Strona główna › Forum › Kotły z podajnikiem › Q EKO DUO 17 – szeregówka 120-140 m + CWU
- Ten temat ma 57 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 11 lat, 5 miesięcy temu przez fomicz.
-
AutorWpisy
-
-
4 sierpnia 2011 o 16:43 #77836fomiczUczestnik
Po sprawdzeniu kilku ofert i poczytani w internecie wstępnie zdecydowałem się na Q EKO DUO 17 (CO +CWU). Ma jednak 3 pytania:
1.Czy warto dołożyć do obrotowego palnika? Wiadomo jak jest z jakością groszku u sprzedawców i może to rozwiązanie wpłynie na żywotność?
2.Chciałbym osiągnąć jak najwyższy komfort grzewczy, w związku z tym myślę o sterowniku HT Tronic /Menuet. Jak współpracuje ze sterownikiem pokojowym? Warto, czy lepiej pozostać przy zwykłej pogodówce?
3.Zastępczym paliwem jest pelet. Ale zastanawiam się nad możliwością ciągłego palenia peletem. Oczywiście widziałem, że w tym celu jest inny piec, ale czy jest taka możliwość? -
4 sierpnia 2011 o 20:48 #77894SERWISUczestnik
Witam
Dzięki za zainteresowanie naszymi produktami, ale przechodząc do rzeczy biorę się za odpowiedzi:
1. Co do palnika obrotowego jest to bardzo trudne pytanie. Był okres kiedy palniki te stwarzały sporo problemów do tego stopnia, że niektórzy producenci całkowicie zrezygnowali z ich stosowania. My również borykaliśmy się z pewnymi problemami, ale dzięki temu że znamy się na rzeczy i ściśle współpracujemy z producentem palników, firmą Pancerpol, umieliśmy sobie z tym poradzić i na dziś ponad 90% palników w kotłach do 50 kW to obrotówki. Obrotówka to super palnik, tylko że potrzebuje dobrej obsługi i ustawienia kotła. Znamy je na tyle, że konsultant przez telefon podczas uruchomienia w ciągu pięciominutowej rozmowy wytłumaczy Ci całą zasadę regulacji i ustawi kocioł. Dzięki obrotówce spalisz każde paliwo pochodzące z węgla.
2. Co do sterowania to jest jedna podstawowa zasada, najpierw regulujesz wewnątrz obiektu (termostat pokojowy) a dopiero w kolejnym etapie wartość temperatury czynnika grzewczego według krzywej grzewczej. Termostat pokojowy reguluje Tobie temperaturę w pomieszczeniu poprzez odcinanie i podawanie czynnika grzewczego. Pogodówka jest też ważna dlatego, że reguluje temperaturę wody grzewczej i sprawia, że wahania temperatur w pomieszczeniu będą niższe. Do naszej automatyki możesz podłączyć dwa niezależne termostaty pokojowe, osobno do obiegu pompowego bezpośredniego i osobny do grupy mieszającej. Z tego co wiem tylko nasza automatyka posiada taka możliwość.
3. Odradzam stosowanie pelletu w retorcie. Znam wiele przypadków, gdzie użytkownicy są zadowoleni z palenia pelletem w obrotówce, ale niestety są przypadki, gdzie użytkownicy mieli problemy. Po ustawieniu zbyt dużej dawki powietrza pellet palił się pięknie, ale palenisko zaniżało się wylewając szlakę na kolanie retorty i blokowało podawanie paliwa zrywając zawleczki.
Do spalania pelletu, innych biopaliw i pochodnych węgla służy palnik BIO, który ostatnio przeszedł modyfikacje i został odpowiednio wyprofilowany i wykonany z żeliwa. Po tych modyfikacjach spali wszystko, co do niego wrzucisz bez ryzyka uszkodzenia go.W razie dalszych pytań służę pomocą.
Pozdrawiam
-
5 sierpnia 2011 o 10:21 #77893fomiczUczestnik
Czyli wg Pana warto dopłacić do obrotowego palnika i lepszego sterownika?
