Problem z dmuchawą, WPA 07

Strona główna Forum Kotły z podajnikiem Problem z dmuchawą, WPA 07

  • Ten temat ma 3 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 2 lata temu przez SERWIS1.
Oglądasz 3 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #71632
      Krzysiek_G
      Uczestnik

      Dzień dobry.

      Koledzy, Szukam rozwiązania poniższego problemu, może ktoś z Państwa miał już takie sytuacje, albo może technicznie mi podpowie gdzie szukać przyczyny.

      Zatrzymuje mi się Dmuchawa z powodu dużej ilości pyłu węglowego, zakładam że ten pyl węglowy  ją zaciera( zdjęcia ) bo po jej otwarciu i wyczyszczeniu wszystko wraca do normy. Wiec wykluczam sam mechanizm dmuchawy. ( zmieniony również był kondensator, bo myślałem ze może on  )

      zakładam więc ze problemem jest ten pyl, do tego sezonu nie miałem takiego zjawiska, Spalany jest eko Bartex Silver, wcześniej był gold. Podejrzewam ze może to wina  ekogroszku aczkolwiek nie do końca jestem przekonany, wcześniej paliłem różnymi gatunkami i nie mailem tam żadnego pyłu.

      Cała komora spalania została rozebrana i wyczyszczona, wszystkie kanały od dmuchawy do paleniska wyczyszczone. Minął tydzień a tam znów mnóstwo tego pyłu. ( spalone 80 kg )

      Gdzie szukać przyczyny

      ekogroszek, dmuchawa, ? gdzieś jakaś nieszczelność, podejrzewam już nawet wał który się może wyrobił i miażdży ekogroszek w kanale doprowadzającym. ?

      Jakieś kierunki poszukiwań ?

       

       

       

      Załączniki:
    • #71636
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Prawdopodobnie jest skorodowane i wytarte kolano żeliwne – pył przesypuje się z kolana żeliwnego do komory powietrznej.

    • #71635
      Krzysiek_G
      Uczestnik

      Rozumiem że wymiana kolanka żeliwnego powinna rozwiązać problem.

      Rozebrałem podajnik i  dostałem się do tego miejsca, kolanko faktycznie jest skorodowane,

      przy okazji mam pytanie, do czego są te dwie śruby na klucz imbusowy ?

      Załączniki:
    • #71634
      SERWIS1
      Opiekun forum

      Te dwa imbusy mocują kolano do komory powietrznej. Na tych śrubach ustawiamy kolano aby płaszczyzna wylotu kolana była równoległa z płaszczyzną komory powietrznej tam gdzie montowane są żeliwa paleniska.

Oglądasz 3 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.