Strona główna › Forum › Kotły z podajnikiem › Q EKO DUO 17 – szeregówka 120-140 m + CWU
- Ten temat ma 57 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 12 lat, 3 miesiące temu przez
fomicz.
-
AutorWpisy
-
-
4 sierpnia 2011 o 16:43 #77836
fomicz
UczestnikPo sprawdzeniu kilku ofert i poczytani w internecie wstępnie zdecydowałem się na Q EKO DUO 17 (CO +CWU). Ma jednak 3 pytania:
1.Czy warto dołożyć do obrotowego palnika? Wiadomo jak jest z jakością groszku u sprzedawców i może to rozwiązanie wpłynie na żywotność?
2.Chciałbym osiągnąć jak najwyższy komfort grzewczy, w związku z tym myślę o sterowniku HT Tronic /Menuet. Jak współpracuje ze sterownikiem pokojowym? Warto, czy lepiej pozostać przy zwykłej pogodówce?
3.Zastępczym paliwem jest pelet. Ale zastanawiam się nad możliwością ciągłego palenia peletem. Oczywiście widziałem, że w tym celu jest inny piec, ale czy jest taka możliwość? -
4 sierpnia 2011 o 20:48 #77894
SERWIS
UczestnikWitam
Dzięki za zainteresowanie naszymi produktami, ale przechodząc do rzeczy biorę się za odpowiedzi:
1. Co do palnika obrotowego jest to bardzo trudne pytanie. Był okres kiedy palniki te stwarzały sporo problemów do tego stopnia, że niektórzy producenci całkowicie zrezygnowali z ich stosowania. My również borykaliśmy się z pewnymi problemami, ale dzięki temu że znamy się na rzeczy i ściśle współpracujemy z producentem palników, firmą Pancerpol, umieliśmy sobie z tym poradzić i na dziś ponad 90% palników w kotłach do 50 kW to obrotówki. Obrotówka to super palnik, tylko że potrzebuje dobrej obsługi i ustawienia kotła. Znamy je na tyle, że konsultant przez telefon podczas uruchomienia w ciągu pięciominutowej rozmowy wytłumaczy Ci całą zasadę regulacji i ustawi kocioł. Dzięki obrotówce spalisz każde paliwo pochodzące z węgla.
2. Co do sterowania to jest jedna podstawowa zasada, najpierw regulujesz wewnątrz obiektu (termostat pokojowy) a dopiero w kolejnym etapie wartość temperatury czynnika grzewczego według krzywej grzewczej. Termostat pokojowy reguluje Tobie temperaturę w pomieszczeniu poprzez odcinanie i podawanie czynnika grzewczego. Pogodówka jest też ważna dlatego, że reguluje temperaturę wody grzewczej i sprawia, że wahania temperatur w pomieszczeniu będą niższe. Do naszej automatyki możesz podłączyć dwa niezależne termostaty pokojowe, osobno do obiegu pompowego bezpośredniego i osobny do grupy mieszającej. Z tego co wiem tylko nasza automatyka posiada taka możliwość.
3. Odradzam stosowanie pelletu w retorcie. Znam wiele przypadków, gdzie użytkownicy są zadowoleni z palenia pelletem w obrotówce, ale niestety są przypadki, gdzie użytkownicy mieli problemy. Po ustawieniu zbyt dużej dawki powietrza pellet palił się pięknie, ale palenisko zaniżało się wylewając szlakę na kolanie retorty i blokowało podawanie paliwa zrywając zawleczki.
Do spalania pelletu, innych biopaliw i pochodnych węgla służy palnik BIO, który ostatnio przeszedł modyfikacje i został odpowiednio wyprofilowany i wykonany z żeliwa. Po tych modyfikacjach spali wszystko, co do niego wrzucisz bez ryzyka uszkodzenia go.W razie dalszych pytań służę pomocą.
Pozdrawiam
-
5 sierpnia 2011 o 10:21 #77893
fomicz
UczestnikCzyli wg Pana warto dopłacić do obrotowego palnika i lepszego sterownika?
