Utworzone odpowiedzi

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 176)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: ekogroszek #66088

    Witaj Dymek.

    Takie podnoszenie to nie jest norma. U mnie nie podnosi. Może problem jest prowizoryczny. Otóż kiedyś po czyszczeniu palnika włożyłem wianek i uruchomiłem napełnianie paleniska. Zauważyłem, że podnosi mi ten wianek. I tak za każdym razem. Z początku myślałem, że coś pokrzywiłem. Ale wyciągnąlem wianek i zobaczyłem że zabierak nie trafiał między palce wianka, tylko uderza w palec od jego dołu. Powodowało to unoszenie wianka.

    W celu poprawnego ustawienia wianka w stosunku do zabieraka wykonałem następującą czynność. Otóż po włożeniu wianka w palenisko uruchomiłem podawanie węgla. W momencie kiedy wieniec mi się uniósł pchnąłem go ,aby się obrócił. Spowodowało to spadnięcia wieńca i umieszczenie zabieraka pomiędzy palcami wianka. Potem było już oki.

    Może to jest twój problem.

    W odpowiedzi na: Nowy posiadacz kotła HT EKO 20kw #66637

    RCK stosuje się w celu ustabilizowania ciągu kominowego, tzn. ustalenie ciągu na stałym poziomie podciśnienia.
    Zalecany jest praktycznie w każdej nowej kotłowni, a w szczególności gdy często występują silne wiatry, ma się za dużą średnicę komina.

    U mnie zastosowanie RCK wyeliminowało problem ze schodzeniem żaru w podtrzymaniu i zmniejszyło spalanie o ok. 15%.

    Mi na początku, jak się wprowadziłem to kocioł spalił mi 3,5 tony w okresie zimowym (6 miesięcy). W zeszłym roku spaliłem 2,5 tony w okresie zimowym (6 miesięcy).

    W odpowiedzi na: ekogroszek #66095

    Sewisie. Chyba by nie doszło do ukręcenia ślimaka, gdyż jest zabezpieczenie w postaci śruby M5 na wale ślimaka. Jak na razie nie zaobserwowałem problemów w podtrzymaniu. Temp. zbiornika 37 stopni, gdzie w kotłowni jest 25 stopni. Ale przyjrzę się tematowi. Nie mogę zmniejszyć obrotów wentylatora, bo mam mam go przysłoniętego. Zmniejszenie obrotów powoduje niedopalenie węgla. A wentylator jest przysłonięty, bo mam za duży ciąg w podtrzymaniu (średnica komina 200).

    W odpowiedzi na: Nowy posiadacz kotła HT EKO 20kw #66639

    Mam takie samo zdanie jak serwis.

    Ze względu na jakość towarów i wykonywanych usług na rynku parametry rzeczywiste w większości przypadków znacznie odbiegają od parametrów teoretycznych.
    Ja mam kocioł 25kW i ogrzewam 130 m2 + CWU. Ewidentnie kocioł za duży, ze względu na problemy z paleniem na ustawieniach zalecanych przez producenta. Siedziałem pół roku zanim doszedłem do tego co mam teraz. Po tak długiej walce ustawiłem kocioł. Okazało się, że parametry są inne niż zaleca producent. Np. czas oczekiwania mam 63s, co daje moc ok. 12 kW przy węglu 26MJ. Zauważyłem też, że lepiej sprawuje się węgiel gorszy (taki za 650zł), niż ten za 1000 zł. Zapewne dlatego, że mam za duży kocioł.

    Gdybym drugi raz miał kupować kocioł to na pewno nie kupiłbym o takiej mocy jak wychodzi w teorii (12 kW w moim przypadku). Ale też nie kupiłbym bym o takiej mocy jaką mam teraz. Myślę, że optymalny byłby kocioł 17kW. Teraz jak załączają mi się wszystkie odbiory to widzę, że kocioł ma co robić. Może się mocno nie męczy, ale widać, że musi się trochę spocić. Ciekawe jak pociłby się kocioł 12kW.

    W odpowiedzi na: ekogroszek #66097

    Ale trafiłem z ustawieniami. Heh. I jak twoje spalanie Gieronimo? Jestem ciekaw ile Tobie spala.

    W odpowiedzi na: Nowy posiadacz kotła HT EKO 20kw #66643

    Hej Krzysiek_G. Jeśli masz 20kW na 130 m2 to masz taki sam problem jak ja i Gieronimo. Trochę posiedzisz w kotłowni zanim uzyskasz spalanie na zadawalającym Cię poziomie. Od razu polecam założyć RCK jeśli nie masz.

    Jeśli chodzi o parametry:
    Czas pracy dmuchawy w podtrzymaniu – parametr który mówi jak długo będzie pracował wentylator w podtrzymaniu aby nie zgasł żar.

    Czas przesypu paliwa w trybie awaryjnym – Jeśli temp kosza ci przekroczy zadaną to uruchomi się tryb awaryjny i załączony zostanie ślimak, który będzie pracował przez okres czasu przesypu. Chodzi o to aby wypchać żar ze ślimaka.

    Reszty nie znam. Ja mam HT tronic 522.

    W odpowiedzi na: ekogroszek #66099

    Ale powiem Tobie, że u mnie nie jest tak źle. Bo przy tych ustawieniach od 1 października do 31 grudnia zużyłem 1125 kg, co daje ok. 13 kg dziennie. Od 31 grudnia do 9 stycznia przy tych mrozach zużyłem 137kg co daje ok 16kg dziennie. Nie wiem czy to dużo czy mało, ale ja jestem zadowolony w szczególności, że palę węglem za 650 zł/tonę.

