Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
vakoss156Uczestnik
Witam.
Czy będzie się nadawał ten zawór (Regulus DBV 1 ZAWÓR DWUFUNKCYJNY SCHŁADZAJĄCY C.O.) link.
http://allegro.pl/regulus-dbv-1-zawor-dwufunkcyjny-schladzajacy-c-o-i3651348962.html
kosztuje ok 300zł., czyli będę musiał dodatkowo dokupić reduktor ciśnienia (około90zł) i zawór zwrotny(około10zł), razem około 400zł to jest połowa niż cena za SYR 5067.
Czy ma pan jakąś wiedze na temat tego zaworu, czy zadziała tak samo jak SYR 5067?
Rozumiem że zawór ten wkręcam bezpośrednio w króciec 3/4cala z tyłu kotła, Mój piec to red basic 11.
Pozdrawiam i dziękuje zaporady.vakoss156UczestnikWitam
Dodatkowo musisz zamontować zawór bezpieczeństwa 2 Bary
Najbezpieczniejszą formą zamknięcia układu w przypadku kotła na paliwo stałe jest montaż wymiennika ciepła między kotłem, a instalacją grzewczą. Kocioł w takim przypadku pracuje w układzie otwartym, a cała instalacja w układzie zamkniętym.
Pozdrawiam
Serwis HeiztechnikZawór 2 Bary jest zamontowany, czy potrzebny jest jeszcze jeden?
Decyduje się zamknąć układ poniewarz jak pisałem w wcześniejszym poście mam
bardzo małe ciśnienie w instalacji tj. 0,3 Bara i zapowietrzają się grzejniki, nie jest to
duże zapowietrzanie, ale co 3 -4 dni muszę je odpowietrzać.„SERWIS1” sugerował że w piecu robi się podciśnienie czy coś tam i występuje
„bąbelkowanie” dlatego się zapowietrza. Wymyśliłem sobie że jak zamknę układ
i będzie np.1 Bar to nie będzie się zapowietrzała instalacja.
Czy (SYR 5067) to jest jedyny zawór który rekomendujecie?, dodam że jest bardzo drogi
około 1 tys. zł. , czy można wstawić inny tańszy, czy wężownice zewnętrzną i czy nie stracę gwarancji
na piec?Może istnieje inny sposób, tańszy żeby pozbyć się tego „bąbelkowania” w piecu.
Dzisiaj zrobiłem test na zagotowanie wody, zasypałem piec węglem i rozpaliłem, po około 2 godzinach zszedłem do kotłowni,
na piecu było 68 stopni zawór czterodrogowy ustawiony żeby na grzejniki szło 48 stopni, a reszta na powrót do pieca, wyłączyłem pompe i czekałem co się stanie. Przy 72 stopniach miarkownik zamknął dopływ powietrza, po około 20 minutach temp. wzrosła do 75 stopni, poczekałem jeszcze
20 minut i temp. nadal 75 stopni, nic nie wzrosła. To dowodzi tego że piec jest bardzo szczelny
i ciężko będzie kiedykolwiek zagotować w nim wodę.
Pozdrawiam.vakoss156UczestnikWitam.
Po zamontowaniu RCK na czopuchu piec sprawuje się ogólnie dobrze. Całego zasypu jeszcze nie rozpalałem, o 18.00 wsypuje ok. 4 szufelki węgla tj. 1/3 zasypu pieca, na to kładę papier , drewno i rozpalam.
Od 18.00 do 22.00 na tym zasypie mam na grzejnikach od 48 do 52 stopni, w mieszkaniu około 21,5-22.4 stopni, a na piecu oczywiście temperatura waha się pomiędzy 65, a 72 stopni.
Z rana temp. mam 21,2-21,4 stopni, czyli chyba nie jest zle. Więcej na temat tego pieca będe mógł
napisać po sezonie grzewczym, wtedy okaże się czy to był trafny zakup.vakoss156UczestnikWitam.
W kominie mam duży ciąg (12,5m. wysoki na fi 160) jak rozpalałem to temperatura na piecu dochodziła do 46 stopni i wtedy coś zaczeło syczeć w piecu, pompa ruszyła przy 50 stopniach
trochę głośniej pracowała i po pewnym czasie wrciła do cichej pracy. Przed pompą mam zawór czterodrogowy przymknięty tak aby na powrót szła część ciepłej wody z zasilania tzn. jak na piecu jest 72 stopnie to na grzejniki idzie 50 stopni. Przed i za pompą mam zawory, czyli ten za pompą trochę przymknąć?
Żeby zmniejszyć ciąg w kominie zamontowałem RCK na czopuchu, w instrukcji pisze że wymagany jest cią 18 Pa. czy to nie za duży ciąg? i czy mogę nastawić na 14 Pa, a jak nie to dlaczego? Po instalacji RCK piec trochę wolniej się rozgrzewa i nie słychać syczenia, mimo to raz na jakiś czas pompa pracuje głośniej tzn. jakby się w niej woda przelewała.
Pozdrawiam.Aha różnica między naczyniem wzbiorczym , a pompą to około 3m.
vakoss156UczestnikWitam
Kocioł o mocy 11kW będzie wystarczający pod względem mocy jednakże jego stałopalność jest uzależniona od ilości odbieranego ciepła.
Dziwi mnie, że ma Pan zamontowany bardzo silny komin do tak małego kotła.Pozdrawiam
Serwis HeiztechnikWitam po dłuższej przerwie.
Własnie kupiłem kocioł RED 11KW. z miarkownikiem ciągu.
Co do komina pisałem że mam Fi 200, tzn. jest on jeszcze w hurtowni, dopiero w następnym tygodniu
firma będzie go montować. W hurtowni powiedzieli mi że jak chcę zmienić na mniejszą średnice to nie ma problemu, proponują mi Fi 160, nie wiem czy nie będzie za duży. Dodam że komin będzie miał 12 metrów wysokości.
W necie znalazłem „kalkulator przekroju komina”, po wpisaniu danych wychodzi że srednica
ma mieć Fi 120. Już zgłupiałem, nie wiem z jaką średnicą kupić tel komin.
Proszę o podpowiedzi, głównie chodzi mi o poradę „SERWIS1′.
Dziękuję i pozdrawiam. -
AutorWpisy