-
5 sierpnia 2011 o 11:49 #77892
SERWIS
UczestnikTak uważam że warto, zwłaszcza do sterownika. nie pisałem o tym ale sterownik posiada fajna dodatkową funkcję, można podłączyć do niego dodatkowy panel regulacyjny z wyświetlaczem do podglądu i regulacji parametrów kotła np. z holu. Należy w tym celu poprowadzić czterożyłowy kabel telefoniczny.
Uwaga! panel ten nie spełnia funkcji programatora pokojowego.Pozdrawiam
-
5 sierpnia 2011 o 15:00 #77891
fomicz
UczestnikSerdecznie dziekuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące materiałów użytych do produkcji kotła a zwłaszcza:
ślimak (czytałem o różnych problemach przy kiepskich ślimakach)
zasobnik – jakiej grubości blacha i ile ~kg wchodzi do 200 dm3 🙂 -
5 sierpnia 2011 o 22:37 #77890
SERWIS
UczestnikWidziałem ślimak po trzech latach użytkowania w swoim kotle i praktycznie zużycie było niewielkie, zwłaszcza że często miałem mokry groszek.
Zbiornik wykonany jest z blachy o grubości 2 mm malowanej obustronnie grubą, strukturalną farbą proszkową.
Wchodzi do niego około 150 kg paliwaPozdrawiam
-
8 sierpnia 2011 o 21:50 #77889
fomicz
UczestnikDziękuję za informację. Sprzedawca dał mi dośc dobrą ofertę i postanowiłem zamówić ten kocioł. Mam nadzieję, że wrażenia z użytkowania będą pozytywne 🙂
-
9 sierpnia 2011 o 00:51 #77888
SERWIS
UczestnikWitam
Cieszę się że mogłem pomóc w dokonaniu wyboru.
Czekam na info co do eksploatacji i służę dalszą pomocą.Pozdrawiam
-
9 sierpnia 2011 o 12:26 #77887
fomicz
UczestnikPod koniec miesiąca będę wymieniał piec.
Dla zainteresowanych warunkami gwarancji:
Gwarancja na płaszcz zewnętrzny i wewnętrzny (blacha i spawy) wynosi 3 lata; na układ podawania paliwa, automatykę i wentylator 2 lata.Mam nadzieję, że przez najbliższe kilka lat nie będę musiał z niej korzystać 🙂
-
8 września 2011 o 22:12 #77886
fomicz
UczestnikNo i piecyk odpalony:
retor obrotowy, sterownik HT520, sterownik pokojowy Euroster 2006TX.
Zasypany Retopalem.
Na razie głównie grzeje wodę ale dziś puściłem też ogrzewanie na łazienkę.Muszę pościągać instrukcję, poczytać i nauczyć się konserwacji.
Na chwilę obeną problem sprawiają mi 'sznurki’ któe są zamontowane w drzwiczkach. Po otwarciu zostają na piecu a nie na drzwiczkach. Liczę na to, że jak się piec trochę 'wygrzje’ to przestaną się przyklejać.
Jeszcze jedno pytanie. Czy palnik obrotowy powinien się w jakiś widoczny sposób obracać?
-
9 września 2011 o 00:24 #77885
SERWIS
UczestnikBrawo!
Masz rację z tymi sznurkami, niestety.
Jeśli masz możliwość to przesmaruj go smarem grafitowym.
Jeśli idzie o retortę obrotową, to powinna się obracać cześć wewnętrzna. Robi to rzadko, dwa krótkie ruchy na jeden obrót ślimaka.
Jeżeli będzie z tym jakiś problem to zadzwoń i sprawdzimy dlaczego nie działa prawidłowo.Pozdrawiam
-
9 września 2011 o 11:16 #77884
fomicz
UczestnikSznurek przesmaruję 🙂
Retora nie wiem czy działa prawidłowo, bo nie widziałem obrotów. Na razie jak pisałem grzeje wodę.Jaka wg Was jest optymalna temperatura w zasobniku (150 l) na 3 osobową rodzinę (wanna średniej wielkości)?
Jaka jest optymalna temperatura kotła?
Ustawienia sterownika są standardowe, na okres przejściowy, rozumiem, że jak zacznę grzać dom wtedy należy przestawić tylko 1 parametr (nie pamiętam który) na 'zimę’.
