Q EKO DUO 17 – szeregówka 120-140 m + CWU

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem Q EKO DUO 17 – szeregówka 120-140 m + CWU

Oglądasz 57 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #77836
      fomicz
      Uczestnik

      Po sprawdzeniu kilku ofert i poczytani w internecie wstępnie zdecydowałem się na Q EKO DUO 17 (CO +CWU). Ma jednak 3 pytania:
      1.Czy warto dołożyć do obrotowego palnika? Wiadomo jak jest z jakością groszku u sprzedawców i może to rozwiązanie wpłynie na żywotność?
      2.Chciałbym osiągnąć jak najwyższy komfort grzewczy, w związku z tym myślę o sterowniku HT Tronic /Menuet. Jak współpracuje ze sterownikiem pokojowym? Warto, czy lepiej pozostać przy zwykłej pogodówce?
      3.Zastępczym paliwem jest pelet. Ale zastanawiam się nad możliwością ciągłego palenia peletem. Oczywiście widziałem, że w tym celu jest inny piec, ale czy jest taka możliwość?

    • #77894
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Dzięki za zainteresowanie naszymi produktami, ale przechodząc do rzeczy biorę się za odpowiedzi:
      1. Co do palnika obrotowego jest to bardzo trudne pytanie. Był okres kiedy palniki te stwarzały sporo problemów do tego stopnia, że niektórzy producenci całkowicie zrezygnowali z ich stosowania. My również borykaliśmy się z pewnymi problemami, ale dzięki temu że znamy się na rzeczy i ściśle współpracujemy z producentem palników, firmą Pancerpol, umieliśmy sobie z tym poradzić i na dziś ponad 90% palników w kotłach do 50 kW to obrotówki. Obrotówka to super palnik, tylko że potrzebuje dobrej obsługi i ustawienia kotła. Znamy je na tyle, że konsultant przez telefon podczas uruchomienia w ciągu pięciominutowej rozmowy wytłumaczy Ci całą zasadę regulacji i ustawi kocioł. Dzięki obrotówce spalisz każde paliwo pochodzące z węgla.
      2. Co do sterowania to jest jedna podstawowa zasada, najpierw regulujesz wewnątrz obiektu (termostat pokojowy) a dopiero w kolejnym etapie wartość temperatury czynnika grzewczego według krzywej grzewczej. Termostat pokojowy reguluje Tobie temperaturę w pomieszczeniu poprzez odcinanie i podawanie czynnika grzewczego. Pogodówka jest też ważna dlatego, że reguluje temperaturę wody grzewczej i sprawia, że wahania temperatur w pomieszczeniu będą niższe. Do naszej automatyki możesz podłączyć dwa niezależne termostaty pokojowe, osobno do obiegu pompowego bezpośredniego i osobny do grupy mieszającej. Z tego co wiem tylko nasza automatyka posiada taka możliwość.
      3. Odradzam stosowanie pelletu w retorcie. Znam wiele przypadków, gdzie użytkownicy są zadowoleni z palenia pelletem w obrotówce, ale niestety są przypadki, gdzie użytkownicy mieli problemy. Po ustawieniu zbyt dużej dawki powietrza pellet palił się pięknie, ale palenisko zaniżało się wylewając szlakę na kolanie retorty i blokowało podawanie paliwa zrywając zawleczki.
      Do spalania pelletu, innych biopaliw i pochodnych węgla służy palnik BIO, który ostatnio przeszedł modyfikacje i został odpowiednio wyprofilowany i wykonany z żeliwa. Po tych modyfikacjach spali wszystko, co do niego wrzucisz bez ryzyka uszkodzenia go.

      W razie dalszych pytań służę pomocą.

      Pozdrawiam

    • #77893
      fomicz
      Uczestnik

      Czyli wg Pana warto dopłacić do obrotowego palnika i lepszego sterownika?

