Strona główna › Forum › Kotły z podajnikiem › Problem z dmuchawą, WPA 07
- Ten temat ma 3 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 3 lata, 7 miesięcy temu przez
SERWIS1.
-
AutorWpisy
-
-
6 stycznia 2022 o 09:55 #71632
Krzysiek_G
UczestnikDzień dobry.
Koledzy, Szukam rozwiązania poniższego problemu, może ktoś z Państwa miał już takie sytuacje, albo może technicznie mi podpowie gdzie szukać przyczyny.
Zatrzymuje mi się Dmuchawa z powodu dużej ilości pyłu węglowego, zakładam że ten pyl węglowy ją zaciera( zdjęcia ) bo po jej otwarciu i wyczyszczeniu wszystko wraca do normy. Wiec wykluczam sam mechanizm dmuchawy. ( zmieniony również był kondensator, bo myślałem ze może on )
zakładam więc ze problemem jest ten pyl, do tego sezonu nie miałem takiego zjawiska, Spalany jest eko Bartex Silver, wcześniej był gold. Podejrzewam ze może to wina ekogroszku aczkolwiek nie do końca jestem przekonany, wcześniej paliłem różnymi gatunkami i nie mailem tam żadnego pyłu.
Cała komora spalania została rozebrana i wyczyszczona, wszystkie kanały od dmuchawy do paleniska wyczyszczone. Minął tydzień a tam znów mnóstwo tego pyłu. ( spalone 80 kg )
Gdzie szukać przyczyny
ekogroszek, dmuchawa, ? gdzieś jakaś nieszczelność, podejrzewam już nawet wał który się może wyrobił i miażdży ekogroszek w kanale doprowadzającym. ?
Jakieś kierunki poszukiwań ?
Załączniki:
Musisz być zalogowany, aby uzyskać dostęp do załączonych plików.
-
7 stycznia 2022 o 17:33 #71636
SERWIS1
Opiekun forumPrawdopodobnie jest skorodowane i wytarte kolano żeliwne – pył przesypuje się z kolana żeliwnego do komory powietrznej.
-
25 marca 2022 o 09:13 #71635
Krzysiek_G
UczestnikRozumiem że wymiana kolanka żeliwnego powinna rozwiązać problem.
Rozebrałem podajnik i dostałem się do tego miejsca, kolanko faktycznie jest skorodowane,
przy okazji mam pytanie, do czego są te dwie śruby na klucz imbusowy ?
Załączniki:
Musisz być zalogowany, aby uzyskać dostęp do załączonych plików.
-
28 marca 2022 o 11:19 #71634
SERWIS1
Opiekun forumTe dwa imbusy mocują kolano do komory powietrznej. Na tych śrubach ustawiamy kolano aby płaszczyzna wylotu kolana była równoległa z płaszczyzną komory powietrznej tam gdzie montowane są żeliwa paleniska.
-
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.