Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
SERWIS
UczestnikOczywiście, zaraz po nowym roku.
Dla was koledzy przewidziane będą specjalne warunki 🙂SERWIS
UczestnikTak jak napisali koledzy, najważniejsze to przeważenie paliwa i ustawienie kaloryczności.
Kocioł nie wyłącza się, bo pracuje w zakresie modulacji. Jego minimalna moc to około 5 – 7 kW i jeśli zapotrzebowanie na ciepło jest nieznacznie większe, to kocioł będzie wyłączał się tylko dla potrzeb czyszczenia palnika, poza tym będzie pracował cały czas równoważąc zapotrzebowanie cieplne budynku.
Zrób zdjęcie wnętrza komory paleniskowej a zobaczymy, jaką możesz mieć jakość spalania.SERWIS
UczestnikTemperatura spalin około 200 stopni to dużo za dużo, U nas waha się w okolicach 100 – 140 stopni przy mocy nominalnej.
Dla przykładu, w jednym z kotłów mamy temperaturę spalin 120 stopni i posiada on sprawność 92,2%.
Można założyć, że przy dobrej jakości spalaniu na każde 8 – 10 stopni temperatury spalin przypada około 1% sprawności.
Więc w Twoim przypadku chyba nie ma on piątej klasy.
Proponuję abyś sprawdził jaki masz ciąg kominowy i może warto zainwestować w RCK aby go ograniczyć.
Nic innego mi się nie nasuwa.SERWIS
UczestnikKoledzy
Po pierwsze, jeśli rozważacie zakupy pomp ciepła, to mam dla was ciekawą informację, właśnie jesteśmy po certyfikacji naszych pomp ciepła i jeśli bylibyście zainteresowani, to służymy radą i samymi urządzeniami również 🙂
Co do ochrony powrotu, to dla paliw nie posiadających siarki temperatura kondensacji waha się pomiędzy 45 a 48 stopni, więc nie ma obaw, że jak chwilowo powrót spadnie poniżej 50 stopni to coś się stanie…Kolego Lukasz_Polak, dla wydłużenia postoju pozostaw temperaturę kotła na 75 stopni a histerezę zwiększ na 20 stopni.
Napisz też jaki masz zakres modulacji, nie wiem czy nie pisałeś…
Też może warto wydłużyć do minimum 15 stopni a może nawet do 20, o ile to możliwe, bo nie pamiętam.SERWIS
UczestnikRobson, z tego co wiem, to nie jest Twój pierwszy rok eksploatacji tego kotła.
Czy spalanie zmieniło się w porównaniu do poprzednich sezonów?SERWIS
UczestnikTrudno odpowiedzieć na tego typu pytanie.
Z tego co kojarzę, to woda w instalacji grzejnikowej, przy maksymalnym przepływie w grzejnikach, czyli odkręconych głowicach termostatycznych, powinna mieć różnicę temperatur między zasilaniem a powrotem około 15 stopni. W związku z tym w zależności od rodzaju grzejników i ich pojemności wodnej, pompa powinna pompować wody mniej lub więcej. Czasem warto też posłuchać zaworów termostatycznych przy grzejnikach, nie powinny szumieć zbyt głośno, a to zależy od prędkości przepływu wody.
Jeżeli idzie o podłogówkę, to tutaj różnica powinna być około 5 stopni.SERWIS
UczestnikJeśli masz ustawiony tryb regulacji Standard to przejdź na HT Logic.
Zwiększ temperaturę kotła na 75 stopni i histerezę kotła zwiększ na 20 stopni.
Możesz też zmniejszyć wyjściową moc kotła, co sprawi że nie będzie się tak szybko rozgrzewał.SERWIS
UczestnikKrótko mówiąc, powinieneś wpisać wartość, jaką otrzymałeś.
Ani mniej ani więcej….SERWIS
UczestnikPo krótkiej rozmowie z kolegami z działu serwisu okazało się że taka sytuacja nie powinna wystąpić w tym kotle.
Dlatego też proszę Cię o kontakt telefoniczny z działem serwisu.
