Ustawienia modułów i parametrów HT DasPell GL 20kW HT tronic 900

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem Ustawienia modułów i parametrów HT DasPell GL 20kW HT tronic 900

Oglądasz 5 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #72239
      adrian1307
      Uczestnik

      Witam,
      Od kilku dni jestem początkującym użytkownikiem kotła na pellet HT DasPell GL 20kW  HT tronic 900.
      Czy ktoś jest w stanie mi pomóc dobrać / ustawić najoptymalniejsze ustawienia i parametry poszczególnych modułów?
      Wydajność podajnika wyszła mi około 6,5 kg/h, na sterowniku najmniej mogę ustawić 8kg/h i tak też ustawiłem. 
      Temperaturę zadaną ustawiłem na 65 stopni, kocioł ciężko ma ją osiągnąć, cały czas w odstępach czasu podaje pellet.
      Nieraz mu się to udaje, ale gdy zbliża się do temp zadanej jego moc spada i bardzo wolno dobija do temp. zadanej, nie przewyższa jej.
      Dom ocieplony, ale ogólnie nie jest zbyt ciepło, mam stare grzejniki żeliwne z termostatami ustawionymi na zakres 4-5, też są mało ciepłe. 
      Proszę o pomoc, jak ustawić sterownik oraz jego poszczególne moduły i wartości?
      Może ktoś posiada jakiś kalkulator? Sposób obliczania parametrów?

    • #72245
      Patrol
      Uczestnik

      takie zachowanie jest normalne – na tym polega modulacja mocy, tj. im bliżej zadanej temperatury kotła tym mniej pelletu jest podawane i zazwyczaj dochodzi do przejścia w postój. Gdyby moc kotła idealnie pasowała do bieżącego zapotrzebowania na ciepło to temperatura oscylowałaby ciągle w okolicy zadanej i jej nie przewyższała – czyli coś takiego już osiągnąłeś. 
      Co do reszty to w stopce masz link do kalkulatora.
      Ktoś już tu był z taką wydajnością podajnika tylko pousuwał posty.. w każdym razie różnicę w stosunku do 8kg/h można zniwelować zmianą kaloryczności

    • #72244
      adrian1307
      Uczestnik

      Ok dzięki, a jeszcze jedna sprawa. Po powolnym osiągnieciu temp. zadanej, obecnie u mnie zmieniłem na 66 stopni kocioł wygasza sie, wypala resztę pelletu która została i przechodzi w postój. W momencie wypalania temperatura również nie wzrasta, trzyma 66 stopni, ewentualnie wzrośnie/spadnie, +/- około 1 stopień A następnie powoli spada.

      Czy kocioł nie powinien podbić temperatury podczas wygaszania powyżej 66 stopni, trochę więcej niż o 1 stopień? aby postój był dłuższy? Czy to jeszcze się ustabilizuje? Kocioł pracuje dopiero kilka dni. Obecnie postój trwa około 15-20 minut po czym rozpala.

      Czy rozpalanie nie powinno trwać krócej? Przy dawce 100% na rozpalanie i 35% nadmuch( jest to max), jest problem z rozpalaniem.
      Zmieniłem dawkę paliwa na 135% i dmuchawa 35% to rozpala przeważnie za drugim razem. Trochę długo, zanim rozpali i przejdzie w tryb pracy to temperatura kotła sporo spada poniżej histerezy, nawet do 48 stopni. Lepiej jakby odrazu rozpalił.

      Przesyłam swoje ustawienia, co byście skorygowwli aby było lepiej?
      Menu palnika
      *Rozpalanie – mam dawka paliwa 135%, dmuchawa 35%, czas pracy z mocą minimalną 3min.
      *praca- zagarniacz 150 sek, pauza 10 min, moc maksymalna 20kW, nadmuch maksymalny 35%.
      * podtrzymanie – 0min.
      * czyszczenie 24h
      * ogólne – wydajność podajnika 8kg, kaloryczność 4.6kW, Max temp. Palnika 80 stopni.
      *Histereza kotła – 10 stopni

      *Temp powrotu zadana 60 stopni ,przy wygaszaniu zdarza się że dochodzi do 68
      *Temp zaworu 1 – zadana 45 stopni. 

    • #72243
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Witam

      W przypadku, gdy kocioł szybko stygnie i ponownie się rozpala to warto zwiększyć w menu serwisowym Zakres modulacji z 10 do 15 stopni C. Spowoduje to szybsze zmniejszanie mocy przed temperaturą zadaną (15 stopni zamiast 10) co spowoduje wolniejsze osiąganie temperatury i kocioł nie powinien się wygaszać w momencie, gdy odbiory ciepła z instalacji są stałe. Unikniesz ciągłego wygaszania i rozpalania.

      Pozdrawiam
      Serwis Heiztechnik

    • #72242
      adrian1307
      Uczestnik

      Ok, spróbuję, ale czy to dobrze jeśli kocioł wcale nie będzie się wygaszał, albo bardzo rzadko? Praktycznie cały czas będzie chodził wentylator itp.
      Jaka powinna być temp. powrotu, oraz temp. zaworu 1? Jak mogę sobie nimi manewrować, lepiej wyższa/niższa temp?

    • #72241
      SERWIS
      Uczestnik

      Zastanów się, kiedy zużycie paliwa będzie mniejsze i zużycie samochodu również w przypadku jednostajnej jazdy autostradą z prędkością 140 km/h i dla przykładu jazdą z prędkością 200 km/h, hamowaniem co 20 minut, czekaniem i ponownym starcie i tak w kółko. Odpowiedź jest jasna. W kotle jest podobnie.
      Temperatura powrotu jak najwyższa.
      Temperatura zaworu, rozumiem że masz na myśli instalację grzewczą, powinna być jak najniższa, ale na tyle wysoka aby była w stanie nagrzać pomieszczenie do zadanej temperatury. Zbyt szybkie nagrzewanie świadczy od dużej dostawie energii i grozi ewentualnym przegrzewaniem pomieszczeń.

Oglądasz 5 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.