Utworzone odpowiedzi

Oglądasz 15 wpisów - 811 z 825 (wszystkich: 1,014)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: DasPell wasze spalanie i parametry #70424
    Patrol
    Uczestnik

    pytanie do serwisu:
    czy wersja palnika revo jest tak 'wygodna’, że cała obsługa sprowadza się tylko do podania wydajności podajnika, kaloryczności pelletu i wybrania progów mocy (+ewentualnie korekta nadmuchu) ?
    wszystko dzieje się poza użytkownikiem, tzn dawka paliwa jest przeliczana przez sterownik na podstawie w/w danych / czujnik halla automatycznie kontroluje dawkę powietrza ?
    pozdrawiam

    W odpowiedzi na: DasPell wasze spalanie i parametry #70425
    Patrol
    Uczestnik

    Witam proszę o pomoc w ocenie parametrów pieca ( jestem już szczęśliwym posiadaczem daspell 15kw palnik revo zbiornik 400l sterownik eco ster touch 892) po uruchomieniu piec po dniu pracy bardzo się od wewnątrz okopcił czarną szadzą zmieniłem parametry na obecne proszę o ewentualnie korekty – proszę również o wyrozumiałość ponieważ dopiero poznaje obsługę kotła na pellet:

    cześć,
    gratuluję zakupu, dobrze będzie poczytać o wersji revo, więc będę czekał na relacje z jego użytkownia,
    ale na wstępie ciężko ocenić parametry, których nie podałeś, tj. najistotniejsze Tzadana kotła, Tpowrotu, nadmuch, chociaż sądząc po H=15C masz pewnie zadaną kotła 75C; uzupełnij te dane, napisz coś wiecej o samej instalacji i z jakiego trybu korzystasz (FL czy std);
    smolenie to objaw wychłodzonego kotła, masz dopiero co odpaloną instalację, więc układ musi się wygrzać, spodziewaj się też większego zużycia paliwa w pierwszym okresie po rozruchu.
    15,6kg/h to wydajność podajnika rzeczywista po przeważeniu?

    W odpowiedzi na: Q PELLET DUO 15 kW pierwsza zima prawie za pasem.. #60846
    Patrol
    Uczestnik

    Kolego wejdź w wątek dot. kotła daspell i tam znajdziesz wszystko czego potrzebujesz do regulacji palnika; jedyne co musisz sam wykonać to przeważenie pelletu dla poprawnego wpisania wydajności podajnika .
    Poza tym standardowe parametry serwisu są dostępne w pliku 'kotły pelletowe’:

    Serwis techniczny kotłów

    W odpowiedzi na: DasPell wasze spalanie i parametry #70428
    Patrol
    Uczestnik

    Optymalnie jest żeby się rozpalal do 10 razy na dobe u mnie jest od 8-12….

    żeby tylko nikt nie dążył do takich wyników, bo idealnie dobrany kocioł wygaszałby się raz dziennie (standardowo co 24h jest ustawione czyszczenie palnika)
    optymalnie to pisałem pod kątem zużycia en el. przez grzałkę, którą trzeba uwzględnić w kalkulacji kosztów ogrzewania, jak i sam pellet podawany przy rozpalaniu

    W odpowiedzi na: HT EKO DUO 25kW i zawór mieszający #67297
    Patrol
    Uczestnik

    To nie temat o wyższości Świąt BN nad Wielkanocą.
    Ochrona kotła bez mieszacza – tak można, instalacje mieszane lub 100% podłogówka – NIE da się tego sensownie ogarnąć. Takie protezy jak proponujesz można stosować utrzymując na kotle temp. max 50-55C, posiadając głównie grzejniki i krótkie pętle OP na RTL. Mógłbym tu wbić taki schemat, w którym nie będzie ani jednego zaworu mieszającego – działać to będzie, nawet z ochroną kotła, ale komfort i możliwości regulacji żaden, jedynie ograniczenia. Sam jednak niczego nie przedstawiasz tylko czytamy o starych dieslach i teoriach spiskowych firm.
    Dlaczego instalacje OP zdobyły taką popularność – dzięki zaworom odcinającym i wyłączaniu pomp?
    To, że znajdzie się na rynku 'spec’ twierdzący, że w prostocie leży siła, panicznie unika automatyki to jego prywatna sprawa, tylko niech nie sugeruje, że pozostali są łosiami dającymi się nabrać na slogany reklamowe. Jak ktoś ma ochotę to niech sobie grzeje chałupę nawet samym kominkiem albo prądem – oszczędzi większą kasę na zakupie kotła, a nie 100pln na prostym jak konstrukcja cepa zaworze mieszającym. Trzeba było ściśle trzymać się ochrony powrotu (tu się w 100% zgadzam, że wymogi gwarancyjne producentów ukazują ich ograniczenia w podejściu do tematu), a nie rozwijać udziwnione teorie na całe układy.

