Utworzone odpowiedzi
-
AutorWpisy
-
PatrolUczestnik
możesz szkic instalacji wrzucić (nawet odręcznie ) ? jak na taka powierzchnię ocieplonego (pytanie jeszcze jak i czym) domu to spalanie na pewno masz okrutne :/ jaką masz średnicę komina i czy wstawiałeś regulator ciągu?
PatrolUczestniknie wiem jak masz zasilane grzejniki – jest jakieś obniżenie czy leci temp. jak na kotle? normalnie dałbym zadaną 75 i histereza min 15C, ale jak masz dostać te 75 na grzejniki to masakra będzie..
PatrolUczestnikpoprawisz posta, żeby to kodowanie zniknęło ?
PatrolUczestnikjak dla mnie czyszczenie rury podajnika należy do normalnych czynności obsługowych i nie widzę potrzeby zlecania tego, ale dla swojego spokoju dopytaj serwis
PatrolUczestniku mnie przy obrocie spirali rezonował zasobnik (na styku rura podajnika / otwór w zasobniku), ale wstawiłem uszczelkę między tymi elementami i po problemie; one ma inną konstrukcję, bo rura nie wchodzi w środek zasobnika pelletu, ale wystarczy popróbować i znaleźć odpowiednią pozycję;
druga sprawa to sprawdzenie miejsca dokręcenia przy motoreduktorze i krzywizna samej spirali w podajniku, ale tu już konieczny demontaż rury podajnika
PatrolUczestnika instalacja to 100% podłogówka? teraz kocioł działa w trybie standard czy fuzzy logic? do jakiej temp. kocioł dobija (jaka zadane temp. kotła) i ile rozpaleń na dobę wychodzi?
na koniec jak wypada spalanie pelletu w obecnych temp.?
PatrolUczestnikco do mieszacza to w zasadzie już wszystko wyżej było podane, a histerezy to zależy jakiej pracy oczekujesz od kotła – u mnie zadana temp. wynosi 75, histerezę kotła mam 20C, a h1=8, h2=3.
Najbardziej popularne ustawienie to zadana 75 i histereza kotła =15. Wpływ ma tu temp. powrotu – u mnie przy wymienniku płytowym mogę sobie pozwolić na maksymalnie wysoką histerezę kotła.
Widziałem kilka instalacji, gdzie w żaden sposób nie była regulowana temp. na grzejniki. W takim przypadku „mądry” instalator dobrał temperaturą zadaną kotła do grzejników np. 55C, więc na histerezy wielkich możliwości nie było… Stąd też nie zawsze można 'na pałę’ u każdego proponować 75/15.
PatrolUczestnikco ogrzewasz tym kotłem ? zawsze na dzień dobry wymagana jest weryfikacja rzeczywistej wydajności podajnika, do tego widzę bardzo niską histerezę kotła i niskie wartości histerez H1 i H2 – to celowe? Poza tym przy mieszaczu dałbym zakres proporcjonalności = 2.
PatrolUczestnikCześć,
w Twoim temacie za wiele nie pomogę, być może to kwestia automatycznego przesunięcia krzywej grzewczej, ale poczekaj na odp. serwisu;
jako, że jesteś tu chyba pierwszym aktywnym użytkownikiem PC to zapytam o opinię nt. tego urządzenia – możesz coś więcej napisać ? od kiedy używasz pompy, jaka jest jej moc, co ogrzewasz i czy to pierwsze źródło ciepła, czy wcześniej miałeś kocioł?
PatrolUczestnikBez znajomości instalacji to tylko wróżenie.. Na pierwszy rzut oka wygląda to na duży rozbiór ciepła (np. termostat/y grzejnikowe na full). Masz ochronę powrotu?
PatrolUczestnikcześć, tu nikt z forumowiczów chyba nie korzysta z takiej kaskady, ale na forum info-ogrzewanie znajdziesz taki wątek „Połączenie Szeregowe Vs Równoległe”
PatrolUczestnikTen schemat nie ma nic wspólnego z rzeczywistością – niezależnie czy masz zawór 3D, 4D, wymiennik płytowy to i tak symbolicznie pokazuje jak na obrazku.. Wracając do sedna skoro przepiąłeś termostat w salonie na styki mieszacza (TM) i jest tam instalacja podłogowa to reguluj jedynie temp. obiegu (można to ożenić jeszcze z czujnikiem temp. zewn./ sterowanie pogodowo) i nie wyłączaj pompy podłogówki.
Styk TB umożliwia wyłączenie pompy c.o. i przy grzejnikach ma to większy sens tylko pytanie ile masz takich pomieszczeń (z grzejnikami) i czy znajdziesz lokalizację dla termostatu, żeby nie doprowadzić do sytuacji, gdzie w jednym pokoju będzie ciepło, a pozostałe pomieszczenia wychłodzone. U mnie pompy mieszacza i c.o. zasuwają od 2013r w każdym sezonie grzewczym non stop i nie jest to żadnym problemem, a termostaty pokojowe robią swoje.
To o czym pisałeś wcześniej „<span style=”color: #898989; font-family: 'Open Sans’, sans-serif; font-size: 14px;”>Problem w tym, że jak termostat odnotuje niższą temperaturę niż ustawiona – pracuje tylko pompa grzejnikowa, mieszacz i pompa podłogówki stoją w miejscu, a ruszą dopiero, gdy w w ustawieniach serwisowych mieszacza opcję „wyłączenie pompy od termostatu” ustawię na </span><strong style=”-webkit-font-smoothing: antialiased; box-sizing: inherit; color: #898989; font-family: 'Open Sans’, sans-serif; font-size: 14px;”>NIE<span style=”color: #898989; font-family: 'Open Sans’, sans-serif; font-size: 14px;”>, wówczas robi się za gorąco.” </span>może wynikać z histerezy ustawionej na termostacie pokojowym.
PatrolUczestnikwrzuć jeszcze schemat instalacji, bo są różne twory i jeśli odstawienie pompy co/grzejnikowej nie odetnie podłogówki to może by to zagrało,
a z drugiej strony same głowice termostatyczne na grzejnikach nie są wystarczające? czy musisz wszystkie na raz wycinać? można je podmienić na elektroniczne z harmonogramem
PatrolUczestnikjak nic nie bulgocze to syp opał i obserwuj 🙂
PatrolUczestnikcześć, ja bym zaczął od wyłączenia sterownika prądowo i wtedy można sprawdzić sam sterownik czy fizycznie nie ma uszkodzeń. Jak nic nie będzie widoczne na płytce to poodpinałbym wszystkie czujniki, sprawdziłbym izolację każdego z nich, położył je obok siebie i porównał rezystancję (dla tych samych typów powinna być zbliżona wartość w tej samej temp. otoczenia), ewent. można porównać z danymi z tabel rezystancji. Masz wtedy pewność, że od tej strony jest wszystko ok, tj. czujniki/okablowanie (gryzonie potrafią też syfu narobić). Na sam koniec zostanie diagnoza sterownika i ewent. naprawa.
-
AutorWpisy