wygaszeniu następuje około godzinny postój i ponowne rozpalanie
-czy spadek temperatury na powrocie z 60 na 55 w 8-10 sek to naturalne?Chciałbym też poznać Wasze ustawienia pieca i spalanie na dobę co będę miał jakieś porównanie
Pozdrawiam
-
23 listopada 2019 o 17:01 #72820Mateusz ŻurekUczestnik
Witam
Obecne moje ustawienia:
TK: 75 histereza 20
Zawór: 40, obniżenie nastawy 4 (termostat pokojowy)
Powrót: 55
Dom piętrowy: dół kaloryfery i podłogówka, góra tylko kaloryferyOstatnie dni zrobiło się zimniej i mam w związku z tym kilka pytań:
– podstawowy problem chciałbym mieć w całym domu 22-23 stopnie, jeżeli mam termostat na dole (temperatura nie spada poniżej 23, temp. na zaworze cały czas 36) problem pojawia się u góry na piętrze, w pokojach nie można osiągnąć temp 23 (jeżeli na zaworze ciągle jest 36).
Mam dwa pomysły:
1-szy to przenieść termostat do góry i żeby to on pilnował temperatury (obniżenie nastawy), jednak tutaj pojawi się problem, że na dole będę musiał testować ustawienia podłogówki (nie ma termostatu, więc ciężko będzie to ustawić przy zmiennej temperaturze 40 lub 36 stopni, żeby utrzymać odpowiednie warunki)
2-gi to ustawić na stałe na zaworze 40 stopni i wyregulować temp na górze za pomocą termostatów na kaloryferach, a na dole pobawić się także ustawieniami podłogówki (będzie termostat ustawiony np na 45 z obniżeniem nastawy o 5), więc nawet jak za bardzo przykręcę podłogówkę i temperatura spadnie poniżej nastawy na termostacie np 22,6 stopnia to kaloryfery dogrzeją dół jak temp na zaworze wzrośnie do 45Jak myślicie, które ustawienie jest lepsze? Czy ktoś z Was coś takiego testował, w którym przypadku mogę spodziewać się większego spalania
– czy spalanie na poziomie 20kg/dobę przy takich ustawieniach jak podałem wyżej mieści się w normie? Obecnie piec do osiągnięcia temp 75 potrzebuje około 30-40 min. ciągłej pracy, po wygaszeniu następuje około godzinny postój i ponowne rozpalanie
-czy spadek temperatury na powrocie z 60 na 55 w 8-10 sek to naturalne?Chciałbym też poznać Wasze ustawienia pieca i spalanie na dobę co będę miał jakieś porównanie
Pozdrawiam
Termostat pokojowy powinieneś umieścić w najzimniejszym pomieszczeniu, w którym chcesz utrzymać 23 stopnie.
Na reszcie kaloryferów zamontuj termostaty aby ich nie przegrzewać.
Podłogówka będzie problemem bo z tego co rozumiem nie masz na niej termostatów (RTL). Jak masz zawory to musisz pobawić się przepływem.Oba warianty, które podałeś będą jakoś tam działać i w każdym możesz spodziewać się wzrostu spalania.
Najlepiej wybrać jeden i go przetestować a potem zastosować drugi i wykonać podobny test.
Trochę pogoda będzie przeszkadzać w porównaniu ale zawsze to jakies wyniki.Spalanie 20 kg/doba. Zależy od pogody i specyfiki twojego domu.
U mnie, piec 15kw. To by było dużo.Szybki spadek na powrocie nie jest niczym nadzwyczajnym.
Mogła się wyłączyć pompa ochrony powrotu i nie masz podmieszania gorącej wody z pieca albo zawór moeszczcza został bardziej otwarty lub poprostu wróciło dużo zimnej wody z instalacji. Uruchomienie grzania CWU też może to spowodować.Jeszcze w sprawie spalania.
Pytanie o jaką temperaturę na zewnątrz ci chodzi? Obecnie mamy dość duży rozrzut temperatur w kraju i na przykład u mnie w okolicy Tarnowa jeszcze nie uruchomiłem pieca.
Spalanie jest bardzo indywidualnym parametrem. Piec spali ci tyle ile dom jest w stanie odebrać energii w danym czasie. -
24 listopada 2019 o 15:00 #72819KrystianUczestnik
Termostat pokojowy powinieneś umieścić w najzimniejszym pomieszczeniu, w którym chcesz utrzymać 23 stopnie.
Na reszcie kaloryferów zamontuj termostaty aby ich nie przegrzewać.
Podłogówka będzie problemem bo z tego co rozumiem nie masz na niej termostatów (RTL). Jak masz zawory to musisz pobawić się przepływem.Oba warianty, które podałeś będą jakoś tam działać i w każdym możesz spodziewać się wzrostu spalania.
Najlepiej wybrać jeden i go przetestować a potem zastosować drugi i wykonać podobny test.
Trochę pogoda będzie przeszkadzać w porównaniu ale zawsze to jakies wyniki.Spalanie 20 kg/doba. Zależy od pogody i specyfiki twojego domu.
U mnie, piec 15kw. To by było dużo.Szybki spadek na powrocie nie jest niczym nadzwyczajnym.
Mogła się wyłączyć pompa ochrony powrotu i nie masz podmieszania gorącej wody z pieca albo zawór moeszczcza został bardziej otwarty lub poprostu wróciło dużo zimnej wody z instalacji. Uruchomienie grzania CWU też może to spowodować.Jeszcze w sprawie spalania.
Pytanie o jaką temperaturę na zewnątrz ci chodzi? Obecnie mamy dość duży rozrzut temperatur w kraju i na przykład u mnie w okolicy Tarnowa jeszcze nie uruchomiłem pieca.