-
5 sierpnia 2011 o 11:49 #77892SERWISUczestnik
Tak uważam że warto, zwłaszcza do sterownika. nie pisałem o tym ale sterownik posiada fajna dodatkową funkcję, można podłączyć do niego dodatkowy panel regulacyjny z wyświetlaczem do podglądu i regulacji parametrów kotła np. z holu. Należy w tym celu poprowadzić czterożyłowy kabel telefoniczny.
Uwaga! panel ten nie spełnia funkcji programatora pokojowego.Pozdrawiam
-
5 sierpnia 2011 o 15:00 #77891fomiczUczestnik
Serdecznie dziekuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące materiałów użytych do produkcji kotła a zwłaszcza:
ślimak (czytałem o różnych problemach przy kiepskich ślimakach)
zasobnik – jakiej grubości blacha i ile ~kg wchodzi do 200 dm3 🙂 -
5 sierpnia 2011 o 22:37 #77890SERWISUczestnik
Widziałem ślimak po trzech latach użytkowania w swoim kotle i praktycznie zużycie było niewielkie, zwłaszcza że często miałem mokry groszek.
Zbiornik wykonany jest z blachy o grubości 2 mm malowanej obustronnie grubą, strukturalną farbą proszkową.
Wchodzi do niego około 150 kg paliwaPozdrawiam
-
8 sierpnia 2011 o 21:50 #77889fomiczUczestnik
Dziękuję za informację. Sprzedawca dał mi dośc dobrą ofertę i postanowiłem zamówić ten kocioł. Mam nadzieję, że wrażenia z użytkowania będą pozytywne 🙂
-
9 sierpnia 2011 o 00:51 #77888SERWISUczestnik
Witam
Cieszę się że mogłem pomóc w dokonaniu wyboru.
Czekam na info co do eksploatacji i służę dalszą pomocą.Pozdrawiam
-
9 sierpnia 2011 o 12:26 #77887fomiczUczestnik
Pod koniec miesiąca będę wymieniał piec.
Dla zainteresowanych warunkami gwarancji:
Gwarancja na płaszcz zewnętrzny i wewnętrzny (blacha i spawy) wynosi 3 lata; na układ podawania paliwa, automatykę i wentylator 2 lata.Mam nadzieję, że przez najbliższe kilka lat nie będę musiał z niej korzystać 🙂
-
8 września 2011 o 22:12 #77886fomiczUczestnik
No i piecyk odpalony:
retor obrotowy, sterownik HT520, sterownik pokojowy Euroster 2006TX.
Zasypany Retopalem.
Na razie głównie grzeje wodę ale dziś puściłem też ogrzewanie na łazienkę.Muszę pościągać instrukcję, poczytać i nauczyć się konserwacji.
Na chwilę obeną problem sprawiają mi 'sznurki’ któe są zamontowane w drzwiczkach. Po otwarciu zostają na piecu a nie na drzwiczkach. Liczę na to, że jak się piec trochę 'wygrzje’ to przestaną się przyklejać.
Jeszcze jedno pytanie. Czy palnik obrotowy powinien się w jakiś widoczny sposób obracać?
-
9 września 2011 o 00:24 #77885SERWISUczestnik
Brawo!
Masz rację z tymi sznurkami, niestety.
Jeśli masz możliwość to przesmaruj go smarem grafitowym.
Jeśli idzie o retortę obrotową, to powinna się obracać cześć wewnętrzna. Robi to rzadko, dwa krótkie ruchy na jeden obrót ślimaka.
Jeżeli będzie z tym jakiś problem to zadzwoń i sprawdzimy dlaczego nie działa prawidłowo.Pozdrawiam
-
9 września 2011 o 11:16 #77884fomiczUczestnik
Sznurek przesmaruję 🙂
Retora nie wiem czy działa prawidłowo, bo nie widziałem obrotów. Na razie jak pisałem grzeje wodę.Jaka wg Was jest optymalna temperatura w zasobniku (150 l) na 3 osobową rodzinę (wanna średniej wielkości)?
Jaka jest optymalna temperatura kotła?
Ustawienia sterownika są standardowe, na okres przejściowy, rozumiem, że jak zacznę grzać dom wtedy należy przestawić tylko 1 parametr (nie pamiętam który) na 'zimę’.
