Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
Markus
UczestnikHej.
Właśnie jest problem współpracy pieca z buforem tz brak współpracy.
Serwis był już u mnie kilka razy, kilkadziesiąt razy telefonicznie i nic.
Jak się piec ustawi na parametry bezpiecznie to sobie pyka i pyka coś zagrzeje coś wychłodzi ale chodzi.
Ale jak się ustawi na parametry że ma zagrzać bufor i się wyłączyć bo do tego on jest to klops.
Nie wiem czy taż tak maja inne osoby, bo nie znalazłem na forum podobnego problemu, ale czy prace pieca z buforem reguluję temperatura bufora i temperatura pieca również???
Bo to jest u mnie główny powód błędów.Żeby coś można powiedzieć, to musimy wiedzieć jaki kocioł, z jakim regulatorem.
Jak wygląda instalacja (schemat), czy jest oparta o zawór 3D lub 4D
Może kilka zdjęć.Poprosimy o szczegóły.
Markus
UczestnikHej.
Mam dom wielorodzinny stare budownictwo 450m2 🙂
A co do kotła masakra :(( tragiczny błąd zakupu.
Kocioł z buforem się nie umieją dogadać.
Wiecznie błędy błędy błędy każdego elementu pieca – palnika kotła stb
Też tak macie że pracą kotła reguluje temperatura bufora i temperatura kotła??
Bo dla mnie jest to najgłupsze możliwe rozwiązanie.Witam
Zostałem lekko wywołany do tablicy przez kolegę Mateusza, więc dołączam się do dyskusji.
Na początek lekkie sprostowanie ma 3 letni kocioł 25kW ale bez bufora, tak więc ze sterowaniem buforem nie ma żadnych doświadczeń praktycznych.Żeby coś można powiedzieć, to musimy wiedzieć jaki kocioł, z jakim regulatorem.
Jak wygląda instalacja (schemat), czy jest oparta o zawór 3D lub 4D
Może kilka zdjęć.Pozdrawiam
MarkusMarkus
Uczestnik.
Markus
UczestnikAktualnie podpięty jest pod solary. Co daje podpięcie go pod kocioł?
Jeżeli jest podpięty pod solary, to podejrzewam że przewód LInk2 jest dedykowany do instalacji solarnej.
Ja mam swojego Econeta podpiętego pod kocioł, stąd też moje wątpliwości.Jeżeli nie możesz go skonfigurować, to spróbuj do kotłowni przynieść laptopa i podepnij do niego EcoLinka poprzez kabel sieciowy RJ45.
Wtedy podasz nazwę WiFi, login, HASŁO, IP BRAMY.Markus
UczestnikMożna od czujnika temperatury uzależnić np. nastawy ZAWORu1.
w dokumentacji na str. 10 są takie parametry
Tryb pracy zaworu 1
Nastawa zaworu 1 gdy -10°C na zewnątrz
Nastawa zaworu 1 gdy +10°C na zewnątrz
Pierwszy służy do wybrania trybu pracy i tu musimy wskazać sterowanie pogodowe (tak przynajmniej u mnie się to nazywa)
A te dwa parametry (Nastawy) to jest dawna krzywa pogodowa. Po prostu określasz jak temperatura wody ma iść na grzejniki (podłogę) odpowiedni przy +10 i -10 stopniach temp. zewnętrznej. To trzeba doświadczalnie sprawdzić.
Markus
UczestnikA czy użycie tego termostatu nie spowoduje, że w trybie lato pompa będzie działać cały czas?
Czy moduł B załącza pompę kotła także w trybie lato podczas grzania cwu?Jeżeli termostat przylgowy i pompa kotłowa będą zasilane z niezależnego 230V, to będzie chodził no stóp do czasu osiągnięcia zadanej temperatury. Można wziąć zasilanie z regulatora kotła z zasilania pompy CO. Wtedy w trybie LATO będzie stała.
Podobnie z modułem B, latem pompa stoi.
Ale ustawiam wysoko temperature startu pomp oraz tak ustawiam histerezy CWU żeby kocioł odpalił się raz dziennie. W przeciwnym wypadku na początku kocioł jest przez chwilę mokry.Markus
UczestnikSterowanie pompą kotłową można zrealizować albo poprzez dodatkowy moduł regulatora (ja mam moduł B) i wtedy wszystko jest widoczne zarówno w regulatorze jak i Econecie.
Lub też poprzez termostat przylgowy, który załącza pompę przy spadku temperatury na rurze do której jest doczepiony.
W obu przypadkach pompa kotłowa zapewnia ochronę powrotu.Markus
UczestnikDla HT-700 zgodnie z dokumentacją str. 12 i 13 czujnik temperatury powinien być wpięty w złącze T6.
Markus
UczestnikPytanie, czy ma być docelowo podpięty do solarów czy do kotła?
Markus
UczestnikPompę kotłową stosuje się przy zaworze 3D. Zawór wtedy sterują temperaturą wody na grzejniki, a pompa kotłowa odpowiada za ochronę powrotu.
Natomiast zwór 4D ma zarówno sterować wodą na grzejniki, jak i chronić powrót.
Potrzebne są dwa czujniki temperatury jeden za pompą podającą na grzejniki , a drugi na powrocie.
Nie widzę też u Ciebie na schemacie temperatury zewnętrznej.Markus
UczestnikWitam
Przesyłam dwa zdjęcia z próbą opisania instalacji.
Twoja instalacja, jest bardziej rozbudowana niż przedstawia to schemat.
Masz zawór 4D z siłownikiem (ciekawe ze schemat z Econeta nie pokazuje temperatury zewnętrznej, bo jest ona potrzebna do sterowania zaworem 3/4D)
Masz chyba pompę przewałową (kotłową), która powinna zapewniać ochronę powrotu
No i jest chyba zawór termostatyczny, który obsługuje chyba drugą część instalacji (podłogówkę)
Przydałyby się zdjęcia na lewo od tego zaworu.
Sprawdź moje opisy na zdjęciach, czy jest to zgodne z Twoją instalacją.Pozdrawiam
MarkusAttachments:Markus
UczestnikSchemat z zaworem 4D jest OK.
Możesz zrobić kilka zdjęć instalacji?Markus
UczestnikWitam
Temperatura powrotu powinna zgodnie z DTR powinna wynosić min 45 stopni, a dla dłuższej gwarancji 55 stopni.
Na Twoim schemacie jest coś dziwnego. Na mieszaczu (MIX 1) masz ustawioną temperaturę idącą na grzejniki 50 stopni, a idzie tylko 33.
Pomijając po co teraz taka wysoka temperatura wody, niepokoi duża rozbieżność między zadaną (50) a aktualną (30).
Czy zawór 4D ma siłownik czy nastawiasz go ręcznie?Pozdrawiam
MarkusMarkus
UczestnikJeśli masz podpięty Econet do regulatora kotła, to w ustawieniach regulatora powinna otworzyć się kolejna strona z parametrami dot. Econet. Min. Wybór WiFi, login, HASŁO, IP BRAMY.
Markus
UczestnikMożesz jeszcze sprawdzić ślimak podajnika nr 2 (ten w palniku). Jak zdejmiesz łącznik elastyczny (rurę) to możesz sprawdzić do góry czy nie jest zawalony pyłem.
Ja od czasu do czasu odkurzaczem wyciągam ten pył. -
AutorWpisy