Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
PatrolUczestnik
Czyli rozumiem że parametry Krzywa grzewcza i przesunięcie krzywej są brane przez sterownik pieca tylko gdy chodzi on na pogodówce?
Tak, krzywe dot. pogodówki.Płomień z tego co wiem mam dobry( dosięga ściany na przeciw palnika).
Mówiąc nawiew masz na myśli nadmuch.
Rozumiem, że jeśli mam niedopalony pellet, a temperatura dochodzi do zadanej bez problemó większych, to muszę zacząć podnosić wartości nadmuchu?
generalnie nadmuch w górę, ewent. podawanie w dół (czyli obniżanie mocy) – nigdy równocześnie obu wartości nie zmieniamyMój piec chodzi w trybie standardowym, nie mam włączonego Fuzzy Logica, dlatego pytałem o te H1 i H2.
W sumie może lepiej gdyby piec chodził na Fuzzy Logic, bo przez cały tydzień mnie nie ma, przyjeżdzam na razie tylko na weekendy. Stąd też moje zmartwienie o zbyt duże spalanie, paliwa nie starcza w zasobniku na cały tydzień palenia, a przy takich temperaturach i nieobecności mieszkańców worek dziennie to chyba powinien być maks?
Przy tym co piszesz to 15kg powinno wystarczać (szczególnie gdy nie ma poboru cwu), ale jak pellet do duszy to i jego zapotrzebowanie może być większe w stos. do paliwa o wyższej kalorycznościGdzie sprawdzić ustawienie temperatury wody jaka wychodzi na grzejniki i podłogówkę?
masz podłączony zawór mieszający (i jego temp. zadana to 40C) stąd pytanie jak wygląda cała instalacjaPatrolUczestnik[…]
Przeważyłem pellet, wychodzi 12 kg/h.
Ustawienia kotła:
temp.zadana kotłą – 75*C
ster.pogodowe – wyłączone
krzywa grzewcza – 0,8 55*C
przesunięcie równoległe krzywej – 0*C (czy tak powinno być?)kocioł nie potrzebuje ster. pogodowego, więc tych parametrów nie ruszasz
modulacja:
nadmuch 100% – 40%
pr.podajnika 100% – 8sek
histereza 2 – 4*C ( ? )
nadmuch 50% – 35%
pr.podajnika 50% – 5sek
histereza 1 – 2*C ( ? )
nadmuch 30% – 30%
pr.podajnika 30% – 2,5sek
podawanie ok, a powietrze to już sprawa indywidualna – obserwujesz płomień i w razie potrzeby zmieniasz nawiew; histerezy H1, H2 mają znaczenie tylko przy trybie pracy standard, przy FuzzyLogic nieistotne. Im większe H1 i H2 tym dłuższa praca palnika na mocy 30 i 50%Histereza kotła 15*C
Temp.zadana CWU – 45*C
Tryb pracy pompy – bez priorytetu
Histereza zasobnika – 10*CUstawienia Mieszacza 1:
temp.zadana mieszacza – 40*C
termostat pokojowy mieszacza( obniżenie temp.zadanej mieszacza od termostatu – *C)
sterowanie pogodowe mieszacza – wyłączone
krzywa grzewcza mieszacza – 0,8 27*C
przesunięcie równoległej krzywej )*CDodam, że dom ma 180 m2(parterowy), podłogówka(130m2 – ustawione na termostacie 19*C),grzejniki( 3 sztuki duże w sypialniach[…]
Nie wiem jakie więcej informacje mogę podać?
Pozdrawiam Arturjaka temp. idzie na grzejniki, a jaka na podłogówkę – w jaki sposób regulujesz te wartości? najlepiej naszkicuj poglądowy schemat
PatrolUczestnikdodam tylko, że dtr EM891 zaleca odpowiednio zakres prop. [3] i stała[160]; z tego co pamiętam fabrycznie też miałem takie nastawy u siebie (em890)
PatrolUczestnikNo tak ale Patrol ma inaczej….
Patrol
Skąd masz te nastawy sam wykminiłeś?si, 'doświadczalnie’ – przy tych nastawach siłownik reaguje przewidywalnie, spokojnie, nie ma dużych odchyłów od temp. zadanej, więc tak go zostawiłem.
