Temperatura powrotu piec Qpellet GL15

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem Temperatura powrotu piec Qpellet GL15

Oglądasz 12 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #72273
      Gosia
      Uczestnik

      Witam, jestem świeżą posiadaczką pieca Qpellet GL15 i zastanawiają mnie bardzo duże skoki temperatury powrotu od 29 do 49. Temperatura pieca 65 w trakcie wygaszania dochodzi do 78 nawet. Temperatura powrotu zadana 65 ..zastanawia mnie po jakim czasie od rozruchu te parametry powinny się ustabilizować… albo jaki jest dopuszczalny zakres zmiany w cyklu pracy pieca.piec nie ogrzewa zbiornika wody- tylko dół podlogowka góra grzejniki. Czy to normalne że piec może uruchamiać się co godzinę?  Zawór 4 ustawiony na numer pięć czyli z pieca na obieg wyrzuca mi temperaturę ok 45 . Przepraszam za być może chaos wypowiedzi ale jestem laikiem, a instalator twierdzi że jak zawór jest ustawiony połowicznie właśnie to część wody z pieca trafia w obieg a część miesza się z.powrotem i nigdy nie będzie aż tak wysoka…

    • #72286
      SERWIS
      Uczestnik

      Czy zawór 4 o którym Pani pisze jest zaworem czterodrogowym? Jeśli tak to nie jest to najlepsze rozwiązanie na zabezpieczenie temperatury powrotu.
      Jeśli możesz to narysuj jakiś odręczny, uproszczony schemat instalacji, gdzie zaznaczysz kocioł, zawór, pompy grzejniki i zbiornik na wodę. Oprócz tego wrysuj miejsce zamontowania czujnika temperatury powrotu.
      Wtedy łatwiej będzie cokolwiek powiedzieć.

    • #72285
      Gosia
      Uczestnik

       Witam,umieszczę kilkazdjęć. Tak jak wspomniałam wcześniej temperatura powrotu pieca na
      poziomie 26-32 st.C. Jak zmiejszę przepływ na zaworze 4 d chwilowo
      się zwiększy. Na dodatek piec bardzo szybko stygnie. Po osiągnieciu
      temp. zadanej 65 st.C wygasi się, wyczyści się I 15-20 max.
      rozpala się na nowo. Okolo 22 rozpaleń na dobę….nie wiem czy to
      normalne? Zauważyłam ze piec posiada funkcje podtrzymania, która w