    • #77892
      SERWIS
      Uczestnik

      Tak uważam że warto, zwłaszcza do sterownika. nie pisałem o tym ale sterownik posiada fajna dodatkową funkcję, można podłączyć do niego dodatkowy panel regulacyjny z wyświetlaczem do podglądu i regulacji parametrów kotła np. z holu. Należy w tym celu poprowadzić czterożyłowy kabel telefoniczny.
      Uwaga! panel ten nie spełnia funkcji programatora pokojowego.

      Pozdrawiam

    • #77891
      fomicz
      Uczestnik

      Serdecznie dziekuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące materiałów użytych do produkcji kotła a zwłaszcza:
      ślimak (czytałem o różnych problemach przy kiepskich ślimakach)
      zasobnik – jakiej grubości blacha i ile ~kg wchodzi do 200 dm3 🙂

    • #77890
      SERWIS
      Uczestnik

      Widziałem ślimak po trzech latach użytkowania w swoim kotle i praktycznie zużycie było niewielkie, zwłaszcza że często miałem mokry groszek.
      Zbiornik wykonany jest z blachy o grubości 2 mm malowanej obustronnie grubą, strukturalną farbą proszkową.
      Wchodzi do niego około 150 kg paliwa

      Pozdrawiam

    • #77889
      fomicz
      Uczestnik

      Dziękuję za informację. Sprzedawca dał mi dośc dobrą ofertę i postanowiłem zamówić ten kocioł. Mam nadzieję, że wrażenia z użytkowania będą pozytywne 🙂

    • #77888
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Cieszę się że mogłem pomóc w dokonaniu wyboru.
      Czekam na info co do eksploatacji i służę dalszą pomocą.

      Pozdrawiam

    • #77887
      fomicz
      Uczestnik

      Pod koniec miesiąca będę wymieniał piec.

      Dla zainteresowanych warunkami gwarancji:
      Gwarancja na płaszcz zewnętrzny i wewnętrzny (blacha i spawy) wynosi 3 lata; na układ podawania paliwa, automatykę i wentylator 2 lata.

      Mam nadzieję, że przez najbliższe kilka lat nie będę musiał z niej korzystać 🙂

    • #77886
      fomicz
      Uczestnik

      No i piecyk odpalony:
      retor obrotowy, sterownik HT520, sterownik pokojowy Euroster 2006TX.
      Zasypany Retopalem.
      Na razie głównie grzeje wodę ale dziś puściłem też ogrzewanie na łazienkę.

      Muszę pościągać instrukcję, poczytać i nauczyć się konserwacji.

      Na chwilę obeną problem sprawiają mi 'sznurki’ któe są zamontowane w drzwiczkach. Po otwarciu zostają na piecu a nie na drzwiczkach. Liczę na to, że jak się piec trochę 'wygrzje’ to przestaną się przyklejać.

      Jeszcze jedno pytanie. Czy palnik obrotowy powinien się w jakiś widoczny sposób obracać?

    • #77885
      SERWIS
      Uczestnik

      Brawo!

      Masz rację z tymi sznurkami, niestety.
      Jeśli masz możliwość to przesmaruj go smarem grafitowym.
      Jeśli idzie o retortę obrotową, to powinna się obracać cześć wewnętrzna. Robi to rzadko, dwa krótkie ruchy na jeden obrót ślimaka.
      Jeżeli będzie z tym jakiś problem to zadzwoń i sprawdzimy dlaczego nie działa prawidłowo.

      Pozdrawiam

    • #77884
      fomicz
      Uczestnik

      Sznurek przesmaruję 🙂
      Retora nie wiem czy działa prawidłowo, bo nie widziałem obrotów. Na razie jak pisałem grzeje wodę.

      Jaka wg Was jest optymalna temperatura w zasobniku (150 l) na 3 osobową rodzinę (wanna średniej wielkości)?

      Jaka jest optymalna temperatura kotła?

      Ustawienia sterownika są standardowe, na okres przejściowy, rozumiem, że jak zacznę grzać dom wtedy należy przestawić tylko 1 parametr (nie pamiętam który) na 'zimę’.