-
9 września 2011 o 23:38 #77883SERWISUczestnik
Witam
Proponuję, abyś na kotle nastawił temp. 70 stopni a wodę użytkową ustaw na 50 – 55 stopni. Nie nastawiaj wyżej bo możesz poparzyć domowników. Gdyby brakowało Ci ciepłej wody to możesz podnieść temperaturę cwu wyżej, ale zamontuj wtedy zawór mieszający do cwu i nastaw na nim około 50 stopni.
Co do przestawień na zimę to tak. tryb pracy cwu musisz przestawić na zimę.Pozdrawiam
-
13 września 2011 o 15:40 #77882fomiczUczestnik
SERWIS napisał:
wodę użytkową ustaw na 50 – 55 stopni. Nie nastawiaj wyżej bo możesz poparzyć domowników.
Czyli taka temperatura jest wskazana ze względu na bezpieczeństwo. A ze względu na wydajność/funkcjonalność/oszczędność?
Jeszcze jedno- mój kociołek Q EKO bardziej wizualnie przypomina HT EKO.
Tak na prawdę tylko trochę różni się obudowa zasobnika natomiast sama część grzewcza jest identyczna.
Czy to jakieś zunifikowanie produkcji 🙂 ? -
13 września 2011 o 19:54 #77881SERWISUczestnik
Witam
Pierwsza rzecz, kocioł serii Q posiada ten sam wymiennik co kocioł serii HT. HT seria ma lepsze wykończenie (wygląd) i posiada w standardzie automatykę pogodową.
Co do ekonomii przy podgrzewaniu wody użytkowej to tak jak z wyższością świąt Wielkiej Nocy do świąt Bożego Narodzenia.
Istotne jest jedno, jeżeli posiadasz mały zasobnik cwu to aby uzyskać duży wydatek wody musisz ustawić wysoką temperaturę po to że po wymieszaniu z zimną będziesz miał jej teoretycznie więcej.
Jeżel jednak masz duży zbiornik i wody Ci nie brakuje to utrzymujesz niższą temperaturę w zasobniku.
Mimo dobrej izolacji zasobnika powoduje on jednak pewną stratę ciepła. Im wyższa jest temperatura wody tym wyższa może być strata, z drugiej zaś strony im niższa temperatura tym wyższa jest pojemność a co za tym idzie powierzchnia „straty”, czyli prawdopodobnie sprawa jest porównywalna.
Jednak strata ta nie jest do końca stratą gdyż podwyższona temperatura w kotłowni powoduje chociażby nagrzewanie sąsiadujących ścian będących przegrodami budynku i nagrzewającymi go.
Jak widzisz temat jest trudny.
Ja sugeruję, aby nie przepłacać i nie kupować zbyt dużych zasobników cwu (chyba że mamy do czynienia z solarami).
Chcąc dojeżdżać do pracy nie musisz kupować 24 – tonowj ciężarówki, choć teoretycznie takim też możesz pod firmą zaparkować.
Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości.Pozdrawiam
-
13 września 2011 o 23:01 #77880fomiczUczestnik
Czyli HT de’facto jest drozszy jedynie o 300 zl od Q z lepszym sterownikiem?
Jezeli chodzi o wode to wyjasniles mi watpliwosci 🙂 a wlasciwie mam ich wiecej 😉
-
14 września 2011 o 02:38 #77879SERWISUczestnik
Witam ponownie
Z tą wodą to myślałem, że pewnie namieszam, ale cóż, chyba się za bardzo starałem? Tak bywa.
Co do różnicy cenowej między nową a starą linią to była ona kilkuprocentowa. Z tego co zauważyłem to na to by wychodziło.
Pozdrawiam
-
14 września 2011 o 16:04 #77878fomiczUczestnik
Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu tabliczki znamionowej okazało się, że mam HT 🙂 mimo, że zamawiałem Q. Cóż, będę urządzał wycieczki do kotłowni 🙂
-
16 września 2011 o 00:23 #77877SERWISUczestnik
Cóż, zdarza się najlepszym.
