Utworzone odpowiedzi

Oglądasz 15 wpisów - 151 z 165 (wszystkich: 1,575)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: HT ONE 15KW + HT Tronic 900 Touch – duże spalanie #72134
    SERWIS
    Uczestnik

    Tak jak wspomniał kolega Mateusz, pierwszy rok ogrzewania, to często dwukrotnie większe zużycie paliwa niż w kolejnych sezonach. Z jednej strony to nagrzanie budynku, z drugiej to odparowanie wilgoci, która jest w ścianach, stropach itp.
    Zauważmy, że w czajniku wodę gotujemy dwie, trzy minuty, ale aby odparować całą wodę (wygotować) to trzeba może i całej godziny.

    W odpowiedzi na: Q-pellet GL, problem z ustawieniem pieca #72197
    SERWIS
    Uczestnik

    Potwierdzam to co pisze kolega Mateusz.
    Tak, posiadasz zgarniacz szlaki, wszystkie kotły z programów je posiadają.

    W odpowiedzi na: Jaki kocioł Heiztechnik na pellet wybrać? #72145
    SERWIS
    Uczestnik

    Mogę zaproponować model Q Pellet 15. Ma on nieco uboższe wykończenie, jednak parametrami i właściwościami użytkowymi nie różni się niczym od kotła DasPell. Posiada on zbiornik ze zdejmowaną pokrywą, tak że wysokość kotłowni w tym momencie nie powinna mieć znaczenia.

    W odpowiedzi na: Dodatkowy termistat #62548
    SERWIS
    Uczestnik

    Możesz zamontować najzwyklejszy termostat pod wejście TERMOSTAT KOTŁA i będzie on niezależnie załączał i wyłączał pompę kotłową.

    SERWIS
    Uczestnik

    Wydawać by się mogło, że powinno wystarczyć. Sugeruję, abyś został przy tym jednym oryginalnym naczyniu i dopiero jak zauważysz, że czasami zawór bezpieczeństwa zaczyna lekko sikać, to będzie powód do dołożenia jeszcze jednego naczynia.

    W odpowiedzi na: Wartość tlenu #62561
    SERWIS
    Uczestnik

    Po pierwsze, to sonda ma osobną wtyczkę do gniazda sieciowego, zobacz czy na pewno została włożona do gniazda.
    Po drugie czy to cos w popielniku nie przypomina przypadkiem stopionego plastiku?

    W odpowiedzi na: Rozpalanie podczas modulacji. #72174
    SERWIS
    Uczestnik

    Sugeruję nieznaczne podniesienie mocy minimalnej i wtedy problem powinien ustąpić, kocioł będzie miał szansę uzyskać temperaturę zadaną a i płomień będzie bardzie stabilny przed wygaszaniem.

    W odpowiedzi na: Q-pellet GL, problem z ustawieniem pieca #72204
    SERWIS
    Uczestnik

    Być może jest to efekt pierwszego sezonu grzewczego, wygrzewanie i suszenie ścian. Ciekawe jak będzie za około miesiąc.

    W odpowiedzi na: Q-pellet GL, problem z ustawieniem pieca #72206
    SERWIS
    Uczestnik

    Niestety co do zużycia, to chyba nic nie poradzę. Z tym ociepleniem domu to chyba jest coś nie tak, jeżeli przy dzisiejszej aurze 45 stopni na grzejnikach to było za mało, a przy 55 stopniach temperatura w pomieszczeniach dochodzi jedynie do dwudziestu stopni.
    Kocioł zużywa tylko tyle paliwa, ile budynek odbierze od niego w postaci ciepła.
    Zrób proszę zdjęcie wymiennika, popiołu i wnętrza palnika, a dzięki temu będzie można coś powiedzieć o ustawieniach.

    SERWIS
    Uczestnik

    Jest to pompa elektroniczna i standardowo jest ustawiona na maksymalną moc, tak mi się wydaje.

    SERWIS
    Uczestnik

    Porozmawiaj z instalatorem, bo może się okazać, że wcale te dwie pompy nie są potrzebne. Wyjście, pod które chcesz podłączyć podłogówkę posiada już pompę, tzw. sześćdziesiątkę i powinna ona wystarczyć na takie dwa rozdzielacze.

    W odpowiedzi na: HT ONE 8kW prawidłowa instalacja oraz wstępne ustawinia #62592
    SERWIS
    Uczestnik

    Mam nadzieję, że wspólnymi siłami uda się nam doprowadzić do stanu komfortowego w zakresie eksploatacji kotła jak i całej instalacji grzewczej 🙂

    Również pozdrawiam

    W odpowiedzi na: HT ONE 8kW prawidłowa instalacja oraz wstępne ustawinia #62594
    SERWIS
    Uczestnik

    Jeżeli jesteś z Malborka, to serwis był u Ciebie dwa dni temu i rzeczywiście wymienił płytę i wyświetlacz. Po tej wizycie nie był zgłaszany żaden kolejny problem, więc zakładam że wszystko jest w porządku.
    Jednak nie wszystko jest idealnie. Jak widzę na protokole, to masz zakaz użytkowania kotła do momentu wykonania pewnych czynności niezbędnych do eksploatacji kotła, a wymaganych prawem budowlanym. Chodzi tu o wentylację i napowietrzanie. Jest to też w trosce o bezpieczeństwo użytkowników. Serwis nie może postąpić inaczej, gdyż w przypadku jakichś problemów to na nim ciąży odpowiedzialność za różnego rodzaju skutki.
    Ciekawe, że pierwsza Twa wiadomość dotyczyła problemów z niedogrzewaniem grzejników, co było niezależne od kotła, a uwag co do samego kotła raczej nie miałeś, natomiast żale zacząłeś wylewać kilkanaście godzin temu, czyli po wizycie serwisu i uwadze o pewnych nieprawidłowościach.
    Przykre….

    W odpowiedzi na: DasPell 15kW – co wyzwala procedurę rozpalania pieca? #59280
    SERWIS
    Uczestnik

    W ustawieniach modulacji palnika masz parametr HK, czyli histereza kotła. Ten parametr oznacza, po spadku o ile stopni od temperatury zadanej kocioł włączy się ponownie.

    W odpowiedzi na: HT ONE 8kW prawidłowa instalacja oraz wstępne ustawinia #62595
    SERWIS
    Uczestnik

    Podaj numer fabryczny urządzenia, bo po tym, co piszesz, to wychodzi, że wszystkie możliwe usterki skumulowały się w Twoim kotle.
    Co do komunikacji z serwisem, do serwisanta, który był u Ciebie się nie dodzwonisz, serwisanci mobilni nie mają obowiązku, a nawet nie powinni odbierać telefonów od użytkowników. Wszystkie sprawy załatwiasz w serwisie stacjonarnym. Serwis mobilny jest tylko od naprawy urządzeń.
    Jeśli dzwonisz do serwisu na jeden z trzech numerów, to po sygnale zajętości nie ma sensu dzwonić na kolejny. Po zakończeniu rozmowy serwisant w możliwie krótkim czasie oddzwoni do Ciebie. Konsultanci telefoniczni są od prowadzenia rozmów i dlatego często numery są zajęte. Konsultanci oczywiście pomagają użytkownikom w rozwiązywaniu problemów, ale też często tłumaczą zasady działania kotłów bądź elementów instalacji. Faktem jest że teraz jest szczyt uruchomień i problemów jak to zwykle na początku sezonu grzewczego.

Oglądasz 15 wpisów - 151 z 165 (wszystkich: 1,575)