    • #77883
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Proponuję, abyś na kotle nastawił temp. 70 stopni a wodę użytkową ustaw na 50 – 55 stopni. Nie nastawiaj wyżej bo możesz poparzyć domowników. Gdyby brakowało Ci ciepłej wody to możesz podnieść temperaturę cwu wyżej, ale zamontuj wtedy zawór mieszający do cwu i nastaw na nim około 50 stopni.
      Co do przestawień na zimę to tak. tryb pracy cwu musisz przestawić na zimę.

      Pozdrawiam

    • #77882
      fomicz
      Uczestnik

      SERWIS napisał:

      wodę użytkową ustaw na 50 – 55 stopni. Nie nastawiaj wyżej bo możesz poparzyć domowników.

      Czyli taka temperatura jest wskazana ze względu na bezpieczeństwo. A ze względu na wydajność/funkcjonalność/oszczędność?

      Jeszcze jedno- mój kociołek Q EKO bardziej wizualnie przypomina HT EKO.
      Tak na prawdę tylko trochę różni się obudowa zasobnika natomiast sama część grzewcza jest identyczna.
      Czy to jakieś zunifikowanie produkcji 🙂 ?

    • #77881
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Pierwsza rzecz, kocioł serii Q posiada ten sam wymiennik co kocioł serii HT. HT seria ma lepsze wykończenie (wygląd) i posiada w standardzie automatykę pogodową.

      Co do ekonomii przy podgrzewaniu wody użytkowej to tak jak z wyższością świąt Wielkiej Nocy do świąt Bożego Narodzenia.
      Istotne jest jedno, jeżeli posiadasz mały zasobnik cwu to aby uzyskać duży wydatek wody musisz ustawić wysoką temperaturę po to że po wymieszaniu z zimną będziesz miał jej teoretycznie więcej.
      Jeżel jednak masz duży zbiornik i wody Ci nie brakuje to utrzymujesz niższą temperaturę w zasobniku.
      Mimo dobrej izolacji zasobnika powoduje on jednak pewną stratę ciepła. Im wyższa jest temperatura wody tym wyższa może być strata, z drugiej zaś strony im niższa temperatura tym wyższa jest pojemność a co za tym idzie powierzchnia „straty”, czyli prawdopodobnie sprawa jest porównywalna.
      Jednak strata ta nie jest do końca stratą gdyż podwyższona temperatura w kotłowni powoduje chociażby nagrzewanie sąsiadujących ścian będących przegrodami budynku i nagrzewającymi go.
      Jak widzisz temat jest trudny.
      Ja sugeruję, aby nie przepłacać i nie kupować zbyt dużych zasobników cwu (chyba że mamy do czynienia z solarami).
      Chcąc dojeżdżać do pracy nie musisz kupować 24 – tonowj ciężarówki, choć teoretycznie takim też możesz pod firmą zaparkować.
      Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości.

      Pozdrawiam

    • #77880
      fomicz
      Uczestnik

      Czyli HT de’facto jest drozszy jedynie o 300 zl od Q z lepszym sterownikiem?

      Jezeli chodzi o wode to wyjasniles mi watpliwosci 🙂 a wlasciwie mam ich wiecej 😉

    • #77879
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam ponownie

      Z tą wodą to myślałem, że pewnie namieszam, ale cóż, chyba się za bardzo starałem? Tak bywa.

      Co do różnicy cenowej między nową a starą linią to była ona kilkuprocentowa. Z tego co zauważyłem to na to by wychodziło.

      Pozdrawiam

    • #77878
      fomicz
      Uczestnik

      Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu tabliczki znamionowej okazało się, że mam HT 🙂 mimo, że zamawiałem Q. Cóż, będę urządzał wycieczki do kotłowni 🙂

    • #77877
      SERWIS
      Uczestnik

      Cóż, zdarza się najlepszym.
      Mam nadzieję że rzeczywiście będziesz zadowolony z kotła.
      Gdyby coś to pisz, aha, dzięki za pomoc w udzielaniu odpowiedzi.

