Utworzone odpowiedzi

Oglądasz 15 wpisów - 226 z 240 (wszystkich: 1,014)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Parametry pracy – obliczanie mocy palnika pellas X #67812
    Patrol
    Uczestnik

    Krzesła ogrodowe to pół biedy, gorzej wypadają zmielone szuflady i szafki z zawiasami. Pellet przy każdej zmianie należy przeważyć.

    W odpowiedzi na: Nastawy HT Daspell GL 20kw #62354
    Patrol
    Uczestnik

    Tu trzeba wiedzieć jak jest instalacja zrobiona, żeby nie przesadzić z temp.kotla (o ile na podłogówce będzie mieszacz to na grzejniki na 99% leci temp. kotla i 70C ysusza już oczy). Kończy się to wtedy niższa temp. zadana i niższa histereza kotla. Okopcenie, jak już wyżej pisał kolega, będzie wynikiem pracy na niskich parametrach /niskiej temp powrotu

    W odpowiedzi na: Parametry pracy – obliczanie mocy palnika pellas X #67814
    Patrol
    Uczestnik

    wpływ kaloryczności jest ogromny  – słaby pellet może spowodować o 50% większe zużycie, problemy generuje też jego wilgotność;

    zrób fotki wnętrza kotła i tego co zostaje na palniku (po wygaszeniu); możesz jeszcze dla pewności powtórzyć przeważenie, jeśli wyjdzie te 12kg/godz to nastaw nie ruszaj, tzn. ewent. same nadmuchy możesz stopniowo obniżać;

    nadzór jest w parametrach serwisowych – jeśli czas 0 min tzn wyłączony (kod 0000 lub 1992 w zależności od wersji oprogramowania)

    30kg to też nie powód do radości, więc pomyśl nad regulatorem ciągu – komin jest fi 200? przy wichurach naprawdę sporo potrafi uciec kominem

    W odpowiedzi na: Parametry pracy – obliczanie mocy palnika pellas X #67817
    Patrol
    Uczestnik

    Czasy podawania są ok. Trzeba widzieć płomień, żeby ocenić nadmuchy. Jak plomien krótki i żółty to nadmuch do zmniejszenia, jak pojawia się dymienie to za mało powietrza. Generalnie kita ognia powinna żółto-pomarańczowa, długa, nie postrzępiona. Pellet powinien być dopalany w całości – za palnik nie może wypadać niedopalony granulat. Komora kotla też pomoże w ocenie – biały nalot to nadmiar powietrza – idealnie jak jest siwo/brązowawo. Histerezy h1 i h2 masz na tyle niskie, że przejście w postój nie powinno stanowić problemu. Tryb nadzoru masz wyłączony?

    W odpowiedzi na: Parametry pracy – obliczanie mocy palnika pellas X #67819
    Patrol
    Uczestnik

    Od kiedy masz taki stan? Teraz cholernie wieje, więc sporo ciepła wywalać może kominem i tu przydaje się rck. Jaką masz wydajność podajnika po przeważeniu? Ecoster steruje temp. obiegu mieszacza?

    W odpowiedzi na: Parametry pracy – obliczanie mocy palnika pellas X #67823
    Patrol
    Uczestnik

    Sprawdź wydajność podajnika, daj znać jaki masz kocioł, sterownik, instalację, co ogrzewasz to będzie można podsunąć jakieś ustawienia

    W odpowiedzi na: Dogrzewanie ht one 15kw”” #62367
    Patrol
    Uczestnik

    Od początku tak masz czy były jakieś zmiany w układzie? Może to problem z czujnikiem temp. / chwilowo „łapie” niższe wartosci

    Patrol
    Uczestnik

    A miałowiec ile wciągał?

    W odpowiedzi na: DasPell – bezsensowne sterowanie pompą CWU #62385
    Patrol
    Uczestnik

    Masz aktywny tryb termostat i to może blokuje rozpalenie, chociaż nie pamiętam już jaki ma tu wpływ cwu przy załączeniu tej funkcji. Robiłeś dłuższe odpięcie sterownika od zasilania na np 20min? Przy okazji reset do fabrycznych. To chyba tyle co możesz sam zrobić, zakładając że wszystko jest poprawnie podłączone – najlepiej zerknij sobie do puchy sterownika i sprawdź jeszcze podłączenia.

    W odpowiedzi na: DasPell GL 15kW – regulacja #71985
    Patrol
    Uczestnik

    Dziwne to niepotrzebne rozpalenie – sugeruje to problem z czujnikiem płomienia, skoro ogień docierał do tylnej ściany..
    Podstawowy problem to pellet, mimo certyfikatów lub pseudocertfykatów coraz trudniej o dobre paliwo, a spieki są tego dowodem.
    Zużycie też raczej wysokie jak na energooszczędne 130m2, więc może kaloryczność opału jest daleka od deklarowanej..
    Zakładam, że doprowadzenie powietrza masz wykonane, a RCK na ile jest ustawiony?
    Ile wychodzi rozpaleń w ciągu doby i ile trwa średnio praca i postój kotła? Wrzuć jeszcze zdjęcia z wnętrza kotła.