Przy złym ustawieniu temperatura jest szybko podbijana i w końcu przekroczona, potem następuje próba szybkiego jej obniżenia. Spadek jest oczywiście większy od oczekiwanego, więc siłownik znowu musi ją szybko podbić i tak lata jak potłuczony. w te i wewte. Trzeba dać chwilę czasu po każdym ruchu siłownika, stąd nieczułość 1,5C, a żeby nie dochodziło do przeregulowania dałem zakres prop. na 1. Stała czasu całkowania jakichś znacznych różnic nie wprowadzała (przynajmniej ja nie zaobserwowałem).PatrolUczestnikPatrol
Podasz jak masz ustawione te parametry?jak poniżej:
Zakres proporcjonalności =1
Stała czasu całkowania = 160
Czas otwarcia zaworu „Należy wprowadzić czas pełnego otwarcia zaworu odczytany z tabliczki znamionowej siłownika zaworu” – u mnie 120s
Nieczułość mieszacza = 1,5PatrolUczestnikdzięki za zainteresowanie
pozdrawiamPatrolUczestnikHubert właśnie chodzi mi o ten palnik – proszę o wrażenia opinie z użytkowania . Pozdrawiam.
ciekawie prezentuje się również Kipi (z rotacyjną komorą), ale nie znalazłem jeszcze opinii na jego temat:
http://kipi.pl/produkty/palniki-na-pellet-i-agro-pellet/
mechaniczne czyszczenie posiada też palnik fireblast (np. w kotłach tekla draco)
dostępnych rozwiązań jest teraz sporoPatrolUczestnikjackjj: a ile cm izolacji masz w podłodze nad garażem? u mnie kierbud proponował jeszcze dodatkową izolację styro od strony samego garażu.
W necie można znaleźć kalkulacje, gdzie podniesienie temp. w pomieszczeniach o 1C to wzrost kosztów ogrzewania o 5-6%. Zimny chów wygrywa.
PatrolUczestniksą małe różnice między 30,50 a 100% w nadmuchach i sama wartość powietrza dla mocy 5kW jest znaczna, ale jeśli tak Ci się dobrze spala bez spiekania to ok.
Histereza 20C w trybie std to ten sam spadek co w przypadku H=15 w trybie FL gdzie do zbicia jest 15+5 czyli 20CPatrol
Histereze mam 20 a H2-17Wciąż nie kumam tego spalania FL wszyscy łącznie z serwisem odradzają ale jak patrze na innych producentów to dużo ludzi pisze że używają czegoś podobnego I DZIAŁA SUPER….więc czemu w naszych kotlach FL jest traktowane po macoszemu typu:
1. Nie używać przy trybie lato
2. Szybko dochodzi z dużą mocą do zadanej
3. Przekracza o 5 ℃ zadaną
4. Więcej pali na FL niż na standard.
5. Moje wrażenie FL jest beee….a chyba tak nie powinno być może wszystko wynika z niezrozumienia tego trybu?!?Patrol
Tylko Ty napisałeś że jak miałeś problem ze spiekami to FL pomogło…Zastanawiam się po co robić nowy tryb automatyczny i potem odradzać jego używanie?
Na czym w ogóle polega FL w stosunku do Standard na prosty język oprócz tego że nie korzysta z H1 i H2 tylko coś tam jakiś algorytm za szumi po całkuje i proporcjonalnie dojdzie do zadanej o 5℃ wyższej niż wklepana ?
Czy są jakieś przykłady co tam się dzieje ? Jakiś prosty wykres obu trybow by się przydał dla ST i FL chociażby temp w funkcji czasu – czy ktoś dysponuje takimi prostymi danymi tak by coś porównać ?Coś takiego powinno być w instrukcji….
Pozdr.
J.[/quote]niby była poprawa, ale zwaliłem to na pellet – nie mam jednak miarodajnego porównania FL i std w kwestii spalania. Ostatnio jak ustawiłem kocioł tak, żeby się nie wygaszał to porównanie szlag trafił bo temp. na zewn. spadła o 7C…
Tryb std na lato zaleca się dlatego, że ma szybko nagrzać i przejść w postój, a nie kombinować i badać szybkość narastania temp. Nasz serwis (HT) nigdy chyba nie odrzucał FL i z reguły piszą pozytywnie, ja pisałem, że serwis Pellas zalecał std (z jakiego powodu „nie trawią” FL – tego nie dodali). Ktoś stworzył program i nie wszystkim wypada go krytykować – sama nazwa FuzzyLogic w jakimś tam stopniu przyciąga potencjalnego klienta.
Byłem ciekawy opinii jednego z użytkowników Xmini z analizatorem spalin, bo leci cały czas na FL, ale nigdy nie zrobił porównania do std, więc nie mam potwierdzenia, która wersja regulacji lepiej ogarnia spalanie/reguluje powietrze. To co widać z liczników serwisowych to FL unika pracy na niskich mocach. Przy większych odbiorach, czyli zima to FL może mieć przewagę nad std. Poza okresem zimowym, gdzie zapotrzebowanie jest niższe to std. Trzeba tylko przy porównaniu pamiętać, że FL podbija zadaną o 5C, stąd ważny jest dobór parametrów przy STD.
Serwis1- podzielcie się swoim doświadczeniem i wynikami FL vs STD (tylko bez marketingu proszę 🙂 – z góry dziękuję.PatrolUczestniksą małe różnice między 30,50 a 100% w nadmuchach i sama wartość powietrza dla mocy 5kW jest znaczna, ale jeśli tak Ci się dobrze spala bez spiekania to ok.
