Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
SERWIS
UczestnikMam jeszcze pytanie, czy robiłeś przegląd palnika lub czy sam go rozbierałeś kiedykolwiek?
SERWIS
UczestnikNo przepraszam, koledzy, którzy na tym forum są od kilku ładnych lat nie spotkali się z takim problemem, więc nie można stwierdzić że jest to nagminne. Taki przypadek zdarza się może ze dwa razy na tysiąc…
Na ogumienie w samochodzie też nie mas gwarancji.
Gdyby to się jeszcze stało w jakimś bardzo krótkim czasie, to może, jednak nie po blisko dwóch latach.SERWIS
UczestnikPalnik jest ewidentnie wypalony i po kolorach stali widać, gdzie leżakowała szlaka.
Rozumiem, że dla Ciebie to duży problem, ale takie rzeczy się zdarzają.
Na pocieszenie można powiedzieć, że będziesz miał nowy palnik. Jest to najważniejszy element w palniku.
Dlatego też w gwarancji jest napisane, że nie dotyczy ona elementów mających bezpośredni kontakt z żarem.Ponadto będziesz miał już zrobiony przegląd kotła.
SERWIS
UczestnikNajprawdopodobniej kocioł pracuje w zakresie modulacji a Twoje zapotrzebowanie na ciepło jest delikatnie powyżej 10 kW i dlatego jak zejdzie z modulacją, to brakuje mu mocy, temperatura spada i ponownie wchodzi na 20 kW.
Wydawać by się mogło, że jest to właściwe zachowanie.
Mimo wszystko najważniejsze jest prawidłowe wpisanie wydajności podajnika.
Z czujnikiem może być wszystko w porządku.SERWIS
UczestnikOczywiście nie zaszkodzi, ale i nie ma jakiejś konieczności.
SERWIS
UczestnikNajlepszym rozwiązaniem i najskuteczniejszym jest zastosowanie pompy kotłowej. Sterownik posiada wyjście na taką pompę i wystarczy tylko to wyjście odpowiednio skonfigurować. Czujnik powrotu jest w zestawie.
SERWIS
UczestnikCześć, najprawdopodobniej jest to zbieg okoliczności.
Musiało się coś przykleić do podłogi i nie mogła się przesunąć.
Podczas wybierania pelletu być może coś drgnęło i podłoga ruszyła.Jeżeli jeszcze się to powtórzy, to napisz zgłoszenie do serwisu.
SERWIS
UczestnikPotwierdzam, należy nabyć moduł dodatkowy, moduł B
SERWIS
UczestnikCiekawe i pierwszy raz coś takiego widzę, muszę jutro skonsultować to z działem technicznym.
SERWIS
UczestnikNie jest to raczej kwestia ustawień a blokady elementu podłogi. najprawdopodobniej z jakiejś przyczyny powstał tak duży opór, że napęd nie ma siły by ją zamknąć.
Jeśli będziesz w stanie sobie sam poradzić, to proponuję zdjąć blachę osłonową będącą po prawej stronie od drzwi paleniska i tam znajdziesz napęd liniowy i czarną listwę z niego wystającą. Napęd ten ma taki kwadratowy przycisk, który po naciśnięciu odblokowuje listwę napędu i spróbuj poruczyć tę listwę ręcznie, zamknąć i otworzyć podłogę.
Jeśli to nie pomorze to wyślij zgłoszenie serwisowe na nasz adres.SERWIS
UczestnikW drodze wyjaśnienia, to nie kocioł ma osiągnąć temperaturę zadaną a temperatura pomieszczeń, które on ogrzewa.
Kocioł pracuje w trybie modulacji i najprawdopodobniej w tej chwili jego moc minimalna jest niższa niż zapotrzebowanie na ciepło ogrzewanego obiektu.
Kocioł osiągnąłby temperaturę zadaną w przypadku braku rozbioru ciepła lub gdybyś zmniejszył zakres modulacji, tylko po co, jeśli teraz kocioł pracuje z optymalną mocą. Kocioł może pracować z wygaszaniem, lecz paliwa zużyje tyle samo, a nawet więcej.Ponadto tak jak napisałeś, musi doładować różnicę ciepła, która została stracona przez czas bez ogrzewania.
SERWIS
UczestnikJeżeli udało Ci się uzyskać ciągłą pracę kotła przez 3 godziny to jest to niezły rezultat.
Co do szlaki, to chyba nie powinna być ona problemem. Przecież i tak z łatwością spada do popielnika.SERWIS
UczestnikSuper że się udało, a już się martwiłem że z kotłem jest coś nie tak…
SERWIS
UczestnikWarto byłoby zwiększyć histerezę bo to realnie wydłużyłoby postój kotła.
SERWIS
UczestnikTak, zwiększ tylko temperaturę kotła.
Pompy mamy tylko powietrzne, gruntowe są w odwrocie… -
AutorWpisy