Mam nadzieję że rzeczywiście będziesz zadowolony z kotła.
Gdyby coś to pisz, aha, dzięki za pomoc w udzielaniu odpowiedzi.Pozdrawiam
-
24 września 2011 o 10:28 #77876fomiczUczestnik
Co to jest za parametr: czas oczekiwania?
jeszcze jedno oborty dmuchawy w istrukcji jest 1-3 u mnie panowie ustawili 5. Czy mniejszyc? -
24 września 2011 o 10:54 #77875SERWISUczestnik
Witam
Czas oczekiwania jest to parametr określający co ile minut załączy się dmuchawa na czas pracy dmuchawy w podtrzymaniu z obrotami dmuchawy w podtrzymaniu w celu utrzymania żaru.
Zmień szybko obroty dmuchawy na jeden lub nawet na zero bo wypalisz palnik. Obroty te podaję dla całkowicie otwartej przysłony na dmuchawie.Pozdrawiam
-
24 września 2011 o 11:38 #77874fomiczUczestnik
Ustawiłem 1, ale dlaczego mialbym ustawić 1?
-
29 września 2011 o 11:39 #77873fomiczUczestnik
fomicz napisał:
Ustawiłem 1, ale dlaczego mialbym ustawić 1?
I jeszcze kilka nurtujących pytań, może nie ściśle do kotła:
1.Termostat pokojowy- rozumiem, że steruje on wyłącznie pracą pompy CO. Odpowiednio ją włącza i wyłącza -tak?2.Zawór mieszający (trójdrożny)- pozwala na utrzymanie stałej temperatury na kotle i zapobiega, żeby 'na powrocie’ nie była zbyt zimna woda. Czy jego otwarcie/zamkniecie ma jakikolwiek wpływ na ogrzewanie domu?
3.CWU ma priorytet, ale czy może być taka sytuacja, że będą pracowały zarówno pompa CO jak i CWU (duży pobór wody CWU i dość zimno na dworze).
-
4 października 2011 o 12:12 #77872fomiczUczestnik
Hmmm, chyba przegapiono moje pytania 🙁
-
4 października 2011 o 15:38 #77871SERWISUczestnik
Witam
Rzeczywiście chyba trochę Cię przeoczyłem, ale nadrabiam zaległości.
1. Termostat pokojowy załącza i wyłącza pompę obiegową, lub zamyka i otwiera zawór mieszający w przypadku termostatu pokojowego grupy mieszającej.
2. Zawór mieszający może podnosić temperaturę czynnika na powrocie lub obniżać temperaturę czynnika w instalacji grzewczej. Zależy to od umiejscowienia pompy. Jeżeli pompa jest przed zaworem patrząc od kotła, to mamy podniesienie temperatury na powrocie do kotła. Jeżeli jednak pompa jest za zaworem to wtedy mamy do czynienia z obniżeniem temperatury na instalacji a kocioł może pracować na wysokim parametrze.
3. Jeżeli masz ustawiony priorytet cwu to masz priorytet na stałe, jeżeli chcesz, aby obie pompy działały równolegle (jednocześnie) to musisz go wyłączyć.
Jest pewien parametr, który może powodować cykliczne załączenie się obu pomp przy ustawieniu priorytetu, ale nie chciałbym się w to zagłębiać, gdyż jest to mało istotne. Mówi nam o tym parametr czas pracy cwu (nie pamiętam czy występuje w nowym programie gdyż miał być usunięty).Pozdrawiam
-
5 października 2011 o 17:56 #77870fomiczUczestnik
Jeżeli jednak pompa jest za zaworem to wtedy mamy do czynienia z obniżeniem temperatury na instalacji a kocioł może pracować na wysokim parametrze.
Tak właśnie jest u mnie.
3. Jeżeli masz ustawiony priorytet cwu to masz priorytet na stałe, jeżeli chcesz, aby obie pompy działały równolegle (jednocześnie) to musisz go wyłączyć.
A jak to wygląda w okresie zimowy, czy załączanie pompy CWU nie powoduje zbytniego wychłodzenia w grzejnikach?