Histereza 20C w trybie std to ten sam spadek co w przypadku H=15 w trybie FL gdzie do zbicia jest 15+5 czyli 20CPatrolUczestnikPatrol, sprawdzasz za każdą dostawą również od tego samego dostawcy, czy tylko przy zmianie?
ostatnia partia zawierała wg dostawcy pellet mniej i bardziej wysuszony, chociaż mi to wyglądało na inną trocinę, ale generalnie minimum to sprawdzam każdą nową dostawę (nawet od tego samego dostawcy)
Patrol
Co to za dokument ? Może byś się podzielił?
😉żadna tajemnica – to z dokumentacji od RControl 891 (w 890 tego nie ma)
PatrolUczestnikW serwisowych znalazłem parametr nieczułość mieszacza jest tam wpisane 2℃ krok co 0.1 zmniejszyłam na 1℃ to mieszacz nie widział czy ma pracować czy nie – myślałem że się zapsztyka na śmierć
Czemu ta nie czułość jest aż na 2℃?przy mniejszych wartościach siłownik wykonuje za dużo ruchów, ważne są przy tym parametry 'zakres proporcjonalności’ i 'stała czasu całkowania’:
„Zakres proporcjonalności
Parametr ma wpływ na wielkość ruchu siłownika mieszacza. Zwiększenie jego wartości powoduje szybsze dochodzenie temperatury mieszacza do wartości zadanej, jednak zbyt wysoka wartość parametru powoduje przeregulowanie temperatury i niepotrzebne ruchy siłownika. Prawidłową wartość dobiera się doświadczalnie. Zaleca się ustawianie wartości parametru w zakresie 2 – 6 [3].
Stała czasu całkowania
Im większa wartość parametru, tym wolniejsza reakcja siłownika na uchyb temperatury. Ustawianie zbyt małych wartości może prowadzić do niepotrzebnych ruchów siłownika, zbyt duża wartość wydłuża czas znalezienia wartości zadanej temperatury. Prawidłową wartość dobiera się doświadczalnie. Zaleca się ustawianie wartości parametru w zakresie 100 – 180 [160].”PatrolUczestniktaka pierdoła, ale może komuś ułatwi życie – jak wiadomo co jakiś czas powinno się sprawdzać wydajność podajnika (szczególnie przy nowej dostawie opału) – poniżej sposób jak to zrobić dokładnie bez zegarka/stopera i bez odpinania zasilania motoreduktora – generalnie chodzi o pkt 3:
1. kocioł/regulator w stanie: wyłączony
2. odpinanie rury i podstawienie pojemnika na spadający pellet
3. wchodzimy w menu sterowanie ręczne > „podajnik” > i klikamy ON
sterowanie ręczne trwa dokładnie 2 minuty, więc ten punkt trzeba powtórzyć trzykrotnie, żeby uzyskać dokładnie 6min podawania
4. tu bez zmian, ale dla nowych użytkowników można powtórzyć: mnożenie wyniku x 10, odjęcie wagi naczynia i mamy wydajność podajnika w kg/h.PatrolUczestniktaka pierdoła, ale może komuś ułatwi życie – jak wiadomo co jakiś powinno się sprawdzać wydajność podajnika (szczególnie przy nowej dostawie opału) – poniżej sposób jak to zrobić dokładnie bez zegarka/stopera i bez odpinania zasilania motoreduktora – generalnie chodzi o pkt 3:
1. kocioł/regulator w stanie: wyłączony
2. odpinanie rury i podstawienie pojemnika na spadający pellet
3. wchodzimy w menu sterowanie ręczne > „podajnik” > i klikamy ON
sterowanie ręczne trwa dokładnie 2 minuty, więc ten punkt trzeba powtórzyć trzykrotnie, żeby uzyskać dokładnie 6min podawania
4. tu bez zmian, ale dla nowych użytkowników można powtórzyć: mnożenie wyniku x 10, odjęcie wagi naczynia i mamy wydajność podajnika w kg/hPatrolUczestnikzamów nową grzałkę i trzymaj w zapasie, bo jak padnie to się możesz nie doczekać…
Patrol
Czyli jak padnie grzałka to nie można tak go ustawić żeby się na pewno nie wygasil albo będzie wpitalal więcej pelletu ?
Jakby mu dac zadaną 65 i histereze 5 + nadzór 30 minut to chyba nie wygasi tylko będzie pewnie więcej wpitalal co myślisz?Pozdr. J.[/quote]
jackjj:
wszystko się zgadza, ale jesteś ograniczony maksymalną wartością parametru 'czyszczenie palnika’ i jeśli to wystarczy komuś na ściągnięcie nowej grzałki to ok;
druga opcja to rozpalenie na własną rękę.
Ty masz nowy kocioł, więc przed grzałką jeszcze sporo czasu.
Tak czy inaczej warto mieć w zapasie taką część. -
AutorWpisy