Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
PatrolUczestnik
Odebralem wlasnie palete nowego towaru w cenie 700zl z transportem. Pierwsze wrazenia tzn zapach i wyglad ok, mala porcja moczy sie juz we wodzie, a za kilka dni chrzest na palenisku
PatrolUczestnikskoro palił mniej, to nasuwa się proste pytanie czy coś zmieniałeś w ustawieniach?
podaj aktualne nastawy; czy z nadzoru przechodzi w pracę czy następuje ponowne rozpalanie?PatrolUczestnikw naczyniu wzbiorczym musi być woda, sam zbiornik musi być na odpowiedniej wysokości – inaczej dojdzie do zapowietrzania i nie będzie przekazywania ciepła; podłączenie też powinno być bezpośrednie z kotła (nie może na jego drodze być żadnej armatury)
schemat wrzuć jak to wszystko masz pospinane; z jednej fotki niewiele wynika poza tym, że ideowo wychodziłoby coś takiego:
http://lh6.ggpht.com/_8Y1hKSHkc-0/TObjFQB25vI/AAAAAAAAAD8/cEfzlDe7Alw/shemat1.png
u Ciebie nie widać rury wzbiorczej, nie widać co wchodzi i wychodzi z 4DPatrolUczestnikzrób sobie sobie test wody (min tydzień) zgodnie z tym:
http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/21811-jak-kupujecie-dobry-pellet/#entry260869PatrolUczestnikWitam, mam pytanie czy może ktoś mi pomóc obliczyć moc podłogówki mam położone 950mb pexa 16 mm ile jest w nim wody i jaką mam przyjąć moc, może mam za małą moc kotła?
ile wody to będziesz wiedział z każdej karty katalogowej (podawana jest pojemność wodna dla 1mb) a jeśli nie to ze wzoru na objętość walca:
http://www.zhitov.ru/pl/volume_pipes/
ogarnij najpierw temat prawidłowych odczytów z czujników, bo bez tego sterowanie nie ma sensuPatrolUczestnikSprawdzilem. Pod 20/21 jest czujnik cwu a csujnik mieszacza pod 26/27,. Teraz jestem przy piecu i jest tak temperatura kotla 46 stopni, powrotu 31,6 stopnia , temperatura na zaworzu 40stopni, a zawor 4d 55% i o co tu chodzi. Nie mam juz sily.
a nie masz przypadkiem rcontrol892? w każdym razie z tego co podawał serwis masz wspólne gniazdo dla spalin i powrotu – czyli po podpięciu wybranego czujnika pojawi się odpowiednie menu – ma to podobno działać z automatu, ale nie wiem jak – zakres rezystancji ct4 i ct2s w dużym przedziale się pokrywa (dla 50C jest bardzo zbliżona R, wyżej jest już rozjazd – przy wskazaniu ct4 = 70C czujnik pt1000 pokaże już ok 100C)
PatrolUczestnikna pewno współdzielone styki są w wersji s.control touch;, ale wówczas pod 20,21 jest czujnik cwu;
sprawdź jeszcze raz oznaczenie styków 20,21PatrolUczestnikCzujnik zakupiłem w firmie Heiztechnik pt1000 na zdjęciu poniżej. Wejście mam jedno z ikoną płomienia również na zdjęciu poniżej.
czujnik p1000 (ct2s) to czujnik temp. spalin i jest podpinany pod styki 24,25 i nie można mierzyć nim temp. powrotu. – do tego jest CT4 podpinany pod 20,21 (czujniki mają inne rezystancje)
druga sprawa to podpięcie termostatu – masz teraz TB – wejście termostatu pokojowego kotła, a powinno być TM – wejście termostatu pokojowego mieszacza, czyli 28i30
a te 180L wody z temp 40C do 70C, przy kotle 15kW ze sprawnością 85% powinno się podgrzać w 30min
edit: to tylko teoretyczne wyliczenie bez uwzgl. strat z tytułu jednoczesnego wykorzystywania na cele grzewcze (czyli bardziej dla przypadku podgrzewania wody w zasobniku)PatrolUczestniku mnie na odwrót:
1. jak są mrozy to lepiej zwiększyć H1 i H2, tak żeby nie dochodziło do zbędnych wygaszeń z krótkimi postojami np. 15-20min; zostaje wtedy jedno czyszczenie serwisowe na dobę;
kocioł tylko dobija do zadanej, ale jej nie osiąga; druga możliwa opcja to nadzór, ale wymaga większego zaangażowania w testy
2. jak jest cieplej i jest możliwość dłuższych postojów (>=40min) to H1 i H2 nie muszą być zawyżane; jeśli H1 i H2 będą za małe to będzie dochodzić do przebijania Tzadanej kotła, co niekoniecznie jest złe pod warunkiem, że nie zostaje na palenisku niedopalony granulat i nie doprowadzimy do przegrzania kotła itd.z buforem byłoby uniwersalnie
PatrolUczestnikśrednia z ostatnich miesięcy to 19,7, a największe i najmniejsze to dokładnie nie powiem, ale nie kojarzę wciągnięcia 2 worków na dobę, zresztą sam wiesz, że te dane i tak nic nikomu nie pomogą;
teraz ciągnę na testowych 10workach i o wiele dłużej dochodzi do zadanej, mam mniej wygaszeń (mniejsza kaloryczność opału) do tego uzyskałem taki spiek, że palcami ciężko go rozbić – w jednym dniu nawet rozpalić się nie chciał (dopiero gruntowne oczyszczenie paleniska pomogło – głównie przy wlocie granulatu/przy grzałce)… i weź tu w ciemno kup tonę takiego syfuPatrolUczestnikNa pewno mam standard.