      Pozdrawiam

    • #77876
      fomicz
      Uczestnik

      Co to jest za parametr: czas oczekiwania?
      jeszcze jedno oborty dmuchawy w istrukcji jest 1-3 u mnie panowie ustawili 5. Czy mniejszyc?

    • #77875
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Czas oczekiwania jest to parametr określający co ile minut załączy się dmuchawa na czas pracy dmuchawy w podtrzymaniu z obrotami dmuchawy w podtrzymaniu w celu utrzymania żaru.
      Zmień szybko obroty dmuchawy na jeden lub nawet na zero bo wypalisz palnik. Obroty te podaję dla całkowicie otwartej przysłony na dmuchawie.

      Pozdrawiam

    • #77874
      fomicz
      Uczestnik

      Ustawiłem 1, ale dlaczego mialbym ustawić 1?

    • #77873
      fomicz
      Uczestnik

      fomicz napisał:

      Ustawiłem 1, ale dlaczego mialbym ustawić 1?

      I jeszcze kilka nurtujących pytań, może nie ściśle do kotła:
      1.Termostat pokojowy- rozumiem, że steruje on wyłącznie pracą pompy CO. Odpowiednio ją włącza i wyłącza -tak?

      2.Zawór mieszający (trójdrożny)- pozwala na utrzymanie stałej temperatury na kotle i zapobiega, żeby 'na powrocie’ nie była zbyt zimna woda. Czy jego otwarcie/zamkniecie ma jakikolwiek wpływ na ogrzewanie domu?

      3.CWU ma priorytet, ale czy może być taka sytuacja, że będą pracowały zarówno pompa CO jak i CWU (duży pobór wody CWU i dość zimno na dworze).

    • #77872
      fomicz
      Uczestnik

      Hmmm, chyba przegapiono moje pytania 🙁

    • #77871
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Rzeczywiście chyba trochę Cię przeoczyłem, ale nadrabiam zaległości.

      1. Termostat pokojowy załącza i wyłącza pompę obiegową, lub zamyka i otwiera zawór mieszający w przypadku termostatu pokojowego grupy mieszającej.
      2. Zawór mieszający może podnosić temperaturę czynnika na powrocie lub obniżać temperaturę czynnika w instalacji grzewczej. Zależy to od umiejscowienia pompy. Jeżeli pompa jest przed zaworem patrząc od kotła, to mamy podniesienie temperatury na powrocie do kotła. Jeżeli jednak pompa jest za zaworem to wtedy mamy do czynienia z obniżeniem temperatury na instalacji a kocioł może pracować na wysokim parametrze.
      3. Jeżeli masz ustawiony priorytet cwu to masz priorytet na stałe, jeżeli chcesz, aby obie pompy działały równolegle (jednocześnie) to musisz go wyłączyć.
      Jest pewien parametr, który może powodować cykliczne załączenie się obu pomp przy ustawieniu priorytetu, ale nie chciałbym się w to zagłębiać, gdyż jest to mało istotne. Mówi nam o tym parametr czas pracy cwu (nie pamiętam czy występuje w nowym programie gdyż miał być usunięty).

      Pozdrawiam

    • #77870
      fomicz
      Uczestnik

      Jeżeli jednak pompa jest za zaworem to wtedy mamy do czynienia z obniżeniem temperatury na instalacji a kocioł może pracować na wysokim parametrze.

      Tak właśnie jest u mnie.

      3. Jeżeli masz ustawiony priorytet cwu to masz priorytet na stałe, jeżeli chcesz, aby obie pompy działały równolegle (jednocześnie) to musisz go wyłączyć.

      A jak to wygląda w okresie zimowy, czy załączanie pompy CWU nie powoduje zbytniego wychłodzenia w grzejnikach?