-
9 września 2011 o 23:38 #77883
SERWIS
UczestnikWitam
Proponuję, abyś na kotle nastawił temp. 70 stopni a wodę użytkową ustaw na 50 – 55 stopni. Nie nastawiaj wyżej bo możesz poparzyć domowników. Gdyby brakowało Ci ciepłej wody to możesz podnieść temperaturę cwu wyżej, ale zamontuj wtedy zawór mieszający do cwu i nastaw na nim około 50 stopni.
Co do przestawień na zimę to tak. tryb pracy cwu musisz przestawić na zimę.Pozdrawiam
-
13 września 2011 o 15:40 #77882
fomicz
UczestnikSERWIS napisał:
wodę użytkową ustaw na 50 – 55 stopni. Nie nastawiaj wyżej bo możesz poparzyć domowników.
Czyli taka temperatura jest wskazana ze względu na bezpieczeństwo. A ze względu na wydajność/funkcjonalność/oszczędność?
Jeszcze jedno- mój kociołek Q EKO bardziej wizualnie przypomina HT EKO.
Tak na prawdę tylko trochę różni się obudowa zasobnika natomiast sama część grzewcza jest identyczna.
Czy to jakieś zunifikowanie produkcji 🙂 ? -
13 września 2011 o 19:54 #77881
SERWIS
UczestnikWitam
Pierwsza rzecz, kocioł serii Q posiada ten sam wymiennik co kocioł serii HT. HT seria ma lepsze wykończenie (wygląd) i posiada w standardzie automatykę pogodową.
Co do ekonomii przy podgrzewaniu wody użytkowej to tak jak z wyższością świąt Wielkiej Nocy do świąt Bożego Narodzenia.
Istotne jest jedno, jeżeli posiadasz mały zasobnik cwu to aby uzyskać duży wydatek wody musisz ustawić wysoką temperaturę po to że po wymieszaniu z zimną będziesz miał jej teoretycznie więcej.
Jeżel jednak masz duży zbiornik i wody Ci nie brakuje to utrzymujesz niższą temperaturę w zasobniku.
Mimo dobrej izolacji zasobnika powoduje on jednak pewną stratę ciepła. Im wyższa jest temperatura wody tym wyższa może być strata, z drugiej zaś strony im niższa temperatura tym wyższa jest pojemność a co za tym idzie powierzchnia „straty”, czyli prawdopodobnie sprawa jest porównywalna.
Jednak strata ta nie jest do końca stratą gdyż podwyższona temperatura w kotłowni powoduje chociażby nagrzewanie sąsiadujących ścian będących przegrodami budynku i nagrzewającymi go.
Jak widzisz temat jest trudny.
Ja sugeruję, aby nie przepłacać i nie kupować zbyt dużych zasobników cwu (chyba że mamy do czynienia z solarami).
Chcąc dojeżdżać do pracy nie musisz kupować 24 – tonowj ciężarówki, choć teoretycznie takim też możesz pod firmą zaparkować.
Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości.Pozdrawiam
-
13 września 2011 o 23:01 #77880
fomicz
UczestnikCzyli HT de’facto jest drozszy jedynie o 300 zl od Q z lepszym sterownikiem?
Jezeli chodzi o wode to wyjasniles mi watpliwosci 🙂 a wlasciwie mam ich wiecej 😉
-
14 września 2011 o 02:38 #77879
SERWIS
UczestnikWitam ponownie
Z tą wodą to myślałem, że pewnie namieszam, ale cóż, chyba się za bardzo starałem? Tak bywa.
Co do różnicy cenowej między nową a starą linią to była ona kilkuprocentowa. Z tego co zauważyłem to na to by wychodziło.
Pozdrawiam
-
14 września 2011 o 16:04 #77878
fomicz
UczestnikPo dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu tabliczki znamionowej okazało się, że mam HT 🙂 mimo, że zamawiałem Q. Cóż, będę urządzał wycieczki do kotłowni 🙂
-
16 września 2011 o 00:23 #77877
SERWIS
UczestnikCóż, zdarza się najlepszym.