    Też sprawdzałem na tej stronie jaki kocioł wystarczałby do mojego domu. Wyszło mi podobnie jak Tobie. Tylko, że ja bym nie kupił kotła o tak małej mocy. Te obliczenia to wyliczenia teoretyczne. Jak pamiętam nie jest brana pod uwagę jakość węgla, rzeczywista sprawność kotła, itp. Ja bym kupił taki 17 albo 19 kW.

    Pytanie do serwisu. Przy pauzie podawania 63s jaka jest moc kotła HT EKO 25kW?

    A jak spalanie u Ciebie Gieronimo?

    W odpowiedzi na: ekogroszek #66101

    Hej Gieronimo.

    Nie zmieniałem palnika.
    Z czego pamietam, to nie trzeba odcinać motylka. Można go ściągnąć. Trzeba ściągnąć motoreduktor i trochę wysunąć ślimaka. Motylek jest zamocowany na ślimaku chyba na śrubę.

    Ostatnio doszedłem do tego, że albo mam zbyt dobrze ocieplony dom, albo za dużą moc kotła. Ale chyba jedno i drugie 😛

    Mam tak:

    Czas podawania 63s
    Obroty dmuchawy 5, przysłonięcie dmuchawy ok. 0,5 cm.
    krotność 4,
    czas oczekiwania 9 min
    RCK na 15Pa

    W odpowiedzi na: ekogroszek #66105

    Ja polecam węgiel za 650 zł. Wydaje mi się, że mój kocioł HT lepiej go łyka, niż ten za 1000 zł. W tym droższym pełno niedopalonego węgla i szlakował. Teraz, gdy mam ten tani żadnego problemu.

    W odpowiedzi na: Zawirowacze do pieców na ekogroszek #66133

    WItam.

    Czy aby ten zawirowywacz spalin nie miał podobnej zasady działania jak szyber?

    Wydaje mi się, że w kotle na ekogroszek może pojawić się więcej sadzy. Ale czekam na opinie 🙂

    W odpowiedzi na: HT tronic 500 czy HT tronik 700 #66596

    A ja bym powiedział inaczej:

    Jeśli chcesz siedzieć przy kotle i bawić się z ustawieniami to weź HT700.
    Ale jeśli nie chcesz zaglądać do kotłowni i bawić się parametrami to weź HT500.

    HT700 ma możliwość podłączenia dodatkowej pompy zaworu i ma moduł internetowy.

    Ja mam Ht522. I w zupełności mi wystarcza.

    W odpowiedzi na: HT TRONIC 500 #66410

    Podpinam się pod pytanie.

    W odpowiedzi na: DasPell wasze spalanie i parametry #70280

    Kridor tylko problem jest taki że mało kto się zna tak jak Ty na tym wszystkim, przeważnie to jesteśmy laicy co do instalacji hydraulicznej i biorąc fachowca liczymy na jego profesionalizm ,a tak przeważnie nie jest .Widziałem 5 instalacji z identycznym kotłem HT DasPell 20kW jak mój i każda jest inna poplątanie z pomieszaniem, ja dziękuję Patrol że mi pomógł ogarnąć moją kotłownie ,więc moim zdaniem hydraulik powinien wyliczyć metraż domu dobrać piec itp ,jeśli oczywiście się zna na tym ,bo jak podłącza zasilanie pod reduktor powrotny a powrót pod reduktor zasilający to coś jest nie tak ,tak było w mim przypadku ,
    Pozdrawiam wszystkich

    Ja nie mam pretensji do tego, że ktoś się nie zna. Mi chodzi o to, że zadawane są pytania z cyklu dużo mi pali, jak to zmienić, bo mój sąsiad ma taki sam piec i jemu pali mniej. Albo pali mi 30 kg węgla, przecież to zje mi portfel, co zrobić żeby paliło mniej.

    Jeśli chodzi o „fachowców” to 99% się nie zna, na tym co robi. Bo jak ktoś myśli, że umie łączyć rury to już wielki hydraulik. Niestety ja też takiego miałem i musiałem sam się uczyć, i poprawiać. W sumie tak jak z całą budową. Na wszystkim trzeba się znać. Jedna wielka porażka z tymi „fachowcami”. Polecam zrobić badanie ocieplenia kamerą termowizyjną. Wtedy to dopiero wychodzą kwiatki.

    W odpowiedzi na: DasPell wasze spalanie i parametry #70284

    Jeśli ktoś ma RCK to problem ze zbyt dużą średnicą komina znika.

    Jeśli ktoś się nie zna to powinien kupować kotły z jak najprostszym sterowaniem. A nie, później pisać takie rzeczy jak tu.

    Skąd serwis może wiedzieć jakie parametry kotłowni i domu posiadacie?

    Zanim zacznie się majstrować przy kotle warto najpierw policzyć zapotrzebowanie waszego domu na ciepło, następnie przeliczyć to na ilość paliwa. I dopiero po tym zastanawiać się czy warto coś zmieniać w ustawieniach.

    Bo ja nie rozumiem, na jakiej podstawie jest się w stanie powiedzieć ile paliwa ma zużywać kocioł, jak nie wiadomo ile ciepła trzeba dostarczyć do ogrzania domu? Czy ktoś z Was zrobił takie obliczenia?

    W odpowiedzi na: Rdza #66661

    Wentylator posiada przysłonę w której wycięta jeszcze szczelina. Tak więc nadal powietrze się dostaje do kotła.

Oglądasz 15 wpisów - 16 z 30 (wszystkich: 176)