    • #77869
      fomicz
      Uczestnik

      Wczoraj był u mnie z wizytą znajomy. Stwierdził, że jego zdaniem mam za gruby odpad w popiele, tak jakby węgiel nie wypalał się do końca. Nie mam odniesienia do tego jak to powinno wyglądać, ale kolega ma piec groszkowy juz 3 czy 4 sezon, więc mu wierzę.

      Jakaś zmiana w parametrach?
      Ps. Mam w 100% standardowe, zalecane przez firmę.

    • #77868
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Pierwsze, nie patrz na wychładzanie grzejników przy podgrzewaniu cwu, bo to cwu jest ważne, zwłaszcza dla naszych kobiet. Jeżeli jednak masz bojler, który nagrzewa się kilka godzin to wyłącz priorytet i niech obie pompy działają jednocześnie.
      Drugie, jeżeli uważasz, że masz nie splony do końca węgiel to zwiększ o jedną jednostkę (tylko jedną) obroty dmuchawy i po jednym dniu zobaczysz jakie są efekty i jeżeli się poprawi to tak zostawisz, natomiast gdyby się pogorszyło to zmniejsz o jeden.

      Pozdrawiam

    • #77867
      fomicz
      Uczestnik

      Ok. Dziś sprawdzę.
      Gdzieś wyczytałem, że wentylator powinien być tylko lekko odsłonięty (osłona wentylatora). Ja miałem odsłonięty prawie w całości, czy przymknąć trochę?

    • #77866
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Praktycznie lepiej byłoby gdybyś ją przymknął i zwiększył wtedy nieznacznie obroty dmuchawy.
      Jeżeli się tym interesujesz to możesz to zrobić.
      Problem mamy gdy dzwonią do nas użytkownicy z prośbą o pomoc w ustawieniu kotła, gdyż nigdy nie są w stanie odpowiedzieć, w jakim stopniu mają otwartą dmuchawę, dlatego nasze ustawienia dotyczą dmuchawy całkowicie otwartej.

      Regulacja dmuchawy poprzez przysłonę i ograniczenie jej przepustnicą ma dobry wpływ na kocioł przy ewentualnych nadmiarach ciągu kominowego i przy jego znacznych skokach np. podczas wiatru.

      Pozdrawiam

    • #77865
      fomicz
      Uczestnik

      Dmuchawa 10-20 mm i obroty +1.
      Efekty opisze.

    • #77864
      fomicz
      Uczestnik

      Na razie jeszcze testuję 🙂 Na razie wyłączyłe priorytet CWU, moim zdaniem podczas grzania wody za mocno wychładzało się w domu.

    • #77863
      fomicz
      Uczestnik

      fomicz napisał:

      Jeżeli jednak pompa jest za zaworem to wtedy mamy do czynienia z obniżeniem temperatury na instalacji a kocioł może pracować na wysokim parametrze.

      Tak właśnie jest u mnie.

      Kolejne pytanie:
      Nast. Zawor mialem 40 ale nie wiem czy jest ok. Czesto mimo, ze w domu jest chlodno rurki za pompa sa chlodne- ksloryfery rowniez. Co zrobic?

    • #77862
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Faktycznie, jeżeli zasobnik ma słabą wężownicę i nagrzewa się zbyt długo to rzeczywiście warto wyłączyć priorytet cwu.
      Temperatura za zaworem i grzejniki mogą być zimne właśnie podczas grzania cwu.
      Jeżeli byłoby inaczej to napisz, jaka w tej chwili jest temperatura na kotle w tym czasie i w jakim położeniu jest zawór, otwarty czy zamknięty?
      Ponadto napisz mi czy posiadasz termostat pokojowy, bo może to on zamyka zawór i grzejniki są okresowo zimne.

      Pozdrawiam

    • #77861
      fomicz
      Uczestnik

      SERWIS napisał:

      Witam

      Jeżeli byłoby inaczej to napisz, jaka w tej chwili jest temperatura na kotle w tym czasie i w jakim położeniu jest zawór, otwarty czy zamknięty?
      Ponadto napisz mi czy posiadasz termostat pokojowy, bo może to on zamyka zawór i grzejniki są okresowo zimne.