-
10 października 2011 o 10:15 #77869fomiczUczestnik
Wczoraj był u mnie z wizytą znajomy. Stwierdził, że jego zdaniem mam za gruby odpad w popiele, tak jakby węgiel nie wypalał się do końca. Nie mam odniesienia do tego jak to powinno wyglądać, ale kolega ma piec groszkowy juz 3 czy 4 sezon, więc mu wierzę.
Jakaś zmiana w parametrach?
Ps. Mam w 100% standardowe, zalecane przez firmę. -
12 października 2011 o 01:29 #77868SERWISUczestnik
Witam
Pierwsze, nie patrz na wychładzanie grzejników przy podgrzewaniu cwu, bo to cwu jest ważne, zwłaszcza dla naszych kobiet. Jeżeli jednak masz bojler, który nagrzewa się kilka godzin to wyłącz priorytet i niech obie pompy działają jednocześnie.
Drugie, jeżeli uważasz, że masz nie splony do końca węgiel to zwiększ o jedną jednostkę (tylko jedną) obroty dmuchawy i po jednym dniu zobaczysz jakie są efekty i jeżeli się poprawi to tak zostawisz, natomiast gdyby się pogorszyło to zmniejsz o jeden.Pozdrawiam
-
12 października 2011 o 16:07 #77867fomiczUczestnik
Ok. Dziś sprawdzę.
Gdzieś wyczytałem, że wentylator powinien być tylko lekko odsłonięty (osłona wentylatora). Ja miałem odsłonięty prawie w całości, czy przymknąć trochę? -
12 października 2011 o 23:25 #77866SERWISUczestnik
Witam
Praktycznie lepiej byłoby gdybyś ją przymknął i zwiększył wtedy nieznacznie obroty dmuchawy.
Jeżeli się tym interesujesz to możesz to zrobić.
Problem mamy gdy dzwonią do nas użytkownicy z prośbą o pomoc w ustawieniu kotła, gdyż nigdy nie są w stanie odpowiedzieć, w jakim stopniu mają otwartą dmuchawę, dlatego nasze ustawienia dotyczą dmuchawy całkowicie otwartej.Regulacja dmuchawy poprzez przysłonę i ograniczenie jej przepustnicą ma dobry wpływ na kocioł przy ewentualnych nadmiarach ciągu kominowego i przy jego znacznych skokach np. podczas wiatru.
Pozdrawiam
-
13 października 2011 o 18:50 #77865fomiczUczestnik
Dmuchawa 10-20 mm i obroty +1.
Efekty opisze. -
18 października 2011 o 15:32 #77864fomiczUczestnik
Na razie jeszcze testuję 🙂 Na razie wyłączyłe priorytet CWU, moim zdaniem podczas grzania wody za mocno wychładzało się w domu.
-
18 października 2011 o 21:43 #77863fomiczUczestnik
fomicz napisał:
Jeżeli jednak pompa jest za zaworem to wtedy mamy do czynienia z obniżeniem temperatury na instalacji a kocioł może pracować na wysokim parametrze.
Tak właśnie jest u mnie.
Kolejne pytanie:
Nast. Zawor mialem 40 ale nie wiem czy jest ok. Czesto mimo, ze w domu jest chlodno rurki za pompa sa chlodne- ksloryfery rowniez. Co zrobic? -
19 października 2011 o 00:53 #77862SERWISUczestnik
Witam
Faktycznie, jeżeli zasobnik ma słabą wężownicę i nagrzewa się zbyt długo to rzeczywiście warto wyłączyć priorytet cwu.
Temperatura za zaworem i grzejniki mogą być zimne właśnie podczas grzania cwu.
Jeżeli byłoby inaczej to napisz, jaka w tej chwili jest temperatura na kotle w tym czasie i w jakim położeniu jest zawór, otwarty czy zamknięty?
Ponadto napisz mi czy posiadasz termostat pokojowy, bo może to on zamyka zawór i grzejniki są okresowo zimne.Pozdrawiam
-
19 października 2011 o 10:21 #77861fomiczUczestnik
SERWIS napisał:
Witam
Jeżeli byłoby inaczej to napisz, jaka w tej chwili jest temperatura na kotle w tym czasie i w jakim położeniu jest zawór, otwarty czy zamknięty?
