Jaki kocioł Heiztechnik na pellet wybrać?

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem Jaki kocioł Heiztechnik na pellet wybrać?

Oglądasz 14 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #72139
      daniel
      Uczestnik

      Witam.
      Jestem nowym użytkownikiem forum, jednak czytam tematy już od dłuższego czasu, a to mój pierwszy post.
      Jestem totalnym laikiem, więc tak naprawdę mam bardzo dużo pytań, ale postaram się w miarę po kolei by nie być zbyt męczącym.
      Gdy skończy się sezon grzewczy planuję wyrzucić stary kocioł zasypowy na węgiel który ma już 20 lat i przejść na ogrzewanie pelletem, gdyż przyłącza gazu nie posiadam (gaz jest na ulicy, lecz bardzo skomplikowane było by go podłączenie). Wybór padł na kocioł Heiztechnik  głównie dlatego, że sprzedają go w sąsiedniej miejscowości. Kocioł jest marki Zębiec o mocy 21 kw (jest on zdecydowanie przewymiarowany, dawniej były plany dobudowy piętra i dlatego został zakupiony kocioł o tak dużej mocy)
      Mieszkam w domu wybudowanym w latach osiemdziesiątych, ocieplony raczej słabo styropianem o  grubości 10cm, poddasze jeszcze jest nie ocieplone,
      planuję to zrobić w przyszłości w raz z wymianą dachu. Budynek jest jednopiętrowy około 80 m2, plus piwnica pod połową budynku i tam jest kotłownia.
      Obecnie zużywam tonę węgla na 2 miesiące przy temperaturach kilka stopni na plusie jak obecnie, gdy temperatura spadnie poniżej zera zużycie wzrasta tak do tony węgla na półtora miesiąca. temperatura w domu cały czas oscyluje od około 20 do 23 stopni (czasami nawet 25)
      Moje pytanie jest takie:
      Jakiej mocy kocioł oraz który model wybrać?
      Dla mnie jako laika one praktycznie niczym się nie różnią, chciałbym jednak wybrać najlepsze rozwiązanie w budżecie do około 20 tysięcy złotych za kocioł i przeróbki.
      Dodam, że zależy mi na w miarę prostym rozwiązaniu, ale praktycznym.