Mam nadzieję że rzeczywiście będziesz zadowolony z kotła.
Gdyby coś to pisz, aha, dzięki za pomoc w udzielaniu odpowiedzi.Pozdrawiam
-
24 września 2011 o 10:28 #77876
fomicz
UczestnikCo to jest za parametr: czas oczekiwania?
jeszcze jedno oborty dmuchawy w istrukcji jest 1-3 u mnie panowie ustawili 5. Czy mniejszyc? -
24 września 2011 o 10:54 #77875
SERWIS
UczestnikWitam
Czas oczekiwania jest to parametr określający co ile minut załączy się dmuchawa na czas pracy dmuchawy w podtrzymaniu z obrotami dmuchawy w podtrzymaniu w celu utrzymania żaru.
Zmień szybko obroty dmuchawy na jeden lub nawet na zero bo wypalisz palnik. Obroty te podaję dla całkowicie otwartej przysłony na dmuchawie.Pozdrawiam
-
24 września 2011 o 11:38 #77874
fomicz
UczestnikUstawiłem 1, ale dlaczego mialbym ustawić 1?
-
29 września 2011 o 11:39 #77873
fomicz
Uczestnikfomicz napisał:
Ustawiłem 1, ale dlaczego mialbym ustawić 1?
I jeszcze kilka nurtujących pytań, może nie ściśle do kotła:
1.Termostat pokojowy- rozumiem, że steruje on wyłącznie pracą pompy CO. Odpowiednio ją włącza i wyłącza -tak?2.Zawór mieszający (trójdrożny)- pozwala na utrzymanie stałej temperatury na kotle i zapobiega, żeby 'na powrocie’ nie była zbyt zimna woda. Czy jego otwarcie/zamkniecie ma jakikolwiek wpływ na ogrzewanie domu?
3.CWU ma priorytet, ale czy może być taka sytuacja, że będą pracowały zarówno pompa CO jak i CWU (duży pobór wody CWU i dość zimno na dworze).
-
4 października 2011 o 12:12 #77872
fomicz
UczestnikHmmm, chyba przegapiono moje pytania 🙁
-
4 października 2011 o 15:38 #77871
SERWIS
UczestnikWitam
Rzeczywiście chyba trochę Cię przeoczyłem, ale nadrabiam zaległości.
1. Termostat pokojowy załącza i wyłącza pompę obiegową, lub zamyka i otwiera zawór mieszający w przypadku termostatu pokojowego grupy mieszającej.
2. Zawór mieszający może podnosić temperaturę czynnika na powrocie lub obniżać temperaturę czynnika w instalacji grzewczej. Zależy to od umiejscowienia pompy. Jeżeli pompa jest przed zaworem patrząc od kotła, to mamy podniesienie temperatury na powrocie do kotła. Jeżeli jednak pompa jest za zaworem to wtedy mamy do czynienia z obniżeniem temperatury na instalacji a kocioł może pracować na wysokim parametrze.
3. Jeżeli masz ustawiony priorytet cwu to masz priorytet na stałe, jeżeli chcesz, aby obie pompy działały równolegle (jednocześnie) to musisz go wyłączyć.
Jest pewien parametr, który może powodować cykliczne załączenie się obu pomp przy ustawieniu priorytetu, ale nie chciałbym się w to zagłębiać, gdyż jest to mało istotne. Mówi nam o tym parametr czas pracy cwu (nie pamiętam czy występuje w nowym programie gdyż miał być usunięty).Pozdrawiam
-
5 października 2011 o 17:56 #77870
fomicz
UczestnikJeżeli jednak pompa jest za zaworem to wtedy mamy do czynienia z obniżeniem temperatury na instalacji a kocioł może pracować na wysokim parametrze.
Tak właśnie jest u mnie.
3. Jeżeli masz ustawiony priorytet cwu to masz priorytet na stałe, jeżeli chcesz, aby obie pompy działały równolegle (jednocześnie) to musisz go wyłączyć.
A jak to wygląda w okresie zimowy, czy załączanie pompy CWU nie powoduje zbytniego wychłodzenia w grzejnikach?