Ponadto napisz mi czy posiadasz termostat pokojowy, bo może to on zamyka zawór i grzejniki są okresowo zimne.Pozdrawiam
Na kotle miałem 70, 65, 60, teraz ustawiłem 60 – nie jest mocno zimno.
Termostat pokojowy ustawiony na np. 22 st. powinien sterować pompą i załącza ją lub wyłącza, wygląda, że jest ok.
Ale jakie powinno być ustawienie 'Nast. zawor’?Możesz opisac mi 'łopatologicznie’ jak powinien działać ten system.
Załączam schemat:
Czerwony: czujnik temperatury
niebieski: pompa
zielony: zawór trójdrożny -
19 października 2011 o 23:06 #77860SERWISUczestnik
Witam
W przypadku, który przedstawiłeś na schemacie pol lewej stronie są grzejniki, a po prawej mamy kocioł.
Pompa ciągnie wodę poprzez zawór w zależności od jego ustawienia. W zależności od jego nastawy pompa zaciąga część wody gorącej z prawej strony z zasilania kotła, a część zimnej wody z dołu, gdzie jest rura powrotna z instalacji idąca do powrotu kotła.
W skrajnych położeniach zaworu pompa będzie ciągnąć wodę tylko z powrotu lub w drugim skrajnym tylko gorącą z kotła.
Każde inne pośrednie położenie spowoduje mieszanie wody i obniżenie temperatury wody w instalacji w stosunku do temperatury wody na kotle.Mam nadzieję, że choć odrobinę udało mi się wytłumaczyć zasadę działania tego zaworu.
Pozdrawiam
-
20 października 2011 o 15:26 #77859fomiczUczestnik
Ale jak w takim przypadku ustawic parametr: nast zawor?
-
20 października 2011 o 23:47 #77858SERWISUczestnik
Witam
Z tego co pamiętam to masz zawór bez napędu, więc musisz ustawiać go ręcznie. Warto byłoby zamontować termometr aby mieć podgląd na temperaturę czynnika i powinieneś ustawiać tak zawór mieszający, aby temperatura grzejników była wystarczająca do nagrzania pomieszczeń, ale też żeby ich nie przegrzewać.
Jednakże proponowałbym zamontowanie napędu i podłączenie pogodówki i w tym momencie regulacja odbywać się będzie samoczynnie.Pozdrawiam
-
22 października 2011 o 18:54 #77857fomiczUczestnik
Mam automat na zaworze mieszajacym i sterownik pokojowy. Czyli „nast zawor.” ustawiamy wg wlasnych preferencji? Ustawilem aktualnie 50, grzeje lepiej, ale w zime pewnie jeszcze dam wiecej 🙂
-
22 października 2011 o 21:01 #77856SERWISUczestnik
Witam
Jeżeli masz napęd na zaworze mieszającym, to warto jest podłączyć czujnik temperatury zewnętrznej. Wpiszesz wtedy do automatyki odpowiednie nastawy w MENU ZAWÓR i temperatura będzie się zmieniała sama.
Pozdrawiam
-
23 października 2011 o 11:23 #77855fomiczUczestnik
Myslalem, ze pogodowka steruje tylko pompa. A nie beda sie gryzly czyjniki pokojowy i pogodowy?
-
23 października 2011 o 14:21 #77854SERWISUczestnik
Pogodówka za pośrednictwem zaworu mieszającego powoduje płynną zmianę temperatury czynnika grzewczego w odniesieniu do temperatury zewnętrznej. a idąc dalej w zależności od zapotrzebowania ciepła. Jednak z powodu niedoskonałości takiej regulacji a i pod kątem zmiany okresowej temperatury w pomieszczeniu stosuje się termostaty pokojowe. W przypadku osiągnięcia zadanej temperatury w pomieszczeniu lub z powodu chęci jej obniżenia termostat pokojowy powoduje rozwarcie styków i zamknięcie zaworu mieszającego w celu odcięcia dopływu gorącego czynnika do obwodu grzewczego.