    W odpowiedzi na: HT EKO DUO 25kW i zawór mieszający #67302
    Patrol
    Uczestnik

    Panowie litości .

    Wedle waszych wypowiedzi jest niemożliwe uzyskiwanie rozwiązania ( bez zaworów mieszających ) gdzie mamy podajnik temperatury pracujący na temperaturze X ( powiedzmy 70 st ) , i 3 układy A-40st , B-50st i C-70st . Tak ? Takie jest wasze zdanie ?

    1. Jest takie coś jak sterowanie pompami , są zawory termostatyczne dozujące i odcinające , nie tylko mieszające .

    I kolega wysteruje tym pętle 100m podłogówki, tak żeby było komfortowo w każdych warunkach?

    2. A co w czasach jak nie było zaworów mieszających ? Nie dało się czy jak ? 

    Zależy o jakie czasy chodzi, bo możemy wrócić do epoki kamienia łupanego i rozpalania ogniska. Trochę później to były już dziurawe okna, gwizdało każdą szparą i nikt nie wiedział co to współczynnik przenikalności, o sterowaniu pogodowym nie wspominając.

    Ja rozumiem że macie te cuda w swoich instalacjach i musicie sobie to jakoś tłumaczyć .
    Grzejecie wodę na daremno żeby sobie chodziła w małych układach bo nasłuchaliście się o korozji kotłów . Gratis dostajecie zwiększenie kosztów instalacji .Drugi gratis to skomplikowanie tejże , co ( zważając na radosną twórczość naszych panów monterów ) rodzi bardzo często ciekawe inaczej zjawiska . Zawory mieszające to też masakryczne zwiększenie ryzyka awarii w układzie .

    I tu wychodzi, że pomieszane są dwa wątki – ochrona kotła i dostosowanie temperatur do potrzeb odbiorów / różnych typów instalacji.
    Odpowiednią temp. powrotu kotła można zapewnić na różne sposoby bez zaworu mieszającego i to żadna rewelacja ani nowość. Tylko kolega wysuwa daleko idące wnioski o nieprzydatności zaworów mieszających w ogóle. Trzeba było napisać, że nie zgadzasz się z koniecznością montowania mieszaczy na potrzeby ochrony powrotu i po temacie, a wyszło co wyszło.
    Wracając teraz do regulacji temp. to ciężko przyjąć nawet argument o podwyższaniu kosztów przez zawory mieszające – w skali całej inwestycji są to mało znaczące kwoty (za każdy inny zawór i tak trzeba by zapłacić), a jak komuś zależy na możliwościach sterowania to dorzuci sobie jeszcze siłownik. Z punktu A do B można dojechać taczką, rowerem, limuzyną. Nikt niczego inwestorowi nie zabroni – ważny jest tylko świadomy wybór. [/quote]

    W odpowiedzi na: DasPell wasze spalanie i parametry #70436
    Patrol
    Uczestnik

    Witam
    Im wyżej tym lepiej, ale nie ma co się przejmować tą wartością, bo zależna jest od ciągu kominowego. Na niskich mocach nie będzie 100%. Rozpalenia sprawdzisz wchodząc w menu informacje i potem pokrętłem przeskakujesz na menu z informacją o ilości rozpaleń.

    W odpowiedzi na: Daspell duże H2 #67232
    Patrol
    Uczestnik

    jackjj:
    Wcześniej miałeś tryb pracy bez priorytetu, a teraz masz priorytet + wydłużenie + czas postoju = 0 (taki czas postoju kłóci się z ideą priorytetu – pompa CO nie wyłączy się – przestaw na wartość >0)

    Patrol
    Pompa od CO to mi się zatrzymuje jak jest ładowany zbiornik CWU…..może jak osiągnie 45℃ to już włącza pompę od CO ale jeszcze te 3 minuty ładuje zbiornik CWU wg wydłużenia….i stąd ma te 50℃? [/quote]
    te 50C tak jak wcześniej pisałem wynika z parametru wydłużenia pracy CWU.
    Poza czujnikiem temp. podłączonym do rcontrol mam wyżej w zasobniku dodatkowy termometr analogowy i przy dwóch odczytach widać rozkład temp. podczas ładowania (różnice szczególnie widoczne przy braku cyrkulacji)

    „Czas postoju” to chodzi Ci o „Postój pompy CO podczas ładowania CWU”? – tam mam zero min – to chyba ustawiasz tym parametrem po jakim czasie podczas ładowania CWU z priorytetem pompa od CO ma się na chwilę włączyć na 30s żeby instalacja CO się nie wychłodziła całkiem…?

    sorry mój błąd – powinno być: pompa CO nie włączy się (przy czasie 0 min), ale u Ciebie ryzyko wychłodzenia można pominąć – przy grzejnikach reakcja jest natychmiastowa, a ekstremum to uruchomienie dezynfekcji, czyli ładowanie zasobnika do 70C

    Patrol,
    A 5 minut przy zbiorniku 300l aż tak dużo zmieni?