-
10 października 2011 o 10:15 #77869
fomicz
UczestnikWczoraj był u mnie z wizytą znajomy. Stwierdził, że jego zdaniem mam za gruby odpad w popiele, tak jakby węgiel nie wypalał się do końca. Nie mam odniesienia do tego jak to powinno wyglądać, ale kolega ma piec groszkowy juz 3 czy 4 sezon, więc mu wierzę.
Jakaś zmiana w parametrach?
Ps. Mam w 100% standardowe, zalecane przez firmę. -
12 października 2011 o 01:29 #77868
SERWIS
UczestnikWitam
Pierwsze, nie patrz na wychładzanie grzejników przy podgrzewaniu cwu, bo to cwu jest ważne, zwłaszcza dla naszych kobiet. Jeżeli jednak masz bojler, który nagrzewa się kilka godzin to wyłącz priorytet i niech obie pompy działają jednocześnie.
Drugie, jeżeli uważasz, że masz nie splony do końca węgiel to zwiększ o jedną jednostkę (tylko jedną) obroty dmuchawy i po jednym dniu zobaczysz jakie są efekty i jeżeli się poprawi to tak zostawisz, natomiast gdyby się pogorszyło to zmniejsz o jeden.Pozdrawiam
-
12 października 2011 o 16:07 #77867
fomicz
UczestnikOk. Dziś sprawdzę.
Gdzieś wyczytałem, że wentylator powinien być tylko lekko odsłonięty (osłona wentylatora). Ja miałem odsłonięty prawie w całości, czy przymknąć trochę? -
12 października 2011 o 23:25 #77866
SERWIS
UczestnikWitam
Praktycznie lepiej byłoby gdybyś ją przymknął i zwiększył wtedy nieznacznie obroty dmuchawy.
Jeżeli się tym interesujesz to możesz to zrobić.
Problem mamy gdy dzwonią do nas użytkownicy z prośbą o pomoc w ustawieniu kotła, gdyż nigdy nie są w stanie odpowiedzieć, w jakim stopniu mają otwartą dmuchawę, dlatego nasze ustawienia dotyczą dmuchawy całkowicie otwartej.Regulacja dmuchawy poprzez przysłonę i ograniczenie jej przepustnicą ma dobry wpływ na kocioł przy ewentualnych nadmiarach ciągu kominowego i przy jego znacznych skokach np. podczas wiatru.
Pozdrawiam
-
13 października 2011 o 18:50 #77865
fomicz
UczestnikDmuchawa 10-20 mm i obroty +1.
Efekty opisze. -
18 października 2011 o 15:32 #77864
fomicz
UczestnikNa razie jeszcze testuję 🙂 Na razie wyłączyłe priorytet CWU, moim zdaniem podczas grzania wody za mocno wychładzało się w domu.
-
18 października 2011 o 21:43 #77863
fomicz
Uczestnikfomicz napisał:
Jeżeli jednak pompa jest za zaworem to wtedy mamy do czynienia z obniżeniem temperatury na instalacji a kocioł może pracować na wysokim parametrze.
Tak właśnie jest u mnie.
Kolejne pytanie:
Nast. Zawor mialem 40 ale nie wiem czy jest ok. Czesto mimo, ze w domu jest chlodno rurki za pompa sa chlodne- ksloryfery rowniez. Co zrobic? -
19 października 2011 o 00:53 #77862
SERWIS
UczestnikWitam
Faktycznie, jeżeli zasobnik ma słabą wężownicę i nagrzewa się zbyt długo to rzeczywiście warto wyłączyć priorytet cwu.
Temperatura za zaworem i grzejniki mogą być zimne właśnie podczas grzania cwu.
Jeżeli byłoby inaczej to napisz, jaka w tej chwili jest temperatura na kotle w tym czasie i w jakim położeniu jest zawór, otwarty czy zamknięty?
Ponadto napisz mi czy posiadasz termostat pokojowy, bo może to on zamyka zawór i grzejniki są okresowo zimne.Pozdrawiam
-
19 października 2011 o 10:21 #77861
fomicz
UczestnikSERWIS napisał:
Witam
Jeżeli byłoby inaczej to napisz, jaka w tej chwili jest temperatura na kotle w tym czasie i w jakim położeniu jest zawór, otwarty czy zamknięty?