      Pozdrawiam

      Na kotle miałem 70, 65, 60, teraz ustawiłem 60 – nie jest mocno zimno.
      Termostat pokojowy ustawiony na np. 22 st. powinien sterować pompą i załącza ją lub wyłącza, wygląda, że jest ok.
      Ale jakie powinno być ustawienie 'Nast. zawor’?

      Możesz opisac mi 'łopatologicznie’ jak powinien działać ten system.
      Załączam schemat:

      Czerwony: czujnik temperatury
      niebieski: pompa
      zielony: zawór trójdrożny

    • #77860
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      W przypadku, który przedstawiłeś na schemacie pol lewej stronie są grzejniki, a po prawej mamy kocioł.
      Pompa ciągnie wodę poprzez zawór w zależności od jego ustawienia. W zależności od jego nastawy pompa zaciąga część wody gorącej z prawej strony z zasilania kotła, a część zimnej wody z dołu, gdzie jest rura powrotna z instalacji idąca do powrotu kotła.
      W skrajnych położeniach zaworu pompa będzie ciągnąć wodę tylko z powrotu lub w drugim skrajnym tylko gorącą z kotła.
      Każde inne pośrednie położenie spowoduje mieszanie wody i obniżenie temperatury wody w instalacji w stosunku do temperatury wody na kotle.

      Mam nadzieję, że choć odrobinę udało mi się wytłumaczyć zasadę działania tego zaworu.

      Pozdrawiam

    • #77859
      fomicz
      Uczestnik

      Ale jak w takim przypadku ustawic parametr: nast zawor?

    • #77858
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Z tego co pamiętam to masz zawór bez napędu, więc musisz ustawiać go ręcznie. Warto byłoby zamontować termometr aby mieć podgląd na temperaturę czynnika i powinieneś ustawiać tak zawór mieszający, aby temperatura grzejników była wystarczająca do nagrzania pomieszczeń, ale też żeby ich nie przegrzewać.
      Jednakże proponowałbym zamontowanie napędu i podłączenie pogodówki i w tym momencie regulacja odbywać się będzie samoczynnie.

      Pozdrawiam

    • #77857
      fomicz
      Uczestnik

      Mam automat na zaworze mieszajacym i sterownik pokojowy. Czyli „nast zawor.” ustawiamy wg wlasnych preferencji? Ustawilem aktualnie 50, grzeje lepiej, ale w zime pewnie jeszcze dam wiecej 🙂

    • #77856
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Jeżeli masz napęd na zaworze mieszającym, to warto jest podłączyć czujnik temperatury zewnętrznej. Wpiszesz wtedy do automatyki odpowiednie nastawy w MENU ZAWÓR i temperatura będzie się zmieniała sama.

      Pozdrawiam

    • #77855
      fomicz
      Uczestnik

      Myslalem, ze pogodowka steruje tylko pompa. A nie beda sie gryzly czyjniki pokojowy i pogodowy?

    • #77854
      SERWIS
      Uczestnik

      Pogodówka za pośrednictwem zaworu mieszającego powoduje płynną zmianę temperatury czynnika grzewczego w odniesieniu do temperatury zewnętrznej. a idąc dalej w zależności od zapotrzebowania ciepła. Jednak z powodu niedoskonałości takiej regulacji a i pod kątem zmiany okresowej temperatury w pomieszczeniu stosuje się termostaty pokojowe. W przypadku osiągnięcia zadanej temperatury w pomieszczeniu lub z powodu chęci jej obniżenia termostat pokojowy powoduje rozwarcie styków i zamknięcie zaworu mieszającego w celu odcięcia dopływu gorącego czynnika do obwodu grzewczego.
      W związku z powyższym jedno nie wyklucza drugiego.

