Kocioł Q Eko 20 KW – spieki koks itp.

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem Kocioł Q Eko 20 KW – spieki koks itp.

Oglądasz 17 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #72319
      Bartłomiej
      Uczestnik

      Witam!

      Od początku sezonu grzewczego borykam się z problemem niedopalonego węgla. Ogólnie jestem zielony w te klocki więc proszę o „łopatologiczne” tłumaczenia :P. Rodzaj pieca na zdjęciu. Dom około 150m2, nieocieplony i okna około 18 letnie, komin około 12 m wysokości, kaloryfery na dole stare żeliwne a na górze aluminiowe. Ogólnie nigdy nie było problemów z ogrzaniem tego domu i piec nie musiał grzać nie wiadomo jak żeby było ciepło. Tak jak do tej pory chodzi przy tych temperaturach i lekko ciepłych grzejnikach to w domu jest ciepło.  Osobiście to jest mój drugi sezon grzewczy z tym piecem poprzedni przechodził w miarę bez problemów ale to pewnie dlatego że paliłem tańszym węglem. Tym razem się szarpnąłem i zakupiłem coś lepszego polskiego o większej kaloryczności (parametry na zdjęciu). Do tej pory próbowałem sam dojść o co tu chodzi żeby się tego nauczyć z różnym skutkiem. Kotłownia przystosowana, napowietrzona, zetka zamontowana (zdjęcie). Poniżej ustawienia pieca i zdjęcia spieków itp. po dzisiejszej nocy, a parametry i zdjęcia wykonane chwilę po tym jak piec doszedł do nadanej temperatury:

      temp kotła – 65 C ( po uzyskaniu nadanej temperatury po jakimś czasie temperatura wzrasta do 70 )
      temp CWU – 45 C
      temp zawór 1 – 33 C
      temp powrot – 58 C
      nast powrot – 45 C
      czas pauzy podajnika – 55 s.
      czas dmuch podt – 10 s.
      krotność podawania – 2
      czas oczekiwania – 12 min.
      obroty dmuchawy – 2 ( przysłona na dmuchawie na zdjęciu )
      obroty dmuchawy podt – 1
      obroty dmuchawy rusztu – 1
      obrosty dmuchawy wzrost – 1
      nastawa kot wzrost – 0 C
      czas pracy CWU – 30 min.
      Histereza zawór 1 – 2 C
      czas pracy zawór 1 – 20 s.
      Amplituda zawór 1 – 3 C