Ponadto napisz mi czy posiadasz termostat pokojowy, bo może to on zamyka zawór i grzejniki są okresowo zimne.Pozdrawiam
Na kotle miałem 70, 65, 60, teraz ustawiłem 60 – nie jest mocno zimno.
Termostat pokojowy ustawiony na np. 22 st. powinien sterować pompą i załącza ją lub wyłącza, wygląda, że jest ok.
Ale jakie powinno być ustawienie 'Nast. zawor’?Możesz opisac mi 'łopatologicznie’ jak powinien działać ten system.
Załączam schemat:
Czerwony: czujnik temperatury
niebieski: pompa
zielony: zawór trójdrożny -
19 października 2011 o 23:06 #77860
SERWIS
UczestnikWitam
W przypadku, który przedstawiłeś na schemacie pol lewej stronie są grzejniki, a po prawej mamy kocioł.
Pompa ciągnie wodę poprzez zawór w zależności od jego ustawienia. W zależności od jego nastawy pompa zaciąga część wody gorącej z prawej strony z zasilania kotła, a część zimnej wody z dołu, gdzie jest rura powrotna z instalacji idąca do powrotu kotła.
W skrajnych położeniach zaworu pompa będzie ciągnąć wodę tylko z powrotu lub w drugim skrajnym tylko gorącą z kotła.
Każde inne pośrednie położenie spowoduje mieszanie wody i obniżenie temperatury wody w instalacji w stosunku do temperatury wody na kotle.Mam nadzieję, że choć odrobinę udało mi się wytłumaczyć zasadę działania tego zaworu.
Pozdrawiam
-
20 października 2011 o 15:26 #77859
fomicz
UczestnikAle jak w takim przypadku ustawic parametr: nast zawor?
-
20 października 2011 o 23:47 #77858
SERWIS
UczestnikWitam
Z tego co pamiętam to masz zawór bez napędu, więc musisz ustawiać go ręcznie. Warto byłoby zamontować termometr aby mieć podgląd na temperaturę czynnika i powinieneś ustawiać tak zawór mieszający, aby temperatura grzejników była wystarczająca do nagrzania pomieszczeń, ale też żeby ich nie przegrzewać.
Jednakże proponowałbym zamontowanie napędu i podłączenie pogodówki i w tym momencie regulacja odbywać się będzie samoczynnie.Pozdrawiam
-
22 października 2011 o 18:54 #77857
fomicz
UczestnikMam automat na zaworze mieszajacym i sterownik pokojowy. Czyli „nast zawor.” ustawiamy wg wlasnych preferencji? Ustawilem aktualnie 50, grzeje lepiej, ale w zime pewnie jeszcze dam wiecej 🙂
-
22 października 2011 o 21:01 #77856
SERWIS
UczestnikWitam
Jeżeli masz napęd na zaworze mieszającym, to warto jest podłączyć czujnik temperatury zewnętrznej. Wpiszesz wtedy do automatyki odpowiednie nastawy w MENU ZAWÓR i temperatura będzie się zmieniała sama.
Pozdrawiam
-
23 października 2011 o 11:23 #77855
fomicz
UczestnikMyslalem, ze pogodowka steruje tylko pompa. A nie beda sie gryzly czyjniki pokojowy i pogodowy?
-
23 października 2011 o 14:21 #77854
SERWIS
UczestnikPogodówka za pośrednictwem zaworu mieszającego powoduje płynną zmianę temperatury czynnika grzewczego w odniesieniu do temperatury zewnętrznej. a idąc dalej w zależności od zapotrzebowania ciepła. Jednak z powodu niedoskonałości takiej regulacji a i pod kątem zmiany okresowej temperatury w pomieszczeniu stosuje się termostaty pokojowe. W przypadku osiągnięcia zadanej temperatury w pomieszczeniu lub z powodu chęci jej obniżenia termostat pokojowy powoduje rozwarcie styków i zamknięcie zaworu mieszającego w celu odcięcia dopływu gorącego czynnika do obwodu grzewczego.