    A to zależy – jak temp. zadana cwu jest bliska aktualnej temp. na kotle to nic nie zmieni, a jak na kotle jest znacznie wyższa temp. niż w zasobniku to dodatkowe 5min pracy pompy cwu musi podnieść temp. cwu

    W odpowiedzi na: Daspell duże H2 #67235
    Patrol
    Uczestnik

    jackjj:
    Wcześniej miałeś tryb pracy bez priorytetu, a teraz masz priorytet + wydłużenie + czas postoju = 0 (taki czas postoju kłóci się z ideą priorytetu – pompa CO nie wyłączy się – przestaw na wartość >0)
    To parametr wydłużenie czasu pracy pompy cwu podnosi temp. zasobnika – mam tak samo. Nawet jak dasz na 0 to i tak po zatrzymaniu pompy cwu temp. jeszcze bezwładnie wzrośnie. Wszystko zależy od pojemności zasobnika, miejsca wpięcia czujnika (jego wysokości w zasobniku).
    Hubert:
    jak u Ciebie wydłużenie pracy pompy cwu o 5min nic nie zmienia to coś nie tak, chyba że mylisz wartość z parametrem czasu postoju CO podczas ładowania CWU.
    pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Daspell duże H2 #67243
    Patrol
    Uczestnik

    Dla trybu lato modulacji nie zmieniam. Zmniejszyć można Tkotła i jego histerezę,ale tak aby nie dochodziło do sytuacji jak opisałem wyżej (tj. bezsensowne rozpalenia)
    Kocioł będzie startował dopiero po spadku temp. zadanej o wartość H, a potem postój i cykl się powtarza – czyli wszystko zależy od zapotrzebowania cieplej wody.

    W odpowiedzi na: Daspell duże H2 #67245
    Patrol
    Uczestnik

    Patrol
    To jak mam zadaną 75 hist.20 h2-17, h1-5 i rozpaleń 9-12 to żeby było jeszcze mniej rozpaleń to mam zwiększyć h1 i h2 czy zwiększyć temp. na kotle – to chyba niezbyt dobry pomysł bo i tak jest wysoka?
    im mniej będzie pracy z dużą mocą tym mniej rozpaleń (trudniej dotrzeć do temp. zadanej) – w przypadku trybu STD pomaga zwiększenie histerez H1 i H2 i/lub ograniczenie mocy czasami podawania, czyli w progach mocy 50 i 100% można 'przymulić’ trochę palnik. Co do wyższych temp. na kotle to zmiany widać przy większych mrozach (wtedy naturalnie ilość rozpaleń się zmniejsza) – najlepiej dobrać taką temp. kotła przy której nie ma problemu z niskim powrotem.

    Serwis1 Patrol
    chciałem przejść na grzanie tylko C.W.U. bez CO co przestawić w sterowniku żebym nie narobił bałaganu ? W instrukcji widziałem że trzeba wybrać tryb Standard a nie FL co generalnie mam ustawione bo cały czas jadę na Standard? Czy przy samym grzaniu wody trzeba obniżyć temp na kotle czy może podnieść w zbiorniku CWU czy może jeszcze należy coś zmienić ? Mam teraz zbiornik C.W.U. na 45℃ z hist.5℃
    Tryb pompy cwu przestawiasz na lato i to wszystko (tryb regulacji zostaje std) – temperatura zadana kotła nie jest wtedy wyrocznią – poniżej wklejam to co pisałem kiedyś o zasadzie działania:
    gdy ładowany jest zasobnik cwu (pracuje pompa cwu), to po spadku temp na kotle o wartość histerezy nastąpi jego rozpalanie. Może się zdarzyć, że w trakcie tego procesu zostanie już osiągnięta temp zadana cwu, więc od razu po rozpaleniu kotła nastąpi przejście do nadzoru/wygaszania.