W związku z powyższym jedno nie wyklucza drugiego.Pozdrawiam
-
24 października 2011 o 16:53 #77853fomiczUczestnik
W takim razie muszę pomyśleć o kolejnym doposażeniu 🙂 Możesz polecić sprawdzony, niedrogi czujnik? Czy instalacja jest skomplikowana?
-
25 października 2011 o 01:00 #77852SERWISUczestnik
Witam
Czujnik? Czujnik temperatury zewnętrznej powinieneś mieć w komplecie. Jeżeli go zagubiono to musisz kupić kolejny i musi to być taki sam czujnik, chodzi o jego charakterystykę.
Pozdrawiam
-
20 stycznia 2012 o 12:53 #77851fomiczUczestnik
Wreszcie w ubiegłym tygodniu zainstalowano mi czujnik zewnetrzny. Czyli mam juz prawie pelna automatyke :).
Caly czas mam jednak watpliwosci czy wszystko jest dobrze ustawione. Koncze zakupiony jesienia groszek i zamierzam kupic taki z wyzszej polki. Wtedy sprobuje powalczyc jeszcze raz. -
27 stycznia 2012 o 18:27 #77850fomiczUczestnik
No i mam prolem z czujnikiem. Wczoraj wieczorem na zewnątrz ok. -5 pokazywał 0, dziś -10 pokazuje 4.
Gdzie reklamować ten czujnik w Heiztechnik czy u sprzedawcy kotła? -
28 stycznia 2012 o 01:49 #77849SERWISUczestnik
Witam
Wyślij reklamację i popracują nad tym opornikiem, wymienią na inny z inną charakterystyką lub coś dołożą. Nie pamiętam, jak to się robi, ale nie mogę pamiętać wszystkiego.
Jednak trzeba przyznać, że nie jest to do końca wina czujnika, a sposobu połączenia, kabla itp.
Wszystko to wpływa na opór i zmianę w odczycie temperatury.
Na teraz ustaw odpowiednio:
dla +10 ustaw to, co chciałbyś dla +5
dla 0 to, co chciałbyś dla -5
dla -10 to, co chciałbyś dla – 15
Na teraz w zupełności Ci to wystarczy, bo istotą tego sterowania jest sygnalizacja zmian.Pozdrawiam
-
28 stycznia 2012 o 13:05 #77848fomiczUczestnik
Wladnie tak sobie radze.
-
2 lutego 2012 o 17:06 #77847fomiczUczestnik
Postanowiłem wrócić do tematu pelet 🙂
Pamiętam jak napisaliście, że takie rozwiązanie nie jest zalecane ale…
Pytam dalej, widząc co dzieje się z rynkiem ekogroszku, zastanawia się nad sensownością zastosowania peletu.
Oczywiście widziałem palniki 'wrzutowe’ czy też palnik APPS-r, czy też brucer (ten tylko groszek i mial) ale większość producentów kotłów z palnikiem retorowym przewiduje możliwość palenia peletami, Heiztechnik również 🙂
Zresztą Pancerpol w przypadku TRIO też przewiduje taką możliwość, a może w kotłach HT są palniki Pancerpol DUO?Jak wygląda sprawa bezpieczeństwa (cofnięcie się żaru) w przypadku kotłów HT.
Klimosz w przypadku Ling Duo dokładnie opisuje procedurę zmiany paliwa.
-
3 lutego 2012 o 00:23 #77846SERWISUczestnik
Witam
Z tego co pamiętam to masz w użytkowaniu obrotówkę.
Możesz spróbować z pelletem i w tym przypadku zmniejsz pauzę o 10 sek przy niezmienionych obrotach dmuchawy.
Uważaj, bo pellet łatwo zaniża palenisko i w momencie jak wyleje szlakę w kolanie to będzie Ci zrywać zawleczkę. Musisz też zmienić krotność na 1.