W związku z powyższym jedno nie wyklucza drugiego.Pozdrawiam
-
24 października 2011 o 16:53 #77853
fomicz
UczestnikW takim razie muszę pomyśleć o kolejnym doposażeniu 🙂 Możesz polecić sprawdzony, niedrogi czujnik? Czy instalacja jest skomplikowana?
-
25 października 2011 o 01:00 #77852
SERWIS
UczestnikWitam
Czujnik? Czujnik temperatury zewnętrznej powinieneś mieć w komplecie. Jeżeli go zagubiono to musisz kupić kolejny i musi to być taki sam czujnik, chodzi o jego charakterystykę.
Pozdrawiam
-
20 stycznia 2012 o 12:53 #77851
fomicz
UczestnikWreszcie w ubiegłym tygodniu zainstalowano mi czujnik zewnetrzny. Czyli mam juz prawie pelna automatyke :).
Caly czas mam jednak watpliwosci czy wszystko jest dobrze ustawione. Koncze zakupiony jesienia groszek i zamierzam kupic taki z wyzszej polki. Wtedy sprobuje powalczyc jeszcze raz. -
27 stycznia 2012 o 18:27 #77850
fomicz
UczestnikNo i mam prolem z czujnikiem. Wczoraj wieczorem na zewnątrz ok. -5 pokazywał 0, dziś -10 pokazuje 4.
Gdzie reklamować ten czujnik w Heiztechnik czy u sprzedawcy kotła? -
28 stycznia 2012 o 01:49 #77849
SERWIS
UczestnikWitam
Wyślij reklamację i popracują nad tym opornikiem, wymienią na inny z inną charakterystyką lub coś dołożą. Nie pamiętam, jak to się robi, ale nie mogę pamiętać wszystkiego.
Jednak trzeba przyznać, że nie jest to do końca wina czujnika, a sposobu połączenia, kabla itp.
Wszystko to wpływa na opór i zmianę w odczycie temperatury.
Na teraz ustaw odpowiednio:
dla +10 ustaw to, co chciałbyś dla +5
dla 0 to, co chciałbyś dla -5
dla -10 to, co chciałbyś dla – 15
Na teraz w zupełności Ci to wystarczy, bo istotą tego sterowania jest sygnalizacja zmian.Pozdrawiam
-
28 stycznia 2012 o 13:05 #77848
fomicz
UczestnikWladnie tak sobie radze.
-
2 lutego 2012 o 17:06 #77847
fomicz
UczestnikPostanowiłem wrócić do tematu pelet 🙂
Pamiętam jak napisaliście, że takie rozwiązanie nie jest zalecane ale…
Pytam dalej, widząc co dzieje się z rynkiem ekogroszku, zastanawia się nad sensownością zastosowania peletu.
Oczywiście widziałem palniki 'wrzutowe’ czy też palnik APPS-r, czy też brucer (ten tylko groszek i mial) ale większość producentów kotłów z palnikiem retorowym przewiduje możliwość palenia peletami, Heiztechnik również 🙂
Zresztą Pancerpol w przypadku TRIO też przewiduje taką możliwość, a może w kotłach HT są palniki Pancerpol DUO?Jak wygląda sprawa bezpieczeństwa (cofnięcie się żaru) w przypadku kotłów HT.
Klimosz w przypadku Ling Duo dokładnie opisuje procedurę zmiany paliwa.
-
3 lutego 2012 o 00:23 #77846
SERWIS
UczestnikWitam
Z tego co pamiętam to masz w użytkowaniu obrotówkę.
Możesz spróbować z pelletem i w tym przypadku zmniejsz pauzę o 10 sek przy niezmienionych obrotach dmuchawy.
Uważaj, bo pellet łatwo zaniża palenisko i w momencie jak wyleje szlakę w kolanie to będzie Ci zrywać zawleczkę. Musisz też zmienić krotność na 1.