      Pozdrawiam

    • #77853
      fomicz
      Uczestnik

      W takim razie muszę pomyśleć o kolejnym doposażeniu 🙂 Możesz polecić sprawdzony, niedrogi czujnik? Czy instalacja jest skomplikowana?

    • #77852
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Czujnik? Czujnik temperatury zewnętrznej powinieneś mieć w komplecie. Jeżeli go zagubiono to musisz kupić kolejny i musi to być taki sam czujnik, chodzi o jego charakterystykę.

      Pozdrawiam

    • #77851
      fomicz
      Uczestnik

      Wreszcie w ubiegłym tygodniu zainstalowano mi czujnik zewnetrzny. Czyli mam juz prawie pelna automatyke :).
      Caly czas mam jednak watpliwosci czy wszystko jest dobrze ustawione. Koncze zakupiony jesienia groszek i zamierzam kupic taki z wyzszej polki. Wtedy sprobuje powalczyc jeszcze raz.

    • #77850
      fomicz
      Uczestnik

      No i mam prolem z czujnikiem. Wczoraj wieczorem na zewnątrz ok. -5 pokazywał 0, dziś -10 pokazuje 4.
      Gdzie reklamować ten czujnik w Heiztechnik czy u sprzedawcy kotła?

    • #77849
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Wyślij reklamację i popracują nad tym opornikiem, wymienią na inny z inną charakterystyką lub coś dołożą. Nie pamiętam, jak to się robi, ale nie mogę pamiętać wszystkiego.
      Jednak trzeba przyznać, że nie jest to do końca wina czujnika, a sposobu połączenia, kabla itp.
      Wszystko to wpływa na opór i zmianę w odczycie temperatury.
      Na teraz ustaw odpowiednio:
      dla +10 ustaw to, co chciałbyś dla +5
      dla 0 to, co chciałbyś dla -5
      dla -10 to, co chciałbyś dla – 15
      Na teraz w zupełności Ci to wystarczy, bo istotą tego sterowania jest sygnalizacja zmian.

      Pozdrawiam

    • #77848
      fomicz
      Uczestnik

      Wladnie tak sobie radze.

    • #77847
      fomicz
      Uczestnik

      Postanowiłem wrócić do tematu pelet 🙂
      Pamiętam jak napisaliście, że takie rozwiązanie nie jest zalecane ale…
      Pytam dalej, widząc co dzieje się z rynkiem ekogroszku, zastanawia się nad sensownością zastosowania peletu.
      Oczywiście widziałem palniki 'wrzutowe’ czy też palnik APPS-r, czy też brucer (ten tylko groszek i mial) ale większość producentów kotłów z palnikiem retorowym przewiduje możliwość palenia peletami, Heiztechnik również 🙂
      Zresztą Pancerpol w przypadku TRIO też przewiduje taką możliwość, a może w kotłach HT są palniki Pancerpol DUO?

      Jak wygląda sprawa bezpieczeństwa (cofnięcie się żaru) w przypadku kotłów HT.

      Klimosz w przypadku Ling Duo dokładnie opisuje procedurę zmiany paliwa.

    • #77846
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Z tego co pamiętam to masz w użytkowaniu obrotówkę.
      Możesz spróbować z pelletem i w tym przypadku zmniejsz pauzę o 10 sek przy niezmienionych obrotach dmuchawy.
      Uważaj, bo pellet łatwo zaniża palenisko i w momencie jak wyleje szlakę w kolanie to będzie Ci zrywać zawleczkę. Musisz też zmienić krotność na 1.
      Pamiętaj, nie dajemy gwarancji na poprawne działanie retorty na pellecie,
      Do tych celów posiadamy palniki typu BIO a podajniki w nich wyposażone są dodatkowo strażak.