Pamiętaj, nie dajemy gwarancji na poprawne działanie retorty na pellecie,
Do tych celów posiadamy palniki typu BIO a podajniki w nich wyposażone są dodatkowo strażak.Pozdrawiam
-
3 lutego 2012 o 11:31 #77845fomiczUczestnik
1.Nie zamierzam na razie palić peletami- znalazłem w miarę pewne źródło ekogroszku i przy nim zostanę 🙂
Do tych celów posiadamy palniki typu BIO
Wiem, czytałem ale…
No właśnie
Q EKO DUO wersja z możliwością spalania miału
Paliwo podstawowe
Ekogroszek lub groszek energetyczny
Miał węgla o rozmiarze ziaren do 30 mm i wilgotności max 10%
Zawartość cząstek ziaren poniżej 0,5mm do 10%Zalecamy stosowanie mieszanki 60% miał i 40% groszku
Paliwo zastępcze
PelletJeżeli jest napisane o możliwości użycia peletu, nie powinniście pisać:
Pamiętaj, nie dajemy gwarancji na poprawne działanie retorty na pelecie,
Tym bardziej, że sam Pancerpol przewiduje taką możliwość!
-
3 lutego 2012 o 12:40 #77844SERWISUczestnik
Witam
Z tym paliwem zastępczym to wynikł pewien problem. Już od dość dawna nie podajemy tej informacji. Rzeczywiście jakiś czas temu tak pisaliśmy i były w związku z tym pewne problemu.
Wielu czytało „paliwo zastępcze” i rozumiało, że można palić bez ograniczeń, bez żadnych konsekwencji jak w przypadku paliwa zasadniczego.
Widząc zachowanie użytkowników zrezygnowaliśmy z tego sformułowania i robi jak w Twoim przypadku, informujemy że taka możliwość istnieje, jednak pod warunkiem zachowania szczególnych warunków i na własną odpowiedzialność.
Problemy zdarzały się w około 10 % przypadków, a może i mniejszej ilości, jednak nie mogliśmy sobie na to pozwolić.
Tak, Pancerpol podaje informacje o możliwości spalania pelletu, lecz jeżeli ktoś będzie miał problemy to nie wini dostawcy palnika, wini producenta kotła.
Z tej też przyczyny szeroko wprowadzamy palnik BIO, który w najbliższym czasie zmieni nazwę na UNI jako uniwersalny, ale musimy to jeszcze trochę pobadać (potestować i kilka razy zniszczyć).Pozdrawiam
-
3 lutego 2012 o 13:34 #77843fomiczUczestnik
Ja zdaję sobie z tego sprawę i na chwilę obecną pozostaję na 100% przy ekogroszku 🙂
-
21 listopada 2012 o 16:43 #77842fomiczUczestnik
Wrócę do mojego ubiegłorocznego tematu 🙂
Czy dobrze rozumiem:
NAST. ZAWOR:
NASTAWA -10
NASTAWA 0
NASTAWA +10Ustawia się temperaturę wody jaka przechodzi przez zawór i idzie na grzejniki.
Czy są jakieś 'uniwersalne’ wartości tych parametrów? Czy ustawiamy je wg własnych potrzeb i upodobań.
-
22 listopada 2012 o 00:00 #77841SERWISUczestnik
Według własnych potrzeb i doświadczeń.
Jeżeli chcesz to napisz gdzie masz podpięty zawór, na grzejniki czy na podłogówkę, jaki masz dom z jaką izolacją. Spróbuję podać Ci nastawy wyjściowe.Pozdrawiam
-
22 listopada 2012 o 13:04 #77840fomiczUczestnik
Wyłącznie grzejniki. Dom szeregowy, w środku, z 'dziurawki’ +styropian 15cm. Okna PCW ~1,1.
-
22 listopada 2012 o 16:10 #77839SERWISUczestnik
Witam
W związku z tym proponuję:
NAST. ZAWOR:
NASTAWA -10 – 45 stopni
NASTAWA 0 – 35 stopni
NASTAWA +10 – 25 stopni.Wydaje mi się, że to powinny być dobre nastawy od których będziesz sobie korygował po kilka stopni w górę lub w dół jeśli będziesz miał za ciepło.
Pozdrawiam
-
23 listopada 2012 o 12:54 #77838fomiczUczestnik
Mam wrażenie, że będzie mi zimno 🙂 Aktualnie ustawiłem dużo wyższe wartości. Spróbuję Twoje +5 st.
-
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.