Pamiętaj, nie dajemy gwarancji na poprawne działanie retorty na pellecie,
Do tych celów posiadamy palniki typu BIO a podajniki w nich wyposażone są dodatkowo strażak.Pozdrawiam
-
3 lutego 2012 o 11:31 #77845
fomicz
Uczestnik1.Nie zamierzam na razie palić peletami- znalazłem w miarę pewne źródło ekogroszku i przy nim zostanę 🙂
Do tych celów posiadamy palniki typu BIO
Wiem, czytałem ale…
No właśnie
Q EKO DUO wersja z możliwością spalania miału
Paliwo podstawowe
Ekogroszek lub groszek energetyczny
Miał węgla o rozmiarze ziaren do 30 mm i wilgotności max 10%
Zawartość cząstek ziaren poniżej 0,5mm do 10%Zalecamy stosowanie mieszanki 60% miał i 40% groszku
Paliwo zastępcze
PelletJeżeli jest napisane o możliwości użycia peletu, nie powinniście pisać:
Pamiętaj, nie dajemy gwarancji na poprawne działanie retorty na pelecie,
Tym bardziej, że sam Pancerpol przewiduje taką możliwość!
-
3 lutego 2012 o 12:40 #77844
SERWIS
UczestnikWitam
Z tym paliwem zastępczym to wynikł pewien problem. Już od dość dawna nie podajemy tej informacji. Rzeczywiście jakiś czas temu tak pisaliśmy i były w związku z tym pewne problemu.
Wielu czytało „paliwo zastępcze” i rozumiało, że można palić bez ograniczeń, bez żadnych konsekwencji jak w przypadku paliwa zasadniczego.
Widząc zachowanie użytkowników zrezygnowaliśmy z tego sformułowania i robi jak w Twoim przypadku, informujemy że taka możliwość istnieje, jednak pod warunkiem zachowania szczególnych warunków i na własną odpowiedzialność.
Problemy zdarzały się w około 10 % przypadków, a może i mniejszej ilości, jednak nie mogliśmy sobie na to pozwolić.
Tak, Pancerpol podaje informacje o możliwości spalania pelletu, lecz jeżeli ktoś będzie miał problemy to nie wini dostawcy palnika, wini producenta kotła.
Z tej też przyczyny szeroko wprowadzamy palnik BIO, który w najbliższym czasie zmieni nazwę na UNI jako uniwersalny, ale musimy to jeszcze trochę pobadać (potestować i kilka razy zniszczyć).Pozdrawiam
-
3 lutego 2012 o 13:34 #77843
fomicz
UczestnikJa zdaję sobie z tego sprawę i na chwilę obecną pozostaję na 100% przy ekogroszku 🙂
-
21 listopada 2012 o 16:43 #77842
fomicz
UczestnikWrócę do mojego ubiegłorocznego tematu 🙂
Czy dobrze rozumiem:
NAST. ZAWOR:
NASTAWA -10
NASTAWA 0
NASTAWA +10Ustawia się temperaturę wody jaka przechodzi przez zawór i idzie na grzejniki.
Czy są jakieś 'uniwersalne’ wartości tych parametrów? Czy ustawiamy je wg własnych potrzeb i upodobań.
-
22 listopada 2012 o 00:00 #77841
SERWIS
UczestnikWedług własnych potrzeb i doświadczeń.
Jeżeli chcesz to napisz gdzie masz podpięty zawór, na grzejniki czy na podłogówkę, jaki masz dom z jaką izolacją. Spróbuję podać Ci nastawy wyjściowe.Pozdrawiam
-
22 listopada 2012 o 13:04 #77840
fomicz
UczestnikWyłącznie grzejniki. Dom szeregowy, w środku, z 'dziurawki’ +styropian 15cm. Okna PCW ~1,1.
-
22 listopada 2012 o 16:10 #77839
SERWIS
UczestnikWitam
W związku z tym proponuję:
NAST. ZAWOR:
NASTAWA -10 – 45 stopni
NASTAWA 0 – 35 stopni
NASTAWA +10 – 25 stopni.Wydaje mi się, że to powinny być dobre nastawy od których będziesz sobie korygował po kilka stopni w górę lub w dół jeśli będziesz miał za ciepło.
Pozdrawiam
-
23 listopada 2012 o 12:54 #77838
fomicz
UczestnikMam wrażenie, że będzie mi zimno 🙂 Aktualnie ustawiłem dużo wyższe wartości. Spróbuję Twoje +5 st.
-
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.