Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
SERWIS
UczestnikMam prośbę, abyś opisał krótko cały problem i wysłał zgłoszenie na serwis@heiztechnik.pl i ktoś się u Ciebie pojawi.
Co prawda masz wyższą wersję oprogramowania, ale dopiero teraz zauważyłem, że jest to ekogroszek.
W zgłoszeniu podaj numer fabryczny kotła i wersję oprogramowania jak wyżej.SERWIS
UczestnikTak jak napisałem, na podłogówkę musi być drugi termostat podłączony pod wyjście „termostat pokojowy co”
Dopóki go nie masz nie możesz włączać jego trybu w sterowniku. To jest chyba jasne.
Nie wiem jak sterujesz temperaturą wody w podłogówce, ale musi gdzieś być jakiś zawór, może gdzieś w jakiejś skrzynce z rozdzielaczem.
Musisz poprosić instalatora o schemat Twojej instalacjiSERWIS
UczestnikCo do drugiej części wiadomości, to wydaje się, że kocioł zachował się prawidłowo. Nie jest jednoznaczne osiągnięcie temperatury kotła wraz z temperaturą pomieszczenia. Kocioł mógł mieć już na tyle wysoką temperaturę, że przeszedł w wygaszanie, a następnie rozpalanie po spadku temperatury na kotle.
Co do pierwszej części to jest to nie do końca jasne. Rozumiem że masz dwa obiegi grzewcze, grzejniki, z tego co czytam to na zaworze mieszającym sterowanym z kotła i pod ten obieg jest podłączony termostat. Wydawać by się mogło, że tu jest wszystko w porządku.
Podłogówkę masz podłączoną pod jaki obieg? jak masz regulowaną temperaturę wody w podłogówce? Najprawdopodobniej masz ją podpiętą pod wyjście bezpośrednie, tzw. obwód CO. Masz jeden termostat a aktywowany masz na obu obiegach. Musisz dezaktywować termostat na obiegu bezpośrednim i w tym momencie nie będzie Ci on rozłączał pompy na podłogę.SERWIS
UczestnikNa dzisiaj czas realizacji wynosi od 10 do 15 dni roboczych
SERWIS
UczestnikPoproszę o kontakt z naszym działem serwisu pod numerami
664 784 500
664 784 600
664 784 700
Być może pomylone są styki w termostacie na połączeniu z kotłem. Spróbuje Pani obniżyć temperaturę na termostacie, aby zasymulować osiągnięcie temperatury i sprawdzić, czy w tym momencie pompa nie rusza. Może być podłączenie do funkcji chłodzenia a nie grzania.SERWIS
UczestnikPrzeważenie robi się w trybie testu wyjść. Jeśli w tym trybie włączysz główny podajnik, to będzie on pracował równe 10 minut.
Co do innych ustawień, to poza temperaturą kotła, cwu i ewentualnie temperaturą mieszacza, o ile masz podłączony, no i w zależności od trybu jego pracy, to nie ustawiasz nic. Pozostawiasz ustawienia fabryczne, a sterownik robi wszystko sam.
Co do termostatu, to należy zweryfikować czy jest podpięty w odpowiednie miejsce i to tyle.SERWIS
UczestnikSprawdź proszę wersję oprogramowania. Jeżeli jest to wersja 206 lub niższa, to będzie musiał podjechać serwis i zaktualizować Ci oprogramowanie. W tej wersji i starszych był pewien błąd i może to być ten problem.
SERWIS
Uczestniknic nie montuj, usuń tylko zawirowywacze i sprawdź efekt
SERWIS
UczestnikSugeruję podniesienie temperatury kotła na minimum 70 a nawet 75 stopni, ponadto na okres przejściowy spróbuj wyjąć zawirowywacze i sprawdź, czy nastąpiła poprawa.
Niestety jest mały problem z teoretycznie dobrymi kominami ceramicznymi, ponieważ temperatura spalin jest zbyt niska aby go wygrzać, a co za tym idzie aby ciąg kominowy był wystarczający, zwłaszcza latem i w okresach przejściowych, gdy kocioł pracuje na niskie mocy produkując w ten sposób małą ilość spalin, dodatkowo o temperaturze około 80 stopni.SERWIS
UczestnikA czy przypadkiem nie zaczęło wiać na dworze?
SERWIS
UczestnikTak, są już w sprzedaży, jednak z powodu, że jest to nowość, to trzeba się delikatnie uzbroić w cierpliwość 🙂
SERWIS
UczestnikNapisz proszę krótką wiadomość do serwisu na adres: serwis@heiztechnik.pl
lub zadzwoń na jeden z poniższych numerów:
+48 664 784 500
+48 664 784 600
+48 664 784 700Koledzy z pewnością Ci pomogą.
Pozdtawiam
SERWIS
UczestnikZ doświadczenia mogę doradzić Ci kocioł o mocy 20 kW.
Większego nie potrzebujesz, a taka wielkość spokojnie będzie w stanie dogrzać Ci dom po jakimś wychłodzeniu, braku napięcia czy paliwa, a ponadto szybko nagrzeje Ci wodę użytkową.Pozdrawiam
SERWIS
UczestnikZ tego co widzę, to nie jest to typowa rdza, a takie dziury, to efekt działania kwasów zawartych w paliwie. Niestety nawet teoretycznie suchy węgiel ma w sobie wilgoć, która wytrąca się na ściankach zbiornika i po zetknięciu z siarką zawartą w węglu tworzy kwas. Prawdopodobnie na początku, gdy dziury były niewielkie, to na zewnątrz miałeś bąble, jakby nalot soli labo czegoś w tym stylu.
SERWIS
UczestnikKolego Karolus1
Tak jak napisał kolega Serwis1, czujnik temperatury powrotu nie mierzy temperatury wody wpływającej do kotła. Mierzy on temperaturę wody powracającej z instalacji aby dać sygnał na pompę podtrzymania temperatury powrotu, czy ma działać czy nie. Dlatego też nie posiadasz wiedzy, o jakiej temperaturze woda wpływa do kotła.
Gdyby ten czujnik był zamontowany na wejściu wody do kotła, to pompa ciągle taktowałaby, załączała i wyłączała.
Przykład: z instalacji wraca woda o temperaturze 40 stopni i pompa w tym momencie się załącza. Czujnik zauważa, że temperatura rośnie powyżej 55 stopni i wyłącza pompę, co powoduje że temperatura ponownie spada i ponownie pompa się załącza i tak w kółko.
Dlatego też czujnik ma dokonywać pomiaru wody jaka wraca z instalacji i dawać sygnał na pompę, kiedy ona ma pracować. -
AutorWpisy