Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
PatrolUczestnik
miałem już pellet od co najmniej 6 dostawców o różnej granulacji i nigdy po ważeniu nie wyszło więcej niż 6,7 kg/h, także do 10,5 kg jest bardzo daleko, a przede wszystkim ten parametr przekłamuje wskazanie strumienia;
każde podejście jest indywidualne, ale co do zmniejszania podawania to nie do końca prawda, bo faktycznie zmniejszy się moc, ale spalanie nie musi wcale wzrastać; ja zmniejszam podawanie po to, żeby kocioł nie wygaszał się zbyt często, ma jedynie pracować w okolicy temp. zadanej i jej nie przekraczać; jego częste wygaszanie i rozpalanie nie ma sensu, każde ponowne rozpalenie dodatkowo wychładza kocioł przez funkcję czyszczenia, kocioł potem wchodzi na wyższe moce, żeby uzyskać temp. zadaną; można to też ograniczyć wartościami mocy FL jak pisał serwis;
w każdym razie u mnie przy temp powyżej 4st większość czasu spędza na minimalnej mocy, redukując ilość postojów do minimum;PatrolUczestnikMenu>ustawienia serw.>0000>ustawienia palnika>PRACA:
*wydajność podajnika: 10,5kg/h
i tam masz też
*czas cyklu praca – 20s. [ten czas musisz zwiększyć a nie zmniejszyć, bo zwiększając np. na 21 s. wydłużasz przerwę pomiędzy kolejnymi załączeniami podajników] ale ten parametr jak już wcześniej pisałem bym zostawił;
o ile będzie taka potrzeba w modulacji mocy ustaw sobie dla 30% np. 2.6sek zamiast 3sek; dla 50% 5,5sek itdPatrolUczestnikzacznij od wpisania realnej wydajności podajnika – nie wiem dlaczego fabryczna nastawa to 10,5kg, skoro realnie wychodzi ok 6,6kg; następnie w opcjach modulacji mocy masz czas pracy podajnika – możesz zjechać z nastawami poniżej 3, 6 i 9 sekund odpowiednio dla 30, 50 i 100%; na koniec zostaje jeszcze parametr w opcjach serwisowych, w ustawieniach pracy palnika – możesz wydłużyć czas pracy z 20 na np. 21 sek, ale jak zmienisz już nastawy w opcjach modulacji mocy kotła to tego nie ma sensu ruszać.
PatrolUczestnikwitam
wygląda, że w normie; u mnie średnia wychodzi ~700kg na miesiąc (kocioł 15kW, pow 220m2); do tej pory starczał mu strumień paliwa 0,9 – 1,1 kg/godz. Teraz zużycie wzrasta. Temperatura różnie 21-25 ze wzgl. na maluchy.
pozdrawiamPatrolUczestnikna wyświetlaną moc ma wpływ wiele parametrów – sprawdź na wstępie jaką masz ustawioną wartość wydajności podajnika (standardowo było ok 9kg/h, a realnie mi wyszło 6,6), poza tym czasy podawania paliwa w trybach 30, 50 i 100% i tak samo czas pracy w ustawieniach serwisowych palnika (standardowo jest 20s) no i moc nadmuchu;
przekonałem się też jak jakość pelletu wpływa na spalanie – miałem testowo 10 worków dobrego towaru w dobrej cenie, ale jak zamówiłem tonę to mi już jakieś gówno przywieźli – wszędzie kuźwa cwaniactwo… więc nie ma co oszczędzać na 'no name’- tanio wychodzi najdrożej, bo tańszy pellet to większe jego zużycie.PatrolUczestnikinwerter w funkcji ups to cały czas inwerter, w każdym razie nie można strzelać takich baboli, że „Agregat podłączasz jak normalny odbiornik do sieci”, bo jeszcze ktoś pojedzie do marketu, kupi agregacik, poda napięcie na sieć i będzie piekło, także odnośnie energetyki to ma bardzo dużo do tego – montaż przełącznika sieć/agregat WYMAGA WYDANIA WARUNKÓW PRZYŁĄCZENIA ZESPOŁU PRĄDOTWÓRCZEGO, a to i tak nie wszystkie formalności…
o opcji z układem szr nie ma sensu pisać, bo to już droższa inwestycja;
w innym przypadku, jeśli mówimy o agregacie przenośnym bez przyłączenia, to przy zanikach krótkotrwałych nie ma raczej sensu – odbiory nie mają podtrzymania, traci się czas na podłączenie (o ile się jest w domu) itdPatrolUczestnikRobertb – Tobie chodzi o inwerter, a nie agregat;
a sam agregat w warunkach domowych bez automatyki i odpowiedniej instalacji (wymagane uzgodnienia z energetyką) na niewiele się przydaPatrolUczestnikwitam
@Serwis1: a jest jakieś 'krytyczne’ minimum dla mocy nadmuchu, bo ustawienia serwisowe limitują moc nadmuchu do 28%?
