Ustawienia modułów i parametrów HT DasPell GL 20kW HT tronic 900

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem Ustawienia modułów i parametrów HT DasPell GL 20kW HT tronic 900

Oglądasz 5 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #72239
      adrian1307
      Uczestnik

      Witam,
      Od kilku dni jestem początkującym użytkownikiem kotła na pellet HT DasPell GL 20kW  HT tronic 900.
      Czy ktoś jest w stanie mi pomóc dobrać / ustawić najoptymalniejsze ustawienia i parametry poszczególnych modułów?
      Wydajność podajnika wyszła mi około 6,5 kg/h, na sterowniku najmniej mogę ustawić 8kg/h i tak też ustawiłem. 
      Temperaturę zadaną ustawiłem na 65 stopni, kocioł ciężko ma ją osiągnąć, cały czas w odstępach czasu podaje pellet.
      Nieraz mu się to udaje, ale gdy zbliża się do temp zadanej jego moc spada i bardzo wolno dobija do temp. zadanej, nie przewyższa jej.
      Dom ocieplony, ale ogólnie nie jest zbyt ciepło, mam stare grzejniki żeliwne z termostatami ustawionymi na zakres 4-5, też są mało ciepłe. 
      Proszę o pomoc, jak ustawić sterownik oraz jego poszczególne moduły i wartości?
      Może ktoś posiada jakiś kalkulator? Sposób obliczania parametrów?

    • #72245
      Patrol
      Uczestnik

      takie zachowanie jest normalne – na tym polega modulacja mocy, tj. im bliżej zadanej temperatury kotła tym mniej pelletu jest podawane i zazwyczaj dochodzi do przejścia w postój. Gdyby moc kotła idealnie pasowała do bieżącego zapotrzebowania na ciepło to temperatura oscylowałaby ciągle w okolicy zadanej i jej nie przewyższała – czyli coś takiego już osiągnąłeś. 
      Co do reszty to w stopce masz link do kalkulatora.
      Ktoś już tu był z taką wydajnością podajnika tylko pousuwał posty.. w każdym razie różnicę w stosunku do 8kg/h można zniwelować zmianą kaloryczności

    • #72244
      adrian1307
      Uczestnik