    W odpowiedzi na: DasPell wasze spalanie i parametry #70452
    Patrol
    Uczestnik

    Panowie awaria…
    Co jest przyczyną zapychania ślimaka od podajnika pelletu? W ciągu 3 dni dwa razy mi się zapchał. pellet dość pokruszony, nowa dostawa od tego samego dostawcy. Poprzedni też był tak samo pokruszony i nic się nie działo. Czy tylko jakość pelletu może być przyczyną?

    raczej jakość – może masz zbyt długie i zbyt twarde granulki; jak miałem twardszy pellet to podajnik nr1 wprawdzie nie zapchał się, ale były częste puste przebiegi przy najkrótszym czasie podawania (przez prawie 2sek nic nie poleciało) i zgrzytanie przy motoreduktorze.

    W odpowiedzi na: Daspell duże H2 #67248
    Patrol
    Uczestnik

    Jeśli miałeś założenie, że obniżenie temp. zadanej o 5C i histerezy kotła
    zmniejszy spalanie to niestety nic nie mam na potwierdzenie tej tezy. Na dobrą
    sprawę temat wchodzi trochę w kompetencje wróżbity Macieja, bo każdy sam
    na swojej instalacji dochodzi do tych najkorzystniejszych ustawień. Jednak obojętnie co byś nie zmieniał i jak byś nie stawał na głowie, to nie uzyskasz wielkich zmian przez takie kombinacje – z reguły to walka o 1 może 2kg.
    Algorytmu nie mam – u mnie to fizycznie wciągnięte paliwo zliczane organoleptycznie (skala w zasobniku) oraz wskazanie % przez sterownik – przy dobrej kalibracji jest to też dokładne. Przy korzystaniu z naniesionej skali w zasobniku wymagane jest niestety wyrównanie powierzchni pelletu, ale przy okazji zapobiega to powstawaniu leja (niestety konstrukcja zasobnika ma niskie walory użytkowe). Przy takim pomiarze dopuszczam walnięcie się o 1%. Ostateczne potwierdzenie zawsze mam przy kolejnym pełnym zasypie (tj zapełnienie do poziomu 12 worków).
    Każde porównanie polega u mnie na podliczeniu spalonego pelletu w ciągu testu jakiegoś trybu pracy -absolutne minimum to 24godz. Jeśli ilość wygaszeń dojdzie np. do 15 albo wyżej to wiadomo, że znacznie wzrośnie zużycie energii elektr (0,4 kW na rozpalenie), koszty te trzeba doliczyć do spalonego paliwa, a ile idzie na samo rozpalenie to już łatwo obliczyć. Ważny jest zbliżony odbiór ciepła, ale różnica 2-3C temperatury zewn. tragedii nie spowoduje. Jak warunki zewn. znacznie się zmienią to wiadomo, że porównanie szlag trafi (u mnie bywały jeszcze przypadki podkręcenia dwóch kaloryferów na full przez dzieciaki).
    Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Daspell duże H2 #67250
    Patrol
    Uczestnik

    Panowie, Serwis1
    Jaka może być różnica w spalaniu i odbiorach ciepła pomiędzy nastawami z tabeli 1 tabeli 2 dla zadanej 75 i 70℃ jak w przykładzie ? Narysowałem żeby lepiej zrozumieć…
    Chciałem przestawić na cieplejsze dni na 70℃ nie wiem co się może zmienić oprócz większej ilości rozpaleń na dobę

    jeśli przejście z 70 na 75C to żadne obciążenie dla kotła ( nie ma problemu z dobiciem do zadanej temp.) to przy dłuższych postojach zyskasz trochę pelletu (czyli lepsza większa histereza kotła 20C). Musisz sam przetestować, przy czym jeszcze lepsze wyniki może dać H2=5 i H1=2 – palnik dłużej pracuje z mocą max, szybciej osiąga Tzadaną (kosztem grzałki, bo będzie większa ilość rozpaleń), a przy H2=17 to głównie moc 50%. Patrząc na to z drugiej strony to wszystko zależy od tego ile czasu spędzi w postoju – gdyby to był krótki czas 15-20min to szkoda, żeby się w ogóle wygaszał. U mnie 10-12rozpaleń/dobę to ciągle korzystniejsza opcja niż palenie ciągłe (podtrzymywanie nadzorem).

    W odpowiedzi na: DasPell wasze spalanie i parametry #70455
    Patrol
    Uczestnik

    Ile musi trwać czas wygaszania żeby było to zdrowe dla pieca? Czy można go samemu zmniejszyć ?

    Wygaszanie nie jest niezdrowe, a trwa tyle ile potrzeba na brak detekcji płomienia (zależy ile będzie pelletu na tacy).

Oglądasz 15 wpisów - 811 z 825 (wszystkich: 1,014)