Uwaga:
Jeśli się nie dodzwonisz za pierwszym razem, to czekaj na zwrotny telefon.
Wszystkie nieodebrane połączenia są oddzwaniane.SERWIS
UczestnikRozumiem że masz kocioł w wersji bez systemu I Pell.
Nie zmieniaj na tę chwilę ustawień, a sprawdź proszę, czy masz swobodny nawiew świeżego powietrza do kotłowni.
Jeśli masz odpowiednio wykonane napowietrzanie kotłowni i mimo to problem występuje, to zwiększ moc wentylatora wyciągowego.SERWIS
UczestnikMarioBross
Jak widzisz masz działający zgarniacz szlaki, więc sugerowałbym Ci, abyś puścił ten kocioł na tydzień bez czyszczenia palnika i zobaczysz, że nic się nie zablokuje i nie będziesz tak często musiał zaglądać do kotła.
Jackjj,
Niestety nie mam o tym bladego pojęcia, może kolega Serwis1 coś o tym napisze, lub w ostateczności przedstawiciele firmy PLUM
Pozdrawiam
SERWIS
UczestnikW tych kotłach zgarniacz szlaki to standard.
Co by się stało, gdybyś nie wyczyścił palnika?
Tak jak napisałem, zrób zdjęcie przed czyszczeniem.
Zgarniacz nie wyjeżdża aż na koniec palnika. On odsuwa szlakę od wylotu pelletu na jakieś 10 cm i każda kolejna partia szlaki przepycha poprzednią w kierunku wylotu palnika.
Według mnie jego skuteczność zauważysz po kilku dniach bez czyszczenia. Pod palnikiem zauważysz grudy szlaki a palnik dalej będzie działał. wewnątrz, między szlaką a tyłem palnika zobaczysz wyczyszczone miejsce.SERWIS
UczestnikMarioBros, jeżeli masz palnik ze zgarniaczem, to chyba nie powinno być problemu z usuwanie takiej ilości szlaki.
Możesz zrobić zdjęcie wnętrza palnika przed jego czyszczeniem?SERWIS
UczestnikOczywiście jest możliwość spierniczenia instalacji, jednak i tak ciepło zostaje w obiekcie, no chyba że część rur szłaby poza budynkiem, ale czegoś takiego nie zakładamy
Spierniczona instalacja byłaby, gdyby kocioł na przykład był gorący i nie włączałby się, a w pomieszczeniach byłoby zimno. Czyli instalacja nie przekazywałaby ciepła do odbiorników/grzejników i do obiektu.
W pierwszym okresie spalisz dwa razy więcej niż w kolejnych sezonach.
Zauważ że musisz nie tylko nagrzać ściany i wodę zawartą w zaprawie itp. ale musisz tę wodę odparować.
Popatrz ile czasu zajmuje zagotowanie litra wody a ile jej całkowite odparowanie.
W twoim domu jest dokładnie to samo, musisz odparować wodę ze ścian, a ciepło odparowania jest ogromne…SERWIS
UczestnikDodają, dodają 🙂
Kolego Volf, Jak widać w tym momencie kocioł ma zapotrzebowanie delikatnie powyżej 7 kW, załóżmy, że jest to 8 kW.
Z tego powodu jeśli kocioł będzie dochodził do temperatury zadanej i jego moc spadnie na 7 kW, to moc przez niego generowana jest niewystarczająca i dlatego zaczyna spadać temperatura na kotle co skutkuje chwilowym wzrostem mocy po to aby zacząć ponownie zbliżać się do zadanej i tak można powiedzieć w kółka.
Jeśli jedziesz samochodem i masz do pokonania 200 km w dwie godziny, to jedziesz załóżmy ze średnią prędkością 100 na godzinę i spalasz na cały odcinek załóżmy 20 litrów.
Tę samą odległość możesz pokonać w godzinę z prędkością 200 km/h, ale wtedy spalisz minimum 25 litrów.
Z kotłem jest podobnie, ma pracować cały czas, nie wygaszając się i nie rozpalając po to, aby nagrzewać się z mocą maksymalną. -
AutorWpisy