HT One 15KW jak ustawić w tryb jak największej autoamtyki działania

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem HT One 15KW jak ustawić w tryb jak największej autoamtyki działania

Oglądasz 41 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #72811

      Witam na forum . Jestem zielony w temacie , a muszę ustawic kocioł w tryb jak największej automatyki ( oczywiście przy zachowaniu ekonomii 🙂 ) . Piec jest zamontowany u starszej osoby i chodzi o to aby optymalnie go ustawić i nic tam nie grzebać.
      Piec HT One ( nie Basic ) 15KW ze sterownikiem HT-tronic 900 Touch, pompy i cała reszta tylko tyle ile jest fabrycznie w piecu.
      Do sterowania sterownik pogodowy pieca + termostat HT-tronic TPBP . Ogrzewanie kaloryferowe ( z głowicami terostat.) + C.W.U .

      Piec jest teraz ustawiony :
      Temperatutra kotła 70 stopni, histereza 15 stopni
      Powrót 55 stopni
      Zawór 1 : manulanie ustawiana temperatura – 40 stopni
      Wentylator max. 36 %
      Rozpalania : dawka paliwa 90%, wentylator 10%
      i to wszytsko działa bezproblemowo , żadnych problemów z rozpalaniem, niedopaleń pelletu, spieków.
      Ale jak pisałem muszę to jak najbardzie zautomatyzować ,pod kątem grzania w zimie , wykorzystując sterownik, termostat pokojowy i sterowanie pogodowe ( czy ma sens przy termostacie pokojowym ? ).
      I teraz czy :
      – bazowac na sterowaniu pogodowym + termostat pokojowy , czy tylko termostat pokojowy ?
      – jak ustawić termostat, czy sterowanie pompą , czy zaworem ?
      – czy korzystać w sterowniku z trybu podtrzymania ( można ustawić czas o 1 do 60 minut ), czy jednak normalny tryb z wygaszaniem ?
      Do jednorodzinny ca. 120m2 przedwojenny, po kapitalnym remoncie i dociepleniu.

    • #72853
      Patrol
      Uczestnik

      przy jednym termostacie pokojowym raczej odpada odstawianie pompy, bo skutkiem będzie niedogrzanie niektórych pomieszczeń, tak samo zresztą będzie przy złym doborze krzywej/obniżeniach;