    W odpowiedzi na: Ups -zasilanie awaryjne kotła #72006
    Patrol
    Uczestnik

    Cześć. Mam inwerter Volt 1000W z czystym sinusem na wyjściu i aku 100Ah. 
    Podtrzymuje z tego też oświetlenie i kilka sprzętów sieciowych. Na kotłownie dałem przy okazji APF (przełącznik faz 3/1) – w przypadku zaniku jednej fazy przerzuca bez zwłoki zasilanie na drugą. Trochę to wszystko wydaje się na wyrost, ale w razie czego nie ma problemu, żeby rozpalić kocioł przy zaniku sieci (sam grzałka u mnie pożre niecałe 400W), zresztą przetwornica daje się nieźle przeciążyć, do tego prostownik 20A (teraz chyba do modelu sinus pro 1000W dają 10A) i nie ma przesadzonych potrzeb własnych.
    Tu jest cała seria: https://voltpolska.pl/zasilanie-awaryjne/zasilacze-awaryjne-sinus-pro-w-wiszace/

    W odpowiedzi na: Pęknięte palenisko #62432
    Patrol
    Uczestnik

    zakładam, że uzyskasz od serwisu wsparcie wzorem tego wątku:
    https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/24232-heiztechnik-hit-pellet/page/34/?tab=comments#comment-510357
    chyba, że masz opcję gdzieś lokalnie to pospawać

    W odpowiedzi na: Jak osiągnąć stabilną pracę kotła. #62439
    Patrol
    Uczestnik

    W czwartym wierszu nieźle porobiła Cię autokorekta 😉
    Jak szukałem zasobnika to min kl. energet.B w opcji z dwiema wężownicami albo jedną większą, no i finalnie stanęło na wersji 1W dedykowanej pod PC (ale to wybieg na przyszłość). Twór o tyle ciekawy, że na wyposażeniu była nierdzewna grzałka 3kW (pod PV docelowo), zawór bezpieczeństwa 90st/7bar, elektrozawór (do PC), dual termostat, naczynie przeponowe 19L i reduktor ciśnienia – jedyny minus to ilość przeróbek, ale co bym nowego nie kupił to i tak inne wysokości niż w starym galmecie, więc roboty miałbym niewiele mniej..
    Ad. podłączenie to tak wysoko z doprowadzeniem wody bym nie poszedł – jest poprawnie zimna na dole i cyrkulacja z pompką tak jak na foto opisana – może perspektywa zmyliła Cię albo zmiana średnicy (wszystkie podejścia w zasobniku są typu connex pod fi 22mm, a cyrkulacja ma już za pompą, patrząc od strony zasobnika, swoją pierwotną mniejszą średnicę)

    W odpowiedzi na: Jak osiągnąć stabilną pracę kotła. #62441
    Patrol
    Uczestnik

    Cześć
    7 lat miałem 140L Galmeta, ale rozszczelnił się pod koniec 2020 i kupiłem nowy bojler. 
    Galmet miał termometr praktycznie na wysokości poboru ciepłej wody i czujnik temp. na około 1/3-1/4 wysokości – jak na schemacie w załączniku, więc tutaj mogłem porównać różnice temp. Przy działającej cyrkulacji było widoczne wyrównanie, ale u mnie pompka cyrkul. zasuwa w cyklach od 20 do 30 min.
    Z kolei nowy zasobnik 200L to nietypowa konstrukcja – ma dużą pow. wężownicy 3,3m2, dł. 16m, a zasilanie i powrót są na tym samym poziomie, pod nimi jest cyrkulacja, kieszeń czujnika jest nisko. Wrzucam foto jak spiąłem całość jeszcze bez ocieplenia.
    Przy przeróbce zabrakło mi trójnika dla termometru, więc nie mam pomiaru temp. na wylocie ciepłej wody, także porównywać mogę jedynie na oko, ale coś wkrótce dorzucę. Zadaną temp. cwu dopasowałem do wskazań czujnika na dole i wystarcza 45C z histerezą 8C – w ciągu doby mam dwa ładowania, a na galmecie średnio wychodziło 5 przy zadanej 49C i h=8.
    W Twoim Kospel te dwie wężownice zapodałeś w szeregu czy masz drugie źródło? 

    W odpowiedzi na: Jak osiągnąć stabilną pracę kotła. #62443
    Patrol
    Uczestnik

    O cyrkulacji chodzą różne opinie. Generalnie wiele zależy od opomiarowania zasobnika ( wysokość czujnika) – istotnym plusem działającej pompki jest eleminacja rozwarstwienia w zasobniku. 

Oglądasz 15 wpisów - 226 z 240 (wszystkich: 1,014)