Spalanie jest bardzo indywidualnym parametrem. Piec spali ci tyle ile dom jest w stanie odebrać energii w danym czasie.Dzięki za odpowiedź 🙂
– Ok termostat ustawie w najzimniejszym pokoju na górze
– na każdym kaloryferze mam termostaty więc to nie będzie duży problem regulacji
– każda część podłogówki ma swój termostat taki z temperaturą 20-30-40 stopni na powrocie, więc będę musiał się tym pobawić, aby na dole utrzymać odpowiednią temperaturę. Dodatkowo na dole mam kaloryfery z termostatami ustawione na 23 (nie wiem czy tak powinno być).
– piec też mam 15kw ht one, spalanie takie mam obecnie przy temperaturze w granicach -1 do 3 stopni (okolice Bydgoszczy, Tucholi)
– co do spalania to pewnie większości tak wysokiego przyczynia się dom z lat 50-tych, ściany zrobione z tego co było pod ręką (cement, glina, słoma, pokruszone dachówki), okna 2-szybowe. Dopiero na wiosnę będzie on ocieplony i wymienione zostaną okna na 3-szybowe.
– ostatniej nocy było na zewnątrz -4 i piec poszalał od 2-giej w nocy wzrosła temp na zaworze do zadaniowej i dopiero o 11-stej spadła (9h potrzebował, aby dogrzać dom do zadaniowej 22,6)
-zastanawia mnie jeszcze jaką temp trzymać na zaworze obecnie mam 40 i obniżenie o 4 stopnie. Czy są jakieś reguły co zadaniowej i obniżenia, czy warto przeprowadzić jakieś testy, żeby wybrać tą najbardziej odpowiednią, bo nie wiem czym się sugerować -
24 listopada 2019 o 16:06 #72818Mateusz ŻurekUczestnik
Powiem Ci szczerze, że dziwię się jak możesz spać przy takiej temperaturze.
U siebie w sypialniach staram się utrzymywać temperaturę w okolicy 20 stopni. Na dloe około 22 stopnie.
Tylko że temperatura w domu jest kwestia indywidualnego komfortu więc tu nie doradcze jak dla ciebie będzie dobrze.Przy słabo ocieplonym domu i twoich ustawieniach temperatur spalanie masz na dość akceptowalny poziomie.
Ja steruję temperatura w zależności od czujnika pogodowe go i puszczam wodę między 35 a 45 stopni. Obecnie zastanawiam się czy by nie ustawić na stałe 40 stopni i zobaczyć jak sobie radzi.
Jeżeli Ci wystarcza 40 Stopni i nie przegrzewa domu to bym tak zostawił.
Możesz się oczywiście pobawić ustawieniami mieszacza ale cudów nie wymyślisz i może to się okazać strata czasu. -
25 listopada 2019 o 13:25 #72817KrystianUczestnik
Od rana mam ustawione na 40 stopni zobaczymy wyniki 🙂 Obecnie u mnie temp. na zewnątrz jest w granicach -2 do 3 stopni więc w miarę jednostajna, więc będę widział efekty po kilku dniach.
Co do temp. w domu to mam ustawione na 22,6, a wszystko to z powodu tego, że mam w domu zmarzlaków i nie chce mi się słuchać ciągłego marudzenia. Też wolałbym niże temperatury, bo obecnie cały dzień chodzę na majtasach, a noc przesypiam na kołdrze i to mimo wyjątkowej temp w sypialni (tylko tej, w której śpię do 21 stopni)
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź 🙂
-
10 sierpnia 2020 o 00:26 #72816Heiztechnik One 11kWUczestnik
Mam podobnie. Dokładnie ta sama sytuacja z jasnością płomienia. Spada do 0 i włącza się rozpalanie. Kocioł od początku miał z tym problem .
-
10 sierpnia 2020 o 00:35 #72815Heiztechnik One 11kWUczestnik
A jak się sprawuje Smartflow ? Warto w coś takiego zainwestować? Mam rck darco ale nie reaguje zupełnie.
-
10 sierpnia 2020 o 15:00 #72814MarkusUczestnik
Witam
Ja maiłem na początku Smartflow, a potem dokupiłem RCK. Przy silniejszych wiatrach RCK pracuje czyli uchyla się (mimo że jest u góry Smartflow). Generalnie nie zauważyłem jakiś rewelacji w zmniejszeniu zużycia paliwa. Ale to chyba zależy od parametrów komina.
Smartflow generalnie stabilizuje ciąg i wg producenta urządzenie to powoduje że komin jest bardziej wygrzany.
Natomiast RCK przy za dużym ciągu dopuszcza „lewe” powietrze, aby zmniejszyć przepływ przez kocioł, a tym samym schładza komin.
Ja ma oba i jakoś to funkcjonuje.Pozdrawiam
Markus -
10 sierpnia 2020 o 17:17 #72813SERWIS1Opiekun forum
Witam
Misza.dra w sprawie małej jasności płomienia – zazwyczaj wynika to z wypalania się paliwa w palniku. Czy była sprawdzana wydajność podajnika (przeważenie)? Sterownik parametry spalania ustala za pośrednictwem parametru wydajność podajnika – wydajność mniejsza od fabrycznej skutkuje podawaniem zbyt małej ilości paliwa na palnik.
W przypadku, gdy przeważenie było wykonane to zmniejsz o 5-10 % nadmuch mocy maksymalnej.W przypadku braku poprawy zadzwoń do serwisu na jeden z numerów: 664 784 500, 664 784 600, 664 784 700. Koledzy poprowadzą Cię dalej w tej sprawie.
Pozdrawiam
Serwis Heiztechnik
-
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.