Po osiągnięciu 70st piec się wychładza i wyłącza.
Pompa CO pracuje (kocioł ma postój) tak długo aż piec osiągnie 40 st potem pompa się wyłącza.
Piec się załącza nagrzewa się do 55 st i włącza się pompa CO.Co mogę mieć źle ustawione że po spadku temp na piecu poniżej 55 st on się automatycznie nie załącza.
kolego sam pisałeś wcześniej:
„Na piecu spadła temperatura do 40st i piec się nie załączył, ponieważ w mieszkaniu temperatura była większa niż zadana, dopiero po spadku temperatury pokojowej zadanej piec się załączył. Prawidłowe działanie tak ?”
pewnie masz termostat w funkcji kotła, a nie mieszaczaPatrolUczestnik40-60min w nadzorze też nie zrobi większej różnicy, gorzej jakby było palenie na niskim strumieniu przez większą część doby;
co do temp. to chwilowo widziałem max 170C, a najczęściej są to okolice z zakresu 120-135C;
(od razu tez widać jaki wpływ ma otwieranie drzwiczek podczas pracy kotła)
a parametry można znaleźć różne, np.
kocioł moc nom. 10,2kW produkcja X:
average exhaust temperature at maximum output 125
average exhaust temperature at minimum output 60
maximum recommended exhaust temperature 180
lub kocioł 14,5kW prod. Y:
Exhaust gas temperature at full load (C°) 94,42
Exhaust gas temperature at part load (C°)50,07ogólnie to im niższa temp. spalin w danym progu mocy tym większa sprawność.. ale
za niska temp. doprowadzi do zasyfienia i problemów z nieprzystosowanym kominem, za wysoka to straty;
osad na ścianach doprowadzi do podwyższenia temp. spalin, więc jest to też jakiś wyznacznik, że przyszedł czas na czyszczeniePatrolUczestnikprzy ustawieniu proporcj. na 5 musiałeś widzieć te niepotrzebne ruchy siłownika – 2 lub 3 na pewno spowoduje spokojniejsze reakcje siłownika
PatrolUczestnikustawienia dla siłownika zaworu znajdziesz w menu serwisowym>ustawienia mieszacza:
Zakres proporcjonalności
Parametr ma wpływ na wielkość ruchu siłownika mieszacza. Zwiększenie jego wartości powoduje szybsze dochodzenie temperatury mieszacza do wartości zadanej, jednak zbyt wysoka wartość parametru powoduje przeregulowanie temperatury i niepotrzebne ruchy siłownika. Prawidłową wartość dobiera się doświadczalnie. Zaleca się ustawianie wartości parametru w zakresie 2 – 6 [3].
Stała czasu całkowania
Im większa wartość parametru, tym wolniejsza reakcja siłownika na uchyb temperatury. Ustawianie zbyt małych wartości może prowadzić do niepotrzebnych ruchów siłownika, zbyt duża wartość wydłuża czas znalezienia wartości zadanej temperatury. Prawidłową wartość dobiera się doświadczalnie. Zaleca się ustawianie wartości parametru w zakresie 100 – 180 [160].
Czas otwarcia zaworu
Należy wprowadzić czas pełnego otwarcia zaworu odczytany z tabliczki znamionowej siłownika zaworu, np. 140s.
Wyłącznie pompy od termostatu
Ustawienie parametru na wartość ,,TAK” powoduje zamknięcie siłownika mieszacza i wyłącznie pompy mieszacza po rozwarciu styków termostatu pokojowego (pomieszczenie nagrzane). Czynność ta jednak nie jest zalecana, gdyż pomieszczenie ogrzewane może być wychłodzone w zbyt dużym stopniu.
Nieczułość mieszacza*
Nastawa parametru określająca wartość nieczułości temperaturowej (martwej strefy) dla układu sterowania mieszaczem. Regulator steruje mieszaczem w taki sposób, aby wartość temperatury zmierzonej przez czujnik obwodu mieszacza była równa wartości zadanej. Tym niemniej aby uniknąć zbyt częstych ruchów siłownika, mogących niepotrzebnie skrócić jego żywotność, regulacja podejmowana jest dopiero wówczas, gdy zmierzona temperatura obwodu mieszacza będzie wyższa lub niższa od zadanej o wartość większą niż nieczułość mieszacza.PatrolUczestniktak jest przesunięcie krzywej, np. jak nastawisz 23C to ecoster odnosząc nastawę do 20C przesuwa krzywą o 3C;
jego działanie może sprowadzać się do
1. automatycznej korekty temp. (zgodnie z zadanym współczynnikiem korekty temp. pokojowej)
2. wyłączenia pompy mieszacza
3. obniżenia temp. obiegu o stałą wartość po osiągnięciu zadanej temp. w pomieszczeniu (tego nie zalecają)
z pkt 1 i 3 także nie zalecają korzystać jednocześniepkt 2 można spokojnie testować przy mniejszym poborze ciepła, np. kiedy mamy słoneczne dni bez ujemnych temperatur;
co do mocy to najlepiej kiedy kocioł może pracować w pobliżu nominalnej wartości, co fajnie widać na wykresach kolegów z buforami; w innym przypadku doprowadzamy do wygaszeń pod warunkiem dłuższych postojów, bo jeśli temp. spadnie o wartość histerezy w ciągu 15-20min to lepiej iść w większe H1 i H2 lub nawet nadzór. -
AutorWpisy