Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
SERWIS
UczestnikKolego, zadzwoń do serwisu i powiedzą Ci co zrobić.
Po pierwsze trzeba sprawdzić typ dmuchawy (różne silniki różnie reagują na modulację) a następnie powiedzą Ci co masz nacisnąć, aby wejść w tryb ustawiania obrotów maksymalnych.
Jednak wydaje mi się, że wystarczy zmienić w regulatorze typ dmuchawy.Pozdrawiam
5 października 2019 o 16:38 W odpowiedzi na: Hitpellet 20KW jak najkorzystniej go ustawić i palić #72969SERWIS
UczestnikKolega Mateusz ma rację, usuń na początek zawirowywacze.
Nie podnoś zbytnio nadmuchu, bo jego nadmiar może spowodować odbijanie gorącego powietrza w kierunku podajnika i przegrzewanie palnika.
Jak widzę masz dobry nawiew więc pozostaje komin. Najprawdopodobniej komin nie odbiera tej ilości spalin i dlatego palnik się przegrzewa.
Spróbuj jeszcze obniżyć moc maksymalną, żeby palnik nie wchodził na zbyt dużą moc…pozdrawiam
5 października 2019 o 16:38 W odpowiedzi na: Hitpellet 20KW jak najkorzystniej go ustawić i palić #72970SERWIS
UczestnikKolega Mateusz ma rację, usuń na początek zawirowywacze.
Nie podnoś zbytnio nadmuchu, bo jego nadmiar może spowodować odbijanie gorącego powietrza w kierunku podajnika i przegrzewanie palnika.
Jak widzę masz dobry nawiew więc pozostaje komin. Najprawdopodobniej komin nie odbiera tej ilości spalin i dlatego palnik się przegrzewa.
Spróbuj jeszcze obniżyć moc maksymalną, żeby palnik nie wchodził na zbyt dużą moc…pozdrawiam
SERWIS
UczestnikKolego Kivlov, sugeruję, abyś odkręcił zaślepę z tyłu zbiornika i wyczyścił miejsce, skąd pobierany jest pellet.
prawdopodobnie nazbierało się tam dużo pyłu i pellet nie chce spadać na spiralę podajnika.29 września 2019 o 22:51 W odpowiedzi na: Ustawienia Kotła Red Eko Gl 15 kW dla ekogroszku Ogień #63535SERWIS
UczestnikKolego, z tego co czytam to jest to nowy kocioł, więc i prawdopodobnie nowy budynek.
Pierwsze dni, a nawet i pierwsze miesiące to zwiększony pobór ciepła, a co za tym idzie i paliwa.
Po pierwsze, wygrzanie instalacji, po drugie nagrzanie posadzek, a po trzecie i najważniejsze, nagrzanie i wysuszenie ścian, a to trwa nawet cały sezon.
Z tygodnia na tydzień spalanie będzie się zmniejszało, tak ze możesz być spokojny o zużycie paliwa.
Miłego użytkowania 🙂SERWIS
Uczestnikściągnij instrukcję obsługi i tam będzie schemat ideowy kotła
SERWIS
UczestnikRzeczywiście kolega może mieć rację, dlatego czasami silnik może pracować w przeciwnym kierunku
SERWIS
UczestnikSpokojnie, to jest na pewno nagar. Szorując szczotką ścierasz tylko pył i sadzę, nagaru nie jesteś w stanie wyczyścić, musiałbyś go skrobać dłutem. Po uzyskaniu odpowiedniej grubości i po nabraniu wilgoci nagar tak się rozszerzył że odpadł od stalowej ścianki.
Gdyby to coś było stalą, to nie byłoby już blachy, ścianka wewnętrzna kotła ma 5 mm.SERWIS
Uczestnikopisz swój problem, który jest dość ciekawy i wyślij wiadomość na nasz adres serwisowy…
SERWIS
UczestnikWedług mnie to nagar kotłowy, tak że bez obaw, wszystko jest w porządku.
Jednakże miej na uwadze rady kolegów co do postoju kotła w sezonie letnim.SERWIS
Uczestnikspróbuj czymś zblokować ślimak i uruchom podajnik, w ten sposób sprawdzisz połączenie o którym pisałem
SERWIS
UczestnikBez obawy, będzie spalał tyle ile potrzeba na ogrzanie Twego budynku.
Inna sprawa, kupiłeś kocioł automatyczny a włączasz go i wyłączasz.
Włącz go i pozostaw bez wyłączania. Co z tego, że go wyłączasz a instalacja stygnie przez kilka godzin i ponownie go odpalasz zeby dogrzał to co wyziębiłeś.
Nie jesteś w stanie najeść się raz na cały tydzień, a jesz przecież kilka razy każdego dnia, podobnie jest z ogrzewaniem.
To że grzejesz kilka godzin to i tak równoważysz stratę ciepła z całej doby….SERWIS
Uczestnikjeśli idzie o palnik nr 2 (wewnętrzny) to nie ustawiasz jego pracy, a wydłużenie czasu pracy w stosunku do podajnika głównego, czyli nr 1
SERWIS
UczestnikJeżeli czujesz podwyższoną temperaturę palnika, a nie czujesz dymu, to oznacza że jest niedostatek paliwa w komorze paleniskowej.
Dziwna sytuacja, musi być coś nie tak z podajnikiem wewnętrznym.
Jeżeli po kilku próbach widzisz paliwo w rurze, to znaczy że wewnętrzny podajnik nie odebrał go, a tak nie powinno się zdarzyć.
Zdejmij rurę podajnika i sprawdź dokręcenie ślimaka wewnętrznego na trzpieniu napędu.pozdrawiam
SERWIS
UczestnikKolego Erol, poczekaj ze dwa dni i wszystko wróci do normy. Prawdopodobnie masz tak wyziębioną posadzkę i instalację, że zanim nagrzeje się do jakiejś rozsądnej temperatury, to trochę Ci paliwa zje.
Pozdrawiam
-
AutorWpisy