jak możesz odnieś się jeszcze do mojego poprzedniego postu;
z góry dzięki, pozdrawiamPatrolUczestnikpisząc skrótowo termostat miałem na myśli właśnie głowicę, a nie pokojówkę, ale faloxx już to doprecyzował :]
PatrolUczestnikApon: grzejnik zimny, ale w pokoju ciepło – to normalne, bo w danej chwili nie było zapotrzebowania na wyższą temp., a jak podkręciłeś termostat to zwiększyłeś temp zadaną, więc dopuścił ciepłej wody
PatrolUczestnikto jeszcze pytanie do Serwisu odnośnie modulacji mocy – czy korzystniejsza jest
a) praca ciągła palnika,
czy
b) wygaszanie i ponowne rozpalanie?
doszedłem do ustawień kiedy kocioł pracuje non stop w okolicy temp. zadanej i się nie wygasza;
a jeśli opcja b jest korzystniejsza to jaka jest optymalna ilość rozpaleń w ciągu doby, żeby nie zajechać za szybko grzałki?
czy dla palnika (pellas x mini) można w ogóle przyjąć jakieś sztywne proporcje między mocą nadmuchu a czasem pracy, czy każdy sobie sam znajduje ten punkt G?Odnośnie czujnika temp. powrotu – jak prawidłowo zamontować ten czujnik? na razie mam możliwość regulacji temperatury powrotu tylko biegami pomp przy wymienniku płytowym (bez zaworu mieszającego) to czy w takim przypadku poza samym wskazaniem temperatury czujka ta będzie miała na coś jeszcze wpływ?
PatrolUczestnikdaspell 15kW, a od komina do otwartych drzwiczek dokładnie 137cm; Twój wymiar styknie pewnie, tylko komfort obsługi kotła ucierpi
PatrolUczestnikjohny13z:
zastosowanie ups’a daje m.in. to, że kocioł nie zostanie 'po chamsku’ odstawiony z powodu braku zasilania – a tak pompki mogą dalej pracować , a jak jeszcze jesteśmy w chałupie i wiemy co się dzieje w okolicy to mamy jakiś czas na reakcje; zerwanie linii to rzadszy przypadek, częściej zanik jest krótkotrwały lub brakuje jednej z faz, dlatego też fajna sprawa to zastosowanie APFa (automatyczny przełącznik faz) – gdy zanika faza priorytetowa następuję przełączenie na kolejną.PatrolUczestnikmusisz mieć dopływ świeżego powietrza; ściągnij DTR kotła – tam są dokładnie opisane wymogi
PatrolUczestnikja cokołu nie robiłem, jedynie w miejscach pod kotłem i kominkiem nie mam styropianu tylko grubszą wylewkę; Polska norma określa wymagania wentylacji; Zetka na nawiew to ok, ale na wywiew? nie masz komina wentylacyjnego?
-
AutorWpisy