      Pozdrawiam

    • #77845
      fomicz
      Uczestnik

      1.Nie zamierzam na razie palić peletami- znalazłem w miarę pewne źródło ekogroszku i przy nim zostanę 🙂

      Do tych celów posiadamy palniki typu BIO

      Wiem, czytałem ale…

      No właśnie

      Q EKO DUO wersja z możliwością spalania miału

      Paliwo podstawowe
      Ekogroszek lub groszek energetyczny
      Miał węgla o rozmiarze ziaren do 30 mm i wilgotności max 10%
      Zawartość cząstek ziaren poniżej 0,5mm do 10%

      Zalecamy stosowanie mieszanki 60% miał i 40% groszku

      Paliwo zastępcze
      Pellet

      Jeżeli jest napisane o możliwości użycia peletu, nie powinniście pisać:

      Pamiętaj, nie dajemy gwarancji na poprawne działanie retorty na pelecie,

      Tym bardziej, że sam Pancerpol przewiduje taką możliwość!

    • #77844
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      Z tym paliwem zastępczym to wynikł pewien problem. Już od dość dawna nie podajemy tej informacji. Rzeczywiście jakiś czas temu tak pisaliśmy i były w związku z tym pewne problemu.
      Wielu czytało „paliwo zastępcze” i rozumiało, że można palić bez ograniczeń, bez żadnych konsekwencji jak w przypadku paliwa zasadniczego.
      Widząc zachowanie użytkowników zrezygnowaliśmy z tego sformułowania i robi jak w Twoim przypadku, informujemy że taka możliwość istnieje, jednak pod warunkiem zachowania szczególnych warunków i na własną odpowiedzialność.
      Problemy zdarzały się w około 10 % przypadków, a może i mniejszej ilości, jednak nie mogliśmy sobie na to pozwolić.
      Tak, Pancerpol podaje informacje o możliwości spalania pelletu, lecz jeżeli ktoś będzie miał problemy to nie wini dostawcy palnika, wini producenta kotła.
      Z tej też przyczyny szeroko wprowadzamy palnik BIO, który w najbliższym czasie zmieni nazwę na UNI jako uniwersalny, ale musimy to jeszcze trochę pobadać (potestować i kilka razy zniszczyć).

      Pozdrawiam

    • #77843
      fomicz
      Uczestnik

      Ja zdaję sobie z tego sprawę i na chwilę obecną pozostaję na 100% przy ekogroszku 🙂

    • #77842
      fomicz
      Uczestnik

      Wrócę do mojego ubiegłorocznego tematu 🙂
      Czy dobrze rozumiem:
      NAST. ZAWOR:
      NASTAWA -10
      NASTAWA 0
      NASTAWA +10

      Ustawia się temperaturę wody jaka przechodzi przez zawór i idzie na grzejniki.

      Czy są jakieś 'uniwersalne’ wartości tych parametrów? Czy ustawiamy je wg własnych potrzeb i upodobań.

    • #77841
      SERWIS
      Uczestnik

      Według własnych potrzeb i doświadczeń.
      Jeżeli chcesz to napisz gdzie masz podpięty zawór, na grzejniki czy na podłogówkę, jaki masz dom z jaką izolacją. Spróbuję podać Ci nastawy wyjściowe.

      Pozdrawiam

    • #77840
      fomicz
      Uczestnik

      Wyłącznie grzejniki. Dom szeregowy, w środku, z 'dziurawki’ +styropian 15cm. Okna PCW ~1,1.

    • #77839
      SERWIS
      Uczestnik

      Witam

      W związku z tym proponuję:
      NAST. ZAWOR:
      NASTAWA -10 – 45 stopni
      NASTAWA 0 – 35 stopni
      NASTAWA +10 – 25 stopni.

      Wydaje mi się, że to powinny być dobre nastawy od których będziesz sobie korygował po kilka stopni w górę lub w dół jeśli będziesz miał za ciepło.

      Pozdrawiam

    • #77838
      fomicz
      Uczestnik

      Mam wrażenie, że będzie mi zimno 🙂 Aktualnie ustawiłem dużo wyższe wartości. Spróbuję Twoje +5 st.

Oglądasz 57 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.